/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
løbsk trailer på limfjordsbroen
Fra : ScooterBo


Dato : 04-04-05 21:32

Så krølledes Innovaen. En trailer, der var hoppet af krogen, kom fra
Aalborg siden, jeg kom fra Nr.Sundby siden. Jeg lagde først mærke til at
en varevogn (anden bil foran mig) foretog et meget hasarderet
vognbaneskift (troede jeg). Splitsekundet senere foretog personbilen
umiddelbart foran mig (som blokerede for mit udsyn til traileren) en
lignende manøvre, og før jeg kunne nå at tænke "HVA' FANDEN LAVER DEN
IDIOT", så jeg traileren, og besluttede mig for at lægge mig op i den.

Masser af flinke mennesker slæbte trailer og mc ind til siden, flere
vidner der ville hjælpe, hvis det skulle være brug for det - skulle nogen
af jer læse med her så 1000 TAK FOR HJÆLPEN!

Manden med traileren (eller uden om man vil) var også fuldt klar over og
bevidst om sit ansvar. Han kørte Innova-resterne ned til Special (som
erklærede den død og borte), og tog endda ud til skadestuen, for at høre
hvordan det gik mig. Vi har udvekslet alle oplysninger, og jeg tror ikke
der bliver problemer mht. forsikringen.

Resultat: Innova RIP Venstre knæ lidt i stykker, skinne på benet i 6
uger, de første 4 uger uden at støtte overhovedet. Ikke bare sur røv - men
alle sure røves Mor!!!!!!

Pas på jer selv og kig langt frem i trafikken - tror ikke det havde reddet
min røv, men jeg kan ikke lade være med at tænke på om....?

ScooterBo
(nu på krykker)


 
 
"J.C.Kløve" (04-04-2005)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 04-04-05 21:37

ScooterBo wrote:
> Så krølledes Innovaen. En trailer, der var hoppet af krogen, kom fra
> Aalborg siden, jeg kom fra Nr.Sundby siden. Jeg lagde først mærke til at
> en varevogn (anden bil foran mig) foretog et meget hasarderet
> vognbaneskift (troede jeg). Splitsekundet senere foretog personbilen
> umiddelbart foran mig (som blokerede for mit udsyn til traileren) en
> lignende manøvre, og før jeg kunne nå at tænke "HVA' FANDEN LAVER DEN
> IDIOT", så jeg traileren, og besluttede mig for at lægge mig op i den.
>
> Masser af flinke mennesker slæbte trailer og mc ind til siden, flere
> vidner der ville hjælpe, hvis det skulle være brug for det - skulle
> nogen af jer læse med her så 1000 TAK FOR HJÆLPEN!
>
> Manden med traileren (eller uden om man vil) var også fuldt klar over og
> bevidst om sit ansvar. Han kørte Innova-resterne ned til Special (som
> erklærede den død og borte), og tog endda ud til skadestuen, for at høre
> hvordan det gik mig. Vi har udvekslet alle oplysninger, og jeg tror ikke
> der bliver problemer mht. forsikringen.
>
> Resultat: Innova RIP Venstre knæ lidt i stykker, skinne på benet i
> 6 uger, de første 4 uger uden at støtte overhovedet. Ikke bare sur røv -
> men alle sure røves Mor!!!!!!
>
> Pas på jer selv og kig langt frem i trafikken - tror ikke det havde
> reddet min røv, men jeg kan ikke lade være med at tænke på om....?
>
> ScooterBo
> (nu på krykker)
>
Nå det var dig, der kan man bare se, jeg har lige hørt historien på
TV2-Nord

_jeg_ glædes over at du slap med livet i behold!
God bedring

--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745

Tony Lorentzen (04-04-2005)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 04-04-05 21:41

ScooterBo wrote:

> Resultat: Innova RIP Venstre knæ lidt i stykker, skinne på benet i
> 6 uger, de første 4 uger uden at støtte overhovedet. Ikke bare sur røv -
> men alle sure røves Mor!!!!!!

AV AV AV!

Jeg håber du kommer ud af det uden varige mén. Det er
skiderøvemegalortesurt - men dejligt at det ikke gik værre og at du
havde mistet livet - eller endnu værre endt som en grøntsag

Hold håbet oppe og spis nu nok morfin og ketoganer!

--
Tony

Armand (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-04-05 00:15

ScooterBo wrote:
> Så krølledes Innovaen. En trailer, der var hoppet af krogen,.....

Surt show
Dybeste kondolencer!
>
> Pas på jer selv og kig langt frem i trafikken - tror ikke det havde
> reddet min røv, men jeg kan ikke lade være med at tænke på om....?
>

Ikke bedrevidenhed, men blot en opmærksomhedsskaber:
Hold afstand! Det hjælper også i andre situationer end lige
harmonika-sammenstød!
En kammerat fik i bil et brædt kørt op i forruden - Han så det kun lige
komme flyvende, rejst af suget under den forankørende. Havde han været
på ryggen af sin motorcykel kunne det for den sags skyld have været
kraftigere tømmer der var blevet liggende, og som han istedet væltede
i/p.g.a. uden at give sig mulighed for den mindste reaktion.

--
Armand.

Thomas B (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Thomas B


Dato : 05-04-05 01:47


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:XSj4e.109575$Vf.4165746@news000.worldonline.dk...
> ScooterBo wrote:
>> Så krølledes Innovaen. En trailer, der var hoppet af
> krogen,.....

Skal den stål werier. som sidder på en trailer egenligt ikke bruges for at
undgå det med en løbsk trailer.

Mvh. Thomas



Ib Jakobsen (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 05-04-05 06:17

Thomas B skrev:



> Skal den stål werier. som sidder på en trailer egenligt ikke bruges for at
> undgå det med en løbsk trailer.

Det er der kun hvis den har bremser. Og det har de små
æblekassetrailere ikke. Faktisk helt op til 750.



--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen

ScooterBo (05-04-2005)
Kommentar
Fra : ScooterBo


Dato : 05-04-05 08:53

Armand wrote:

> Ikke bedrevidenhed, men blot en opmærksomhedsskaber:
> Hold afstand! Det hjælper også i andre situationer end lige
> harmonika-sammenstød!
> En kammerat fik i bil et brædt kørt op i forruden - Han så det kun lige
> komme flyvende, rejst af suget under den forankørende. Havde han været
> på ryggen af sin motorcykel kunne det for den sags skyld have været
> kraftigere tømmer der var blevet liggende, og som han istedet væltede
> i/p.g.a. uden at give sig mulighed for den mindste reaktion.

Du kan tro jeg har lært det med afstanden, men vejret var jo fint og vi
var lige startet fra krydset umiddelbart før broen og kørte derfor ikke
mere en ca. 40 km/t.

Forvent det uventede, hold afstand og se langt frem i trafikken

ScooterBo
(nu på krykker)


Dr.Enduro (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Dr.Enduro


Dato : 05-04-05 07:48



Sikke noget lort, god bedring!

Hilsen Jan

ScooterBo (05-04-2005)
Kommentar
Fra : ScooterBo


Dato : 05-04-05 08:54

Dr.Enduro wrote:



> Sikke noget lort, god bedring!

> Hilsen Jan

Tak for tilkendegivelserne alle sammen

ScooterBo


Torben Scheel (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 05-04-05 15:44

ScooterBo wrote:
> Resultat: Innova RIP Venstre knæ lidt i stykker, skinne på benet i
> 6 uger, de første 4 uger uden at støtte overhovedet. Ikke bare sur røv -
> men alle sure røves Mor!!!!!!

God bedring - og hyg dig med MC tests og oversigter mens du arbejder med
ikke at støtte på foden.

> Pas på jer selv og kig langt frem i trafikken - tror ikke det havde
> reddet min røv, men jeg kan ikke lade være med at tænke på om....?

Tak for reminderen - det hjælper nok et stykke tid for undertegnede.
Hvis jeg laver samme nummer udsætter jeg mig helt sikkert for mine
ungers kærlige pleje i en lang periode - jeg ser for mig omgivet af
yndlingsbamser og børnetegninger - det holder de færreste voksne mænd
vist til

--
vh
Torben

ScooterBo (05-04-2005)
Kommentar
Fra : ScooterBo


Dato : 05-04-05 16:21



> Tak for reminderen - det hjælper nok et stykke tid for undertegnede.
> Hvis jeg laver samme nummer udsætter jeg mig helt sikkert for mine
> ungers kærlige pleje i en lang periode - jeg ser for mig omgivet af
> yndlingsbamser og børnetegninger - det holder de færreste voksne mænd
> vist til

Tja jeg er ikke nået til unger endnu, men mine kære gamle forældre har
lovet at kigge op et par dage, og de er nu også meget hyggelige

ScooterBo
(nu på krykker)


Armand (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-04-05 18:47

Torben Scheel wrote:
> ScooterBo wrote:
>
>> Resultat: Innova RIP Venstre knæ lidt i stykker, skinne på benet
>> i 6 uger, de første 4 uger uden at støtte overhovedet. Ikke bare sur
>> røv - men alle sure røves Mor!!!!!!
>
>
> God bedring - og hyg dig med MC tests og oversigter mens du arbejder med
> ikke at støtte på foden.

Ja!
Dét kan ligefrem udmynte sig i et intensivt tysk-kursus

--
Armand.
>
>> Pas på jer selv og kig langt frem i trafikken - tror ikke det havde
>> reddet min røv, men jeg kan ikke lade være med at tænke på om....?
>
>
> Tak for reminderen - det hjælper nok et stykke tid for undertegnede.
> Hvis jeg laver samme nummer udsætter jeg mig helt sikkert for mine
> ungers kærlige pleje i en lang periode - jeg ser for mig omgivet af
> yndlingsbamser og børnetegninger - det holder de færreste voksne mænd
> vist til
>

Schlæger (06-04-2005)
Kommentar
Fra : Schlæger


Dato : 06-04-05 16:44

Armand wrote:

> Ja!
> Dét kan ligefrem udmynte sig i et intensivt tysk-kursus

Jeg synes nu, at du skal starte med et intensivt DANSKkursus .....
Det hedder da vist nok udmØnte ..... (medmindre det er noget, som du
bruger som tilbehør til påskelammet).

Mch Schlæger


Armand (06-04-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-04-05 21:48

Schlæger wrote:
> Armand wrote:
>
>> Ja!
>> Dét kan ligefrem udmynte sig i et intensivt tysk-kursus
>
>
> Jeg synes nu, at du skal starte med et intensivt DANSKkursus ..... Det
> hedder da vist nok udmØnte .....


Jeg hader (HADER - HADER - HADER!) at skulle irettesættes på
retskrivning :-|

Ikke at du gør det; men at jeg har skrevet forkert!

> (medmindre det er noget, som du bruger som tilbehør til påskelammet).

Det er jo forlængst ovre. Derfor har jeg slået mig ned som timian-dyrker
i stor stil istedet (noget med duften af vores græske ferier på terassen)!

--
Armand.

På det seneste har jeg haft et væld af tastefejl; men denneher bliver
jeg nødt til at tage på mine skuldre - Lort!

Schlæger (07-04-2005)
Kommentar
Fra : Schlæger


Dato : 07-04-05 06:07

Armand wrote:

> Jeg hader (HADER - HADER - HADER!) at skulle irettesættes på
> retskrivning :-|

> Ikke at du gør det; men at jeg har skrevet forkert!

> > (medmindre det er noget, som du bruger som tilbehør til påskelammet).

> Det er jo forlængst ovre. Derfor har jeg slået mig ned som timian-dyrker
> i stor stil istedet (noget med duften af vores græske ferier på terassen)!

.... man har før hørt om, at en dårlig ryg sender symptomer ud i lemmerne,
så skal vi ikke bare sige, at det er årsagen ...

Mch Schlæger



Armand (07-04-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-04-05 16:23

Schlæger wrote:
> Armand wrote:
>
>> Jeg hader (HADER - HADER - HADER!) at skulle irettesættes på
>> retskrivning :-|....... at jeg har skrevet forkert!
>
>
> ... man har før hørt om, at en dårlig ryg sender symptomer ud i
> lemmerne, så skal vi ikke bare sige, at det er årsagen ...


Jup, lad os gøre det!
Så vil jeg undlade at komme ind på at kiropraktoren virkelig har fået
gjort noget ved det og jeg for længst er på arbejde igen

--
Armand.

Ole Baun (07-04-2005)
Kommentar
Fra : Ole Baun


Dato : 07-04-05 14:24


"Armand" skrev i en meddelelse>
>
> Jeg hader (HADER - HADER - HADER!) at skulle irettesættes på
> retskrivning :-|
>
> Ikke at du gør det; men at jeg har skrevet forkert!
>
> > (medmindre det er noget, som du bruger som tilbehør til påskelammet).
>
> Det er jo forlængst ovre. Derfor har jeg slået mig ned som timian-dyrker
> i stor stil istedet (noget med duften af vores græske ferier på terassen)!
>
> --
> Armand.
>
> På det seneste har jeg haft et væld af tastefejl; men denneher bliver
> jeg nødt til at tage på mine skuldre - Lort!

Terrasse ikke terasse !

Ole Baun



Ukendt (07-04-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-04-05 14:58


Ole Baun skrev i meddelelsen
<425534b5$0$22679$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>...
>
>"Armand" skrev i en meddelelse>

>> Det er jo forlængst ovre. Derfor har jeg slået mig ned som timian-dyrker
>> i stor stil istedet (noget med duften af vores græske ferier på
terassen)!
>>
>> --
>> Armand.
>>
>> På det seneste har jeg haft et væld af tastefejl; men denneher bliver
>> jeg nødt til at tage på mine skuldre - Lort!
>
>Terrasse ikke terasse !
>
>Ole Baun


Arhhh hædr-hædr Skal jeg ta' nålene ud nu, hva' ? Armand ? Hva' !

Orla, i woodoo-mode >8>|>-
og som i øvrigt synes, at det er OK at stave korrekt....



Armand (07-04-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-04-05 18:25

Orla Pedersen wrote:
> Ole Baun skrev i meddelelsen
> <425534b5$0$22679$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>...
>
> ..........vores græske ferier på terassen)!
>
>>Terrasse ikke terasse !
>
> Arhhh hædr-hædr Skal jeg ta' nålene ud nu, hva' ? Armand ? Hva' !

Arrgh, er det dig?
Jeg mente nok at der måtte være en udefrakommende årsag til mine
taste-tic's
Du skulle vel ikke også have kommet til at fejlplacere en nål i ryggen??

--
Armand.

Schlæger (07-04-2005)
Kommentar
Fra : Schlæger


Dato : 07-04-05 15:59

Ole Baun wrote:

>> Det er jo forlængst ovre. Derfor har jeg slået mig ned som timian-dyrker
>> i stor stil istedet (noget med duften af vores græske ferier på terassen)!
>>
>> --
>> Armand.
>>
>> På det seneste har jeg haft et væld af tastefejl; men denneher bliver
>> jeg nødt til at tage på mine skuldre - Lort!

> Terrasse ikke terasse !

> Ole Baun

Og så KAN jeg altså ikke holde mig længere, men er nødt til at dvæle lidt
ved ordene: "...duften af vores græske ferier på terassen".......

De fleste andre mennesker holder vist nok deres græske ferier .... i
Grækenland .....

Armand - du er skatmat !!!

Mch Schlæger


Armand (07-04-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-04-05 16:29

Schlæger wrote:
> Ole Baun wrote:
>
>>> Det er jo forlængst ovre. Derfor har jeg slået mig ned som timian-dyrker
>>> i stor stil istedet (noget med duften af vores græske ferier på
>>> terassen)!
>>>
>>> --
>>> Armand.
>>>
>>> På det seneste har jeg haft et væld af tastefejl; men denneher bliver
>>> jeg nødt til at tage på mine skuldre - Lort!
>
>
>> Terrasse ikke terasse !
>
>
>> Ole Baun
>
>
> Og så KAN jeg altså ikke holde mig længere, men er nødt til at dvæle
> lidt ved ordene: "...duften af vores græske ferier på terassen".......
>
> De fleste andre mennesker holder vist nok deres græske ferier .... i
> Grækenland .....
>
> Armand - du er skatmat !!!


Næh nej!
Ole har sgis'me også ret (måske at jeg skulle se at bruge Mozilla's
stavekontrol - omend ikke andet, så for at få sænket farten på
afsendelsen!?)

Men den med terrassen snubler du i: Timian-beddet omkring terrassen skal
netop illudere "græsk ferie" når man på en varm dag læner nakken tilbage
og bruger næsen!!

--
Armand.

Schlæger (07-04-2005)
Kommentar
Fra : Schlæger


Dato : 07-04-05 16:57

Armand wrote:

> Schlæger wrote:
>> Ole Baun wrote:
>>
>>>> Det er jo forlængst ovre. Derfor har jeg slået mig ned som timian-dyrker
>>>> i stor stil istedet (noget med duften af vores græske ferier på
>>>> terassen)!
>>>>
>>>> --
>>>> Armand.
>>>>
>>>> På det seneste har jeg haft et væld af tastefejl; men denneher bliver
>>>> jeg nødt til at tage på mine skuldre - Lort!
>>
>>
>>> Terrasse ikke terasse !
>>
>>
>>> Ole Baun
>>
>>
>> Og så KAN jeg altså ikke holde mig længere, men er nødt til at dvæle
>> lidt ved ordene: "...duften af vores græske ferier på terassen".......
>>
>> De fleste andre mennesker holder vist nok deres græske ferier .... i
>> Grækenland .....
>>
>> Armand - du er skatmat !!!


> Næh nej!
> Ole har sgis'me også ret (måske at jeg skulle se at bruge Mozilla's
> stavekontrol - omend ikke andet, så for at få sænket farten på
> afsendelsen!?)

> Men den med terrassen snubler du i: Timian-beddet omkring terrassen skal
> netop illudere "græsk ferie" når man på en varm dag læner nakken tilbage
> og bruger næsen!!

Nixen-bixen!! Med din ordstilling relaterer "græske ferier" sig til ordet
"terrassen" = I har holdt græske ferier på terrassen.

Mch Schlæger

PS: Men du ved sgu' meget om MC'ere ...


Armand (07-04-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-04-05 18:34

Schlæger wrote:
> Armand wrote:
>
>> Schlæger wrote:
>>
>>>>>...(noget med duften af vores græske ferier på terassen)!
>>>>>
>>> "...duften af vores græske ferier på terassen".......
>>> De fleste andre mennesker holder vist nok deres græske ferier .... i
>>> Grækenland .....
>
>
>> Næh nej! ... den med terrassen snubler du i:
>> Timian-beddet omkring terrassen skal netop illudere "græsk ferie"
>
>
> Nixen-bixen!! Med din ordstilling relaterer "græske ferier" sig til
> ordet "terrassen" = I har holdt græske ferier på terrassen.

Jeg kan godt læse mig til hvor du vil hen; men kan sq'tte vende
ordstillingen så det stadig lyder bare nogenlunde dansk :-|

> PS: Men du ved sgu' meget om MC'ere ...

Er dét trøst eller (diskret) trumf?

--
Armand.
(Der burde have en kop gammel motorolie med lidt bensin i, stående her i
husets PC-krog. Så kan jeg nyde lugten af mine motorcykelferier, her ved
computeren)


Preben Riis Sørensen (07-04-2005)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 07-04-05 19:49


"ScooterBo" <kok.b.nielsen@privat.dk> skrev
> Manden med traileren (eller uden om man vil) var også fuldt klar over og
> bevidst om sit ansvar.

Det kan vist kun blive et indirekte ansvar. Du skal altid læse trafikken og
køre sådan, at uanset hvad der sker, skal du kunne undvige/bremse dig ud af
problemerne. Håber du kan klare lidt irettesættelse midt i al elendigheden.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Schlæger (07-04-2005)
Kommentar
Fra : Schlæger


Dato : 07-04-05 19:55

Preben Riis Sørensen wrote:

> Det kan vist kun blive et indirekte ansvar. Du skal altid læse trafikken og
> køre sådan, at uanset hvad der sker, skal du kunne undvige/bremse dig ud af
> problemerne. Håber du kan klare lidt irettesættelse midt i al elendigheden.
> --
> M.V.H.
> Preben Riis Sørensen
> preben@esenet.dk

Og hvad mener du så HELT nøjagtigt med "indirekte ansvar" ??

Hvad er din holdning til de bilister, som har oplevet at blive torpederet
bagfra af en anden trafikant, som f.eks. var faldet i søvn, eller "bare"
var uopmærksom.

Har de også et ansvar fordi de ikke "læste trafikken og undveg eller
bremsede sig ud af problemerne" (eller skyndte sig at accellerere i
voldsom fart over for rødt lys for ikke at blive påkørt bagfra) ??

Sludder og vrøvl.

Mch Schlæger


Preben Riis Sørensen (08-04-2005)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 08-04-05 18:54


"Schlæger" <gertschlagerFJERN@hotmail.com> skrev
> Og hvad mener du så HELT nøjagtigt med "indirekte ansvar" ??

At skadelidte selv hænger på skaden.

>
> Hvad er din holdning til de bilister, som har oplevet at blive torpederet
> bagfra af en anden trafikant, som f.eks. var faldet i søvn, eller "bare"
> var uopmærksom.
>
> Har de også et ansvar fordi de ikke "læste trafikken og undveg eller
> bremsede sig ud af problemerne" (eller skyndte sig at accellerere i
> voldsom fart over for rødt lys for ikke at blive påkørt bagfra) ??
>
> Sludder og vrøvl.

Helt rigtigt du sludrer.


--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Schlæger (08-04-2005)
Kommentar
Fra : Schlæger


Dato : 08-04-05 19:00

Preben Riis Sørensen wrote:


> "Schlæger" <gertschlagerFJERN@hotmail.com> skrev
>> Og hvad mener du så HELT nøjagtigt med "indirekte ansvar" ??

> At skadelidte selv hænger på skaden.

>>
>> Hvad er din holdning til de bilister, som har oplevet at blive torpederet
>> bagfra af en anden trafikant, som f.eks. var faldet i søvn, eller "bare"
>> var uopmærksom.
>>
>> Har de også et ansvar fordi de ikke "læste trafikken og undveg eller
>> bremsede sig ud af problemerne" (eller skyndte sig at accellerere i
>> voldsom fart over for rødt lys for ikke at blive påkørt bagfra) ??
>>
>> Sludder og vrøvl.

> Helt rigtigt du sludrer.

**Hovedrysten**

Mch Schlæger


Ukendt (07-04-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-04-05 22:43


Preben Riis Sørensen skrev i meddelelsen
<42558090$0$23063$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
>
>"ScooterBo" <kok.b.nielsen@privat.dk> skrev
>> Manden med traileren (eller uden om man vil) var også fuldt klar over og
>> bevidst om sit ansvar.
>
>Det kan vist kun blive et indirekte ansvar. Du skal altid læse trafikken og
>køre sådan, at uanset hvad der sker, skal du kunne undvige/bremse dig ud af
>problemerne. Håber du kan klare lidt irettesættelse midt i al elendigheden.


Øhh ?? Har Du nogensinde været ude for at måtte bakke væk fra en løbsk
trailer ? På motorcykel ? Der er altså uheld man kun undgår ved at blive i
beskyttelsesrum. I tilfældet var det så rent held at traileren ikke fik et
par gående med i købet.

Og snart allerværst, klovnen hægter traileren på krogen igen, og kører
derfra velvidende at låsemekanismen enten ikke er i orden, eller mere
sansynligt, er totalt opslidt.

Så der er ingen tvivl om ansvar her !

mvh
Orla

>--
> M.V.H.
>Preben Riis Sørensen
> preben@esenet.dk




anders majland (08-04-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 08-04-05 18:07

> Og snart allerværst, klovnen hægter traileren på krogen igen, og kører
> derfra velvidende at låsemekanismen enten ikke er i orden, eller mere
> sansynligt, er totalt opslidt.

Mere sandsynligt - den var bare ikke sat ordenligt på. Jeg må med skam
erkende at jeg har kørt over 3km med en fuldt lastet trailer der bare lå på
krogen ... De 3 km er både meget snoede og kuperede og jeg var da indimellem
oppe på de 70km/t. Traileren valgte så at blive stående da jeg satte
"hurtigt" igang for at komme ud på A13 - og det er jeg glad for .... Siden
da har jeg lært at checke om den er på krogen ved at hive op i den og ikke
bare stole på den er det fordi jeg tror jeg har hørt den sige klik ....

Btw så var der en "indikatorknap" på den flishugger jeg lejede i påsken.
Altså sådan en lille dims der popper op hvis den er ordenligt på.

/A



Schlæger (08-04-2005)
Kommentar
Fra : Schlæger


Dato : 08-04-05 18:32

anders majland wrote:

>> Og snart allerværst, klovnen hægter traileren på krogen igen, og kører
>> derfra velvidende at låsemekanismen enten ikke er i orden, eller mere
>> sansynligt, er totalt opslidt.

> Mere sandsynligt - den var bare ikke sat ordenligt på. Jeg må med skam
> erkende at jeg har kørt over 3km med en fuldt lastet trailer der bare lå på
> krogen ... De 3 km er både meget snoede og kuperede og jeg var da indimellem
> oppe på de 70km/t. Traileren valgte så at blive stående da jeg satte
> "hurtigt" igang for at komme ud på A13 - og det er jeg glad for .... Siden
> da har jeg lært at checke om den er på krogen ved at hive op i den og ikke
> bare stole på den er det fordi jeg tror jeg har hørt den sige klik ....

> Btw så var der en "indikatorknap" på den flishugger jeg lejede i påsken.
> Altså sådan en lille dims der popper op hvis den er ordenligt på.

> /A

Man kan jo også tage solidt fat i træktrianglen lige bag koblingen og
løfte opad med de kræfter, man kan præstere (hvilket kunne have sparet
vores MC-ven for at opleve at blive skovlet op af den vildfarne trailer på
broen).

Den "lille dims" som du taler om, kan jo være groet delvist fast i fedt og
snavs.

Mch Schlæger



anders majland (08-04-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 08-04-05 18:48

>> Siden da har jeg lært at checke om den er på krogen ved at hive op i den
>> og ikke bare stole på den er det fordi jeg tror jeg har hørt den sige
>> klik ....

> Man kan jo også tage solidt fat i træktrianglen lige bag koblingen og
> løfte opad med de kræfter, man kan præstere

Var det ikke det jeg skrev ?

>> Btw så var der en "indikatorknap" på den flishugger jeg lejede i påsken.
>> Altså sådan en lille dims der popper op hvis den er ordenligt på.

> Den "lille dims" som du taler om, kan jo være groet delvist fast i fedt og
> snavs.

Man er selvfølgelig nødt til at checke at den er inde inden man sætter
traileren på - for at kunne se den komme op. Men på en tungtlastet trailer
er det da bestemt en fordel. Med 75kg kugeltryk skal der løftes pænt til for
at checke - men det er vel også med lille kugletryk at risikoen for at den
ikke er ordenlig på er størst ....

Men hvad takseres det egenligt til at tabe en trailer ?
Jeg ville jo kalde det groft uforsvarligt men
http://147.29.40.19/PUBL/Boedetakster_faerdselslov/P%20669%20juni%2004.pdf
giver ikke noget svar


/Anders Majland



Schlæger (08-04-2005)
Kommentar
Fra : Schlæger


Dato : 08-04-05 19:14

anders majland wrote:

>>> Siden da har jeg lært at checke om den er på krogen ved at hive op i den
>>> og ikke bare stole på den er det fordi jeg tror jeg har hørt den sige
>>> klik ....

>> Man kan jo også tage solidt fat i træktrianglen lige bag koblingen og
>> løfte opad med de kræfter, man kan præstere

> Var det ikke det jeg skrev ?

Undskyld, jo. Jeg hæftede mig mest ved "den lille dims"

>>> Btw så var der en "indikatorknap" på den flishugger jeg lejede i påsken.
>>> Altså sådan en lille dims der popper op hvis den er ordenligt på.

>> Den "lille dims" som du taler om, kan jo være groet delvist fast i fedt og
>> snavs.

> Man er selvfølgelig nødt til at checke at den er inde inden man sætter
> traileren på - for at kunne se den komme op.

Jeg ønskede blot at opponere imod at man overlader den foreskrevne kontrol
af køretøjerne til en plasticdims - i stedet for at tage fat.

Men på en tungtlastet trailer
> er det da bestemt en fordel. Med 75kg kugeltryk skal der løftes pænt til for
> at checke - men det er vel også med lille kugletryk at risikoen for at den
> ikke er ordenlig på er størst ....

Muligvis

> Men hvad takseres det egenligt til at tabe en trailer ?

Aner det (heldigvis) ikke :o|

> Jeg ville jo kalde det groft uforsvarligt men
> http://147.29.40.19/PUBL/Boedetakster_faerdselslov/P%20669%20juni%2004.pdf
> giver ikke noget svar


> /Anders Majland

Mch Schlæger



Preben Riis Sørensen (08-04-2005)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 08-04-05 19:00


"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev
>
> Øhh ?? Har Du nogensinde været ude for at måtte bakke væk fra en løbsk
> trailer ? På motorcykel ? Der er altså uheld man kun undgår ved at blive i
> beskyttelsesrum..
>
> Så der er ingen tvivl om ansvar her !

Det kan 'skadelidte' nok berette om senere. Hvis ulykken betragtes sådan, at
han på ingen måde har kunnet undgå at blive ramt, vil han kunne få
erstatning. Men mener myndighederne at han ikke holdt tilstrækkelig afstand,
hænger han selv på den og vil ovenikøbet få en bøde. Og sådan kan det let
gå.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk






Schlæger (08-04-2005)
Kommentar
Fra : Schlæger


Dato : 08-04-05 19:10

Preben Riis Sørensen wrote:


> "Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev
>>
>> Øhh ?? Har Du nogensinde været ude for at måtte bakke væk fra en løbsk
>> trailer ? På motorcykel ? Der er altså uheld man kun undgår ved at blive i
>> beskyttelsesrum..
>>
>> Så der er ingen tvivl om ansvar her !

> Det kan 'skadelidte' nok berette om senere. Hvis ulykken betragtes sådan, at
> han på ingen måde har kunnet undgå at blive ramt, vil han kunne få
> erstatning. Men mener myndighederne at han ikke holdt tilstrækkelig afstand,
> hænger han selv på den og vil ovenikøbet få en bøde. Og sådan kan det let
> gå.
> --

Helt ærlig mand !!!

"... ikke holdt tilstrækkelig afstand" i relation til, at han blev
torpederet af en trailer, som var revet løs fra det trækkende køretøj ???

Prøv lige at læse tråden igen, og prøv så at tegne situationen op på et
stort stykke papir. Så må du da for søren komme til fornuft..... (ellers
findes der lærebøger om emnet)

Mch Schlæger


anders majland (08-04-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 08-04-05 19:18

> Helt ærlig mand !!!
>
> "... ikke holdt tilstrækkelig afstand" i relation til, at han blev
> torpederet af en trailer, som var revet løs fra det trækkende køretøj ???

Du skal ikke være for skråsikker - 2 bilister foran nåede at undvige men det
gjorde bo ikke.

Det er også lidt uklart af første indlæg om traileren ville have ramt ham
hvis han havde noget at bremse - men jeg læser nu indlægget som om at han
påkører den citat:"så jeg traileren, og besluttede mig for at lægge mig op i
den"

Men i og med det var en modkørende trailer der var i hans vognbane og den
var i bevægelse vil jeg nu alligevel frikende Bo for ansvar - havde det
været en medkørendes der stod i vejen var sagen væsenligt mere speget.......

>Men mener myndighederne at han ikke holdt tilstrækkelig afstand,
> hænger han selv på den og vil ovenikøbet få en bøde

Lige præcis det svar jeg fik fra policen efter at have kikset en
undvigemanøvre af en bilist der kom ud foran mig. Det at jeg lagde mig på
asfalten uden at ramme noget vurderede "ekspedienten" til at jeg ikke havde
kørt efter forholdene ...




Schlæger (08-04-2005)
Kommentar
Fra : Schlæger


Dato : 08-04-05 20:03

anders majland wrote:

>> Helt ærlig mand !!!
>>
>> "... ikke holdt tilstrækkelig afstand" i relation til, at han blev
>> torpederet af en trailer, som var revet løs fra det trækkende køretøj ???

> Du skal ikke være for skråsikker - 2 bilister foran nåede at undvige men det
> gjorde bo ikke.

Jo jo - det har du meget ret i, men jeg anser det (næsten) for værende på
niveau med, hvis der dumpede et flygel ned på vejen foran mig fra 4. sal,
og man så "ikke holdt tilstrækkelig afstand til at kunne nå at bremse".

> Det er også lidt uklart af første indlæg om traileren ville have ramt ham
> hvis han havde noget at bremse - men jeg læser nu indlægget som om at han
> påkører den citat:"så jeg traileren, og besluttede mig for at lægge mig op i
> den"

... Enig - men Bo anlægger vist en lidt galgenhumoristisk vinkel på
uheldsøjeblikket.

> Men i og med det var en modkørende trailer der var i hans vognbane og den
> var i bevægelse vil jeg nu alligevel frikende Bo for ansvar - havde det
> været en medkørendes der stod i vejen var sagen væsenligt mere speget.......

Helt enig. Ansvarsplacering skal ofte krydres med hvad der var
forudsigeligt eller forventeligt.

>>Men mener myndighederne at han ikke holdt tilstrækkelig afstand,
>> hænger han selv på den og vil ovenikøbet få en bøde

> Lige præcis det svar jeg fik fra policen efter at have kikset en
> undvigemanøvre af en bilist der kom ud foran mig. Det at jeg lagde mig på
> asfalten uden at ramme noget vurderede "ekspedienten" til at jeg ikke havde
> kørt efter forholdene ...

Hvis bilisten overtrådte sin vigepligt, burde dette svar fra
"ekspedienten" prøves ved højere instans. Du fortæller forhåbentlig ikke,
at du fik en bøde... (??)

Her er der dog måske en risiko for, at du har begået den klassiske fejl at
overbremse, og vælte på grund af dine (unødigt) blokerede hjul (apropos en
tidligere tråd om ABS)???

Mch Schlæger


anders majland (08-04-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 08-04-05 20:16

> Hvis bilisten overtrådte sin vigepligt, burde dette svar fra
> "ekspedienten" prøves ved højere instans. Du fortæller forhåbentlig ikke,
> at du fik en bøde... (??)

Nej - for jeg undlod at indlevere den anmeldelse jeg havde med i hånden...
Jeg havde ikke nummeret på ham men kun en beskrivelse ... Det var lige foran
et busstoppested - men inden jeg havde fået samlet mig selv op havde bussen
hentet alle vidnerne (Derfor kan jeg kun anbefale at man som vidne selv
henvender sig med kontaktinformationerne*)

> Her er der dog måske en risiko for, at du har begået den klassiske fejl at
> overbremse, og vælte på grund af dine (unødigt) blokerede hjul (apropos en
> tidligere tråd om ABS)???

Lige præcis - og forhjulet forsvinder s** hurtigt når det ikke roterer ...
Jeg er også tilhænger af ABS selvom jeg aldrig har prøvet det på en mc. For
når man pludseligt får brug for at kaste ankeret er det lidt sent at vurdere
hvor godt bid der er i underlaget. Bremser man for lidt når man ikke at
stoppe - bremser man for hårdt siger det også klask .....

* Der har jeg så gjort en gang siden. Jeg var i bil ad ring 2 i københavn
mod nord da en modkørende motorcyklist på en nimbus med sidevogn mister
herredømmet og kører over i min bane. Han rammer / bliver ramt af 2 biler
der dog når mest udenom. Nimbus og sidevogn er bukket sammen så han sidder i
klemme på den, så jeg smider bilen op på et helleanlæg og løber derhen og
hjælper ham fri (og senere med at skubbe motorcykel ind til siden). Han er
heldigvis slubbet med knubs men de får lige et et par visitkort og da
politiet kort efter dukker op kører jeg videre.



Armand (08-04-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-04-05 20:11

anders majland wrote:
>
> Lige præcis det svar jeg fik fra policen efter at have kikset en
> undvigemanøvre af en bilist der kom ud foran mig. Det at jeg lagde mig på
> asfalten uden at ramme noget vurderede "ekspedienten" til at jeg ikke havde
> kørt efter forholdene ...


Jup!
Det er en sørgelig kendsgerning at man som motorcyklist bør have kontakt
med en given modpart, for at have en sag
Eneste tilfælde jeg keder til hvor motorcyklisten fik argumenteret sig
igennem, var ved et styrt p.g.a. opbremsning for en bil der kørte ind
foran ham i en rundkørsel!

--
Armand.

Preben Riis Sørensen (08-04-2005)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 08-04-05 21:11


"Schlæger" <gertschlagerFJERN@hotmail.com> skrev
> Helt ærlig mand !!!
>
> "... ikke holdt tilstrækkelig afstand" i relation til, at han blev
> torpederet af en trailer, som var revet løs fra det trækkende køretøj ???

Ja, helt ærlig mand, havde der været afstand nok, havde han både set hvad
der skete foran, og han havde haft en chance for at undvige/bremse.

>
> Prøv lige at læse tråden igen, og prøv så at tegne situationen op på et
> stort stykke papir. Så må du da for søren komme til fornuft..... (ellers
> findes der lærebøger om emnet)

Du bliver nok klogere, men det tager sikkert l a n g tid.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Ukendt (08-04-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-04-05 21:48


Preben Riis Sørensen skrev i meddelelsen
<4256e555$0$23099$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...


>Ja, helt ærlig mand, havde der været afstand nok, havde han både set hvad
>der skete foran, og han havde haft en chance for at undvige/bremse.


Nu er det sådan at traileren kom imod Bo fra modgående vognbane, på
limfjordsbroen Om han havde holdt bomstille havde det næppe gjort nogen
forskel. Der _er_ ingen steder at undvige hen ! Bo kører ikke op i bagenden
af en trailer, han bliver påkørt af fronten af en trailer der bevæger sig
mod kørselsretningen i Bo's vognbane.



>Du bliver nok klogere, men det tager sikkert l a n g tid.

Underlig bemærkning i øvrigt

mvh
Orla

>--
> M.V.H.
>Preben Riis Sørensen
> preben@esenet.dk




Preben Riis Sørensen (08-04-2005)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 08-04-05 23:32


"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev
> >Ja, helt ærlig mand, havde der været afstand nok, havde han både set hvad
> >der skete foran, og han havde haft en chance for at undvige/bremse.
>
>
> Nu er det sådan at traileren kom imod Bo fra modgående vognbane, på
> limfjordsbroen Om han havde holdt bomstille havde det næppe gjort
nogen
> forskel. Der _er_ ingen steder at undvige hen !

Tak, jeg har læst det hele. Kunne han ikke undvige, kunne han måske have
nået at bremse. Men selvfølgelig kan det være at det vurderes sådan, at han
er helt uden skyld. Det vil jo vise sig. Men grundprincippet er at når der
sker uheld, så er der to skyldige. Og det fraviges meget nødigt fra
offentlig side.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Ukendt (09-04-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-04-05 09:06


Preben Riis Sørensen skrev i meddelelsen
<4257066c$0$23095$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...

>Tak, jeg har læst det hele. Kunne han ikke undvige, kunne han måske have
>nået at bremse.

Det er i situationen fløjtende ligegyldigt om Bo kunne bremse, traileren
ville alligevel have fortsat til den mødte et eller andet, (Bo, en anden
trafikant), og en herreløs trailer er noget uforudsigelig i sin færden. Det
er akkurat samme situation som når en modkørende pludseligt, (i
selvmordsforsøg), umiddelbart trækker over i den vognbane man selv befinder
sig i, med kun få meters varsel.

Skulle Bo undgå et sådant uheld skulle han være blevet hjemme, derfor er han
uden skyld, og der var heldigvis mange der overværede uheldet, så jeg tror
ikke Bo får nogen problemer i den retning.

EOD herfra
Orla

>--
> M.V.H.
>Preben Riis Sørensen
> preben@esenet.dk
>
>
>



Preben Riis Sørensen (09-04-2005)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 09-04-05 10:24


"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev
> Skulle Bo undgå et sådant uheld skulle han være blevet hjemme, derfor er
han
> uden skyld, og der var heldigvis mange der overværede uheldet, så jeg tror
> ikke Bo får nogen problemer i den retning.

Det venter vi spændt på at høre fra. Jeg har personligt 'oplevet' at blive
anklaget for at foretage en uforsvarlig overhaling af en lastbil der holdt
stille, og i sekunderne forinden blinkede til højre. Han vred den så
ligepludselig til venstre, så meget at der var gummispor fra manøvren. Det
var her vi mødtes. Jeg betalte naturligvis ikke bøden.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408952
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste