/ Forside / Teknologi / Netværk / TCP/IP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
TCP/IP
#NavnPoint
Per.Frede.. 4668
BjarneD 4017
severino 2804
pallebhan.. 1680
EXTERMINA.. 1525
xou 1455
strarup 1430
Manse9933 1419
o.v.n. 1400
10  Fijala 1204
Problemer med netværk
Fra : Mulle


Dato : 15-01-05 14:33

Hej.
Vi har problemer med at den ene maskine på netværket ikke kan komme på.
Computeren siger at der ikke er noget netværkskabel tilsluttet, og hubben
siger ''Network Collision''.
Det sjove er, at jeg tidligere på dagen har haft besøg af en anden der uden
problemer kunne komme på internettet i samme port på hubben og med samme
netværkskabel.

Vi har prøvet det mest nærliggende såsom at skifte netkabel, deaktivere
firewalls, prøve en anden port i hubben, reset hubben, geninstallere hans
netkort.

Det skal lige siges at han kører med Service Pack 2 og det gør jeg ikke. Kan
det have noget at sige?
Og det skal også lige nævnes at han ikke havde nogen problemer med at komme
på nettet derhjemme.
Desuden har jeg TDC.

Håber i kan hjælpe. Mvh. Mulle



 
 
Kasper Dupont (17-01-2005)
Kommentar
Fra : Kasper Dupont


Dato : 17-01-05 14:40

Mulle wrote:
>
> Hej.
> Vi har problemer med at den ene maskine på netværket ikke kan komme på.
> Computeren siger at der ikke er noget netværkskabel tilsluttet, og hubben
> siger ''Network Collision''.
> Det sjove er, at jeg tidligere på dagen har haft besøg af en anden der uden
> problemer kunne komme på internettet i samme port på hubben og med samme
> netværkskabel.

Jeg har oplevet ca. samme symptomer når jeg koblede min Compaq
laptop på hubben hos en af mine venner. Det skette dog kun hvis
der var tre maskiner på samtidig. Koblede man en vilkårlig af
de tre fra og genstartede hubben kunne de to andre snakke sammen
uden problemer.

>
> Vi har prøvet det mest nærliggende såsom at skifte netkabel, deaktivere
> firewalls, prøve en anden port i hubben, reset hubben, geninstallere hans
> netkort.

Det kan måske hjælpe at udskifte hubben med en switch. Det hjalp
i hvert fald på det netværk, hvor jeg oplevede samme problem.

Du kan evt. lige fortælle os hvad det er for en hub samt hvilke
netkort.

>
> Det skal lige siges at han kører med Service Pack 2 og det gør jeg ikke. Kan
> det have noget at sige?

Jeg tvivler. De problemer jeg så opstod allerede i samme øjeblik
maskinen blev tændt. Og jeg kan ikke få øje på noget i din
beskrivelse, der tyder på et software problem, det lyder mest
som et hardware problem.

> Og det skal også lige nævnes at han ikke havde nogen problemer med at komme
> på nettet derhjemme.

Det kan tænkes at lige netop den kombination af hub og netkort
bare ikke kan sammen.

> Desuden har jeg TDC.

Det kan vist ikke have noget at sige. Hvis routeren er koblet
direkte til hubben kan det måske have en betydning hvilken
router, der er tale om.

--
Kasper Dupont

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste