/ Forside / Karriere / Penge / Andet penge / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet penge
#NavnPoint
Nordsted1 3802
ans 3266
Bille1948 3022
refi 2235
dova 2160
alka 1580
o.v.n. 1270
katekismus 1260
transor 1235
10  jakjoe 1088
Befordringsfradrag - offentlige transportm~
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 03-04-05 12:16

Min kæreste har et befordringsfradrag på 5437,- kr. i 2004, ifølge min
beregning.

Jeg mindes, at have læst/hørt om, at man nu kan/må trække sine
udgifter til offentlige transportmidler fra (i stedet). Hvor kan jeg
finde noget information om dette?

Jeg ved endnu ikke hvad der bedst kan betale sig, men det må jeg jo få
kigget på...

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Vind gratis unlock - tilmeld dig nyhedsbrevet på hjemmesiden.

 
 
KNT (03-04-2005)
Kommentar
Fra : KNT


Dato : 03-04-05 14:41

Skattevæsenet er ligeglade med hv0orledes du transporterer dig og hvad det
koster dig. Det interessante er antallet af kilometre mellem bolig og
arbejdsplads.

Knud
"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:9ujv419jpcnq0mgd7qa44pr9lcmv6mbhmi@4ax.com...
> Min kæreste har et befordringsfradrag på 5437,- kr. i 2004, ifølge min
> beregning.
>
> Jeg mindes, at have læst/hørt om, at man nu kan/må trække sine
> udgifter til offentlige transportmidler fra (i stedet). Hvor kan jeg
> finde noget information om dette?
>
> Jeg ved endnu ikke hvad der bedst kan betale sig, men det må jeg jo få
> kigget på...
>
> Venligst,
> Lasse Hedegaard
>
> --
> http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!
>
> Vind gratis unlock - tilmeld dig nyhedsbrevet på hjemmesiden.


Lasse Hedegaard (03-04-2005)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 03-04-05 22:19

On Sun, 3 Apr 2005 15:40:49 +0200, "KNT" <laveskov.sl@et.hotmail.dk>
wrote:

>Skattevæsenet er ligeglade med hv0orledes du transporterer dig og hvad det
>koster dig. Det interessante er antallet af kilometre mellem bolig og
>arbejdsplads.

Som sagt, så mindes jeg, at have læst, at man i stedet for at bruge
den normale beregningsmetode kan trække sine udgifter til offentlige
transportmidler fra i stedet.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Vind gratis unlock - tilmeld dig nyhedsbrevet på hjemmesiden.

max[dk] (04-04-2005)
Kommentar
Fra : max[dk]


Dato : 04-04-05 06:00

> Som sagt, så mindes jeg, at have læst, at man i stedet for at bruge
> den normale beregningsmetode kan trække sine udgifter til offentlige
> transportmidler fra i stedet.

Står der så også noget om at man kan trække sine udgifter til bil fra?

Jeg er helt enig med KNT.

/Max



Lasse Hedegaard (04-04-2005)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 04-04-05 10:56

On Mon, 4 Apr 2005 06:59:43 +0200, "max[dk]"
<maxses_snot_@hotmail.com> wrote:

>Står der så også noget om at man kan trække sine udgifter til bil fra?

Nej, det jeg har læst omhandlede kun transport med de offentlige
transportmidler.

Det var noget med, at en gut havde vundet en sag - og dermed fået
grønt lys, for at trække disse udgifter fra (mod selvfølgelig at
droppe "kilometerpengene").

>Jeg er helt enig med KNT.

Det har da ikke noget med meninger at gøre, det her.

Jeg siger ikke, at det er helt korrekt, det jeg skriver (så ville jeg
jo ikke spørge, blot trække beløbet fra). Jeg mindes dog, at have læst
noget om det - og det er jeg nysgerrig for at få læst igen. Det kan
sagtens være, at der var helt specielle omstændigheder, men jeg er ret
overbevist om, at en gut slipper godt (og lovligt) fra at trække sine
udgifter til offentlig transport fra - efter han har vundet en sag.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Vind gratis unlock - tilmeld dig nyhedsbrevet på hjemmesiden.

anders majland (04-04-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 04-04-05 11:09

> Jeg siger ikke, at det er helt korrekt, det jeg skriver (så ville jeg
> jo ikke spørge, blot trække beløbet fra). Jeg mindes dog, at have læst
> noget om det - og det er jeg nysgerrig for at få læst igen. Det kan
> sagtens være, at der var helt specielle omstændigheder, men jeg er ret
> overbevist om, at en gut slipper godt (og lovligt) fra at trække sine
> udgifter til offentlig transport fra - efter han har vundet en sag.

Sikker på at du ikke blander det sammen med følgende:

At man ikke skal beskattes af et firmabetalt periodekort til offenlig
transport (sålænge man ikke tager befordringsfradrag samtidigt). Har man kun
kort til arbejde (som i intet eller kun meget lille fadrag) er det en god
fidus



Lasse Hedegaard (04-04-2005)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 04-04-05 11:26

On Mon, 4 Apr 2005 12:08:40 +0200, "anders majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

>Sikker på at du ikke blander det sammen med følgende:
>
>At man ikke skal beskattes af et firmabetalt periodekort til offenlig
>transport (sålænge man ikke tager befordringsfradrag samtidigt). Har man kun
>kort til arbejde (som i intet eller kun meget lille fadrag) er det en god
>fidus

Nej, jeg er absolut ikke sikker på, at jeg ikke blandet det sammen.
Ved du, om der har været en sag på ovenstående (hvorefter det jo så
blev tilladt)? I så fald, så må det jo meget sandsynligt være det jeg
husker.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Vind gratis unlock - tilmeld dig nyhedsbrevet på hjemmesiden.

anders majland (04-04-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 04-04-05 14:09

> Nej, jeg er absolut ikke sikker på, at jeg ikke blandet det sammen.
> Ved du, om der har været en sag på ovenstående (hvorefter det jo så
> blev tilladt)? I så fald, så må det jo meget sandsynligt være det jeg
> husker.

Ja - den blev behandlet sidste sommer, og der var noget skriveri i
"pressen". Mener at jeg har læst det på www.toldskat.dk under enten
Forhåndsbesked eller Afgørelser



Henrik k (07-04-2005)
Kommentar
Fra : Henrik k


Dato : 07-04-05 21:39


> Nej, jeg er absolut ikke sikker på, at jeg ikke blandet det sammen.
> Ved du, om der har været en sag på ovenstående (hvorefter det jo så
> blev tilladt)? I så fald, så må det jo meget sandsynligt være det jeg
> husker.
Hvorfor så ikke spørge ligningsrådet!.



KNT (04-04-2005)
Kommentar
Fra : KNT


Dato : 04-04-05 10:52


"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:3cn0511udi6oobtcuel4s0s9dje0qbplrc@4ax.com...
>
> Som sagt, så mindes jeg, at have læst, at man i stedet for at bruge
> den normale beregningsmetode kan trække sine udgifter til offentlige
> transportmidler fra i stedet.


Så mindes du nok noget vrøvl !
Kun ved færgetransport/bropassage er der særregler.

Knud


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste