/ Forside / Interesser / Dyr / Hunde / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hunde
#NavnPoint
Birgitta 19198
Nordsted1 6865
bevi54 6505
Jernladyen 4457
dova 4371
qfha 3911
knh15 3385
k.j.k 3376
ans 3077
10  vaxen 2670
Loppemiddel - 1000 tak for hjælpen
Fra : Ove Kristensen


Dato : 26-01-05 18:26

Hej Annika & Marie !

Tusind tak for svarene, det lyder da rigtig godt - så fra i morgen får mine
2 små pudler hvidløg hver dag, og hvem ved - det er sikkert også godt for
mange andre ting


Med venlig hilsen og fortsat god aften
fra
Ove - Nuser & Sheila

Denne mail er kontrolleret
med Norton Antivirus 2005.



 
 
Jonny og Annika (26-01-2005)
Kommentar
Fra : Jonny og Annika


Dato : 26-01-05 20:22

Hej Ove.

Håber at du får held med det.
Og hvidløg er også godt for blodomløbet, så hunde med lidt gigt kan også
have gavn af det.
Pøj pøj med det.

Hilsen annika

--


"Ove Kristensen" <ovek@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:41f7d2aa$0$153$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej Annika & Marie !
>
> Tusind tak for svarene, det lyder da rigtig godt - så fra i morgen får
> mine 2 små pudler hvidløg hver dag, og hvem ved - det er sikkert også godt
> for mange andre ting
>
>
> Med venlig hilsen og fortsat god aften
> fra
> Ove - Nuser & Sheila
>
> Denne mail er kontrolleret
> med Norton Antivirus 2005.
>
>



Pwh (27-01-2005)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 27-01-05 20:02

Ove Kristensen wrote:
> Hej Annika & Marie !
>
> Tusind tak for svarene, det lyder da rigtig godt - så fra i morgen
> får mine 2 små pudler hvidløg hver dag, og hvem ved - det er sikkert
> også godt for mange andre ting

Det er faktisk giftigt i for store mængder, prøv at læse under punkt 8
http://www.foderguiden.dk/hundspsv.html

/Jens



Ove Kristensen (27-01-2005)
Kommentar
Fra : Ove Kristensen


Dato : 27-01-05 20:20


"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:41f93a86$0$292$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Det er faktisk giftigt i for store mængder, prøv at læse under punkt 8
> http://www.foderguiden.dk/hundspsv.html

Ja, nu er jeg da blevet fuldstændig forvirret, så nu ender det med at jeg
dropper det hele desværre


Med venlig hilsen og tak
fra
Ove som ønsker det bedste for de små vovser



Pwh (27-01-2005)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 27-01-05 20:49

>> Det er faktisk giftigt i for store mængder, prøv at læse under punkt 8
>> http://www.foderguiden.dk/hundspsv.html
>
> Ja, nu er jeg da blevet fuldstændig forvirret, så nu ender det med at
> jeg dropper det hele desværre

Ja man skal passe meget på med at give forskellige "vidundermiddler" til hunde,
det der er godt for mennesker er måske giftigt for hunde ;-(
Så det er med at undersøge det ordentligt inden man begynder at doktorerer
for meget på sine dyr, men spørg evnt direkte til hvidløg her i gruppen, der er flere
der sidder inde med en stor viden omkring hvad der er godt/skidt for hunde.
Jeg kom bare i tanker om at jeg havde læst negativt om det et eller andet sted
på nettet i en anden forbindelse.

/Jens



fam. Ager (27-01-2005)
Kommentar
Fra : fam. Ager


Dato : 27-01-05 21:22


"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:41f94599$0$304$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>> Det er faktisk giftigt i for store mængder, prøv at læse under punkt 8
>>> http://www.foderguiden.dk/hundspsv.html
>>
>> Ja, nu er jeg da blevet fuldstændig forvirret, så nu ender det med at
>> jeg dropper det hele desværre
>
> Ja man skal passe meget på med at give forskellige "vidundermiddler" til
> hunde,
> det der er godt for mennesker er måske giftigt for hunde ;-(
> Så det er med at undersøge det ordentligt inden man begynder at doktorerer
> for meget på sine dyr, men spørg evnt direkte til hvidløg her i gruppen,
> der er flere
> der sidder inde med en stor viden omkring hvad der er godt/skidt for
> hunde.
> Jeg kom bare i tanker om at jeg havde læst negativt om det et eller andet
> sted
> på nettet i en anden forbindelse.
>
> /Jens
>
>------------------------


der står jo ikke skrevet noget om, hvor meget "store mængder" er, er det 20
gr. eller snakker vi flere hundrede gr.? mange ting er dårligt i store
mængder...

og hvis du ser dig om i div. hundefoderbutikker rundt omkring, og ser det
store udbud af hvidløgsprodukter, i tørret form, piller, granulat, pasta
osv., og havde det været farligt, havde det nok ikke stået på hylderne.

Der er så mange der har brugt det igennem mange år uden nogen problemer, så
jeg kan ikke tro, at det kan skade i de små mængder der skal til.

selv bruger jeg ca. en teske til en ca. 30 kg hund, knust hvidløg i olie.
den lille på 9 kg, får ca. en kvart teske, og det er efter min erfaring nok
til at holde krybene væk.

mvh. marie



Pwh (27-01-2005)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 27-01-05 21:47

>>>> Det er faktisk giftigt i for store mængder, prøv at læse under
>>>> punkt 8 http://www.foderguiden.dk/hundspsv.html

> der står jo ikke skrevet noget om, hvor meget "store mængder" er, er
> det 20 gr. eller snakker vi flere hundrede gr.? mange ting er dårligt
> i store mængder...

Næh men der står at det er giftigt, det kom da bag på mig da jeg læste
det første gang.

> og hvis du ser dig om i div. hundefoderbutikker rundt omkring, og
> ser det store udbud af hvidløgsprodukter, i tørret form, piller,
> granulat, pasta osv., og havde det været farligt, havde det nok ikke
> stået på hylderne.

Det ved jeg godt, men der er uden tvivl også en vejledning i hvor meget
man skal give og måske er de skadelige stoffer fjernet i de middler
man kan bruge til hunde.

> selv bruger jeg ca. en teske til en ca. 30 kg hund, knust hvidløg i
> olie. den lille på 9 kg, får ca. en kvart teske, og det er efter min
> erfaring nok til at holde krybene væk.

Jamen så har du jo valgt selv at eksperimenterer med hvor meget
giftstof dine hunde kan tåle, at du er sluppet godt fra det gør det
jo ikke nødvendigvis særligt fornuftigt.
Jeg kan da også tåle at få stryknin, bare ikke ret meget af gangen

/Jens



Ukendt (27-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-01-05 21:33


"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:41f94599

> Jeg kom bare i tanker om at jeg havde læst negativt om det et eller andet
sted
> på nettet i en anden forbindelse.

Har læst i kattgruppen at alt slags løg er livsfarligt for katte, derfor har
jeg heller ikke turde give vores hunde hvidløg. Lidt ulogisk tankegang
måske, men hva`skal man nu gøre ved det... Dit link andet steds
bekræfter jo også, at jeg måske er lidt rigtigt på den.

På netdyredoktor kunne jeg ikke finde meget om løg / hvidløg og hunde, men
løg fra forskellige blomster ( vintergækker f.eks ) kan også være giftigt
for hunde.
På den anden side nævner netdyredoktor, at hvidløg af og til bruges på
hunde, der spiser deres egen og andre hundes afføring svjh

Svært at vide, hvad man skal tro så...


--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/



Pwh (27-01-2005)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 27-01-05 21:50

>> Jeg kom bare i tanker om at jeg havde læst negativt om det et eller
>> andet sted på nettet i en anden forbindelse.
>
> Har læst i kattgruppen at alt slags løg er livsfarligt for katte,
> derfor har jeg heller ikke turde give vores hunde hvidløg. Lidt
> ulogisk tankegang måske, men hva`skal man nu gøre ved det... Dit
> link andet steds bekræfter jo også, at jeg måske er lidt rigtigt på
> den.

Det bekræfter ihvertilfælde at man ikke bare skal give sin hund det
ene eller det andet vidundermiddel ukritisk og uden at undersøge
det ordentligt i forvejen.


> På netdyredoktor kunne jeg ikke finde meget om løg / hvidløg og
> hunde, men løg fra forskellige blomster ( vintergækker f.eks ) kan
> også være giftigt for hunde.
> På den anden side nævner netdyredoktor, at hvidløg af og til bruges på
> hunde, der spiser deres egen og andre hundes afføring svjh
>
> Svært at vide, hvad man skal tro så...

Så kan man jo vælge det sikre og lade værer med at give hunden noget
som indenholder stoffer som er livsfarlige for dem.

/Jens



Ukendt (27-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-01-05 22:17


"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Så kan man jo vælge det sikre og lade værer med at give hunden noget
> som indenholder stoffer som er livsfarlige for dem.

Ja, det har vi også valgt, selvom det vil være nemmere og billigere, at
bruge lidt hvidløg til hunde og katte, i stedet for de megadyre alm.
loppemidler.

Undre mig lidt over, at netdyredoktor ikke har noget info om emnet, når der
nu er så mange, der bruger hvidløg til hunde og måske også til katte...

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/



fam. Ager (28-01-2005)
Kommentar
Fra : fam. Ager


Dato : 28-01-05 06:37

> Ja, det har vi også valgt, selvom det vil være nemmere og billigere, at
> bruge lidt hvidløg til hunde og katte, i stedet for de megadyre alm.
> loppemidler.

> Undre mig lidt over, at netdyredoktor ikke har noget info om emnet, når
> der
> nu er så mange, der bruger hvidløg til hunde og måske også til katte...
>
> --
> Mvh. www.tjekmig.dk
>
> Tilmeld din hund på:
> http://tjekmig.dk/hotornot/
>
>--------------------------------------

Det alm. loppe halløj, feks. frontline, advantage og hvad de hedder, er da
også noget giftstof at give dyrene!!, der har da også været skrevet om
overfølsomhed og dødsfald pga. samme (og nej-nej jeg har ikke nogen
dokumentation,, ((-: )

et af disse midler, husker ikke lige hvilket, kan ikke bruges hvis der er
kat i omgangskredset, da det indeholder noget kattene ikke tåler...

mvh. marie



fam. Ager (28-01-2005)
Kommentar
Fra : fam. Ager


Dato : 28-01-05 07:32


"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:ctcj1l$2280$1@news.cybercity.dk...
>> Ja, det har vi også valgt, selvom det vil være nemmere og billigere, at
>> bruge lidt hvidløg til hunde og katte, i stedet for de megadyre alm.
>> loppemidler.
>
>> Undre mig lidt over, at netdyredoktor ikke har noget info om emnet, når
>> der
>> nu er så mange, der bruger hvidløg til hunde og måske også til katte...
>>
>> --
>> Mvh. www.tjekmig.dk
>>
>> Tilmeld din hund på:
>> http://tjekmig.dk/hotornot/
>>
>>--------------------------------------
>
> Det alm. loppe halløj, feks. frontline, advantage og hvad de hedder, er da
> også noget giftstof at give dyrene!!, der har da også været skrevet om
> overfølsomhed og dødsfald pga. samme (og nej-nej jeg har ikke nogen
> dokumentation,, ((-: )
>
> et af disse midler, husker ikke lige hvilket, kan ikke bruges hvis der er
> kat i omgangskredset, da det indeholder noget kattene ikke tåler...
>
> mvh. marie
>--------------------------------

glemte lige at sige, at det er giftigt for katte, det er al løg, der findes
en liste over sådanne "giftige"emner. ligeledes med mange alm. stueplanter,
kan være fatale for katte.
- marie



Ukendt (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-01-05 10:49

fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse


> > Det alm. loppe halløj, feks. frontline, advantage og hvad de hedder, er
da
> > også noget giftstof at give dyrene!!,

Ja, det er jeg ganske enig i, men det er jo alligevel lavet til dyrene, til
netop det formål.
Hvidløg vil jeg da også gerne bruge i stedet, men ikke hvis jeg risikere, at
forgifte hundene med det og jeg ved ikke nok om det endnu, men jeg kan da
lige tjekke dyrlægens holdning til det, når jeg snart skal forbi der igen.


> glemte lige at sige, at det er giftigt for katte, det er al løg, der
findes
> en liste over sådanne "giftige"emner. ligeledes med mange alm.
stueplanter,
> kan være fatale for katte.

Ja, jeg har tjekket listen igennem over, hvad der er giftigt for katte. Vi
har ingen levende planter i huset, da de har tendens til, at gå ud, bare jeg
kigger på dem, så stueplanter er ikke et problem her.

Ting som f.eks purløg, julestjerner og sikkert også flere ting, er både
giftigt for hund og kat, derfor har jeg også været skeptisk mht. hvidløg.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/



Ukendt (31-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-01-05 16:23

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse news:41fa0a92$0$187

> Hvidløg vil jeg da også gerne bruge i stedet, men ikke hvis jeg risikere,
at
> forgifte hundene med det og jeg ved ikke nok om det endnu, men jeg kan da
> lige tjekke dyrlægens holdning til det, når jeg snart skal forbi der igen.

Har lige spurgt dyrlægen ang. hvidløg til hunde.
Vi bruger to forskellige dyreklinikker her i området og denne klinik er ikke
min favorit, men den er tættest på.

Dyrlægen her sagde at hvidløg ikke er giftigt for hunde.
Hun mente til gengæld heller ikke, at det havde nogen effekt imod lopper
m.m.
Ifølge hende kom folk tit forbi klinikken og sagde, at deres hund ikke havde
lopper, da den fik hvidløg. Hundene var så bare fyldt med lopper, når hun
kørte tættekammen igennem deres pels.

Det kan så igen have noget med mængden af hvidløg og gøre eller en salgstale
fra dyrlægen ( som jo gerne vil sælge deres loppemidler ). Hvad ved jeg.
Behandler nu nok vores dyr med de gængse loppemidler igen fra marts måned,
for at være på den sikre side....

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/




Pwh (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 28-01-05 10:29

>> Så kan man jo vælge det sikre og lade værer med at give hunden noget
>> som indenholder stoffer som er livsfarlige for dem.
>
> Ja, det har vi også valgt, selvom det vil være nemmere og billigere,
> at bruge lidt hvidløg til hunde og katte, i stedet for de megadyre
> alm. loppemidler.

Nu har jeg aldrig haft det store problem med lopper/flåter på mine dyr
så det har ikke været aktuelt for mig evnt at give mine dyr hvidløg
eller alle mulige andre naturmiddler, det eneste de får er glukosamin
da jeg har læst/hørt så meget posetivt om det mht led og hofter som
mine hunde desværrer er i faresonen for at få probs med

>
> Undre mig lidt over, at netdyredoktor ikke har noget info om emnet,
> når der nu er så mange, der bruger hvidløg til hunde og måske også
> til katte...

Det er muligvis også noget vrøvl at det er farligt for hunde, men jeg synes
da at man skal undersøge sagen ordentligt hvis man godt kunne tænke sig
at give sin hund hvidløg.

/Jens



Ukendt (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-01-05 11:02


"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:41fa05d8

> Nu har jeg aldrig haft det store problem med lopper/flåter på mine dyr
> så det har ikke været aktuelt for mig evnt at give mine dyr hvidløg
> eller alle mulige andre naturmiddler, det eneste de får er glukosamin
> da jeg har læst/hørt så meget posetivt om det mht led og hofter som
> mine hunde desværrer er i faresonen for at få probs med

Vi bor langt ude på landet med både lille skov og mose tæt på og vi fik
altså et loppeproblem sidste sommer, da jeg kom for sent i gang med
forebyggelse.
Måtte derefter rense gulvtæpper i huset og sprøjte omgivelserne to gange,
før vi fik has på lopperne igen. Der er det nu smartere, at have trægulve
overalt...
Jeg vil helst ikke give loppemidler uden for loppesæsonen, da det imo også
er noget giftigt stads.

> Det er muligvis også noget vrøvl at det er farligt for hunde, men jeg
synes
> da at man skal undersøge sagen ordentligt hvis man godt kunne tænke sig
> at give sin hund hvidløg.

Ja, det skal man. Det er dog mere usikkert med hvidløg imo, for hvor meget
skal evt. give dem og hvor tit. Lille Bibi vejer 6 kg. og "lille" Assi er nu
oppe på 44 kg.

På de gængse loppemidler er der jo vejledning mht. dosering og vægt.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/



Pwh (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 28-01-05 11:17

>> Det er muligvis også noget vrøvl at det er farligt for hunde, men
>> jeg synes da at man skal undersøge sagen ordentligt hvis man godt
>> kunne tænke sig at give sin hund hvidløg.
>
> Ja, det skal man. Det er dog mere usikkert med hvidløg imo, for hvor
> meget skal evt. give dem og hvor tit. Lille Bibi vejer 6 kg. og
> "lille" Assi er nu oppe på 44 kg.

Lige min tanke, når man selv står og bikser et eller andet middel sammen selv
har man jo ingen anelse om hvor giftigt det evnt ender op med at blive.
Der er uden tvivl stor forskel på hvor meget rå hvidløg indeholder af giftstoffet
fra gang til gang, hvor man må værer på mere sikker grund hvis man køber de
rigtige hvidløgspreparater som er beregnet for hunde.

> På de gængse loppemidler er der jo vejledning mht. dosering og vægt.

Nemlig, ved husholdningsmetoden synes jeg at man eksperimenter lidt for meget
med sine hundes heldbred.

/Jens



fam. Ager (28-01-2005)
Kommentar
Fra : fam. Ager


Dato : 28-01-05 11:20

hej igen..

jeg sidder lige med en "brugsforvirring" på den hvidløgspasta, jeg bruger.
den er fra husdyr helse, og hedder natures first, doseringen er 5 gr. pr 25
kg hund og svarer til en teske.

mvh. marie



Ukendt (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-01-05 12:01


"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:ctd3k6$2jdk$1@news.cybercity.dk...
> hej igen..
>
> jeg sidder lige med en "brugsforvirring" på den hvidløgspasta, jeg bruger.
> den er fra husdyr helse, og hedder natures first, doseringen er 5 gr. pr
25
> kg hund og svarer til en teske.

Hej Marie !

Er det dosering pr. dag eller ...?

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/



Pwh (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 28-01-05 12:41

> hej igen..
>
> jeg sidder lige med en "brugsforvirring" på den hvidløgspasta, jeg
> bruger. den er fra husdyr helse, og hedder natures first, doseringen
> er 5 gr. pr 25 kg hund og svarer til en teske.
>
> mvh. marie

Du skrev da ellers tidligere at du selv bryggede noget sammen af
knust hvidløg og olie, det var der jeg syntes at du eksperimenterede
lige lovligt meget, men bruger du et middel der er beregnet på hunde
er der sikkert ingen probs med det.

/Jens



fam. Ager (28-01-2005)
Kommentar
Fra : fam. Ager


Dato : 28-01-05 13:32


"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:41fa24e7$0$263$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> hej igen..
>>
>> jeg sidder lige med en "brugsforvirring" på den hvidløgspasta, jeg
>> bruger. den er fra husdyr helse, og hedder natures first, doseringen
>> er 5 gr. pr 25 kg hund og svarer til en teske.
>>
>> mvh. marie
>
> Du skrev da ellers tidligere at du selv bryggede noget sammen af
> knust hvidløg og olie, det var der jeg syntes at du eksperimenterede
> lige lovligt meget, men bruger du et middel der er beregnet på hunde
> er der sikkert ingen probs med det.
>
> /Jens
>
>---------------------

Produktet her er også ren hvidløg i olie, tilsat noget urtehalløj, og det er
også første gang jeg har købt mig til det.. (-:, og det er dagsration, den
mængde jeg nævnte. det hverken lugter eller ser anderledes ud end den du
selv presser og rører lidt olie i.
- marie



jones (29-01-2005)
Kommentar
Fra : jones


Dato : 29-01-05 20:39

Det hvidløg vi bruger er fra olivers, det er ren, tøret hvidløg, der er ikke
noget andet i. Det er et naturprodukt. Hvis ens hund ikke kan tåle det, vel
og mærke at man følger brugsanvisning, tror jeg bestemt at den brækker sig
eller får dårlig mave, og så stopper man jo med det. Det er jo heller ikke
alt vi mennesker kan tåle, men så stopper vi jo med det, inden vi er døden
nær.
Jeg har overhovedet ingen problemer med hvidløg, da jeg ikke mener at
hvidløg er farligt for hunde, da det er et natur produkt. Selvfølgelig vil
der jo altid være nogen som ikke kan tåle det, men de dør da ikke af at
prøve det.

Det var bare lige min mening om hvidløg.

God Weekend til alle.

Hilsen Annika ( og Zenta og Gismo som guffer en tsk. hvidløg i sig hver
aften...)




"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:ctdbc5$2rqs$1@news.cybercity.dk...
>
> "Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:41fa24e7$0$263$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> >> hej igen..
> >>
> >> jeg sidder lige med en "brugsforvirring" på den hvidløgspasta, jeg
> >> bruger. den er fra husdyr helse, og hedder natures first, doseringen
> >> er 5 gr. pr 25 kg hund og svarer til en teske.
> >>
> >> mvh. marie
> >
> > Du skrev da ellers tidligere at du selv bryggede noget sammen af
> > knust hvidløg og olie, det var der jeg syntes at du eksperimenterede
> > lige lovligt meget, men bruger du et middel der er beregnet på hunde
> > er der sikkert ingen probs med det.
> >
> > /Jens
> >
> >---------------------
>
> Produktet her er også ren hvidløg i olie, tilsat noget urtehalløj, og det
er
> også første gang jeg har købt mig til det.. (-:, og det er dagsration,
den
> mængde jeg nævnte. det hverken lugter eller ser anderledes ud end den du
> selv presser og rører lidt olie i.
> - marie
>
>



Pwh (29-01-2005)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 29-01-05 21:03

> Det hvidløg vi bruger er fra olivers, det er ren, tøret hvidløg, der
> er ikke noget andet i. Det er et naturprodukt. Hvis ens hund ikke kan
> tåle det, vel og mærke at man følger brugsanvisning, tror jeg bestemt
> at den brækker sig eller får dårlig mave, og så stopper man jo med
> det. Det er jo heller ikke alt vi mennesker kan tåle, men så stopper
> vi jo med det, inden vi er døden nær.

Aha, det vil sige at du tror at man kan spise alt hvad der vokser i naturen,
man brækker sig helt af sig selv inden man dør. Er du slet ikke klar over hvor
mange dødsensgiftige planter der vokser i naturen, dog ikke så mane i DK.
Det var da en smule naiv indstilling at have til virkeligheden.

> Jeg har overhovedet ingen problemer med hvidløg, da jeg ikke mener at
> hvidløg er farligt for hunde, da det er et natur produkt.

Det vil sige at hvidløg slet ikke indeholder giftstoffet
N-Propyl-Disulfid og S-methyl-L-cysteine sulfoxide som de skriver på siden
http://www.foderguiden.dk/hundspsv.html under punkt 8
Hvad bygger du den mening på, tror du at alt der kommer fra naturen er
godt for os mennesker og vores hunde.

> Selvfølgelig vil der jo altid være nogen som ikke kan tåle det, men
> de dør da ikke af at prøve det.

Så er de altså fulde af løgn på http://www.foderguiden.dk/hundspsv.html
når de skriver at der er påvist dødsfald blandt hunde pgr løg/hvidløg.

> Det var bare lige min mening om hvidløg.

Som du underbygger med hvad ???

> God Weekend til alle.

I lige måde, selvom jeg skal på arbejde imorgen ;-((
Check lige http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

>
> Hilsen Annika ( og Zenta og Gismo som guffer en tsk. hvidløg i sig
> hver aften...)

/Jens




jones (29-01-2005)
Kommentar
Fra : jones


Dato : 29-01-05 22:44

Hej Jens

Nu var det jo heller ikke ment sådan, at alt fra naturen kan spises. Og ja
jeg er da også enig i at det kan være farligt med overdosis af hvidløg, og
det kan det jo nok også være for nogle menesker. Selvom vores hunde får de
der program-vet i nakken mod lopper, tror jeg godt nok, at det kan være lige
så skadeligt, som for meget hvidløg. Hvis man starter med en lille smule,
tror jeg på at kroppen reager hvis den ikke kan tåle det, og det gælder for
både mennesker og dyr. Men det er selvfølgelig min mening, og det er jo
skønt ikke altid at være enige. For så hvade vi jo ikke sådan nogle gode
debatter.

Ja der er nogen som kan, jeg skal til at på arb nu. Men du ønskes nu
aligevel en god weekend.

Hilsen Annika


"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:41fbebdf$0$302$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Det hvidløg vi bruger er fra olivers, det er ren, tøret hvidløg, der
> > er ikke noget andet i. Det er et naturprodukt. Hvis ens hund ikke kan
> > tåle det, vel og mærke at man følger brugsanvisning, tror jeg bestemt
> > at den brækker sig eller får dårlig mave, og så stopper man jo med
> > det. Det er jo heller ikke alt vi mennesker kan tåle, men så stopper
> > vi jo med det, inden vi er døden nær.
>
> Aha, det vil sige at du tror at man kan spise alt hvad der vokser i
naturen,
> man brækker sig helt af sig selv inden man dør. Er du slet ikke klar over
hvor
> mange dødsensgiftige planter der vokser i naturen, dog ikke så mane i DK.
> Det var da en smule naiv indstilling at have til virkeligheden.
>
> > Jeg har overhovedet ingen problemer med hvidløg, da jeg ikke mener at
> > hvidløg er farligt for hunde, da det er et natur produkt.
>
> Det vil sige at hvidløg slet ikke indeholder giftstoffet
> N-Propyl-Disulfid og S-methyl-L-cysteine sulfoxide som de skriver på siden
> http://www.foderguiden.dk/hundspsv.html under punkt 8
> Hvad bygger du den mening på, tror du at alt der kommer fra naturen er
> godt for os mennesker og vores hunde.
>
> > Selvfølgelig vil der jo altid være nogen som ikke kan tåle det, men
> > de dør da ikke af at prøve det.
>
> Så er de altså fulde af løgn på http://www.foderguiden.dk/hundspsv.html
> når de skriver at der er påvist dødsfald blandt hunde pgr løg/hvidløg.
>
> > Det var bare lige min mening om hvidløg.
>
> Som du underbygger med hvad ???
>
> > God Weekend til alle.
>
> I lige måde, selvom jeg skal på arbejde imorgen ;-((
> Check lige http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
>
> >
> > Hilsen Annika ( og Zenta og Gismo som guffer en tsk. hvidløg i sig
> > hver aften...)
>
> /Jens
>
>
>



Pwh (30-01-2005)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 30-01-05 17:59

> Hej Jens
>
> Nu var det jo heller ikke ment sådan, at alt fra naturen kan spises.
> Og ja jeg er da også enig i at det kan være farligt med overdosis af
> hvidløg, og det kan det jo nok også være for nogle menesker. Selvom
> vores hunde får de der program-vet i nakken mod lopper, tror jeg godt
> nok, at det kan være lige så skadeligt, som for meget hvidløg.

Jeg tror nok at du ligefrem skal bade din hund i loppemiddel hvis den
skal kradse af af det, hvor det nok er nemmere at overdoserer med
løg/hvidløg der tilsyneladene er direkte dødbringende i for store mængder.

> Hvis man starter med en lille smule, tror jeg på at kroppen reager hvis
> den ikke kan tåle det, og det gælder for både mennesker og dyr. Men
> det er selvfølgelig min mening, og det er jo skønt ikke altid at være
> enige. For så hvade vi jo ikke sådan nogle gode debatter.

Tjo, men havde du fulgt debatten fra starten ville du også have læst at
jeg ikke er modstander af hvidløg, jeg havde blot læst noget negativt om det
og syntes derfor at det var på sin plads at advarer Ove mod at eksperimenterer
på egen hånd mht doseringen.

> Ja der er nogen som kan, jeg skal til at på arb nu. Men du ønskes nu
> aligevel en god weekend.
>
> Hilsen Annika

Jamen god arbejdslyst, min weekend begynder først på Onsdag,
og gider du så ikke lige læse på siden
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

/Jens



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408941
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste