"Peter Clausen" <peter@edb.dk> wrote in message
news:cpl7mf$139c$1@news.cybercity.dk...
> Hej i NG'en
>
> Jeg ville høre om der er nogen der ude som kan give mig et par gode råd
med
> på vejen. Da jeg skal til at købe en server til en kunde. Og jeg vil gerne
> have det sådan at der er service på serveren, dvs. at man skal have
mulighed
> for at ku ringe til en hotline hvis man er helt ude og ski..., og at der
er
> en garanti som dækker 100%. Dens hovedopgaver er således at den skal ku
> håndtere video optagelser, fra div. kameraer som er placeret i butikken.
Og
> et større regnskab, som jeg mener, er baseret på Paradox(Corel). Hvis der
er
> nogen som ligger med et par retningslinjer, så fyr endelig løs
HP har en glimrende support funktion. De er enda meget flinke til at hjælpe
selvom dimsen er udenfor garenti.
Det er dog udelukkende det tekniske de vil hjælpe dig med (og kan være lidt
slaviske af og til idet de går frem i fejlfindingsbogen side 1 til 10).
Der er som udgangspunk 3år onsite garenti (næste arbejdsdag) på deres
servere. Dertil kan du tegne diverse carepack aftaler så f.eks repp skal
være på begyndt indenfor 3timer eller fikset inden for 6timer (prisen
afspejler hvor hurtigt du vil have det i luften igen).
Nu har jeg været sparket ud på et par 3timers onsite opgaver og mit
generelle indtryk er at tiden bliver overholdt med 3timers onsite.
Husk dog at bare fordi der er en tech onsite indenfor 3timer er det ikke
ensbetydende med den er oppe at køre med det samme hvis det er en forkert
stump eller det er værre end først antaget.
Du får så vidt jeg husker også mulighed for at købe 3timer onsite når det
brækker ned (såfremt du var for nærrig til at købe det oprindeligt :)) - mod
et klækkeligt beløb til kaffekassen.
Jeg kan kun anbefale HP support - har efterhånden fejlmeldt et par dimser
eller 2 og der er somregel ikke det vilde bøvl med dem.
--
/Dennis