/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Vellykkede Remakes/geninspilninger
Fra : Brian, Rikke & Krist~


Dato : 01-11-04 11:31

Inspireret af tråden om Top 10, hvor der diskuteres Hollywoods tendens til
at lave remakes af andres landes succes film. Så tænkte jeg det kunne være
sjov at komme med eksempler på geninspilninger eller remakes der enten
lykkedes eller kiksede.

Kan selv komme med lidt eksempler:

70'er indspilningen af Invasion of the body snatschers holder ret godt

Remake af Nikita holder ikke

Husker tre mand og en lille dame filmene som udemærkede for deres tid, men
har aldrig set den franske original.

Den nye Dawn of the dead holder også udemærket synes jeg.

Men lad mig høre jer andre.

Mvh. Brian



 
 
Mark Thomas Gazel (01-11-2004)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 01-11-04 12:38

> Men lad mig høre jer andre.

The Ring

Manden med den røde sko

Insomnia


--
Med venlig hilsen

Mark


Per Vadmand (01-11-2004)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 01-11-04 14:17


"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in message
news:cm572l$295$1@news.net.uni-c.dk...
> > Men lad mig høre jer andre.
>

> Manden med den røde sko
>
Remaken var da klart ringere.

Per V.



Mark Thomas Gazel (01-11-2004)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 01-11-04 14:24

>> Manden med den røde sko
>>
> Remaken var da klart ringere.

Jeg husker de to udgaver som ret ens og lige sjove, men der skal da nok være
et par detaljer, jeg har misset.


--
Med venlig hilsen

Mark


Mark Thomas Gazel (01-11-2004)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 01-11-04 14:48

> Remake af Nikita holder ikke

Gabriel Byrne og Bridget Fonda gør det ok.

Men forstå, hvem som kan, at man roder sig ud at lave en genindspilning af
en film med Tcheky Karyo, Jean-Hugues Anglade og Anne Parillaud i de bærende
roller. Deres tab.

Amerikanerne skulle hellere tage at lære de skuespillere at kende.

Derudover så fatter man jo ikke, at man i remakes ændrer replikkerne, når de
er fede.

Fx da hun skyder alle papskiverne i smadder (der forestiller både skurke og
uskyldige) og læreren flipper ud og spørger, hvad hun har gang i, hvortil
hun svarer:

"Jeg er ikke vandt til at skyde på pap".

I US PC versionen bliver det til:

"Det var sjovt"


--
Med venlig hilsen

Mark


zilla (01-11-2004)
Kommentar
Fra : zilla


Dato : 01-11-04 16:57

On Mon, 1 Nov 2004 11:31:23 +0100, "Brian, Rikke & Kristian"
<brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> wrote:

>Inspireret af tråden om Top 10, hvor der diskuteres Hollywoods tendens til
>at lave remakes af andres landes succes film. Så tænkte jeg det kunne være
>sjov at komme med eksempler på geninspilninger eller remakes der enten
>lykkedes eller kiksede.

Holder :
Dawn of the dead (2004)
The Thing (1982)
BEN-HUR (1959)
Bounty, The (1984)




Holder ikke:
Haunting, The (1999)
First Knight (1995)
King Arthur (2004)
Psycho (1998)


Mads Jensen (01-11-2004)
Kommentar
Fra : Mads Jensen


Dato : 01-11-04 17:50

zilla wrote:

> Holder ikke:
> Haunting, The (1999)
> First Knight (1995)
> King Arthur (2004)
> Psycho (1998)

En genindspilning, som absolut heller ikke holder er Ole Bornedals
"Night Watch". Den fik han altså lavet bedre i originalen.

/Mads

zilla (01-11-2004)
Kommentar
Fra : zilla


Dato : 01-11-04 19:04

On Mon, 01 Nov 2004 17:50:12 +0100, Mads Jensen
<madsj@significient.raptus.dk> wrote:

>zilla wrote:
>
>> Holder ikke:
>> Haunting, The (1999)
>> First Knight (1995)
>> King Arthur (2004)
>> Psycho (1998)
>
>En genindspilning, som absolut heller ikke holder er Ole Bornedals
>"Night Watch". Den fik han altså lavet bedre i originalen.

Rigtig


norm (30-11-2004)
Kommentar
Fra : norm


Dato : 30-11-04 17:00
Jørgen Flainard (01-11-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen Flainard


Dato : 01-11-04 18:46


>
>
>
>> First Knight (1995)
> King Arthur (2004)

Hvad er de genindspilninger af? Mig bekendt er det variationer over den
samme legende, men det gør dem jo ikke til genindspilninger. Arthur har jeg
ikke set, men First Knight var jeg ikke imponeret af.

gode genindspilninger:

En nævefuld dollars
Syv mænd sejrer
Never Say Never Again (måske ikke noget mesterværk, men bedre end
Thunderball)


lige hvad jeg kunne huske....



Niels Søndergaard (01-11-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 01-11-04 19:00

On Mon, 1 Nov 2004 18:46:16 +0100, "Jørgen Flainard"
<smallerb@hotmail.com> wrote:

>gode genindspilninger:

>En nævefuld dollars
Bedre end Yojimbo? Nul! Jeg synes ikke, Leone var trådt i karakter, da
han lavede den. Hævn for Dollars var til gengæld et mesterværk.

>Syv mænd sejrer
You gotta be kidding! Jeg har netop lige set den, og den når da ikke
De syv samuraier til sokkeholderne.


Mvh
Niels Søndergaard

Ukendt (01-11-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-11-04 19:07

Niels Søndergaard wrote:

[om Syv mænd sejrer]

> You gotta be kidding! Jeg har netop lige set den, og den når da ikke
> De syv samuraier til sokkeholderne.

Der er jo ingen, der har sagt, at de vellykkede/gode genindspilninger
nødvendigvis er bedre end originalerne. Blot er de er... ja, vellykkede og
gode.

Jeg synes selv at De syv samuraier er et mesterværk. Syv mænd sejrer er det
næsten også.

Mvh
Kevin Edelvang



Brian, Rikke & Krist~ (01-11-2004)
Kommentar
Fra : Brian, Rikke & Krist~


Dato : 01-11-04 19:59


"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse
news:59uco09hg4k5ehpffvip8sig4d35eh2ouj@4ax.com...
> On Mon, 1 Nov 2004 18:46:16 +0100, "Jørgen Flainard"
> <smallerb@hotmail.com> wrote:
>
>>gode genindspilninger:
>
>>En nævefuld dollars
> Bedre end Yojimbo? Nul! Jeg synes ikke, Leone var trådt i karakter, da
> han lavede den. Hævn for Dollars var til gengæld et mesterværk.

Synes heller ikke så godt om En Nævefuld Dollars, men det er dog en rimelig
succeful geninspilning, selvfølgelig kan den slet ikke måle sig med
originalen.

>
>>Syv mænd sejrer
> You gotta be kidding! Jeg har netop lige set den, og den når da ikke
> De syv samuraier til sokkeholderne.
>
Nu synes jeg slet ikke de to film kan sammenlignes, ved godt den bygger på
samme historie som DSS, men filmens stil og stemning er da helt anderledes.
Synes DSS er en af de bedste film jeg har set, men synes også rigtig godt om
syv mænd sejrer...ups nu bliver jeg i tvivl, er syv mænd sejrer den
krigsfilm med Gene Hackman??? den jeg tænkter på er The Magnificent Seven,
Yul Brynner, den er altså kanon...

Mvh. Brian

>
> Mvh
> Niels Søndergaard



Niels Søndergaard (01-11-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 01-11-04 20:14

On Mon, 1 Nov 2004 19:59:13 +0100, "Brian, Rikke & Kristian"
<brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> wrote:

>Nu synes jeg slet ikke de to film kan sammenlignes, ved godt den bygger på
>samme historie som DSS, men filmens stil og stemning er da helt anderledes.
>Synes DSS er en af de bedste film jeg har set, men synes også rigtig godt om
>syv mænd sejrer...ups nu bliver jeg i tvivl, er syv mænd sejrer den
>krigsfilm med Gene Hackman??? den jeg tænkter på er The Magnificent Seven,
>Yul Brynner, den er altså kanon...

Ja, det er den med Brynner. Jeg synes, den er okay, men et mesterværk?
Nej.


Mvh
Niels Søndergaard

Brian, Rikke & Krist~ (01-11-2004)
Kommentar
Fra : Brian, Rikke & Krist~


Dato : 01-11-04 21:01


"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse
news:om2do09rf558gth8hhnq639he3bbdcifgu@4ax.com...
> On Mon, 1 Nov 2004 19:59:13 +0100, "Brian, Rikke & Kristian"

>
> Ja, det er den med Brynner. Jeg synes, den er okay, men et mesterværk?
> Nej.

Nej men det har jeg heller aldrig sagt, men selv om man ikke er et
mesterværk, kan man vel godt være en vellykket geninspilning.


>
>
> Mvh
> Niels Søndergaard



Jørgen Flainard (01-11-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen Flainard


Dato : 01-11-04 20:26


"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse
news:59uco09hg4k5ehpffvip8sig4d35eh2ouj@4ax.com...
> On Mon, 1 Nov 2004 18:46:16 +0100, "Jørgen Flainard"
> <smallerb@hotmail.com> wrote:
>
> >gode genindspilninger:
>
> >En nævefuld dollars
> Bedre end Yojimbo? Nul! Jeg synes ikke, Leone var trådt i karakter, da
> han lavede den. Hævn for Dollars var til gengæld et mesterværk.
>
> >Syv mænd sejrer
> You gotta be kidding! Jeg har netop lige set den, og den når da ikke
> De syv samuraier til sokkeholderne.


har ikke sagt noget om de er bedre, blot sagt at de er gode remakes.



Per Vadmand (01-11-2004)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 01-11-04 20:54


"Jørgen Flainard" <smallerb@hotmail.com> wrote in message
news:41868dd9$0$86985
>
> har ikke sagt noget om de er bedre, blot sagt at de er gode remakes.
>
Hvis ikke remakes er mindst lige så gode som eller helst bedre end
originalerne, er det noget pjat at lave dem.

Per V.



Brian, Rikke & Krist~ (01-11-2004)
Kommentar
Fra : Brian, Rikke & Krist~


Dato : 01-11-04 21:02


"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:41869446$0$86978$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Jørgen Flainard" <smallerb@hotmail.com> wrote in message
> news:41868dd9$0$86985
>>
>> har ikke sagt noget om de er bedre, blot sagt at de er gode remakes.
>>
> Hvis ikke remakes er mindst lige så gode som eller helst bedre end
> originalerne, er det noget pjat at lave dem.

Ja hvis man laver en direkte geninspilning, som med f.eks. Nikita og Night
Watch, men når man kun benytter hovedideen, som f.eks. de to nævnte så synes
jeg det er helt ok.

Mvh. Brian

>
> Per V.
>
>



Brian, Rikke & Krist~ (01-11-2004)
Kommentar
Fra : Brian, Rikke & Krist~


Dato : 01-11-04 21:27


"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> skrev i en
meddelelse news:GCwhd.9166$JF4.4557@news.get2net.dk...
>
> Ja hvis man laver en direkte geninspilning, som med f.eks. Nikita og Night
> Watch, men når man kun benytter hovedideen, som f.eks. de to nævnte så
> synes jeg det er helt ok.

Skulle selvfølgelig være Kodenavn: Nina og ikke Nikita.
>
> Mvh. Brian
>
>>
>> Per V.
>>
>>
>
>



Jørgen Flainard (01-11-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen Flainard


Dato : 01-11-04 22:36


"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:41869446$0$86978$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Jørgen Flainard" <smallerb@hotmail.com> wrote in message
> news:41868dd9$0$86985
> >
> > har ikke sagt noget om de er bedre, blot sagt at de er gode remakes.
> >
> Hvis ikke remakes er mindst lige så gode som eller helst bedre end
> originalerne, er det noget pjat at lave dem.

Men det kan man jo ikke vide førend de er blevet lavet!

Man skal heller ikke være blind for at et godt remake kan anspore nogen til
at se orginalen, og dermed få en oplevelse de ellers ikke ville have fået.

Derudover kan det da også være interessant at se hvad forskellige
instruktører får ud af den samme historie. Der hvor det bliver pinligt er
når de ikke prøver at tilføre et remake noget nyt, men blot kopiere
originalen. Så mister de berettigelsen. F.eks. synes jeg Tim Burtons version
af Abernes Planet var - øh - uheldig! Men det var et ærligt forsøg på at
lave hans version af historien, hvilket så giver den (en form for)
ekistensberettigelse (så lang tid jeg slipper for at se den igen)



Morbid Angel (02-11-2004)
Kommentar
Fra : Morbid Angel


Dato : 02-11-04 01:41

On Mon, 1 Nov 2004 20:53:37 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>
>"Jørgen Flainard" <smallerb@hotmail.com> wrote in message
>news:41868dd9$0$86985
>>
>> har ikke sagt noget om de er bedre, blot sagt at de er gode remakes.
>>
>Hvis ikke remakes er mindst lige så gode som eller helst bedre end
>originalerne, er det noget pjat at lave dem.
>
>Per V.
>
mange gange er remakes lavet til et nyt publikum, og en ny generation,
og de mener måske at de nye versioner er bedst.
Jeg kender flere yngre personer som ikke gider se sort-hvid film fordi
de er sort-hvide.

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Per Vadmand (02-11-2004)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 02-11-04 10:07


"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> wrote in message > Jeg kender
flere yngre personer som ikke gider se sort-hvid film fordi
> de er sort-hvide.
>

Den slags historieløse narrøve bør man ikke tage alvorligt.

Per V.





Niels Søndergaard (02-11-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 02-11-04 10:40

On Tue, 2 Nov 2004 10:07:11 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>
>"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> wrote in message > Jeg kender
>flere yngre personer som ikke gider se sort-hvid film fordi
>> de er sort-hvide.
>>
>
>Den slags historieløse narrøve bør man ikke tage alvorligt.

Så enkelt er det jo desværre ikke. Tidens billedsprog er et andet, og
mange (gode) gamle film virker i dag uspiselige på de fleste. At det
kun er filmstuderende, der orker at se Griffith, gør ikke automatisk
alle andre til idioter. Hvis udtryksmidlerne ikke ændrede sig, ville
verden være uendelig kedelig. Vil du også kalde de unge for idioter,
fordi de foretrækker hiphop for swing?


Mvh
Niels Søndergaard

Per Vadmand (02-11-2004)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 02-11-04 12:39


"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message Vil du
også kalde de unge for idioter,
> fordi de foretrækker hiphop for swing?
>
Ja da. Hvad ellers? Folk, der råber til en trommemaskine kan ikke kaldes
musikere.

Per V.



Brian, Rikke & Krist~ (02-11-2004)
Kommentar
Fra : Brian, Rikke & Krist~


Dato : 02-11-04 13:05


"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:418771f3$0$86962$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message Vil du
> også kalde de unge for idioter,
>> fordi de foretrækker hiphop for swing?
>>
> Ja da. Hvad ellers? Folk, der råber til en trommemaskine kan ikke kaldes
> musikere.

Din verden må være lille

>
> Per V.
>
>



Per Vadmand (02-11-2004)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 02-11-04 14:49


"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> wrote in message
news:XIKhd.3956$9H5.560@news.get2net.dk...
>
> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:418771f3$0$86962$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> >
> > "Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message Vil
du
> > også kalde de unge for idioter,
> >> fordi de foretrækker hiphop for swing?
> >>
> > Ja da. Hvad ellers? Folk, der råber til en trommemaskine kan ikke kaldes
> > musikere.
>
> Din verden må være lille
Nej, men mit liv er foir kort til fascistoid og racistisk poplort.

Per V.



ML-78 (02-11-2004)
Kommentar
Fra : ML-78


Dato : 02-11-04 15:19

Per Vadmand skrev:

> > Din verden må være lille
> Nej, men mit liv er foir kort til fascistoid og racistisk poplort.

Jo, men nu var det vist hip-hop der blev nævnt.


ML-78


Jesper (02-11-2004)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 02-11-04 16:08

Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

> Nej, men mit liv er foir kort til fascistoid og racistisk poplort.
>
> Per V.

Ja Per, fordommmene kniber det da vist ikke med!
--
There is no place like 127.0.0.1

Per Vadmand (02-11-2004)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 02-11-04 17:56


"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
news:1gmmsj2.didtm9b0sg7nN%spambuster@users.toughguy.net...
> Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:
>
> > Nej, men mit liv er foir kort til fascistoid og racistisk poplort.
> >
> > Per V.
>
> Ja Per, fordommmene kniber det da vist ikke med!
Har du nogen sinde prøvet at lytte til teksterne?

Per V.



Jesper (02-11-2004)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 02-11-04 23:49

Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
> news:1gmmsj2.didtm9b0sg7nN%spambuster@users.toughguy.net...
> > Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:
> >
> > > Nej, men mit liv er foir kort til fascistoid og racistisk poplort.
> > >
> > > Per V.
> >
> > Ja Per, fordommmene kniber det da vist ikke med!
> Har du nogen sinde prøvet at lytte til teksterne?
>
> Per V.

Du må tænke på nogen bestemt siden du spørger om jeg har prøvet at lytte
til teksterne. Og ja, Eminem er helt genial, hans tekster er fantastisk
gode!
--
There is no place like 127.0.0.1

Peter Knutsen (02-11-2004)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 02-11-04 13:34


Niels Søndergaard wrote:
> On Tue, 2 Nov 2004 10:07:11 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
> wrote:
>>Den slags historieløse narrøve bør man ikke tage alvorligt.
>
> Så enkelt er det jo desværre ikke. Tidens billedsprog er et andet, og
> mange (gode) gamle film virker i dag uspiselige på de fleste. At det

Det skyldes nu snarere fortælletempo end teknisk kvalitet
(sort/hvid vs farve).

> kun er filmstuderende, der orker at se Griffith, gør ikke automatisk
> alle andre til idioter. Hvis udtryksmidlerne ikke ændrede sig, ville
> verden være uendelig kedelig. Vil du også kalde de unge for idioter,
> fordi de foretrækker hiphop for swing?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Peter Knutsen (02-11-2004)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 02-11-04 02:33


Per Vadmand wrote:
> "Jørgen Flainard" <smallerb@hotmail.com> wrote in message
>>har ikke sagt noget om de er bedre, blot sagt at de er gode remakes.
>
> Hvis ikke remakes er mindst lige så gode som eller helst bedre end
> originalerne, er det noget pjat at lave dem.

Der kan være fordele ved at opdatere en film, eksempelvis
til tale, farver, nutidigt fortælletempo (jeg opgav f.eks.
den oprindelige Ocean's Eleven efter en times tid, det hele
gik simpelthen for langsomt), showscan, kameravinkelvalg, 3D
eller interaktivitet.

Omvendt synes jeg at nationalitetsremakes tit er noget hø.
Hvorfor skal nordmændene f.eks. have deres egen Olsenbande?
Er vores ikke god nok? Ellers vores nattevagt?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Per Vadmand (01-11-2004)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 01-11-04 20:52


"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message
news:59uco09hg4k5ehpffvip8sig4d35eh2ouj@4ax.com...
> On Mon, 1 Nov 2004 18:46:16 +0100, "Jørgen Flainard"
> <smallerb@hotmail.com> wrote:
>
> >gode genindspilninger:
>
> >En nævefuld dollars
> Bedre end Yojimbo? Nul! Jeg synes ikke, Leone var trådt i karakter, da
> han lavede den. Hævn for Dollars var til gengæld et mesterværk.
>
> >Syv mænd sejrer
> You gotta be kidding! Jeg har netop lige set den, og den når da ikke
> De syv samuraier til sokkeholderne.
>
Nåda, der var vi enige - endda i ordvalget

Per V.



Per Vadmand (01-11-2004)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 01-11-04 20:52


"Jørgen Flainard" <smallerb@hotmail.com> wrote in message
news:41867660$0$281
> gode genindspilninger:
>
> En nævefuld dollars
> Syv mænd sejrer

Seværdige film, men når ikke Kurosawa til sokkeholderne (eller hvad japanere
nu har på fødderne)

?34 V.



Peter Knutsen (02-11-2004)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 02-11-04 02:30


>>King Arthur (2004)

Jørgen Flainard wrote:
> Hvad er de genindspilninger af? Mig bekendt er det variationer over den
> samme legende, men det gør dem jo ikke til genindspilninger. Arthur har jeg

Det er korrekt. Manuskriptlighederne mellem f.eks.
Excalibur, First Knight, The Mists of Avalon og King Arthur
er slet ikke sådan, at man kan beskylde nogle af dem vor at
være remakes af tidligere film.

> ikke set, men First Knight var jeg ikke imponeret af.

Bare giv dig god tid... King Arthur er ikke en god film (og
Jerry Bruckheimer er ikke Peter Jackson). Og det hjælper
heller ikke på det, at Kiera Knightley *ikke* har kroppen
til at gå rundt så letpåklædt som hun gør.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

David Rasmussen (02-11-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 02-11-04 02:38

Peter Knutsen wrote:
>
> Bare giv dig god tid... King Arthur er ikke en god film (og Jerry
> Bruckheimer er ikke Peter Jackson). Og det hjælper heller ikke på det,
> at Kiera Knightley *ikke* har kroppen til at gå rundt så letpåklædt som
> hun gør.
>

Whut?! Hun måtte godt gå rundt letpåklædt herhjemme!

/David

Niels Søndergaard (02-11-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 02-11-04 09:56

On Tue, 02 Nov 2004 02:38:03 +0100, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Peter Knutsen wrote:
>>
>> Bare giv dig god tid... King Arthur er ikke en god film (og Jerry
>> Bruckheimer er ikke Peter Jackson). Og det hjælper heller ikke på det,
>> at Kiera Knightley *ikke* har kroppen til at gå rundt så letpåklædt som
>> hun gør.
>>
>
>Whut?! Hun måtte godt gå rundt letpåklædt herhjemme!

Også her. Jeg er stor ynder af smukke kvinder, der vælger at beholde
deres egen barm, men jeg er naturligvis også kommet ud af puberteten
for mange år siden.


Mvh
Niels Søndergaard

Lars Gjerløw Jørgens~ (02-11-2004)
Kommentar
Fra : Lars Gjerløw Jørgens~


Dato : 02-11-04 07:51

Peter Knutsen's utterance expressed in
news:2uo69cF2dkfpmU1@uni-berlin.de:

> Bare giv dig god tid... King Arthur er ikke en god film (og
> Jerry Bruckheimer er ikke Peter Jackson).

så sandt så sandt, men Bruckheimers produktioner er da
generelt herlig underholdning synes jeg (og mange andre).

>Og det hjælper
> heller ikke på det, at Kiera Knightley *ikke* har kroppen
> til at gå rundt så letpåklædt som hun gør.

hehe ok det er jo bare skønt du synes det - så kan
vi andre have hende for os selv :P Jeg ved ikke lige
hvad det er hendes krop mangler, men tøj har hun sq
da altid rigeligt af :D

/hilsner

--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |
"Blinky Watts is not blind. He suffers from Bozeman's
Simplex. He actually sees 25.62 times as much as we do."

Peter Knutsen (02-11-2004)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 02-11-04 13:32


Lars Gjerløw Jørgensen wrote:
> Peter Knutsen's utterance expressed in
>>Bare giv dig god tid... King Arthur er ikke en god film (og
>>Jerry Bruckheimer er ikke Peter Jackson).
>
> så sandt så sandt, men Bruckheimers produktioner er da
> generelt herlig underholdning synes jeg (og mange andre).

Ja, King Arthur var en smutter.

>>Og det hjælper
>>heller ikke på det, at Kiera Knightley *ikke* har kroppen
>>til at gå rundt så letpåklædt som hun gør.
>
> hehe ok det er jo bare skønt du synes det - så kan
> vi andre have hende for os selv :P Jeg ved ikke lige
> hvad det er hendes krop mangler, men tøj har hun sq
> da altid rigeligt af :D

Hun er ganske udmærket at se på i påklædt tilstand.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Lars Gjerløw Jørgens~ (02-11-2004)
Kommentar
Fra : Lars Gjerløw Jørgens~


Dato : 02-11-04 16:47

Peter Knutsen's utterance expressed in news:2upd3vF2dcbkgU1@uni-berlin.de:
> Ja, King Arthur var en smutter.

ok - må indrømme at jeg ikke har fået set den endnu.
Men når cd-wow engang har den til en 50'er ryger den
jo nok i kurven alligevel - om ikke andet - så bare
pga. Keira :)

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |
"Blinky Watts is not blind. He suffers from Bozeman's
Simplex. He actually sees 25.62 times as much as we do."

Mark Thomas Gazel (02-11-2004)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 02-11-04 12:47

> Bare giv dig god tid... King Arthur er ikke en god film (og
> Jerry Bruckheimer er ikke Peter Jackson). Og det hjælper
> heller ikke på det, at Kiera Knightley *ikke* har kroppen
> til at gå rundt så letpåklædt som hun gør.

Nej, så hellere bruge en professionel letpåklædt skuespiller til den slags,
såsom:

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=268404#

Jeg tror bare det vil se lidt sjovt ud, når hun løber rundt og skyder med
bue og pil. Hendes talenter vil komme i vejen.


--
Med venlig hilsen

Mark


Lars Gjerløw Jørgens~ (02-11-2004)
Kommentar
Fra : Lars Gjerløw Jørgens~


Dato : 02-11-04 16:53

Mark Thomas Gazel's utterance expressed in
news:cm7s05$rr7$1@news.net.uni-c.dk:

> Nej, så hellere bruge en professionel letpåklædt skuespiller til den
> slags, såsom:

ja - for hun er sikkert en fantastisk skuespiller.
*støøn* *støøøn* .. sikke en dialog ;)

> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=268404#

Jeg må indrømme at jeg synes Keira Knightley med tøj
på er så meget mere sexet end Jenna Jameson uden.

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |
"Blinky Watts is not blind. He suffers from Bozeman's
Simplex. He actually sees 25.62 times as much as we do."

Niels Søndergaard (02-11-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 02-11-04 18:00

On 02 Nov 2004 15:53:27 GMT, "Lars Gjerløw Jørgensen"
<lgjPURGE@jyde.dk> wrote:

>Mark Thomas Gazel's utterance expressed in
>news:cm7s05$rr7$1@news.net.uni-c.dk:
>
>> Nej, så hellere bruge en professionel letpåklædt skuespiller til den
>> slags, såsom:
>
>ja - for hun er sikkert en fantastisk skuespiller.
>*støøn* *støøøn* .. sikke en dialog ;)
>
>> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=268404#
>
>Jeg må indrømme at jeg synes Keira Knightley med tøj
>på er så meget mere sexet end Jenna Jameson uden.

Det er du ikke ene om. Jeg har aldrig fattet amerikanernes fascination
af overdimensionerede plasticpatter.


Mvh
Niels Søndergaard

Peter Knutsen (02-11-2004)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 02-11-04 02:27


zilla wrote:
> Holder ikke:
[...]
> King Arthur (2004)

Hvad er det nu lige, King Arthur er en genindspilning af...?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Rune Vestergaard (01-11-2004)
Kommentar
Fra : Rune Vestergaard


Dato : 01-11-04 20:24

TCM

Holder for vildt....


"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> skrev i en
meddelelse news:ofohd.1749$hZ.1210@news.get2net.dk...
> Inspireret af tråden om Top 10, hvor der diskuteres Hollywoods tendens til
> at lave remakes af andres landes succes film. Så tænkte jeg det kunne være
> sjov at komme med eksempler på geninspilninger eller remakes der enten
> lykkedes eller kiksede.
>
> Kan selv komme med lidt eksempler:
>
> 70'er indspilningen af Invasion of the body snatschers holder ret godt
>
> Remake af Nikita holder ikke
>
> Husker tre mand og en lille dame filmene som udemærkede for deres tid, men
> har aldrig set den franske original.
>
> Den nye Dawn of the dead holder også udemærket synes jeg.
>
> Men lad mig høre jer andre.
>
> Mvh. Brian
>
>



ML-78 (01-11-2004)
Kommentar
Fra : ML-78


Dato : 01-11-04 20:24

Rune Vestergaard skrev:

> TCM
>
> Holder for vildt....

Bestemt en god tv-kanal, men nu handler tråden jo om film og
genindspilninger.


ML-78


Morten DH (01-11-2004)
Kommentar
Fra : Morten DH


Dato : 01-11-04 22:06

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:cm62k0$59b$1@news.cybercity.dk...
> Bestemt en god tv-kanal, men nu handler tråden jo om film og
> genindspilninger.

Mon ikke der tænkes på en vis Tobe Hooper film med kædesav's svingende
psykopater og andet godtfolk - og genindspilning af samme?

Og det vil jeg faktisk give ret i... og TCM (filmkanalen) er skam også god -
der er bare lidt for mange pan/scan film desværre



Rune Vestergaard (01-11-2004)
Kommentar
Fra : Rune Vestergaard


Dato : 01-11-04 22:21


"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse
news:4186a382$0$17582$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> "ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:cm62k0$59b$1@news.cybercity.dk...
> > Bestemt en god tv-kanal, men nu handler tråden jo om film og
> > genindspilninger.
>
> Mon ikke der tænkes på en vis Tobe Hooper film med kædesav's svingende
> psykopater og andet godtfolk - og genindspilning af samme?


Excactly Morten




ML-78 (03-11-2004)
Kommentar
Fra : ML-78


Dato : 03-11-04 16:46

Morten DH skrev:

> > Bestemt en god tv-kanal, men nu handler tråden jo om film og
> > genindspilninger.
>
> Mon ikke der tænkes på en vis Tobe Hooper film med kædesav's svingende
> psykopater og andet godtfolk - og genindspilning af samme?

Det var jeg klar over, men hvorfor ikke bare skrive titlen på filmen?


ML-78


Morten DH (04-11-2004)
Kommentar
Fra : Morten DH


Dato : 04-11-04 09:59

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:cmaueb$1hrn$1@news.cybercity.dk...
> Det var jeg klar over, men hvorfor ikke bare skrive titlen på filmen?

Det er vel for at spare lidt tid og er ofte ok i en specifik tråd om en film
eller filmserie - men ellers sidder man jo ofte og undrer sig over hvad der
snakkes om når der står NOTLD, DOTD, ROFTLA osv (Night of the Living Dead,
Dawn of the Dead og Raiders of the lost Ark)



Jonas Gaarde (06-11-2004)
Kommentar
Fra : Jonas Gaarde


Dato : 06-11-04 19:11

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse
news:4189edab$0$17594$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...

*snip*
>
> ROFTLA (Raiders of the lost Ark)
>



Uha, det er godt nok vanskeligt... Ville det ikke være nemmere hvis man tog
det første bogstav fra hvert ord i stedet for?
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde



Kim2000 (01-11-2004)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 01-11-04 22:17

Jeg var begejsret for The Ring, den japanske synes jeg ikke rigtig om. Jeg
ved heller ikke helt om man kan kalde Godzilla for en remake, men den
amerikanske udgave var den i hvert fald langt bedre end de japanske.

Er der forresten nogen der kan huske hvad "Syv mænd sejre" hed på amerikansk

Og et forresten spørgsmål mere:

Den film hvor brynner spiller en robot der går amok i en forlystelsespark,
hvad var det nu den hed?

mvh
Kim



Rune Vestergaard (01-11-2004)
Kommentar
Fra : Rune Vestergaard


Dato : 01-11-04 22:22


"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4186a76a$0$86967$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jeg var begejsret for The Ring, den japanske synes jeg ikke rigtig om. Jeg
> ved heller ikke helt om man kan kalde Godzilla for en remake, men den
> amerikanske udgave var den i hvert fald langt bedre end de japanske.
>
> Er der forresten nogen der kan huske hvad "Syv mænd sejre" hed på
amerikansk
>
> Og et forresten spørgsmål mere:
>
> Den film hvor brynner spiller en robot der går amok i en forlystelsespark,
> hvad var det nu den hed?

West World
http://www.imdb.com/title/tt0070909/



Peter Knutsen (02-11-2004)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 02-11-04 02:35


Rune Vestergaard wrote:
> "Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse
>>Den film hvor brynner spiller en robot der går amok i en forlystelsespark,
>>hvad var det nu den hed?
>
> West World
> http://www.imdb.com/title/tt0070909/

Og den vises på TCM hver 2. eller 3. måned.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Peter B. Juul (01-11-2004)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 01-11-04 22:25

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> writes:

> Er der forresten nogen der kan huske hvad "Syv mænd sejre" hed på amerikansk

the magnificent seven.

> Den film hvor brynner spiller en robot der går amok i en forlystelsespark,
> hvad var det nu den hed?

Westworld.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Første bind i Sandman-serien er noget af det
The RockBear. ((^)) bedste der er udgivet i tegneseriemediet
I speak only 0}._.{0 nogensinde. Det er også det svageste
for myself. O/ \O bind i serien." -Per Abrahamsen

ML-78 (01-11-2004)
Kommentar
Fra : ML-78


Dato : 01-11-04 22:32

Kim2000 skrev:

> Jeg var begejsret for The Ring, den japanske synes jeg ikke rigtig om.
Jeg
> ved heller ikke helt om man kan kalde Godzilla for en remake, men den
> amerikanske udgave var den i hvert fald langt bedre end de japanske.

Når du siger den amerikanske, mener du så 1998-udgaven?

Husk forresten også, at de "japanske" Godzilla-film vi sædvanligvis har
haft chancen for at se er de ret tåbelige, amerikaniserede udgaver med
dårlig dubbing, censur, ekstra scener indspillet i USA, ændringer af
historien, osv osv. F.eks. er den oprindelige japanske udgave "Gojira"
fra 1954 væsensforskellig fra den udgave der kom til at hedde "Godzilla"
i USA i 1957.

> Er der forresten nogen der kan huske hvad "Syv mænd sejre" hed på
amerikansk

"The Magnificent Seven".


ML-78


Kim2000 (01-11-2004)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 01-11-04 22:51

> Når du siger den amerikanske, mener du så 1998-udgaven?

Jeps, det er der, hvor guldkornerne bliver sagt. Hvorfor ender Godzilla på
Manhatten, joh fordi det er en ø, der er omgivet af vand. - Sådan er det
"vistnok" med alle øer

Hvis man leder efter en ø, ville det måske være mest logisk at tage en af de
tusinde stillehavsøer, som man nu alligevel svømmer forbi på vejen, men
sådan er der så meget.

Når Godzilla står i floden og vandet når den til livet, så er det faktisk
nogle meget meget meget dybe kloaker

Men den er da ganske underholdende, man skal bare huske at slå hjernen fra.


> Husk forresten også, at de "japanske" Godzilla-film vi sædvanligvis har
> haft chancen for at se er de ret tåbelige, amerikaniserede udgaver med
> dårlig dubbing, censur, ekstra scener indspillet i USA, ændringer af
> historien, osv osv. F.eks. er den oprindelige japanske udgave "Gojira"
> fra 1954 væsensforskellig fra den udgave der kom til at hedde "Godzilla"
> i USA i 1957.

Jeg så nogle udgaver på DR på et tidspunkt, der talte de i hvert fald
japansk mens manden i kostumet smadrede nogle legetøjsbyer Jeg aner ikke
om det var redigeret udgaver, men dårlige var de.

>
>> Er der forresten nogen der kan huske hvad "Syv mænd sejre" hed på
> amerikansk
>
> "The Magnificent Seven".
>
Takker



ML-78 (02-11-2004)
Kommentar
Fra : ML-78


Dato : 02-11-04 08:46

Kim2000 skrev:

> Jeg så nogle udgaver på DR på et tidspunkt, der talte de i hvert fald
> japansk mens manden i kostumet smadrede nogle legetøjsbyer Jeg
aner ikke
> om det var redigeret udgaver, men dårlige var de.

Der er mange af Godzilla-filmene, der er latterlige uanset i hvilken
version man ser dem fordi de oprindeligt blev lavet sådan. Men der
findes en håndfuld, der faktisk er seriøse, i hvert fald i de
oprindelige udgaver. "Gojira" er en af dem.


ML-78


Magnus Dreyer (02-11-2004)
Kommentar
Fra : Magnus Dreyer


Dato : 02-11-04 17:24

Brian, Rikke & Kristian wrote:

> Inspireret af tråden om Top 10, hvor der diskuteres Hollywoods tendens til
> at lave remakes af andres landes succes film. Så tænkte jeg det kunne være
> sjov at komme med eksempler på geninspilninger eller remakes der enten
> lykkedes eller kiksede.
>
> Kan selv komme med lidt eksempler:
>
> 70'er indspilningen af Invasion of the body snatschers holder ret godt
>
> Remake af Nikita holder ikke
>
> Husker tre mand og en lille dame filmene som udemærkede for deres tid, men
> har aldrig set den franske original.
>
> Den nye Dawn of the dead holder også udemærket synes jeg.
>
> Men lad mig høre jer andre.
>
> Mvh. Brian
>
>
Den udgave vi kender af Maltese Falcon er tredie gang den bog blev
indspillet, så her har vi en genindspilning der virkelig holder.

Dirty Rotten Scoundrels, med Steve Martin, var før lavet med Marlon i
hovedrollen som amerikaneren.

Både Philidelphia Story og High Society er begge seværdige, selvom Jimmy
Stevart var en bedre skuespiller end Frank Sinatra. Så synger Frank.

--
Mvh Magnus Dreyer
Jeg fatter ikke dem, der brokker sig over at man kan høre rumskibene
flyve rundt ude i rummet i Star Wars.
Jeg undrer mig mere over at man en gang imellem hører et symfoniorkester.

Magnus Dreyer (02-11-2004)
Kommentar
Fra : Magnus Dreyer


Dato : 02-11-04 17:28

Glemte lige Marty http://imdb.com/title/tt0048356/ Der vandt en Oscar
for bedste film i 1956.

Den er som bekendt en genindspilning af en tv-film med samme navn.
Gadvide om der er andre genindspilninger der har fået samme Oscar?


--
Mvh Magnus Dreyer
Jeg fatter ikke dem, der brokker sig over at man kan høre rumskibene
flyve rundt ude i rummet i Star Wars.
Jeg undrer mig mere over at man en gang imellem hører et symfoniorkester.

C. H. Engelbrecht (13-12-2004)
Kommentar
Fra : C. H. Engelbrecht


Dato : 13-12-04 04:46

'To be or not to be'
Remake af Mel Brooks. Så den som knægt, hvilket muligvis gør at jeg blev
lidt skuffet af den originale fra omkring 1944.




Per Vadmand (13-12-2004)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 13-12-04 10:02


"C. H. Engelbrecht" <chris@bitfrost.dk> wrote in message
news:41bd108e$0$228$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> 'To be or not to be'
> Remake af Mel Brooks. Så den som knægt, hvilket muligvis gør at jeg blev
> lidt skuffet af den originale fra omkring 1944.
>
>
Jeg synes, det er en af de mere acceptable remakes, dels fordi den er rigtig
godt besat, dels fordi Mel Brooks tilføjer nogle af sine egne ting, bl.a.
den bøssede påklæders shylock-monolog.

Faktisk har nazisternes udryddelse af bøsser været et stærkt tabuiseret
emne, så alene at Brooks medtager det, er et plus ved den nye udgave.

Og så er indledningsscenen, hvor Brooks og Bancroft synger "Sweet Georgia
Brown" på polsk, ubetalelig.

Per V.



Thomas K. Jeppesen (13-12-2004)
Kommentar
Fra : Thomas K. Jeppesen


Dato : 13-12-04 21:52

Per Vadmand wrote:
> "C. H. Engelbrecht" <chris@bitfrost.dk> wrote in message
> news:41bd108e$0$228$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>>'To be or not to be'
>>Remake af Mel Brooks. Så den som knægt, hvilket muligvis gør at jeg blev
>>lidt skuffet af den originale fra omkring 1944.
>>
>>
>
> Jeg synes, det er en af de mere acceptable remakes, dels fordi den er rigtig
> godt besat, dels fordi Mel Brooks tilføjer nogle af sine egne ting, bl.a.
> den bøssede påklæders shylock-monolog.
>
> Faktisk har nazisternes udryddelse af bøsser været et stærkt tabuiseret
> emne, så alene at Brooks medtager det, er et plus ved den nye udgave.

Mange topnazister var selv homoseksuelle. Deriblandt Hitler.



Niels Søndergaard (13-12-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 13-12-04 22:36

On Mon, 13 Dec 2004 21:52:03 +0100, "Thomas K. Jeppesen"
<invalid@sick.house> wrote:

>> Faktisk har nazisternes udryddelse af bøsser været et stærkt tabuiseret
>> emne, så alene at Brooks medtager det, er et plus ved den nye udgave.
>
>Mange topnazister var selv homoseksuelle. Deriblandt Hitler.

Röhm og Hess var bøsser. Om Hitler var det, vides ikke med sikkerhed.
Han dyrkede muligvis homosex i de unge år, men han havde i hvert fald
også forhold til kvinder.

Der er en interessant artikel om det her:
http://www.leaderu.com/jhs/lively.html


Mvh
Niels Søndergaard

Thomas K. Jeppesen (13-12-2004)
Kommentar
Fra : Thomas K. Jeppesen


Dato : 13-12-04 23:39

Niels Søndergaard wrote:
> On Mon, 13 Dec 2004 21:52:03 +0100, "Thomas K. Jeppesen"
> <invalid@sick.house> wrote:
>
>
>>>Faktisk har nazisternes udryddelse af bøsser været et stærkt tabuiseret
>>>emne, så alene at Brooks medtager det, er et plus ved den nye udgave.
>>
>>Mange topnazister var selv homoseksuelle. Deriblandt Hitler.
>
>
> Röhm og Hess var bøsser. Om Hitler var det, vides ikke med sikkerhed.
> Han dyrkede muligvis homosex i de unge år, men han havde i hvert fald
> også forhold til kvinder.

Det var vel kun platoniske forhold?

> Der er en interessant artikel om det her:
> http://www.leaderu.com/jhs/lively.html

Den vil jeg læse, når jeg har det lidt bedre.

Konrad (14-12-2004)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 14-12-04 18:26

"Thomas K. Jeppesen" <invalid@sick.house> wrote in message
news:41be00e7$0$85626$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> > Jeg synes, det er en af de mere acceptable remakes, dels fordi den er
rigtig
> > godt besat, dels fordi Mel Brooks tilføjer nogle af sine egne ting,
bl.a.
> > den bøssede påklæders shylock-monolog.
> >
> > Faktisk har nazisternes udryddelse af bøsser været et stærkt tabuiseret
> > emne, så alene at Brooks medtager det, er et plus ved den nye udgave.
>
> Mange topnazister var selv homoseksuelle. Deriblandt Hitler.

Det findes der ingen verdens belæg for at påstå. Det er spekulationer der
dels skal forklare Hitlers adfærd, dels bidrage til den almindelige
dæmonisation af Hitler og de øvrige topnazister.



Morbid Angel (15-12-2004)
Kommentar
Fra : Morbid Angel


Dato : 15-12-04 02:11

On Tue, 14 Dec 2004 18:26:06 +0100, "Konrad"
<david_konrad@hotmail.com> wrote:

>Det findes der ingen verdens belæg for at påstå. Det er spekulationer der
>dels skal forklare Hitlers adfærd, dels bidrage til den almindelige
>dæmonisation af Hitler og de øvrige topnazister.
>
Jeg er enig at man ikke skal lægge homosekualitet til at der var nogle
forskruede personer som nazisterne.

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste