/ Forside / Teknologi / Hardware / Skærme / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Skærme
#NavnPoint
refi 6152
tedd 4669
Klaudi 3599
Fijala 3554
transor 2447
pallebhan.. 2000
Teil 1726
severino 1592
miritdk 1568
10  peet49 1562
Bondefangeri !
Fra : Pede


Dato : 27-10-04 20:24

Hej gruppe.

Er det kun mig der synes der er noget galt med nedenstående "garanti"

http://m-e.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=27806

Det som de kræver 300 kr for der, er hvad jeg vil kalde den almindelige
returet ved fjernkøb.
Elegant, så scorer Multimedia Experten lige 300 kr, hver gang en vil sikre
sig en skærm uden pixelfejl.

MVH
Thornton




 
 
Repzak (27-10-2004)
Kommentar
Fra : Repzak


Dato : 27-10-04 20:31

> Det som de kræver 300 kr for der, er hvad jeg vil kalde den almindelige
> returet ved fjernkøb.
> Elegant, så scorer Multimedia Experten lige 300 kr, hver gang en vil sikre
> sig en skærm uden pixelfejl.

Hey

som jeg ser det, så vil de tjekke det for 300 kr inden de sender den, og du
får ikke en skærm med fejl... jeg ved ikke hvad det koster at sende en skærm
retur, men det står for egen regning jo... (fragt evt forsigtig/værdi)

Kasper



Morten Bjergstrøm (27-10-2004)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 27-10-04 21:03

"Repzak" <repzak@GEDhotmail.com> skrev:

> som jeg ser det, så vil de tjekke det for 300 kr inden de sender
> den, og du får ikke en skærm med fejl... jeg ved ikke hvad det
> koster at sende en skærm retur, men det står for egen regning
> jo... (fragt evt forsigtig/værdi)

Alm. pakke op til 10kg koster 57,50- hvor PostDK erstatter op til
4200,- ved transportskader, hel eller delvis bortkomst mv.

--
Morten http://miljokemi.dk
Chilidyrkning med debatforum http://miljokemi.dk/chili
Fotogalleri http://miljokemi.dk/coppermine

Martin Johansen [600~ (27-10-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 27-10-04 21:44

Morten Bjergstrøm skrev:

> Alm. pakke op til 10kg koster 57,50- hvor PostDK erstatter op til 4200,-

Plus/inkl momme?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)
http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!


Morten Bjergstrøm (27-10-2004)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 27-10-04 22:04

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev:

>> Alm. pakke op til 10kg koster 57,50- hvor PostDK erstatter op til
>> 4200,-
>
> Plus/inkl momme?

Der er ikke moms på ren porto, hvis det er det du mener. Hvis det er
erstatningsbeløbet, så aner jeg det ikke.

--
Morten http://miljokemi.dk
Chilidyrkning med debatforum http://miljokemi.dk/chili
Fotogalleri http://miljokemi.dk/coppermine

Esben (28-10-2004)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 28-10-04 08:43

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns958FEAB8B20BE.miljokemi.dk@miljokemi.dk...
> "Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev:
>
>>> Alm. pakke op til 10kg koster 57,50- hvor PostDK erstatter op til
>>> 4200,-
>>
>> Plus/inkl momme?
>
> Der er ikke moms på ren porto, hvis det er det du mener. Hvis det er
> erstatningsbeløbet, så aner jeg det ikke.

Er det ikke kun brevpost der ikke er moms på?

--
Esben



Martin Johansen [600~ (28-10-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 28-10-04 15:58

Morten Bjergstrøm skrev:

> Der er ikke moms på ren porto, hvis det er det du mener. Hvis det er
> erstatningsbeløbet, så aner jeg det ikke.

Nej det var erstatningsbeløbet jeg havde i tankerne - det kunne du selvf.
ikke vide ud fra min quotering

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)
http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!


Pede (27-10-2004)
Kommentar
Fra : Pede


Dato : 27-10-04 22:42

> som jeg ser det, så vil de tjekke det for 300 kr inden de sender den, og
> du får ikke en skærm med fejl... jeg ved ikke hvad det koster at sende en
> skærm retur, men det står for egen regning jo... (fragt evt
> forsigtig/værdi)

Mja.. det er rigtigt, sådan kan det faktisk godt forstås. Måske var jeg lige
hurtig nok. Men det kunne nok godt ha været formuleret lidt tydeligere..

Thornton



Morten Bjergstrøm (28-10-2004)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 28-10-04 10:41

"Esben" <esben@gruf.LAND> skrev:

>>>> Alm. pakke op til 10kg koster 57,50- hvor PostDK erstatter op til
>>>> 4200,-
>>>
>>> Plus/inkl momme?
>>
>> Der er ikke moms på ren porto, hvis det er det du mener. Hvis det er
>> erstatningsbeløbet, så aner jeg det ikke.
>
> Er det ikke kun brevpost der ikke er moms på?

Nej der er heller ikke moms på pakker. Der står følgende på
pakkesedlerne: "Beløbet er momsfrit og ekskl. serviceydelser".

--
Morten http://miljokemi.dk
Chilidyrkning med debatforum http://miljokemi.dk/chili
Fotogalleri http://miljokemi.dk/coppermine

Lasse Houmøller (27-10-2004)
Kommentar
Fra : Lasse Houmøller


Dato : 27-10-04 21:26

"Pede" <p@t.dk> wrote in message
news:417ff589$0$157$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> http://m-e.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=27806

Det link peger på en RAID-controller?

/Lasse



Pede (27-10-2004)
Kommentar
Fra : Pede


Dato : 27-10-04 22:39

> Det link peger på en RAID-controller?

Ups! Det var en smutter. Her er det
http://m-e.dk/homepage/banner_redirect.asp?id=14

Thornton



K. (28-10-2004)
Kommentar
Fra : K.


Dato : 28-10-04 01:20


"Pede" <p@t.dk> wrote in message
news:41801524$0$175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Det link peger på en RAID-controller?
>
> Ups! Det var en smutter. Her er det
> http://m-e.dk/homepage/banner_redirect.asp?id=14
>
> Thornton
>
'

Jeg vil personligt aldrig købe en skærm af dem.

Ved første øjekast ligner det et godt tilbud.
Men de 300 kr. det koster at få den garanti, er ca. halvdelen af hvad det
vil koste at sende sin skærm tilbage, som forsigtig pakke, hvis man vil
benytte sig af sin 14 dages retur ret.
Hvilket vil sige at der er ca. 150 kr. tilbage til at købe en anden ny skærm
hjem.

Samtidigt må man også tænke over hvad der sker med de skærme der har
pixelfejl.Personligt tror jeg ikke at de har nogen aftaler der gør at de kan
sende dem tilbage til de firmaer der laver dem.
Hvilket vil sige at hvis man *ikke* vælger at betale de 300 kr. får man
pludselig en øget risiko for at få en skærm med pixel fejl.






Repzak (28-10-2004)
Kommentar
Fra : Repzak


Dato : 28-10-04 08:45

> Jeg vil personligt aldrig købe en skærm af dem.
>
> Ved første øjekast ligner det et godt tilbud.
> Men de 300 kr. det koster at få den garanti, er ca. halvdelen af hvad det
> vil koste at sende sin skærm tilbage, som forsigtig pakke, hvis man vil
> benytte sig af sin 14 dages retur ret.
> Hvilket vil sige at der er ca. 150 kr. tilbage til at købe en anden ny
> skærm hjem.
>
> Samtidigt må man også tænke over hvad der sker med de skærme der har
> pixelfejl.Personligt tror jeg ikke at de har nogen aftaler der gør at de
> kan sende dem tilbage til de firmaer der laver dem.
> Hvilket vil sige at hvis man *ikke* vælger at betale de 300 kr. får man
> pludselig en øget risiko for at få en skærm med pixel fejl.

Hey

Det har du helt sikkert ret i...

Men med hensyn til porto, så har jeg været så uheldig at min xerox795 skulle
byttes 4-5 gange.. det ville blive dyrt i porto, men længe leve on-site
garanti :)

Kasper



Morten Snedker (28-10-2004)
Kommentar
Fra : Morten Snedker


Dato : 28-10-04 09:28

On Thu, 28 Oct 2004 02:19:35 +0200, "K." <k@k.k> wrote:


>Samtidigt må man også tænke over hvad der sker med de skærme der har
>pixelfejl.Personligt tror jeg ikke at de har nogen aftaler der gør at de kan
>sende dem tilbage til de firmaer der laver dem.
>Hvilket vil sige at hvis man *ikke* vælger at betale de 300 kr. får man
>pludselig en øget risiko for at få en skærm med pixel fejl.

Ja, netop. Og det er så det du får et tilbud om at blive sikret imod.

Den enkelte producent har forskellig tolerancetærskler for hvor mange
pixelfejl der må være. Et eksempel kan være
http://www.shg.dk/files/Vejledninger/samsung-17-19.htm

Multimedie-Eksperten tilbyder ombytning til en helt ny skærm UDEN
pixel-fejl, hvis blot der er fejl i blot en enkelt pixel på den
modtagne skærm (inden for 14 dage).

Om man så synes det er 300 værd, er jo et temperamentsspørgsmål.

Hvad forhandleren så har af aftale med hans leverandør vedr. skærme
med pixelfejl, kan jo være dig som forbruger ligemeget.


mvh /Snedker
---
http://dbconsult.dk
Email: mortenatdbconsultdotdk

Morten Snedker (28-10-2004)
Kommentar
Fra : Morten Snedker


Dato : 28-10-04 09:33

On Thu, 28 Oct 2004 02:19:35 +0200, "K." <k@k.k> wrote:


>Ved første øjekast ligner det et godt tilbud.
>Men de 300 kr. det koster at få den garanti, er ca. halvdelen af hvad det
>vil koste at sende sin skærm tilbage, som forsigtig pakke, hvis man vil
>benytte sig af sin 14 dages retur ret.
>Hvilket vil sige at der er ca. 150 kr. tilbage til at købe en anden ny skærm
>hjem.

14 dages returret er en service, ikke en lov
(http://www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/fortrydelse/)

Jeg kan ikke umiddelbart se, at der er 14 dages returret hos
Multimedie-Eksperten.

Og har du en skærm med 5 pixelfejl, og den ifølge producenten først er
defekt ved 6 pixels, ja så har du jo ikke så meget ud af at send den
retur...
---
http://dbconsult.dk
Email: mortenatdbconsultdotdk

Morten Snedker (28-10-2004)
Kommentar
Fra : Morten Snedker


Dato : 28-10-04 09:44

On Thu, 28 Oct 2004 10:33:14 +0200, Morten Snedker
<morten"udelad"@<udelad>dbconsultdotdk> wrote:

Hovsa!

http://www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/raad083/

Ja, så kan man jo kun beklage, at Multimedie-Eksperten ikke angive det
i sine salgsbetingelser, men i stedet forsøger at tørre en forsikring
af på en, som man dybest set ikke har brug for.


mvh /Snedker
---
http://dbconsult.dk
Email: mortenatdbconsultdotdk

K. (28-10-2004)
Kommentar
Fra : K.


Dato : 28-10-04 11:25


"Morten Snedker dbconsultdotdk>" <morten"udelad"@<udelad> wrote in message
news:59c1o0po3884r9jj7icljqftrt2iq7egbc@4ax.com...
> On Thu, 28 Oct 2004 10:33:14 +0200, Morten Snedker
> <morten"udelad"@<udelad>dbconsultdotdk> wrote:
>
> Hovsa!
>

Ja , det ser ud til at du nu er blevet enig, med både mig og dig selv, om at
det virkelig ikke er et super service tilbud de tilbyder der, og at hvis du
ikke betaler 300 kr. vil du i praksis have større risiko for at få en skærm
der er konstateret pixelfejl på.



Morten Snedker (28-10-2004)
Kommentar
Fra : Morten Snedker


Dato : 28-10-04 13:15

On Thu, 28 Oct 2004 12:25:06 +0200, "K." <k@k.k> wrote:

>
>Ja , det ser ud til at du nu er blevet enig, med både mig og dig selv, om at
>det virkelig ikke er et super service tilbud de tilbyder der, og at hvis du
>ikke betaler 300 kr. vil du i praksis have større risiko for at få en skærm
>der er konstateret pixelfejl på.

Spørgsmålet ligger vel i, om du har mulighed for at få den byttet.

Køber du i den fysiske butik har du ingen returret iflølge
forbrugerkøbeloven, hvorfor forsikringen kan være givet godt ud, alt
efter temperament.

Køber du via Internet har du ifølge loven 14 dages returret, hvorfor
forsikringen er spild af penge.

Så forsikringen er i sig selv okay - men den er vildledende og uetisk
at have med på hjemmesiden som tilvalg.

Og skal vi fylde lidt oven i, så MÅ butikken ikke kreditere for
manglende emballage (hvis vi stadig taler om ex. en skærm). Også her
falder Multimedie-eksperten i (sammen med mange andre).

De må heller ikke fakturerer dig for udgifter i forbindelse med fragt,
hvis du på posthuset ikke afhenter den sendte vare, da dette ifølge
loven betragtes som en del af returretten (ved køb over nettet).

Her truer Multimedie-Eksperten med RKI, hvilket er i klar strid med
loven (og så skal beløbet være vist oven i hatten være over 500
kroner, førend det kan meldes til RKI). Så her falder dén forhandler
jo HELT ved siden af.


/Snedker
---
http://dbconsult.dk
Email: mortenatdbconsultdotdk

Palle (28-10-2004)
Kommentar
Fra : Palle


Dato : 28-10-04 14:32


"Morten Snedker dbconsultdotdk>" <morten"udelad"@<udelad> skrev i en
meddelelse news:7db1o0l8e15o72ai0sqn4hd2gccam5dvl1@4ax.com...
> On Thu, 28 Oct 2004 02:19:35 +0200, "K." <k@k.k> wrote:
>
>
> >Ved første øjekast ligner det et godt tilbud.
> >Men de 300 kr. det koster at få den garanti, er ca. halvdelen af hvad det
> >vil koste at sende sin skærm tilbage, som forsigtig pakke, hvis man vil
> >benytte sig af sin 14 dages retur ret.
> >Hvilket vil sige at der er ca. 150 kr. tilbage til at købe en anden ny
skærm
> >hjem.
>
> 14 dages returret er en service, ikke en lov
> (http://www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/fortrydelse/)
>
> Jeg kan ikke umiddelbart se, at der er 14 dages returret hos
> Multimedie-Eksperten.
>
Hvad er dit problem?
14. Returnering - fjernsalg / postordre
Eventuel returnering af varer kan kun ske indenfor de første 14 dage efter
modtagelsen af disse. Udover de 14 dage kan returnering af varer kun ske
efter forud truffet aftale med Multimedia-Experten A/S, mod evt. nedslag i
pris.

Det er muligt enten at aflevere varen på Multimedia-Experten A/S adresse
eller sende varen til os. Vi anbefaler at man bruger vores returskema, da
dette letter ekspeditionen (findes under menupunktet Support/RMA).
Der er ingen returret på software hvor forseglingen er brudt, eller
emballagen ikke er 100% intakt. Der er ligeledes ingen returret på specielt
fremskaffede/fremstillede varer. Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal
varen returneres i væsentligt samme stand og mængde. Varen skal venligst
returneres i den ORIGINALE EMBALLAGE, da manglende original emballage oftest
medfører en forringelse af salgsværdien, hvorfor du ud fra en vurdering
foretaget af Multimedia-Experten A/S, vil blive krediteret et tilsvarende
mindre beløb svarende til forringelsen. I værste fald kan manglende original
emballage medføre, at købet ikke kan fortrydes.
Hvis du fortryder købet skal du selv afholde de omkostninger, der er
forbundet med at returnere varen. Du kan fortryde købet ved at nægte at
modtage varen, ved at overdrage varen til postvæsenet eller ved at sende den
til Multimedia-Experten A/S, Axel Kiers Vej 8A, 8270 Højbjerg.




Morten Snedker (29-10-2004)
Kommentar
Fra : Morten Snedker


Dato : 29-10-04 08:19

On Thu, 28 Oct 2004 15:31:42 +0200, "Palle" <hother.papgaard@liam.dz>
wrote:

>> Jeg kan ikke umiddelbart se, at der er 14 dages returret hos
>> Multimedie-Eksperten.
>>
>Hvad er dit problem?

Ik' noget - hvor vil du hen med dit indlæg?


/Snedker

---
http://dbconsult.dk
Email: mortenatdbconsultdotdk

Amazing_Pudding (28-10-2004)
Kommentar
Fra : Amazing_Pudding


Dato : 28-10-04 14:29

> Ved første øjekast ligner det et godt tilbud.
> Men de 300 kr. det koster at få den garanti, er ca. halvdelen af hvad
> det vil koste at sende sin skærm tilbage, som forsigtig pakke, hvis
> man vil benytte sig af sin 14 dages retur ret.
> Hvilket vil sige at der er ca. 150 kr. tilbage til at købe en anden
> ny skærm hjem.

Jeg indrømmer blankt at jeg på mange punkter er en doven hund, så jeg
ville da i det mindste overveje, om jeg ikke gerne ville betale de 300.-
for at slippe for besværet med at pakke skærmen ind igen, starte bilen,
køre til det nærmeste posthus, køre hjem igen, købe en anden skærm, og
sidst men ikke mindst, risikere at skulle igennem samme tur én gang til.
Mange vil så sikkert påstå at jeg har for mange penge, når jeg sådan er
villig til at bruge dem på en unødvendig service, men sådan er vi jo så
forskellige.

M.v.h.
A.P.



Erik Dan (29-10-2004)
Kommentar
Fra : Erik Dan


Dato : 29-10-04 12:32


"Amazing_Pudding" <the_amazing_pudding@hotmail.com> wrote in message
news:4180f427$0$158$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Jeg indrømmer blankt at jeg på mange punkter er en doven hund, så jeg
> ville da i det mindste overveje, om jeg ikke gerne ville betale de 300.-
> for at slippe for besværet med at pakke skærmen ind igen, starte bilen,
> køre til det nærmeste posthus, køre hjem igen, købe en anden skærm, og
> sidst men ikke mindst, risikere at skulle igennem samme tur én gang til.
>---------
Ja jeg må indrømme at jeg også kraftigt ville overveje at betale de 300 kr
for at undgå ovenstående scenario.

/ Dan



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste