/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Privat arbejder for privat
Fra : Lene Skov Mikkelsen


Dato : 28-01-05 01:19

Jeg er ikke helt sikker på, hvor det hører til, men tænkte, at denne
gruppe nok kan hjælpe

Jeg vil bare gerne høre, hvordan jeg skal gribe det an, hvis jeg som
privatperson vil have penge for at lave en hjemmeside for en anden
privatperson.

Det vil under ingen omstændigheder kunne indbringe mere end 10.000
kr/året, så det er vidst ikke helt til et CVR-nummer, men hvad så?

Skal så små penge overhoved registreres? Jeg vil bare ikke gøre noget
ulovligt.

- Lene

 
 
Ukendt (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-01-05 02:18

Det skal desværre registreres - det er B-indkomst og skal medtages på din
selvangivelse.

PN

"Lene Skov Mikkelsen" <pivnu@loveletters.dk> wrote in message
news:pan.2005.01.28.00.18.58.271429@loveletters.dk...
> Jeg er ikke helt sikker på, hvor det hører til, men tænkte, at denne
> gruppe nok kan hjælpe
>
> Jeg vil bare gerne høre, hvordan jeg skal gribe det an, hvis jeg som
> privatperson vil have penge for at lave en hjemmeside for en anden
> privatperson.
>
> Det vil under ingen omstændigheder kunne indbringe mere end 10.000
> kr/året, så det er vidst ikke helt til et CVR-nummer, men hvad så?
>
> Skal så små penge overhoved registreres? Jeg vil bare ikke gøre noget
> ulovligt.
>
> - Lene



Jimmy (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Jimmy


Dato : 28-01-05 11:23


> Det skal desværre registreres - det er B-indkomst og skal medtages på din
> selvangivelse.
>
> PN

Jeg troede man skulle have en omsætning på minimum 45.000 om året før et
CVR-Nummer var nødvendigt. Det er ikke tilfældet?



Per Christoffersen (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Per Christoffersen


Dato : 28-01-05 11:36


"Jimmy" <nejtilspam@nothx.dk> skrev i en meddelelse
news:ctd3pc$2jps$1@news.cybercity.dk...

> Jeg troede man skulle have en omsætning på minimum 45.000 om året før et
> CVR-Nummer var nødvendigt. Det er ikke tilfældet?

Jo.
Der er krav om momsregistrering ved en momspligtig omsætning på mere end
50.000 DKK om året.
Men det har i og for sig ikke nget at gøre med B-indkomst, som er personlig
indkomst, der ikke beskattes af arbejdsgiveren. Man kan godt have B-indkomst
for mere end 50.000 DKK om året uden at skulle momsregistreres.

/Per



Lene Skov Mikkelsen (30-01-2005)
Kommentar
Fra : Lene Skov Mikkelsen


Dato : 30-01-05 21:23

> Der er krav om momsregistrering ved en momspligtig omsætning på mere end
> 50.000 DKK om året.

Hvad hvis det er mindre end 50.000?

- Lene

per christoffersen (31-01-2005)
Kommentar
Fra : per christoffersen


Dato : 31-01-05 09:40


"Lene Skov Mikkelsen" <pivnu@loveletters.dk> skrev i en meddelelse
news:pan.2005.01.30.20.22.55.260160@loveletters.dk...
>> Der er krav om momsregistrering ved en momspligtig omsætning på mere end
>> 50.000 DKK om året.
>
> Hvad hvis det er mindre end 50.000?

Ja så er der ikke noget krav

/Per



Lene Skov Mikkelsen (31-01-2005)
Kommentar
Fra : Lene Skov Mikkelsen


Dato : 31-01-05 18:26

> Ja så er der ikke noget krav

Nej, men kan man?

- Lene

per christoffersen (31-01-2005)
Kommentar
Fra : per christoffersen


Dato : 31-01-05 18:43


"Lene Skov Mikkelsen" <pivnu@loveletters.dk> skrev i en meddelelse
news:pan.2005.01.31.17.26.07.561644@loveletters.dk...
>> Ja så er der ikke noget krav
>
> Nej, men kan man?

Ja, det kan man godt. Det er bare ikke altid særlig smart, hvis man handler
med private, da der jo så skal lægges moms oveni.
Regningen for køber stiger med 25% uden at man får mere ud af det. Det kan
sikkert sætte sig sine spor i prissætningen.

/Per



Lene Skov Mikkelsen (30-01-2005)
Kommentar
Fra : Lene Skov Mikkelsen


Dato : 30-01-05 21:22

> Det skal desværre registreres - det er B-indkomst og skal medtages på
> din selvangivelse.

Det er skam helt i orden, jeg vil bare ikke gøre noget forkert. Men
hvordan skal jeg så registrere det? Og hvad med betaleren?

- Lene

Jesper Lund (30-01-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Lund


Dato : 30-01-05 21:29

Lene Skov Mikkelsen <pivnu@loveletters.dk> wrote:

>> Det skal desværre registreres - det er B-indkomst og skal medtages
>> på din selvangivelse.
>
> Det er skam helt i orden, jeg vil bare ikke gøre noget forkert. Men
> hvordan skal jeg så registrere det? Og hvad med betaleren?

Du skriver det på selvangivelsen, når den skal indgives i maj
Der er en rubrik til "Honorarer og vederlag...". Så bliver det indregnet
i din indkomstskat, og der kommer en opkrævning for 8% AM-bidrag.

--
Jesper Lund



Lene Skov Mikkelsen (31-01-2005)
Kommentar
Fra : Lene Skov Mikkelsen


Dato : 31-01-05 18:28

> Du skriver det på selvangivelsen, når den skal indgives i maj Der er
> en rubrik til "Honorarer og vederlag...". Så bliver det indregnet i din
> indkomstskat, og der kommer en opkrævning for 8% AM-bidrag.

Jeg takker. Det er da rart, hvis det er så enkelt, men man kunne jo
frygte, at nogen sætter spørgsmålstegn ved det, hvis der ikke alligevel
holdes ordentligt regnskab?

Og så undrer det mig også lidt hvad forskellen er på at sælge en
20.000 kroners hest (som jo ikke skal skrives nogen steder) og så at lave
en hjemmeside til 10.000?

- Lene

alexbo (31-01-2005)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 31-01-05 19:04


"Lene Skov Mikkelsen" skrev

> Og så undrer det mig også lidt hvad forskellen er på at sælge en
> 20.000 kroners hest (som jo ikke skal skrives nogen steder) og så at lave
> en hjemmeside til 10.000?

Hvis hesten ikke er købt med videresalg for øje, så er det jo bare ens egen
hest man sælger, man kan jo også sælge sin millionvilla uden at blive
beskattet.
Men når du tager penge for et stykke arbejde, så er det skattepligtig
indtægt.

Der er da også en del "private" bilhandlere der har måtte stille på
skattekontoret, så hvis man sælger sin hest flere gange om året, ender man
sikkert samme sted.

mvh
Alex Christensen





Lene Skov Mikkelsen (31-01-2005)
Kommentar
Fra : Lene Skov Mikkelsen


Dato : 31-01-05 19:22

> Hvis hesten ikke er købt med videresalg for øje, så er det jo bare ens
> egen hest man sælger, man kan jo også sælge sin millionvilla uden at
> blive beskattet.
> Men når du tager penge for et stykke arbejde, så er det skattepligtig
> indtægt.

Fair nok

- Lene

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408941
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste