/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Insprøjtning.....? er der nog
Fra : Moller


Dato : 07-04-05 10:29

Ja, sider og lure lidt... men er der nogen 2 taktere der bruger
insprøjtning ? eller er det mest 4 takterne der bruger det af MC'erne ?

   Jeg ved godt nogen af de nye knallerter har i topstykket osv. men
tænker mere her i 2 taktere med stor plade.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

 
 
Michael K. S. (07-04-2005)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 07-04-05 10:45

On Thu, 07 Apr 2005 11:29:17 +0200, Moller <news@molnit.com> wrote:

>Ja, sider og lure lidt... men er der nogen 2 taktere der bruger
>insprøjtning ? eller er det mest 4 takterne der bruger det af MC'erne ?

Fattigmandscyklen - Bimota 500 V Due, cyklen der lukkede Bimota, fordi
de ikke fik til at virke og dybt ydmygende måtte skifte tilbage til
carbs...: http://www.motorcycle.com/mo/mcbimota/bimota500.html

Når jeg engang vinder i Lotto skal jeg ha' sådan en...

Teknologien _fungerer_ men savner endnu en stor producent til at
udvikle Orbitals teknologi. Aprilia havde noget på tegnebordet med 125
og på sigt 250 og 500'ere, then the bubble burst.....

--
-Michael

Moller (07-04-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 07-04-05 11:56

Michael K. S. wrote:

> Teknologien _fungerer_ men savner endnu en stor producent til at
> udvikle Orbitals teknologi. Aprilia havde noget på tegnebordet med 125
> og på sigt 250 og 500'ere, then the bubble burst.....

   hmmmmm, det vil sige det fungere, men kræver en del justering... så er
det vel baseret på samme typer som ved 4 taketere, men andre sensore og
firmware vel ? elle er det kun firmwaren som er forskellig ?

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

[6705] Jesper Sørens~ (07-04-2005)
Kommentar
Fra : [6705] Jesper Sørens~


Dato : 07-04-05 12:20

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:4255115f$0$43992$14726298@news.sunsite.dk...
> hmmmmm, det vil sige det fungere, men kræver en del justering... så er det
> vel baseret på samme typer som ved 4 taketere, men andre sensore og
> firmware vel ? elle er det kun firmwaren som er forskellig ?

Jeg lugter ugler i mosen...

Hvad skal den stakkels MZ'er nu udsættes for ?


--
/J
Suzuki SV 1000 K4



Kenneth Østrup (07-04-2005)
Kommentar
Fra : Kenneth Østrup


Dato : 07-04-05 12:41

[6705] Jesper Sørensen wrote:
> "Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
> news:4255115f$0$43992$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>hmmmmm, det vil sige det fungere, men kræver en del justering... så er det
>>vel baseret på samme typer som ved 4 taketere, men andre sensore og
>>firmware vel ? elle er det kun firmwaren som er forskellig ?
>
>
> Jeg lugter ugler i mosen...
>
> Hvad skal den stakkels MZ'er nu udsættes for ?
>
>

Du kan sende MotorZyklen tilbage til øst-berlin, kan være den der kan
forvandles til digital insprøjtning med nogle okkulte formularer.

--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>

anders majland (07-04-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 07-04-05 10:38

> Ja, sider og lure lidt... men er der nogen 2 taktere der bruger
> insprøjtning ?
....
> Jeg ved godt nogen af de nye knallerter har i topstykket osv. men tænker
> mere her i 2 taktere med stor plade.

Ja - peugeot og aprilia har vist begge 125ccm 2takts scootere ude med
indsprøjtning. Peugot også en med kompressor (Hvad man dog ikke finder på
når man har en kørekortkategori der havde maks 125ccm

/A



p.jarnbak (07-04-2005)
Kommentar
Fra : p.jarnbak


Dato : 07-04-05 12:38


"Moller" <news@molnit.com> wrote in message
news:4254fd1f$0$43988$14726298@news.sunsite.dk...
> Ja, sider og lure lidt... men er der nogen 2 taktere der bruger
> insprøjtning ? eller er det mest 4 takterne der bruger det af MC'erne ?
>
> Jeg ved godt nogen af de nye knallerter har i topstykket osv. men tænker
> mere her i 2 taktere med stor plade.

Motobecane 500 3 cyl havde insprøjtning,men den er jo lidt gammel.
Hej Palle.



Niels Poulsen (07-04-2005)
Kommentar
Fra : Niels Poulsen


Dato : 07-04-05 12:47

Hej,

Jeg blander mig lige lidt..
Jeg har en suzuki gsx600f en med, hedder det slingslot karburator.

da jeg læste jeres tryd her kom jeg til at tænke på om det kan lade sig gøre
at smide en indsprøjtnings karburator på den og om det givet fald ville
kunne give noget på økonomien ?

Spørgsmålet er ikke så vigtigt... Var bare min nysgerrighed...

Vh.

Niels

--
http://www.web20.dk - http://www.npnet.dk

> "Moller" <news@molnit.com> wrote in message
> news:4254fd1f$0$43988$14726298@news.sunsite.dk...
> > Ja, sider og lure lidt... men er der nogen 2 taktere der bruger
> > insprøjtning ? eller er det mest 4 takterne der bruger det af MC'erne ?
> >
> > Jeg ved godt nogen af de nye knallerter har i topstykket osv. men tænker
> > mere her i 2 taktere med stor plade.
>
> Motobecane 500 3 cyl havde insprøjtning,men den er jo lidt gammel.
> Hej Palle.
>
>



Moller (07-04-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 07-04-05 13:45

Niels Poulsen wrote:
> Hej,
>
> Jeg blander mig lige lidt..
> Jeg har en suzuki gsx600f en med, hedder det slingslot karburator.
>
> da jeg læste jeres tryd her kom jeg til at tænke på om det kan lade sig gøre
> at smide en indsprøjtnings karburator på den og om det givet fald ville
> kunne give noget på økonomien ?
>
> Spørgsmålet er ikke så vigtigt... Var bare min nysgerrighed...


   Ja, du kan godt smide et system på, men du skal ik regne med den store
hjælp fra en mekaniker ;) så du skal ha gang i den tekniske snilde, og
finde en som er rigtig god til at justere det ind til din maskine. Jeg
har selv overvejet at stjæle indsprøjtningen fra en GSX1400 da dens
motor er en opboring af en af gixxer 1100 årgangende, lige som min er,
men da jeg ikke selv ejer et rullefelt til at lave justeringerne på
systemet, er ide'en stoppet lidt der... meeeennn måske en dag ;) indtil
da skal der USD, og monobagswinger, og så skal jeg nakke en DSB grafitti
teorist, som kan male cyklen med en paint brush, som straf for ikke at
melde ham ;) eller sådan noget hæhæ.

   Indsprøjtningen til 2 takteren er ren inspiration, men måsker blir jeg
træt af at min chef konstant siger at jeg bør bygge mit eget til
MZ'en... og gør det.


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Armand (07-04-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-04-05 19:05

p.jarnbak wrote:
> "Moller" <news@molnit.com> wrote in message
> news:4254fd1f$0$43988$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>Ja, sider og lure lidt... men er der nogen 2 taktere der bruger
>>insprøjtning ? eller er det mest 4 takterne der bruger det af MC'erne ?
>>
>>Jeg ved godt nogen af de nye knallerter har i topstykket osv. men tænker
>>mere her i 2 taktere med stor plade.
>
>
> Motobecane 500 3 cyl havde insprøjtning,men den er jo lidt gammel.
> Hej Palle.
>
>
Der er ikke den totakts-diesel der ikke har indsprøjtning

--
Armand.
(der undrer sig over at de maritimt orienterede på gruppen, ikke har
nævnt dét endnu)

Pwh (07-04-2005)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 07-04-05 20:56

Armand wrote:
> Der er ikke den totakts-diesel der ikke har indsprøjtning

Nu var det vist ikke din frø de tænkte på

/Jens (KR-1'er uden sprøjt)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408952
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste