/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Hva laver TDC's værksted ?
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 30-11-04 19:31

Jeg har lige haft en telefon til service hos TDC værksted. De har
brugt ca. 14 dage på at opdatere softwaren og teste den OK med en
test der ikke har inkluderet kontrol af de problemer jeg beskrev i
følgebrevet for de er der stadig.

Det undrer mig virkelig, hvad laver de siden der er så stor en
backlog at der er 14 dages ventetid på en rep. der tager ca. 15 min.
at udføre ?

Man får jo en mistanke om at de forsinker reparationerne for at få
folk til ikke at sende telefoner til service (det koster jo penge for
dem når det sker på garanti).

--
..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://hs235.dk/blog/ ::...
"Nogen gange kan ens liv godt føles som et puslespil, hvor brikkerne
bevæger sig og skifter farve og størrelse når man rører dem."
- Emme, http://emme.dk/2003_11_01_arkiv.html#106840650828914899

 
 
JMo. (30-11-2004)
Kommentar
Fra : JMo.


Dato : 30-11-04 21:06

Henrik Stidsen wrote:

> Det undrer mig virkelig, hvad laver de siden der er så stor en
> backlog at der er 14 dages ventetid på en rep. der tager ca. 15 min.
> at udføre ?

De laver ikke noget - terminalerne ligger på og venter på en ledig
teknikker.

> Man får jo en mistanke om at de forsinker reparationerne for at få
> folk til ikke at sende telefoner til service (det koster jo penge for
> dem når det sker på garanti).

I langt de fleste tilfælde *tjener* de (værkstedet, ikke butikken der
sender den ind) på at have den til service - det meste betales af
producenten, via producentens garanti.

Henrik Stidsen (30-11-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 30-11-04 22:11

"JMo." <ns_sf012@mohr.cx.invalid> wrote in
news:Xns95B1D69ADAFA1JMoUsenetPost@212.54.64.134

>> Det undrer mig virkelig, hvad laver de siden der er så stor en
>> backlog at der er 14 dages ventetid på en rep. der tager ca. 15
>> min. at udføre ?

> De laver ikke noget - terminalerne ligger på og venter på en
> ledig teknikker.

Det taler jo for jeg har ret i min mistanke :/

>> Man får jo en mistanke om at de forsinker reparationerne for at
>> få folk til ikke at sende telefoner til service (det koster jo
>> penge for dem når det sker på garanti).

> I langt de fleste tilfælde *tjener* de (værkstedet, ikke
> butikken der sender den ind) på at have den til service - det
> meste betales af producenten, via producentens garanti.

Tjener de mere på at have den i 14 dage fremfor 2 dage ?

--
..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://hs235.dk/blog/ ::...
"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"
(Dilbert Newsletter)

JMo. (30-11-2004)
Kommentar
Fra : JMo.


Dato : 30-11-04 22:24

Henrik Stidsen wrote:

>> De laver ikke noget - terminalerne ligger på og venter på en
>> ledig teknikker.
>
> Det taler jo for jeg har ret i min mistanke :/

Stort set alle serviceværksteder har stort set altid haft lange
gennemløbstider - don't ask me why...

>> I langt de fleste tilfælde *tjener* de (værkstedet, ikke
>> butikken der sender den ind) på at have den til service - det
>> meste betales af producenten, via producentens garanti.
>
> Tjener de mere på at have den i 14 dage fremfor 2 dage ?

Måske.. Indirekte..

http://www.teleservice.com/dk2/WWW.pdf

Om det kører på samme måde ovre hos TDCs centralværksted i Odense ved jeg
ikke. Men alle steder har man vel vigtige, og mindre vigtige kunder.


(Selve betalingen fra producenten er svjv. den samme)




Henrik Stidsen (30-11-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 30-11-04 22:58

"JMo." <ns_sf012@mohr.cx.invalid> wrote in
news:Xns95B1E3EB5D4A4JMoUsenetPost@212.54.64.134

> Stort set alle serviceværksteder har stort set altid haft lange
> gennemløbstider - don't ask me why...

Andre brancher har jo ikke lign. problemer med rep. tider - burde
være en eller anden slagkraftig instans der tog fat i problemet.

>> Tjener de mere på at have den i 14 dage fremfor 2 dage ?

> Måske.. Indirekte..

> http://www.teleservice.com/dk2/WWW.pdf

404 not found

--
..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://hs235.dk/blog/ ::...
"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"
(Dilbert Newsletter)

JMo. (30-11-2004)
Kommentar
Fra : JMo.


Dato : 30-11-04 23:46

Henrik Stidsen wrote:

> Andre brancher har jo ikke lign. problemer med rep. tider - burde
> være en eller anden slagkraftig instans der tog fat i problemet.

Njaa - syn's nu ellers godt man kan se det indenfor andre former for
forbrugerelektronik.

Men det er også et spørgsmål om at kende de rette veje. I mange tilfælde
kan du f.eks. sende varen direkte til serviceværkstedet, og spare et par
dage i begge ender hos forhandleren.

Hvilket mærke er din terminal?

>> http://www.teleservice.com/dk2/WWW.pdf
>
> 404 not found

Strange - jeg får lov til at hente en pdf?

- alternativt, klik ind på teleservice.com -> Danish -> Straks service

Henrik Stidsen (01-12-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 01-12-04 00:43

"JMo." <ns_sf012@mohr.cx.invalid> wrote in
news:Xns95B1F1D135DA4JMoUsenetPost@212.54.64.134

> Men det er også et spørgsmål om at kende de rette veje. I mange
> tilfælde kan du f.eks. sende varen direkte til
> serviceværkstedet, og spare et par dage i begge ender hos
> forhandleren.

Sendte direkte til værkstedet, telefonen er købt gennem Shopmore så
den serviceres af TDC's værksted i Odense. Den er sendt direkte
dertil.

> Hvilket mærke er din terminal?

Siemens

>>> http://www.teleservice.com/dk2/WWW.pdf

>> 404 not found

> Strange - jeg får lov til at hente en pdf?

Det virkede nu - så også ud som om der var serverproblemer sidst.

Tror ikke TDC opererer med den slags.

--
..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://hs235.dk/blog/ ::...
"Be nice to nerds - you might end up working for one"

JMo. (01-12-2004)
Kommentar
Fra : JMo.


Dato : 01-12-04 16:17

Henrik Stidsen wrote:

> Sendte direkte til værkstedet, telefonen er købt gennem Shopmore så
> den serviceres af TDC's værksted i Odense. Den er sendt direkte
> dertil.

Selv om Shopmore henvise til TDC Centralværksted, burde der ikke være nogle
problemer i at bruge f.eks. TeleService eller TeleCare (De henviser nok
bare til TDC for at sikre lidt ekstra indtjening indenfor koncernen) - i
hvert fald ikke de første 12-18 mdr. fra produktionsdato.

Overvej evt. at bruge TeleCares Walk-In shops, eller udfyld deres
reparationsskema online på www.telecare.dk. De praler med at de klarer 75%
af reparationerne samme dag som de modtages. (Hvorvidt det passer skal jeg
dog ikke kunne sige)


Henrik Stidsen (01-12-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 01-12-04 21:16

"JMo." <ns_sf012@mohr.cx.invalid> wrote in
news:Xns95B2A5B8FFDDAJMoUsenetPost@212.54.64.134

>> Sendte direkte til værkstedet, telefonen er købt gennem
>> Shopmore så den serviceres af TDC's værksted i Odense. Den er
>> sendt direkte dertil.

> Selv om Shopmore henvise til TDC Centralværksted, burde der ikke
> være nogle problemer i at bruge f.eks. TeleService eller
> TeleCare (De henviser nok bare til TDC for at sikre lidt ekstra
> indtjening indenfor koncernen) - i hvert fald ikke de første
> 12-18 mdr. fra produktionsdato.

Siemens selv henviser også bare til "et autoriseret værksted", ikke
engang forhandleren.

> Overvej evt. at bruge TeleCares Walk-In shops, eller udfyld
> deres reparationsskema online på www.telecare.dk. De praler med
> at de klarer 75% af reparationerne samme dag som de modtages.
> (Hvorvidt det passer skal jeg dog ikke kunne sige)

Er da måske et forsøg værd, meeeen, nu har jeg fået indrømmelser,
pakkelabel til forsendelse samt lovning på en hastesag når telefonen
kommer ind til rep. igen.

Værkstedet havde blot opdateret softwaren og "testet ok" på trods af
en konkret og specifik fejlbeskrivelse af en fejl der *ikke* er
blevet rettet.
Så TDC's værksted får et forsøg mere.

--
..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://hs235.dk/blog/ ::...
"Alot of people may not know this but I happen to be quite famous"

Jochke (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Jochke


Dato : 04-12-04 09:05

JMo. wrote:

> Selv om Shopmore henvise til TDC Centralværksted, burde der ikke være nogle
> problemer i at bruge f.eks. TeleService eller TeleCare (De henviser nok
> bare til TDC for at sikre lidt ekstra indtjening indenfor koncernen) - i
> hvert fald ikke de første 12-18 mdr. fra produktionsdato.

Nej det kan man nu sagtens. Meeen...

Hvis man f.eks. benytter Nokias landsdækkende service, (Hvis fx en mobil
er købt i Elgiganten kan du indlevere den til rep i TDC Butik.) og
indlevere den til rep i en anden butik end der hvor den er købt.
Er du ude for at den har været til rep 3 gange i den anden butik end
hvor den er købt og du 4. gang henvender dig til butikken hvor du købte
den, kan de forlange at sende den til rep endnu 2-3 gange. Man kan altså
ikke kræve den ombyttet eller pengene tilbage. Det skal være 3 gange hos
den forhandler man har købt produktet.

Hmm... Blev skrevet lidt indviklet. Håber det er til at forstå. :D

--
Venlig hilsen
Jochke
(Fjern primtallet i adressen hvis du vil sende mig en e-mail.)

Michael Jensen (30-11-2004)
Kommentar
Fra : Michael Jensen


Dato : 30-11-04 22:26

"Henrik Stidsen" <nospamforme@hs235.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns95B1E1BB0D4BDHS235dk@130.225.247.90...
>
> Tjener de mere på at have den i 14 dage fremfor 2 dage ?
>

Ja det gør de, da de sparer de teknikere som kunne have gjort reparationen
hurtigere. Det er fuldstændig grotesk at det skal tage 14 dage at få en
telefon opdateret!



Henrik Stidsen (30-11-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 30-11-04 22:56

"Michael Jensen" <mij@tdcadsl.dk> wrote in
news:41ace56e$0$86728$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

>> Tjener de mere på at have den i 14 dage fremfor 2 dage ?

> Ja det gør de, da de sparer de teknikere som kunne have gjort
> reparationen hurtigere. Det er fuldstændig grotesk at det skal
> tage 14 dage at få en telefon opdateret!

Så de tjener ikke flere penge men de sparer på teknikerne - iøvrigt
har forbrugerklagenævnet udtalt sig meget negativt om den lange rep.
tid, de siger det højest bør tage et par dage.

--
..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://hs235.dk/blog/ ::...
"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"
(Dilbert Newsletter)

Michael Jensen (01-12-2004)
Kommentar
Fra : Michael Jensen


Dato : 01-12-04 07:49

"Henrik Stidsen" <nospamforme@hs235.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns95B1E95C21F83HS235dk@130.225.247.90...
> Så de tjener ikke flere penge men de sparer på teknikerne - iøvrigt
> har forbrugerklagenævnet udtalt sig meget negativt om den lange rep.
> tid, de siger det højest bør tage et par dage.

Og hvad der er sparet, er tjent som man siger!



N_B_DK (02-12-2004)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 02-12-04 02:53

Henrik Stidsen wrote:
> Jeg har lige haft en telefon til service hos TDC værksted. De har
> brugt ca. 14 dage på at opdatere softwaren og teste den OK med en
> test der ikke har inkluderet kontrol af de problemer jeg beskrev i
> følgebrevet for de er der stadig.


Hvad var (er) fejlen ?

--
MVH.
N_B_DK
Email adressen er gyldig.


Henrik Stidsen (02-12-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 02-12-04 22:03

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote in
news:com032.1bk.1@communicator.dyndns.dk

>> Jeg har lige haft en telefon til service hos TDC værksted. De har
>> brugt ca. 14 dage på at opdatere softwaren og teste den OK med en
>> test der ikke har inkluderet kontrol af de problemer jeg beskrev i
>> følgebrevet for de er der stadig.

> Hvad var (er) fejlen ?

Den er unormalt sløv og den slukker umotiveret i tide og utide.
At de måske ikke kan finde en periodisk fejl, men en konstant sløv
afvikling af alt er ikke periodisk og det burde de kunne finde.

Begge fejl er stadig på telefonen (som nu er på vej tilbage til TDC)

--
Henrik Stidsen - http://såkadulæredet.dk/
'Veni, Vidi, Velcro' - I came, I saw, I stuck around.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408941
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste