On Wed, 20 Apr 2005 18:17:14 +0200, "RH" <robin@stofanet.dk> wrote:
>> Jeg ville høre, om der var nogen der kunne hjæpe mig en smule på rette
>> vej. Problemet er, at jeg ønsker at belyse kundetilfredsheden hos et
>> selskab (given opgave op handelshøjskolen). Til dette ville jeg
>> anvende ECSI-modellen, men jeg føler mig ikke umiddelbart rustet til
>> opgaven.
>>
>> Til min rådighed har jeg data i SPSS og SPSS 13 installeret. Er der
>> nogen der er så velbevandret i ECSI-modellen, PLS-metoden og SPSS at
>> de kan hjælpe mig igang. Umiddelbart mener jeg ikke, at SPSS direkte
>> muliggører dette, men måske er der omveje, så jeg kan få bugt med ECSI
>> trods alt.
>
>Hej,
>
>Jeg har skrevet speciale om kundetilfredshed og ECSI-modellen (som nu hedder
>EPSI
). PLS-metoden er en meget svær statistisk metode, som der vist kun
>er et enkelt eller to firmaer i DK, som har fundet formlen til.... Lars
>Grønholdt ville ikke ud ret meget om beregningen af modellen - og da vi
>snakkede med vores professor om sagen forklarede han, at man kun kan købe
>sig til outputtet af en sådan analyse og dermed ikke kan få adgang til den
>"hemmelige" formel.
>
>Vi snakkede med vores vejleder om sagen, og han fortalte, at man kan
>tilnærme sig værdierne i modellen med at lave en faktor-analyse og derefter
>en regressionsanalyse. Vi opgav dog.......
>
>/Sanne
>
Jeg takker og bukker. Så kan jeg indtil videre sove roligt igen
Jeg har netop gennemført en faktoranalyse og regression af resultatet
- så jeg er da på rette vej.
-LAsse