/ Forside / Interesser / Hus og have / Hus og have / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 24011
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15297
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11828
katekismus 10999
10  trimare46 9702
Skruemaskine (nok en gang)
Fra : Bjarne K


Dato : 21-01-05 13:43

Jeg ved det har været oppe og vende før, men håber det går.

Hvilken af disse 2 skruemaskiner skal jeg vælge

1. Dewalt DW 907
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2089

2. Bosh psr 14,4 ve2
http://www.braedstruptrae.dk/detail/d110.nsf/pages/detail_tilbudsavis_16sider_s8

begge koster en lille tusse.

De skal bruges som hobby maskiner, til lidt lejlighedsvis skrueri men
engang imellem også til
større projekter som f.eks hundehus oma.



--
Med venlig hilsen

Bjarne K.



 
 
Petersen_Michael (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Petersen_Michael


Dato : 21-01-05 14:02

In news:41f0f8b9$0$179$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Bjarne K <kanfaaes@hvis.ønskes> wrote:
> Jeg ved det har været oppe og vende før, men håber det går.
>
> Hvilken af disse 2 skruemaskiner skal jeg vælge
>
> 1. Dewalt DW 907
> http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2089

Tømrerne er glade for Dewalt.
Dewalt er B&D´s High End udgave, hvis det kan kaldes et
kvalitetsstempel..

> 2. Bosh psr 14,4 ve2
>
http://www.braedstruptrae.dk/detail/d110.nsf/pages/detail_tilbudsavis_16
sider_s8

Den kender jeg ingen der er glade for.

Metabo, fremstiller også skruemaskiner, ligeledes Mekita

Ingen af delene holder i længden til at skære M12 Gevind i
rustfaststål..

> begge koster en lille tusse.
>
> De skal bruges som hobby maskiner, til lidt lejlighedsvis skrueri men
> engang imellem også til
> større projekter som f.eks hundehus oma.

Det lyder som om du mest gør i træ, så jeg vil anbefale Dewalten..
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse ved privat post
http://www.petersensweb.dk


Bjarne K (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Bjarne K


Dato : 21-01-05 14:34

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote
in message news:41f0fd5f$0$178$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Den kender jeg ingen der er glade for.

Kender du nogen, der ikke er glad for den ?

> Det lyder som om du mest gør i træ, så jeg vil anbefale Dewalten..

Jeg vil have en maskine der ikke skal lades op efter 4 skruer (som den
b&d jeg har nu), og så er det at jeg spekulerede på om en 14,4v bosch
ikke kan konkurrere med en dewalt 12v model af lidt ældre dato.
Min kollega (almuliman) sværger til dewalten som han selv har, men
vedgår at han ikke rigtig kender bosch modellen.

Med venlig hilsen

Bjarne K.





Petersen_Michael (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Petersen_Michael


Dato : 21-01-05 16:12

In news:41f1049f$0$169$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Bjarne K <kanfaaes@hvis.ønskes> wrote:
> "Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote
> in message news:41f0fd5f$0$178$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Den kender jeg ingen der er glade for.
>
> Kender du nogen, der ikke er glad for den ?

Jeg kender ingen håndværkere der er glade for grønne Bosch EL
værktøjer.

>> Det lyder som om du mest gør i træ, så jeg vil anbefale Dewalten..
>
> Jeg vil have en maskine der ikke skal lades op efter 4 skruer (som
den,
> b&d jeg har nu), og så er det at jeg spekulerede på om en 14,4v bosch
> ikke kan konkurrere med en dewalt 12v model af lidt ældre dato.
> Min kollega (almuliman) sværger til dewalten som han selv har, men
> vedgår at han ikke rigtig kender bosch modellen.

Jeg har ikke personlig erfaring med pågældedne Bosch, men jeg har prøvet
meget andet Bosch værktøj, og med mindre det er de blå modeller, har jeg
altid kunnet slå det ihjel..

Jeg har benyttet mig af Dewalt, Metabo, og Mekita Acuboremaskiner.
Personligt er jeg mest begejstret for Metabo, mest fordi jeg har
erfaring for at de også holder bedst til at bore i stål. Til privaten
ville valget stå mellem Dewalt, og Metabo kun afhængigt af hvilken jeg
kunne få til den bedste pris..

(Efter 2 ikke kuperede grønne Bosch boremaskiner, og en vinkelsliber,
som alle er overgået til evigheden, er jeg gået over til Metabo)

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse ved privat post
http://www.petersensweb.dk


Martin (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 21-01-05 17:42

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:41f11bae$0$168$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Personligt er jeg mest begejstret for Metabo, mest fordi jeg har
> erfaring for at de også holder bedst til at bore i stål. Til privaten
> ville valget stå mellem Dewalt, og Metabo kun afhængigt af hvilken jeg
> kunne få til den bedste pris..

Jeg er helt enig - DeWalt og Metabo er klart bedre end Bosch. Jeg ville nok
vælge (øh - har faktisk valgt) Metabo, da det er min fornemmelse at man får
lidt mere for pengene - de er lidt billigere.

/Martin



Petersen_Michael (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Petersen_Michael


Dato : 21-01-05 18:06

In news:thaId.84500$Vf.3754307@news000.worldonline.dk,
Martin <nospam@nospam.dk> wrote:

> Jeg er helt enig - DeWalt og Metabo er klart bedre end Bosch. Jeg
> ville nok vælge (øh - har faktisk valgt) Metabo, da det er min
> fornemmelse at man får lidt mere for pengene - de er lidt billigere.

Har du fundet en Metabo accuboremaskine til under 1K incl. moms?
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse ved privat post
http://www.petersensweb.dk


Martin (24-01-2005)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 24-01-05 13:15

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:41f13665$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> In news:thaId.84500$Vf.3754307@news000.worldonline.dk,
> Martin <nospam@nospam.dk> wrote:
>
>> Jeg er helt enig - DeWalt og Metabo er klart bedre end Bosch. Jeg
>> ville nok vælge (øh - har faktisk valgt) Metabo, da det er min
>> fornemmelse at man får lidt mere for pengene - de er lidt billigere.
>
> Har du fundet en Metabo accuboremaskine til under 1K incl. moms?

Så vidt jeg husker har Johannes Fog (Lyngby) haft BST 12 Impuls på tilbud
til lige under 1.000 kr.

/Martin



Martin Johansen [600~ (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 21-01-05 19:31

On Fri, 21 Jan 2005 16:11:42 +0100, Petersen_Michael wrote:

> Jeg har ikke personlig erfaring med pågældedne Bosch, men jeg har
> prøvet meget andet Bosch værktøj, og med mindre det er de blå
> modeller, har jeg altid kunnet slå det ihjel..

Er det noget du bevist går efter?

Jeg er opvokset med grøn Bosch og mangler til dato at ødelægge noget af
det og jeg bruger det ellers tit/hårdt.

Men fejlbrug kan ødelægge alt jo... :)

> (Efter 2 ikke kuperede grønne Bosch boremaskiner, og en vinkelsliber, som
> alle er overgået til evigheden, er jeg gået over til Metabo)

Igen - hvordan gør du det?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Petersen_Michael (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Petersen_Michael


Dato : 21-01-05 19:48

In news:pan.2005.01.21.18.31.23.307427@for.contactinfo,
Martin Johansen [6000] <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> wrote:
> On Fri, 21 Jan 2005 16:11:42 +0100, Petersen_Michael wrote:
>
>> Jeg har ikke personlig erfaring med pågældende Bosch, men jeg har
>> prøvet meget andet Bosch værktøj, og med mindre det er de blå
>> modeller, har jeg altid kunnet slå det ihjel..
>
> Er det noget du bevist går efter?

Næe, jeg bruger det bare..

> Igen - hvordan gør du det?

tjae.. for boremaskinernes vedkommende, så dør kontakten /
hastighedsreguleringen, på de grønne Boscher..
Min Bosch vinkelsliber en 5" døde da jeg skar i nogle B6 tagplader..
Du ved det er røgen inden i elektronikken der holder den kørende, når
den sender røgsignaler er det game over..

Efterfølgende har jeg investeret i Metabo boremaskine og vinkelsliber,
og boret og skåret i "alt muligt" uden at aflive det..

Jeg forventer at min boremaskine magter at bore i sten og beton, med et
28 mm murbor (hvordan skal jeg ellers trække 3/4" vandrør?
Jeg forventer at min vinkelsliber kan skære i alt det som skiven kan få
fat i..

Fra mit daglige virke ved jeg at man kan skære M12 gevind (med snittap)
og bore op til M12 gevind (Ø 10,2 bor) i rustfaststål.
med en accuboremaskine (det tager efter tid livet af batterierne) men
man kan, i laaang tid...

Man kan også bruge en 50 mm kopsav på en accuboremaskine og skære
igennem 8 mm polyerthan.

Misbrug?

Næe.. værktøjerne passer i borepatronen..
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse ved privat post
http://www.petersensweb.dk


Martin Johansen [600~ (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 21-01-05 20:11

On Fri, 21 Jan 2005 19:48:03 +0100, Petersen_Michael wrote:

> Næe, jeg bruger det bare..

Hmm :)

> Efterfølgende har jeg investeret i Metabo boremaskine og vinkelsliber, og
> boret og skåret i "alt muligt" uden at aflive det..

Det er også kvalitet.

> Jeg forventer at min boremaskine magter at bore i sten og beton, med et 28
> mm murbor

Jeg mener helt klart at Bosch mener max 12mm ? Men kan ikke helt huske det
og har ikke lige manualen.

> (hvordan skal jeg ellers trække 3/4" vandrør? Jeg forventer at
> min vinkelsliber kan skære i alt det som skiven kan få fat i..

Så skal man også købe værktøj derefter - se ovenfor.

> Misbrug?

Ja - hvis du borer i mere end den kan klare så er det helt klart misbrug
og så kan du/man ikke klandre Bosch for at lave dårlige maskiner.

Bosch, grøn/blå, er ikke dårlig kvalitet - men det er muligt, at
Metabo er bedre - det gør bare ikke Bosch til dårligt.

Jeg har min 14,4V grønne Bosch på 4 år og den lever stadig i bedste
velgående og jeg bruger den til alt jeg kan komme i nærheden af.

> Næe.. værktøjerne passer i borepatronen..

Det er fløjtende ligegyldigt - det er jo standardmål, men hvis
fabrikanten siger max x-antal mm, så er det max og ikke efter hvad der
passer i maskinen.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Petersen_Michael (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Petersen_Michael


Dato : 21-01-05 21:13

In news:pan.2005.01.21.19.11.11.829229@for.contactinfo,
Martin Johansen [6000] <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> wrote:
> On Fri, 21 Jan 2005 19:48:03 +0100, Petersen_Michael wrote:
>
>> Næe, jeg bruger det bare..
>
> Hmm :)

:c)

>> Efterfølgende har jeg investeret i Metabo boremaskine og
>> vinkelsliber, og boret og skåret i "alt muligt" uden at aflive det..
>
> Det er også kvalitet.

Ja ~

Jeg har jo også været "det hele igennem" startede ud med en "Cromak" (er
det ikke sådan de hedder de der slumtronic til 100-150 Kr.?) så futtede
den af, købte en ny magen til så lugtede den også brændt, så tænkte jeg
Bosch det er sagen, og købte en grøn..

> Jeg mener helt klart at Bosch mener max 12mm ? Men kan ikke helt
> huske det og har ikke lige manualen.

Jeg kan ikke se tegn på fysisk overlast på maskinerne, ikke noget der er
synligt smeltet eller lignende, men on off kontakten dør efter tid,
bevares de holder da et par år..
Jeg kan self. købe en ny ved Lange Jørgensen, men den koster 50 - 75% af
prisen på en ny grøn.. Så det bliver jo ikke ved med at være
interessant..

>> (hvordan skal jeg ellers trække 3/4" vandrør? Jeg forventer at
>> min vinkelsliber kan skære i alt det som skiven kan få fat i..
>
> Så skal man også købe værktøj derefter - se ovenfor.

Ja, og der har Metabo endnu ikke skuffet mig..

>> Misbrug?
>
> Ja - hvis du borer i mere end den kan klare så er det helt klart
> misbrug og så kan du/man ikke klandre Bosch for at lave dårlige
> maskiner.

Jeg siger ikke Bosch er dårligt, jeg siger kun at Metabo er bedre, og ja
prisen er også der efter..
Men jeg finder det mere interessant at købe en Metabo, end at skulle i
byggemarkedet efter en ny Bosch, lige når jeg er godt i gang med et
projekt..

> Bosch, grøn/blå, er ikke dårlig kvalitet - men det er muligt, at
> Metabo er bedre - det gør bare ikke Bosch til dårligt.

Kvalitet er jo et relativt begreb, de grønne Bosch er ikke ringe, de blå
er bare bedre.
og Metabo er udført mere solidt.

> Jeg har min 14,4V grønne Bosch på 4 år og den lever stadig i bedste
> velgående og jeg bruger den til alt jeg kan komme i nærheden af.

Jeg tror også den er fin, hvis man mest har den for at skrue 5*50
selvskærendeskruer i noget træ.

>> Næe.. værktøjerne passer i borepatronen..
>
> Det er fløjtende ligegyldigt - det er jo standardmål, men hvis
> fabrikanten siger max x-antal mm, så er det max og ikke efter hvad der
> passer i maskinen.

Hmm.. Jo du har på sin vis ret, men der er jo en årsag til at halsen på
et 28 mm murbor er drejet ned så den passer i en 10, eller 13 mm
bordpatron

--
There is no substitute for CU. inches



Martin Johansen [600~ (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 22-01-05 00:42

On Fri, 21 Jan 2005 21:13:18 +0100, Petersen_Michael wrote:

> Ja, og der har Metabo endnu ikke skuffet mig..

Hvad koster en 14.4V egentlig?

> Jeg siger ikke Bosch er dårligt, jeg siger kun at Metabo er bedre, og ja
> prisen er også der efter..

Man får altid hvad man betaler for.

> Jeg tror også den er fin, hvis man mest har den for at skrue 5*50
> selvskærendeskruer i noget træ.

Det bruges den til samt alt andet husarbejde jeg kan finde til den.

> Hmm.. Jo du har på sin vis ret, men der er jo en årsag til at halsen på
> et 28 mm murbor er drejet ned så den passer i en 10, eller 13 mm
> bordpatron

Det er jo ikke maskines skyld :)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Petersen_Michael (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Petersen_Michael


Dato : 22-01-05 09:58

In news:pan.2005.01.21.23.42.22.425369@for.contactinfo,
Martin Johansen [6000] <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> wrote:
> On Fri, 21 Jan 2005 21:13:18 +0100, Petersen_Michael wrote:
>
>> Ja, og der har Metabo endnu ikke skuffet mig..
>
> Hvad koster en 14.4V egentlig?

Metabo har ikke en 14,4V i deres sortiment af Accuboremaskiner. Det
hedder 15,6 eller 18V bevares der er også 9,6V og 12V
med mindre du tænker på Accu borehammer? Der findes en Metabo borehammer
på 14,4V Den klarer helt officielt beton op til 20 mm dog anbefales det
at man nøjes med 14 mm. Den kan naturligvis også bore i stål og træ.

Jeg ved det ikke præcis, men vil da gerne finde en god pris til dig,
hvis du spørger i privaten (dette er ikke en markeds NG)
Til dato har jeg kun købt Metabo med ledning, og dem har jeg fået til
ca. 1500,- Kr.

>> Jeg siger ikke Bosch er dårligt, jeg siger kun at Metabo er bedre,
>> og ja prisen er også der efter..
>
> Man får altid hvad man betaler for.

Oftest.

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse ved privat post
http://www.petersensweb.dk


Martin Johansen [600~ (23-01-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 23-01-05 19:44

On Sat, 22 Jan 2005 09:58:16 +0100, Petersen_Michael wrote:

> Metabo har ikke en 14,4V i deres sortiment af Accuboremaskiner.

OK

> Det hedder
> 15,6 eller 18V bevares der er også 9,6V og 12V med mindre du tænker på
> Accu borehammer?

Nope det var en ganske alm. accuboremaskine jeg tænkte på :)

> Jeg ved det ikke præcis, men vil da gerne finde en god pris til dig, hvis
> du spørger i privaten (dette er ikke en markeds NG)

Det er klart. Det var nu heller ikke fordi jeg skulle købe en men hvis
den koster det samme som en grøæn Bosch fx. så er det jo oplagt, at
vælge en Metabo, men hvis den koster 3 gange prisen så skal det
overvejes om det er sådan en man har brug for.

> Til dato har jeg kun
> købt Metabo med ledning, og dem har jeg fået til ca. 1500,- Kr.

Okay.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Petersen_Michael (23-01-2005)
Kommentar
Fra : Petersen_Michael


Dato : 23-01-05 20:01

In news:pan.2005.01.23.18.43.48.42033@for.contactinfo,
Martin Johansen [6000] <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> wrote:

> Det er klart. Det var nu heller ikke fordi jeg skulle købe en men hvis
> den koster det samme som en grøæn Bosch fx. så er det jo oplagt, at
> vælge en Metabo, men hvis den koster 3 gange prisen så skal det
> overvejes om det er sådan en man har brug for.

Enig, mine overvejelser ser sådan ud:

Værktøj der skal bruges "hele tiden" = Metabo
Værktøj der skal bruges sjældent (fx har jeg sjældent behov for en
rundsav, men den er god at have) = slumtronic

Min anskuelse er at grøn Bosch ligge et sted midt i det hele - for dyrt
til køb og smid ud, men for ringe til at holde livet ud..
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse ved privat post
http://www.petersensweb.dk


Martin Johansen [600~ (23-01-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 23-01-05 22:11

On Sun, 23 Jan 2005 20:01:10 +0100, Petersen_Michael wrote:

> Værktøj der skal bruges "hele tiden" = Metabo Værktøj der skal bruges
> sjældent (fx har jeg sjældent behov for en rundsav, men den er god at
> have) = slumtronic
>
> Min anskuelse er at grøn Bosch ligge et sted midt i det hele - for dyrt
> til køb og smid ud, men for ringe til at holde livet ud..

Det lyder nok ikke helt tosset :)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Martin (24-01-2005)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 24-01-05 13:19


"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:41f215a7$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> In news:pan.2005.01.21.23.42.22.425369@for.contactinfo,
> Martin Johansen [6000] <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> wrote:
>> On Fri, 21 Jan 2005 21:13:18 +0100, Petersen_Michael wrote:
>>
>>> Ja, og der har Metabo endnu ikke skuffet mig..
>>
>> Hvad koster en 14.4V egentlig?
>
> Metabo har ikke en 14,4V i deres sortiment af Accuboremaskiner. Det
> hedder 15,6 eller 18V bevares der er også 9,6V og 12V


....og det er jo egentlig også ret ligegyldigt hvor mange volt den er på!

Det der er interessant er hvor mange kræfter den har, og det behøver
volt'ene ikke at sige noget om.

/Martin



Petersen_Michael (24-01-2005)
Kommentar
Fra : Petersen_Michael


Dato : 24-01-05 18:14

In news:mJ5Jd.85008$Vf.3762254@news000.worldonline.dk,
Martin <nospam@nospam.dk> wrote:

> ...og det er jo egentlig også ret ligegyldigt hvor mange volt den er
> på!
>
> Det der er interessant er hvor mange kræfter den har, og det behøver
> volt'ene ikke at sige noget om.

Det ved du og jeg, men tro mig, det er et fantastisk salgsargument
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse ved privat post
http://www.petersensweb.dk


Aksel (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Aksel


Dato : 22-01-05 11:09


"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:41f14e63$0$157$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> In news:pan.2005.01.21.18.31.23.307427@for.contactinfo,
> Martin Johansen [6000] <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> wrote:
>> On Fri, 21 Jan 2005 16:11:42 +0100, Petersen_Michael wrote:
>>
>>> Jeg har ikke personlig erfaring med pågældende Bosch, men jeg har
>>> prøvet meget andet Bosch værktøj, og med mindre det er de blå
>>> modeller, har jeg altid kunnet slå det ihjel..
>>
>> Er det noget du bevist går efter?
>
> Næe, jeg bruger det bare..
>
>> Igen - hvordan gør du det?
>
> tjae.. for boremaskinernes vedkommende, så dør kontakten /
> hastighedsreguleringen, på de grønne Boscher..
> Min Bosch vinkelsliber en 5" døde da jeg skar i nogle B6 tagplader..
> Du ved det er røgen inden i elektronikken der holder den kørende, når
> den sender røgsignaler er det game over..
>
> Efterfølgende har jeg investeret i Metabo boremaskine og vinkelsliber,
> og boret og skåret i "alt muligt" uden at aflive det..
>
> Jeg forventer at min boremaskine magter at bore i sten og beton, med et
> 28 mm murbor (hvordan skal jeg ellers trække 3/4" vandrør?
> Jeg forventer at min vinkelsliber kan skære i alt det som skiven kan få
> fat i..
>
> Fra mit daglige virke ved jeg at man kan skære M12 gevind (med snittap)
> og bore op til M12 gevind (Ø 10,2 bor) i rustfaststål.
> med en accuboremaskine (det tager efter tid livet af batterierne) men
> man kan, i laaang tid...
>
> Man kan også bruge en 50 mm kopsav på en accuboremaskine og skære
> igennem 8 mm polyerthan.
>
> Misbrug?
>
> Næe.. værktøjerne passer i borepatronen..
> --
> Med venlig hilsen Michael Petersen
> residerende i Nyborg
> fjern dyret i min @dresse ved privat post
> http://www.petersensweb.dk
>

For mange år siden kendte jeg en tømrer der påstod at alle slagboremaskiner
var for svag i lejerne, det viste sig at han ofte arbejdede i krybekældre og
lignende, for at trykke op satte han en lille flaskedonkraft bag
boremaskinen og pumpede den op i betonen, og så gik maskinen i stykker, det
er da for dårligt!

Hilsen Aksel



Petersen_Michael (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Petersen_Michael


Dato : 22-01-05 13:38

In news:41f22641$0$33635$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Aksel <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> wrote:

> For mange år siden kendte jeg en tømrer der påstod at alle
> slagboremaskiner var for svag i lejerne, det viste sig at han ofte
> arbejdede i krybekældre og lignende, for at trykke op satte han en
> lille flaskedonkraft bag boremaskinen og pumpede den op i betonen, og
> så gik maskinen i stykker, det er da for dårligt!

Det kommer vel an på om trykket overstiger skærekraften på bordet..
Der findes jo mange mere seriøse boremaskiner, med tilspænding..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse ved privat post
http://www.petersensweb.dk


Calle. (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 22-01-05 13:43

Petersen_Michael wrote:
> Det kommer vel an på om trykket overstiger skærekraften på bordet..
> Der findes jo mange mere seriøse boremaskiner, med tilspænding..

som du lige kan bruge i loftet på en krybekælder!, Det tror jeg næppe,
hvordan skulle de sættes fast? Ved at bore hulle og spænde dem fast
--
Calle.



Petersen_Michael (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Petersen_Michael


Dato : 22-01-05 14:34

In news:JTrId.513$0P3.103@news.get2net.dk,
Calle. <fake@fake.fake> wrote:

> som du lige kan bruge i loftet på en krybekælder!, Det tror jeg næppe,

Du er fantasi løs

> hvordan skulle de sættes fast? Ved at bore hulle og spænde dem fast
>

Min pointe var, at det ikke var en ny opfindelse at bruge andet end
muskelkraft til at mase med, men hvis der er et par jerndragere, eller
lign. i krybekælderen kunne en magnetboremaskine være en ide, de fås med
tilspænding
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse ved privat post
http://www.petersensweb.dk


Calle. (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 22-01-05 14:43

Petersen_Michael wrote:
> Min pointe var, at det ikke var en ny opfindelse at bruge andet end
> muskelkraft til at mase med, men hvis der er et par jerndragere, eller
> lign. i krybekælderen kunne en magnetboremaskine være en ide, de fås
> med tilspænding
Det skulle da være fandens, at der er en jerdrager lige ved siden af det
sted der skal bores.

--
Calle.



Petersen_Michael (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Petersen_Michael


Dato : 22-01-05 17:03

In news:9LsId.579$qG5.452@news.get2net.dk,
Calle. <fake@fake.fake> wrote:

> Det skulle da være fandens, at der er en jerdrager lige ved siden af
> det sted der skal bores.

Nu er det jo ikke alt isenkram der er konstrueret til
bygningshåndværkeres behov..
Meget godt værktøj er konstrueret til at opfylde industriens behov..
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse ved privat post
http://www.petersensweb.dk


Calle. (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 22-01-05 17:41

Petersen_Michael wrote:
> In news:9LsId.579$qG5.452@news.get2net.dk,
> Calle. <fake@fake.fake> wrote:
>
>> Det skulle da være fandens, at der er en jerdrager lige ved siden af
>> det sted der skal bores.
>
> Nu er det jo ikke alt isenkram der er konstrueret til
> bygningshåndværkeres behov..
> Meget godt værktøj er konstrueret til at opfylde industriens behov..

Der bliver også lave meget proffesionelt håndværker værtøj.
--
Calle.



Petersen_Michael (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Petersen_Michael


Dato : 22-01-05 18:25

In news:nmvId.616$_82.161@news.get2net.dk,
Calle. <fake@fake.fake> wrote:

> Der bliver også lave meget proffesionelt håndværker værtøj.

Der bliver fremstillet professionelt værktøj til alle fagområder.
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse ved privat post
http://www.petersensweb.dk


Calle. (23-01-2005)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 23-01-05 01:30

Petersen_Michael wrote:
> In news:nmvId.616$_82.161@news.get2net.dk,
> Calle. <fake@fake.fake> wrote:
>
>> Der bliver også lave meget proffesionelt håndværker værtøj.
>
> Der bliver fremstillet professionelt værktøj til alle fagområder.
Ja, det var jo lige det jeg hentydede til
--
Calle.



Ukendt (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-01-05 17:15

> Jeg vil have en maskine der ikke skal lades op efter 4 skruer (som den
> b&d jeg har nu), og så er det at jeg spekulerede på om en 14,4v bosch
> ikke kan konkurrere med en dewalt 12v model af lidt ældre dato.

Jeg mener at du skal kigge på Ah på batteriet fremfor hvilken spænding
(12/14,4V) batteriet er påtrykt.

Min 12 V (næsten Dewalt) har batterier på 2 Ah og det er ret godt, dog
bliver min næste med 3 Ah.

MVH

Bo



Petersen_Michael (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Petersen_Michael


Dato : 21-01-05 14:07

In news:41f0f8b9$0$179$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Bjarne K <kanfaaes@hvis.ønskes> wrote:
> Jeg ved det har været oppe og vende før, men håber det går.
>
> Hvilken af disse 2 skruemaskiner skal jeg vælge
>
> 1. Dewalt DW 907
> http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2089
>
> 2. Bosh psr 14,4 ve2
>
http://www.braedstruptrae.dk/detail/d110.nsf/pages/detail_tilbudsavis_16
sider_s8
>
> begge koster en lille tusse.
>
> De skal bruges som hobby maskiner, til lidt lejlighedsvis skrueri men
> engang imellem også til
> større projekter som f.eks hundehus oma.

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse ved privat post
http://www.petersensweb.dk


Peter C:\\> (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Peter C:\\>


Dato : 21-01-05 17:12

> De skal bruges som hobby maskiner, til lidt lejlighedsvis skrueri men
> engang imellem også til
> større projekter som f.eks hundehus oma.

Hmm....jeg KAN jo ikke lade være med at blande mig når det handler om
el-værktøj

Som hobbymaskine tror jeg det er lidt hip som hap hvilken du vælger.
De har begge 2 gear, 2 batterier, timelader og kuffert. (og lur mig om de
ikke også begge har nylon-tandhjul i gearkassen = ca. samme
styrke/holdbarhed)
Hvis du har et ganske begrænset behov for at bruge skruemaskinen, og ikke
har noget tilbehør i forvejen, får du jo lidt ekstra med hvis du vælger
Bosch´en.
Hvis du derimod har skruebits (og vaterpas !) i forvejen får du nok en lidt
mere "prof." maskine .... og ikke mindst kuffert, ved DeWalten.

Prale-effekten i forbindelse med hundehusbyggeriet og nabo-bajeren er også
nok en lille smule større ved DeWalten

Skulle JEG vælge ville jeg ta´ DeWalten, for den kender jeg, og jeg ved den
er god. (uden at jeg dermed siger at Bosch´en er dårlig !)

--
MVH Peter C:\
- - -
Bil-litteratur til salg/bytte på http://www.pc8.dk/litt-salg.htm



Bjarne K. (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Bjarne K.


Dato : 21-01-05 18:31

"Peter C:\>" <pede_71@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:7R9Id.1416$nK2.1225@news.get2net.dk...
> Hvis du derimod har skruebits (og vaterpas !) i forvejen får du nok en
> lidt mere "prof." maskine .... og ikke mindst kuffert, ved DeWalten.
>
> Prale-effekten i forbindelse med hundehusbyggeriet og nabo-bajeren er også
> nok en lille smule større ved DeWalten
>
> Skulle JEG vælge ville jeg ta´ DeWalten, for den kender jeg, og jeg ved
> den er god. (uden at jeg dermed siger at Bosch´en er dårlig !)
>
> --
> MVH Peter C:\

Tak til alle for indspark. Det endte med en !!! Dewalt model. Batteriet er
nu ved at blive ladt op, og derefter skal der skrues i et eller andet.

Med venlig hilsen

Bjarne K.



Thomas Nørgaard (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Nørgaard


Dato : 22-01-05 10:59

"Bjarne K." <ej@neit.nej> skrev i en meddelelse
news:41f13c59$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Peter C:\>" <pede_71@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:7R9Id.1416$nK2.1225@news.get2net.dk...
>> Hvis du derimod har skruebits (og vaterpas !) i forvejen får du nok en
>> lidt mere "prof." maskine .... og ikke mindst kuffert, ved DeWalten.
>>
>> Prale-effekten i forbindelse med hundehusbyggeriet og nabo-bajeren er
>> også nok en lille smule større ved DeWalten
>>
>> Skulle JEG vælge ville jeg ta´ DeWalten, for den kender jeg, og jeg ved
>> den er god. (uden at jeg dermed siger at Bosch´en er dårlig !)
>>
>> --
>> MVH Peter C:\
>
> Tak til alle for indspark. Det endte med en !!! Dewalt model. Batteriet
> er nu ved at blive ladt op, og derefter skal der skrues i et eller andet.
>
> Med venlig hilsen
>
> Bjarne K.
>
Du har helt sikkert købt den bedste af de 2 maskiner.
En af mine venner har BOSCH'en og jeg har DeWalten. Under min ombygning
skulle der skrues en masse 5x150 skruer i mine gulvstrøer.
Vi ladede begge maskiner op, og startede i hver sin ende. DeWalten nåede ca
20% længere end BOSCH'en før der skulle lades op igen. Og det er imponerende
når man tænker på at der er 2,4v til forskel på maskinerne, men det er jo
også mest Ah'erne der tæller

--
Mvh
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
__________________________________________
This Email was scanned by Norton Antivirus 2005



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste