|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Problemer med netværk Fra : Mulle
 | 
 Dato :  15-01-05 14:33
 | 
 |  | Hej.
 Vi har problemer med at den ene maskine på netværket ikke kan komme på.
 Computeren siger at der ikke er noget netværkskabel tilsluttet, og hubben
 siger ''Network Collision''.
 Det sjove er, at jeg tidligere på dagen har haft besøg af en anden der uden
 problemer kunne komme på internettet i samme port på hubben og med samme
 netværkskabel.
 
 Vi har prøvet det mest nærliggende såsom at skifte netkabel, deaktivere
 firewalls, prøve en anden port i hubben, reset hubben, geninstallere hans
 netkort.
 
 Det skal lige siges at han kører med Service Pack 2 og det gør jeg ikke. Kan
 det have noget at sige?
 Og det skal også lige nævnes at han ikke havde nogen problemer med at komme
 på nettet derhjemme.
 Desuden har jeg TDC.
 
 Håber i kan hjælpe. Mvh. Mulle
 
 
 
 
 |  |  | 
  Kasper Dupont (17-01-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kasper Dupont
 | 
 Dato :  17-01-05 14:40
 | 
 |  | Mulle wrote:
 >
 > Hej.
 > Vi har problemer med at den ene maskine på netværket ikke kan komme på.
 > Computeren siger at der ikke er noget netværkskabel tilsluttet, og hubben
 > siger ''Network Collision''.
 > Det sjove er, at jeg tidligere på dagen har haft besøg af en anden der uden
 > problemer kunne komme på internettet i samme port på hubben og med samme
 > netværkskabel.
 
 Jeg har oplevet ca. samme symptomer når jeg koblede min Compaq
 laptop på hubben hos en af mine venner. Det skette dog kun hvis
 der var tre maskiner på samtidig. Koblede man en vilkårlig af
 de tre fra og genstartede hubben kunne de to andre snakke sammen
 uden problemer.
 
 >
 > Vi har prøvet det mest nærliggende såsom at skifte netkabel, deaktivere
 > firewalls, prøve en anden port i hubben, reset hubben, geninstallere hans
 > netkort.
 
 Det kan måske hjælpe at udskifte hubben med en switch. Det hjalp
 i hvert fald på det netværk, hvor jeg oplevede samme problem.
 
 Du kan evt. lige fortælle os hvad det er for en hub samt hvilke
 netkort.
 
 >
 > Det skal lige siges at han kører med Service Pack 2 og det gør jeg ikke. Kan
 > det have noget at sige?
 
 Jeg tvivler. De problemer jeg så opstod allerede i samme øjeblik
 maskinen blev tændt. Og jeg kan ikke få øje på noget i din
 beskrivelse, der tyder på et software problem, det lyder mest
 som et hardware problem.
 
 > Og det skal også lige nævnes at han ikke havde nogen problemer med at komme
 > på nettet derhjemme.
 
 Det kan tænkes at lige netop den kombination af hub og netkort
 bare ikke kan sammen.
 
 > Desuden har jeg TDC.
 
 Det kan vist ikke have noget at sige. Hvis routeren er koblet
 direkte til hubben kan det måske have en betydning hvilken
 router, der er tale om.
 
 --
 Kasper Dupont
 
 
 |  |  | 
 |  |