/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Aprilia RS250 probs?
Fra : Martin Leong


Dato : 31-03-05 16:33

Hej NG.

Jeg har for et stykke tid siden erhvervet mig en Aprilia RS250 til roadrace.
Jeg har dog nogen problemer med at få den startet ordentligt.
Når jeg starter den med choker, starter den sådan set fint nok, men når jeg
giver gas (og har slukket chokeren), kan den finde på *ikke* at falde i
omdrejninger, efter jeg har sluppet rullen. Efter nogen sekunder falder
omdrejningerne igen. Dette sker typisk når jeg gasser op over 6000
omdrejninger. Jeg har også været ude for, at der gik ca. 10 sekunder, efter
jeg drejede tændingen på off, før motoren gik ud.

Jeg er blevet foreslået at det kunne skyldes gammel benzin (oktantallet
falder og kan føre til "eftertænding"?), og at den tage falsk luft ind,
f.eks. mellem karburator og luftfilterkasse.
Er der nogen her, der har et bedre bud?

Mvh
Martin Leong



 
 
SmaRTrxxv (31-03-2005)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 31-03-05 18:16

Martin Leong wrote:
> Hej NG.
>
> Jeg har for et stykke tid siden erhvervet mig en Aprilia RS250 til roadrace.
> Jeg har dog nogen problemer med at få den startet ordentligt.
> Når jeg starter den med choker, starter den sådan set fint nok, men når jeg
> giver gas (og har slukket chokeren), kan den finde på *ikke* at falde i
> omdrejninger, efter jeg har sluppet rullen. Efter nogen sekunder falder
> omdrejningerne igen. Dette sker typisk når jeg gasser op over 6000
> omdrejninger. Jeg har også været ude for, at der gik ca. 10 sekunder, efter
> jeg drejede tændingen på off, før motoren gik ud.
>
> Jeg er blevet foreslået at det kunne skyldes gammel benzin (oktantallet
> falder og kan føre til "eftertænding"?), og at den tage falsk luft ind,
> f.eks. mellem karburator og luftfilterkasse.
> Er der nogen her, der har et bedre bud?
>
> Mvh
> Martin Leong
>
>
Hvis du kan engelsk er dette sted en kilde til næsten uudtømmelig viden
om aprilias modeller
http://www.apriliaforum.com/forums/

Thore Jensen

Ukendt (31-03-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-03-05 18:51


"Martin Leong" <mk_leong@hotmail.fjern.com> wrote in message
news:d2h55r$10fl$1@newsbin.cybercity.dk...
> Hej NG.
>
> Jeg har for et stykke tid siden erhvervet mig en Aprilia RS250 til
roadrace.
> Jeg har dog nogen problemer med at få den startet ordentligt.
> Når jeg starter den med choker, starter den sådan set fint nok, men når
jeg
> giver gas (og har slukket chokeren), kan den finde på *ikke* at falde i
> omdrejninger, efter jeg har sluppet rullen. Efter nogen sekunder falder
> omdrejningerne igen. Dette sker typisk når jeg gasser op over 6000
> omdrejninger. Jeg har også været ude for, at der gik ca. 10 sekunder,
efter
> jeg drejede tændingen på off, før motoren gik ud.
>
> Jeg er blevet foreslået at det kunne skyldes gammel benzin (oktantallet
> falder og kan føre til "eftertænding"?), og at den tage falsk luft ind,
> f.eks. mellem karburator og luftfilterkasse.
> Er der nogen her, der har et bedre bud?

Det er jo ikke det samme, men på min gamle toyota havde jeg nøjagtig det
samme problem - det skyldtes en vakumslange til luftfilteret der ikke sad
ordentligt til = falsk luft - præcis som du selv skriver.
Men som jeg skriver er det jo ikke det ikke det samme. Nu ved jeg ikke
hvordan din mc virker, men min GSX750E´er ville være fuldstændig ligeglad,
det eneste problem det ville give vil være en anelse ustabil kørsel og skidt
i motoren (er prøvet).
/Lars H



Moller (31-03-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 31-03-05 22:23

Martin Leong wrote:

> Hej NG.

> Jeg har for et stykke tid siden erhvervet mig en Aprilia RS250 til roadrace.
> Jeg har dog nogen problemer med at få den startet ordentligt.
> Når jeg starter den med choker, starter den sådan set fint nok, men når jeg
> giver gas (og har slukket chokeren), kan den finde på *ikke* at falde i
> omdrejninger, efter jeg har sluppet rullen. Efter nogen sekunder falder
> omdrejningerne igen. Dette sker typisk når jeg gasser op over 6000
> omdrejninger. Jeg har også været ude for, at der gik ca. 10 sekunder, efter
> jeg drejede tændingen på off, før motoren gik ud.


Da det er en 2 takter, så ville jeg straks få nusset dyser osv. igennem
om der er kommet skidt ind...

Det kan lyde som for mager blanding, spjætten gjorde det også engang,
efter renset pilot jet for skidt, så var der gang i den igen ;)

Hvis det er falsk luft, så er det bare at sprøjte en gang diselstart
ind omkring kaburator og indsugnings studserne osv... stiger den i omdr.
af det, så skal du gå dine gumme dele igennem, om de er frisk og flexible,
frem for hårde og gamle ;)

HUSK, det er en 2 takter, så den kan IKKE lige som 4 takterne køre
flere tusind km uden problemer når den er for mager... En 2 takter
straffer problemer i doseringen hårdt og kontant med at sætte sig eller
balre diverse lejer. Så det er ikke noget du lige kan vente med at få
tjekket, men i stedet skal du straks gå i gang med fejl søgningen, eller
søge hjælp inden det blir rigtig dyrt.

VH
Lars Molnit



Armand (31-03-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 31-03-05 23:02

Moller wrote:
>
> Da det er en 2 takter, så ville jeg straks få nusset dyser osv. igennem
> om der er kommet skidt ind...
> Det kan lyde som for mager blanding, spjætten gjorde det også engang,
> efter renset pilot jet for skidt, så var der gang i den igen ;)

Eftertænding på totaktere skyldes da vel glødende sodaflejringer på
stemplet !?
Den kan ikke have kørt meget race hidtil hvis dét er tilfældet :-/


--
Armand.

Hekto (01-04-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 01-04-05 08:34

In article <3r_2e.108913$Vf.4156931@news000.worldonline.dk>, armand@mc-
chaufforerne.dk says...
> Eftertænding på totaktere skyldes da vel glødende sodaflejringer på
> stemplet !?
> Den kan ikke have kørt meget race hidtil hvis dét er tilfældet :-/
>
- eller for varmt tændrør (det rigtige, overhovedet?), eller mager
blanding p.gr.a. total mis-justering?
Jeg synes det er meget få glødeskaller man ser efter moderne 2T-olie?
Hvis der er det, så må du have ret i, at den vist har været brugt til
alt andet end race!?
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Hekto (01-04-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 01-04-05 08:31

In article <d2h55r$10fl$1@newsbin.cybercity.dk>,
mk_leong@hotmail.fjern.com says...
> Jeg har for et stykke tid siden erhvervet mig en Aprilia RS250 til roadrace.
> Jeg har dog nogen problemer med at få den startet ordentligt.
> Når jeg starter den med choker, starter den sådan set fint nok, men når jeg
> giver gas (og har slukket chokeren), kan den finde på *ikke* at falde i
> omdrejninger, efter jeg har sluppet rullen. Efter nogen sekunder falder
> omdrejningerne igen. Dette sker typisk når jeg gasser op over 6000
> omdrejninger. Jeg har også været ude for, at der gik ca. 10 sekunder, efter
> jeg drejede tændingen på off, før motoren gik ud.
>
> Jeg er blevet foreslået at det kunne skyldes gammel benzin (oktantallet
> falder og kan føre til "eftertænding"?), og at den tage falsk luft ind,
> f.eks. mellem karburator og luftfilterkasse.
> Er der nogen her, der har et bedre bud?
>

Du er bare på vej ind i en ny verde!

Hvad skal den på 6.000 omdr. i frigear???? Have ødelagt stempler og
cylindere? Hvor tror du smøringen kommer fra, når du gasser op? ....
fra den olie den har fået ind i tomgang = meeeeeget lidt! Oliepumpen
giver så lidt at 'reaktionen' er meget langsom. Der begynder at komme
olie når du har lukket gassen, så man skal ikke gasse op i hurtige
'ryk' hele tiden. Det er anderledes hvis den kører premix!

Det er øjensynligt et kaburator 'problem'. Tag dem af, skil dem ad,
rens dem. Se efter om dyserne er ens.
Justér meget omhyggeligt svømmerhøjden, med efterfølgende kontrol med
en klar slange på aftapningen til svømmerhuset, eller hvordan de nu er
indrettet.
Derefter skal de 'synkroniseres'. Vær omhyggelig med at de mekanisk
åbner præcis ens!!! Derefter stilles tomgangen på hver, så de føles ens
på håndfladerne, når man holder dem bag udstødningerne.

Efter den tur tror jeg den vil opføre sig noget pænere.



--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408952
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste