/
Forside
/
Teknologi
/
Telekommunikation
/
Andet telekom.
/
Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn
*
Kodeord
*
Husk mig
Brugerservice
Kom godt i gang
Bliv medlem
Seneste indlæg
Find en bruger
Stil et spørgsmål
Skriv et tip
Fortæl en ven
Pointsystemet
Kontakt Kandu.dk
Emnevisning
Kategorier
Alfabetisk
Karriere
Interesser
Teknologi
Reklame
Top 10 brugere
Andet telekom.
#
Navn
Point
1
refi
3277
2
severino
2664
3
transor
1758
4
Nordsted1
1675
5
jakjoe
1141
6
Benjamin...
1084
7
pallebhan..
950
8
miritdk
945
9
dk
910
10
Kortoverv..
810
Meridian 11c tips og tricks
Fra :
Nicolaj Christensen
Dato :
16-05-01 20:39
Hej - om en måned får jeg installeret et nyt telefonsystem til min
organisation på 35 "kontoret" i en fremstillingsvirksomhed med slag gennem
forhandlere.
Jeg er IT-ansvarlig og en ren novice hvad angår telefonsystemer.
Den største udfording er at få tilpasset systemet på bedste vis til min
ordremodtagelse på 4 mennesker. Vores gamle Tangent kunne ikke noget med
direkte numre. Kaldfordelingen varetages derfor af en receptionsnist, som
naturligvis fortsætter men kan få andre opgaver end hidtil, hvis vi ellers
kan bruge systemet kreativt.
Jeg savner erfaring til at lave et godt konfigurations forslag til
leverandøren. Hvor findes der info om best practices m.v. ? eller har nogen
her lyst at dele ud af deres erfaringer.
Konkret kan afdelingen opdeles i 2 par af 2 personer. Her kaldet par AB og
par CD.
Markederne kan groft dele op i tre rent telefonbetjeningsmæssigt.
MX) Betjening af danske ordrer/kunder. AB primært. CD sekundært.
MY) Betjening af nordiske ordrer/kunder. B udelukkende. A backup.
MZ) Betjening af kunder syd for grænsen/resten af europa. CD udelukkende.
Opdelingen er dels sprogafhængig dels tradionsbunden.
Jeg har en tanke om at benytte lejligheden til at markedsføre 2 eller 3
direkte "Ordre-numre" i relation til markederne MX, MY og MZ. Men er meget i
tvivl om jeg skal vælge ACD, group hunting eller noget helt tredje. Uden at
jeg ved særligt meget om begge muligheder. Det skal siges at de berørte
personer har lidt svært ved at se at systemet kan løse opgaven bedre end den
nuværende receptionist. Specielt er man nervøs ved at skulle håndtere flere
egentlig omstillingsopgaver til f.eks. teknisk support.
Men er direkte ordre-numre overhovedet den rette vej at gå ? Vi har også
overvejet ACD kø med "vent og du bliver omstillet til ordre afd", tast 1 for
reception, 2 for marketing, 3 for teknik. Men det bliver vist for langt i
flere sproglige varianter. Og kulturen er ikke tilpasset de lidt upersonlige
systemer. Eller er det blot en gammeldags opfattelse ?
Systemapparaterne vil være de ny M3904. De kan vise 2 x 6 linier med brug af
skiftenøgle.
Anyone ?
Nicolaj Christensen
Søg
Alle emner
Teknologi
Telekommunikation
Andet telekom.
Indstillinger
Spørgsmål
Tips
Usenet
Reklame
Statistik
Spørgsmål :
177558
Tips :
31968
Nyheder :
719565
Indlæg :
6408926
Brugere :
218888
Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste
Copyright © 2000-2024 kandu.dk. Alle rettigheder forbeholdes.