/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Opkrævning af Copy-Dan afgift.
Fra : Svend


Dato : 08-09-04 14:00

Jeg er kunde hos TDC kabel TV.

Jeg har fornyelig skiftet fra fuldpakken til grundpakken.

Nu ser jeg at der opkræves copy-dan afgift for grundpakken.

Da jeg kontakter TDC kabel TV får jeg at vide at det er for de danske
kanaler i grundpakken.

I grundpakken er der DR1, DR2, TV2 TVDanamark og Kanal København
som er et sammenrend af lokaltv stationer.

Det kan da ikke være rigtigt at der skal betales Copydan afgift for
licensfinasierede kanaler.

TVdanmark er en antennebåren kanal, alle kan hente den ned med
rimeligt placeret antenne og derfor kan man da heller ikke opkræve
kunstnerafgifter for det.

Tilbage er kun kanal københavn men den er jo også financieret af
offentlige midler.




 
 
Simon Mikkelsen (08-09-2004)
Kommentar
Fra : Simon Mikkelsen


Dato : 08-09-04 14:28

On Wed, 08 Sep 2004 14:59:34 +0200, Svend <nobody@noone.com> wrote:

>Det kan da ikke være rigtigt at der skal betales Copydan afgift for
>licensfinasierede kanaler.

Jo. Copydan er ikke en offentlig institution, men en privat
sammenslutning, hvilket måske er noget af årsagen til den måde
afgiften opkræves på. Afgiften betales så vidt jeg ved ikke "pr.
kanal", men generelt.

Der står lidt om Copydan på http://www.copydan.dk/cm417.asp?d=1

At det måske ville være mere logisk at opkræve afgiften over licensen
er en anden sag.

--
Mvh. Simon Mikkelsen

E-mail-adresse sløret pga. spam, for
kontaktinfo, se http://mikkelsen.tv/simon/contact/

Kristian Storgaard (08-09-2004)
Kommentar
Fra : Kristian Storgaard


Dato : 08-09-04 18:24

"Simon Mikkelsen" skrev 08.09.2004 15:27:

> Jo. Copydan er ikke en offentlig institution, men en privat
> sammenslutning, hvilket måske er noget af årsagen til den måde
> afgiften opkræves på. Afgiften betales så vidt jeg ved ikke "pr.
> kanal", men generelt.

Afgiften opkræves for den fornyede tilgængeliggørelse for almenheden, der
sker ved kabelspredningen.

> Der står lidt om Copydan på http://www.copydan.dk/cm417.asp?d=1
>
> At det måske ville være mere logisk at opkræve afgiften over licensen
> er en anden sag.

Copy-Dan og licens er to vidt forskellige ting.

--
/kristian
@warszawa

Sony digitalkamera DSC-F717 sælges. Kontakt mig på mail!


Mogens Svendsen (09-09-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Svendsen


Dato : 09-09-04 12:02

Ja, det er fuldstændigt korrekt at du skal betale Copydan afgift for de
danske kanaler du modtager igennem kabel-tv, selvom du kunne modtage præcis
de samme kanaler gennem "luften" uden at skulle betale denne afgift. Det er
temmeligt ulogisk, men ikke desto mindre rigtigt.

Du skal også betale Copydan afgift for de udenlandske kanaler når du får dem
gennem kabel-tv, men ikke hvis du selv hentede dem ned med parabol.

(OT)
Så bare tænk på det som en punktafgift på kabel-tv, ligesom der er på
spiritus, cigaretter og andre usunde ting...
(/OT)

/ Mogens

"Svend" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse
news:snutj0pg8vi9upo5opru8mbjrjqv060j3n@4ax.com...
> Jeg er kunde hos TDC kabel TV.
>
> Jeg har fornyelig skiftet fra fuldpakken til grundpakken.
>
> Nu ser jeg at der opkræves copy-dan afgift for grundpakken.
>
> Da jeg kontakter TDC kabel TV får jeg at vide at det er for de danske
> kanaler i grundpakken.
>
> I grundpakken er der DR1, DR2, TV2 TVDanamark og Kanal København
> som er et sammenrend af lokaltv stationer.
>
> Det kan da ikke være rigtigt at der skal betales Copydan afgift for
> licensfinasierede kanaler.
>
> TVdanmark er en antennebåren kanal, alle kan hente den ned med
> rimeligt placeret antenne og derfor kan man da heller ikke opkræve
> kunstnerafgifter for det.
>
> Tilbage er kun kanal københavn men den er jo også financieret af
> offentlige midler.
>
>
>



Benny Amorsen (09-09-2004)
Kommentar
Fra : Benny Amorsen


Dato : 09-09-04 21:22

>>>>> "MS" == Mogens Svendsen <mps@fjernmig.mip.sdu.dk> writes:

MS> (OT) Så bare tænk på det som en punktafgift på kabel-tv, ligesom
MS> der er på spiritus, cigaretter og andre usunde ting... (/OT)

Punktafgifter går normalt til staten, og dermed (i al fald teoretisk)
til os alle sammen.


/Benny



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste