/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
AN 400 spørgsmål…
Fra : television-begbie-20~


Dato : 24-04-05 09:57

Ja, det kan være at det er blasfemi at spørge om maxi-scootere her på
gruppen, men jeg prøver...

1.   Jeg har aldrig kørt på sådan en fætter, men er den nogen her på
gruppen som bruger den som en seriøst alternativ til bilen? Jeg kan
forestille mig, at det er noget mere behagelige at køre længere
strækninger på en Burgman i regn og blæst, end den er på MC i en
tilsvarende prisklasse.
2.   Og nu når vi snakker pris, så overrasker det mig egentlige hvor få
der er DK, i forhold prisen. Jeg synes den er billig, hvis man
sammenligner den med udlandet (i UK har 650'en en listepris på £6499,
faktisk mere end en hvad 400'en koster i DK). Det er som om man ikke
bliver bollet helt så meget af registreringsafgiften på den. Yamaha
har en 500cm maxi-scooter der ikke sælges i DK, fordi den vil koste
noget i retning af 130K. Hvordan kan det være? Er Suzuki-importøren
enorm dygtig til at forhandle priser, eller gives der i nogen tilfælde
lempelser på 180 % afgiften?
3.   Det kan være at det har været oppe før, men kunne maskinen hedde
noget mere morfar-agtigt en "Burgman"? Den hedder Skywave i Japan, men
kom Suzuki i klemme med copyrighten i udenfor Japan eller hva'?

 
 
Per (24-04-2005)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 24-04-05 19:26

Hejsa!

Jeg har selv kørt på forskellige scootere som alternativ til en bil.

Det har godt nok ikke været af "Burgman" kaliber, men de har alligevel været
fremragende. Du bliver væsentlig mindre våd når det regner sammelignet med
en mc.

Man sidder helt formidabelt og har et godt overblik i trafikken. Der er
plads til diverse varer mv. under sædet, så der er masser af
aflægningsplads.

Jeg vil give dig ret i at man får meget for pengene i sådan en Burman
fætter - sammenlignet med så meget andet.

F.eks. kostede en Yamaha XT600E 65000,- for et par år siden og man får vel
væsentligt mere for sine penge ved en Burman - Men kan man sammenligne de to
maskiner - se det er spørgsmålet.

Jeg må indrømme at jeg ikke kender Burgmannen ud over beskrivelser, men jeg
kunne sagtens selv finde på at købe den - netop fordi man IMO får rigtig
meget for pengene.

Og den type scooter har rigtig gode køreegenskaber.

Der er iøvrigt lige en der har haft en Burgman til salg i
dk.marked.privat.motorcykel d. 200405 kl. 1057.

Så kan du leve med en cylinder og variomatic og et mere morfar look end en
MC - ja så er det en fornøjelse at køre på Scooter.

Jeg kører selv på en Laverda 150 pt.
http://www.combattiva.it/laverda/ita/phoenix-press.asp?modprinc=phoenix&lin=1

og er meget tilfreds med den. Men der er jo nok noget mere riv i en 400 ccm
Burgman.

Held og lykke

Mvh. Per!



anders majland (25-04-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 25-04-05 10:37

> Det har godt nok ikke været af "Burgman" kaliber, men de har alligevel
> været fremragende. Du bliver væsentlig mindre våd når det regner
> sammelignet med en mc.

Burgman 400 er ikke for god til høje personer uden en ombygning af sædet,
desuden er der nogen der ikke kan forliges med fodpositionen. Jeg har flere
gange været fristet af en. Første gang da den var ny på det danske marked og
flere gange siden når der har været en brugt til en fair pris

Jeg har vel samlet kun kørt et par hundrede km på lånte burgmans ...

> Man sidder helt formidabelt og har et godt overblik i trafikken.

Ikke på en burgman - den er lav.

>> 1. Jeg har aldrig kørt på sådan en fætter, men er den nogen her på
>> gruppen som bruger den som en seriøst alternativ til bilen?

Mindst lige så godt et alternativ som andre motorcykler. Eneste negative jeg
lige kan komme på er at tyske motorcykelplade har haft motorskade på den
under deres 50000km test. Men det ligger vist mest i at den ikke kan holde
til at køre med bundgas på autobahn'en i timevis .... Det lykkedes dem også
at splitte 250'eren ad .... Desuden er der nogle kurerer i london der formår
at splitte bagnavet og udstødningen ad lidt hurtigt - men der fåes
uoriganale dele hvis det skulle blive et problem (og en gigant kuffert) -
linket kan jeg ikke husek men det er vist i en af mine scooterblade.

/A




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177562
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408959
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste