/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
Lade problem med påhængsmotor
Fra : Kemster


Dato : 24-08-04 17:58

Kan det godt være rigtigt at motoren skal LANGT op i omdrejninger før der er
mere end 12 V ? ( mercury 40 Hk 93')

MVH
Kemster



 
 
Claus Tersgov (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 24-08-04 18:46



På ejendommeligvis fremsatte Kemster følgende påstand:

> Kan det godt være rigtigt at motoren skal LANGT op i omdrejninger
før
> der er mere end 12 V ? ( mercury 40 Hk 93')

Du må give mere information om, hvilket system, der er tale om. Er der
generator eller er det blot en lysspole. Og hvis det i givet fald er
en lysspole, hvad sidder der så efter lysspolen?

Claus

--
GØR ET KUP
NIMBUS 26 SÆLGES UHØRT BILLIGT!
NU KUN 35.000
www.nimbus26.dk


Kemster (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Kemster


Dato : 24-08-04 19:10

Hvis det er med genrator, sidder den så lige som på en bil ?
Ser ud til at ledningerne går op under startkransen.

MVH
Kemster

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i en meddelelse
news:cgfuuq$2nrl$1@news.cybercity.dk...
>
>
> På ejendommeligvis fremsatte Kemster følgende påstand:
>
> > Kan det godt være rigtigt at motoren skal LANGT op i omdrejninger
> før
> > der er mere end 12 V ? ( mercury 40 Hk 93')
>
> Du må give mere information om, hvilket system, der er tale om. Er der
> generator eller er det blot en lysspole. Og hvis det i givet fald er
> en lysspole, hvad sidder der så efter lysspolen?
>
> Claus
>
> --
> GØR ET KUP
> NIMBUS 26 SÆLGES UHØRT BILLIGT!
> NU KUN 35.000
> www.nimbus26.dk
>



Claus Tersgov (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 24-08-04 19:19



På ejendommeligvis fremsatte Kemster følgende påstand:

> Hvis det er med genrator, sidder den så lige som på en bil ?
> Ser ud til at ledningerne går op under startkransen.

Ikke ubetinget. Der kan sagtens sidde en lille generatorlignende dims
eller måske en dynastarter. Men højest sandsynligt er der tale om en
lysspole. Hvordan kommer dit problem til udtryk, og hvordan
konkluderer du, at der ikke lades?

En lysspole er meget afhængig af omdrejningerne, og du skal opnå en
spænding på 14,4 volt, før den kan lade på dine batterier. Det er
absolut ikke usædvanligt, at du ikke kan opnå denne spænding under
lave omdrejninger.

Er der elektrisk start på motoren?

Claus

--
GØR ET KUP
NIMBUS 26 SÆLGES UHØRT BILLIGT!
NU KUN 35.000
www.nimbus26.dk


Kemster (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Kemster


Dato : 25-08-04 03:31

Hvis den skal op på 14,4 volt, så skal den ha rigtigt mange
omdrejninger.....
Nej den er med trækstart....


MVH
Kemster

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i en meddelelse
news:cgg0o6$2pog$1@news.cybercity.dk...
>
>
> På ejendommeligvis fremsatte Kemster følgende påstand:
>
> > Hvis det er med genrator, sidder den så lige som på en bil ?
> > Ser ud til at ledningerne går op under startkransen.
>
> Ikke ubetinget. Der kan sagtens sidde en lille generatorlignende dims
> eller måske en dynastarter. Men højest sandsynligt er der tale om en
> lysspole. Hvordan kommer dit problem til udtryk, og hvordan
> konkluderer du, at der ikke lades?
>
> En lysspole er meget afhængig af omdrejningerne, og du skal opnå en
> spænding på 14,4 volt, før den kan lade på dine batterier. Det er
> absolut ikke usædvanligt, at du ikke kan opnå denne spænding under
> lave omdrejninger.
>
> Er der elektrisk start på motoren?
>
> Claus
>
> --
> GØR ET KUP
> NIMBUS 26 SÆLGES UHØRT BILLIGT!
> NU KUN 35.000
> www.nimbus26.dk
>



Jensen (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Jensen


Dato : 25-08-04 20:17

Hej
Måler du AC eller DC spænding ?
Jeg formoder det er AC med det mønster du beskriver.
Selv bruger jeg det til, at måle omdrejningerne på min motor. Med en
ensretter og en regulator vil du derfor opnå en højere spænding.

mvh/Jensen

"Kemster" <kemster@cs-wuzz.com> skrev i en meddelelse
news:412bfa00$0$201$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hvis den skal op på 14,4 volt, så skal den ha rigtigt mange
> omdrejninger.....
> Nej den er med trækstart....
>
>
> MVH
> Kemster
>
> "Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i en meddelelse
> news:cgg0o6$2pog$1@news.cybercity.dk...
> >
> >
> > På ejendommeligvis fremsatte Kemster følgende påstand:
> >
> > > Hvis det er med genrator, sidder den så lige som på en bil ?
> > > Ser ud til at ledningerne går op under startkransen.
> >
> > Ikke ubetinget. Der kan sagtens sidde en lille generatorlignende dims
> > eller måske en dynastarter. Men højest sandsynligt er der tale om en
> > lysspole. Hvordan kommer dit problem til udtryk, og hvordan
> > konkluderer du, at der ikke lades?
> >
> > En lysspole er meget afhængig af omdrejningerne, og du skal opnå en
> > spænding på 14,4 volt, før den kan lade på dine batterier. Det er
> > absolut ikke usædvanligt, at du ikke kan opnå denne spænding under
> > lave omdrejninger.
> >
> > Er der elektrisk start på motoren?
> >
> > Claus
> >
> > --
> > GØR ET KUP
> > NIMBUS 26 SÆLGES UHØRT BILLIGT!
> > NU KUN 35.000
> > www.nimbus26.dk
> >
>
>



Kemster (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Kemster


Dato : 25-08-04 20:28

DC....
når jeg slå multimetret over på AC så er der ikke noget strøm.

MVH
Kemster

"Jensen" <abc@abc.dk> skrev i en meddelelse
news:412ce606$0$300$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej
> Måler du AC eller DC spænding ?
> Jeg formoder det er AC med det mønster du beskriver.
> Selv bruger jeg det til, at måle omdrejningerne på min motor. Med en
> ensretter og en regulator vil du derfor opnå en højere spænding.
>
> mvh/Jensen
>
> "Kemster" <kemster@cs-wuzz.com> skrev i en meddelelse
> news:412bfa00$0$201$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Hvis den skal op på 14,4 volt, så skal den ha rigtigt mange
> > omdrejninger.....
> > Nej den er med trækstart....
> >
> >
> > MVH
> > Kemster
> >
> > "Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i en meddelelse
> > news:cgg0o6$2pog$1@news.cybercity.dk...
> > >
> > >
> > > På ejendommeligvis fremsatte Kemster følgende påstand:
> > >
> > > > Hvis det er med genrator, sidder den så lige som på en bil ?
> > > > Ser ud til at ledningerne går op under startkransen.
> > >
> > > Ikke ubetinget. Der kan sagtens sidde en lille generatorlignende dims
> > > eller måske en dynastarter. Men højest sandsynligt er der tale om en
> > > lysspole. Hvordan kommer dit problem til udtryk, og hvordan
> > > konkluderer du, at der ikke lades?
> > >
> > > En lysspole er meget afhængig af omdrejningerne, og du skal opnå en
> > > spænding på 14,4 volt, før den kan lade på dine batterier. Det er
> > > absolut ikke usædvanligt, at du ikke kan opnå denne spænding under
> > > lave omdrejninger.
> > >
> > > Er der elektrisk start på motoren?
> > >
> > > Claus
> > >
> > > --
> > > GØR ET KUP
> > > NIMBUS 26 SÆLGES UHØRT BILLIGT!
> > > NU KUN 35.000
> > > www.nimbus26.dk
> > >
> >
> >
>
>



Calle. (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 25-08-04 23:53

Kemster wrote:
> DC....
> når jeg slå multimetret over på AC så er der ikke noget strøm.
>
Nej, et batteri er jo DC
--
Calle.



Kemster (26-08-2004)
Kommentar
Fra : Kemster


Dato : 26-08-04 04:16

Har jo også afmonteret ledninger fra motor til batt. og på ledningerne fra
motoren er der jævnspænding.

Kemster

"Calle." <Fake@Fake.Fake> skrev i en meddelelse
news:aL8Xc.1544$ZM2.431@news.get2net.dk...
> Kemster wrote:
> > DC....
> > når jeg slå multimetret over på AC så er der ikke noget strøm.
> >
> Nej, et batteri er jo DC
> --
> Calle.
>
>



Calle. (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 25-08-04 23:53

Jensen wrote:
> Hej
> Måler du AC eller DC spænding ?
> Jeg formoder det er AC med det mønster du beskriver.
Har du hørt om et AC batteri. Det var ladespændingen, så der er tale om
oplaning af et batteri

--
Calle.



Lars Clement (26-08-2004)
Kommentar
Fra : Lars Clement


Dato : 26-08-04 07:55

I min Mercury 50 hk fra 95 ( det er nok samme system ) holder jeg fint
ladestrøm fra 2200 omdr. jeg har ganske vist aldrig målt på det, men jeg kan
sejle hele sæsonen uden startproblemer med selvstarter.Så jeg mener den
burde lade normalt, selv fra lave omdrejninger.

--
Med venlig hilsen
Lars Clement

Der sættes " Lars. " foran
Clement@c.dk


"Kemster" <kemster@cs-wuzz.com> skrev i en meddelelse
news:412b7385$0$164$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Kan det godt være rigtigt at motoren skal LANGT op i omdrejninger før der
er
> mere end 12 V ? ( mercury 40 Hk 93')
>
> MVH
> Kemster
>
>



Kemster (26-08-2004)
Kommentar
Fra : Kemster


Dato : 26-08-04 12:39

Oki, men min er ikke med elstart.
Jeg tænker på om der måske kunne være mere end én spole, og så at den ene er
brændt af........

MVH
Kemster

"Lars Clement" <clement@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:412d8955$0$234$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> I min Mercury 50 hk fra 95 ( det er nok samme system ) holder jeg fint
> ladestrøm fra 2200 omdr. jeg har ganske vist aldrig målt på det, men jeg
kan
> sejle hele sæsonen uden startproblemer med selvstarter.Så jeg mener den
> burde lade normalt, selv fra lave omdrejninger.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Lars Clement
>
> Der sættes " Lars. " foran
> Clement@c.dk
>
>
> "Kemster" <kemster@cs-wuzz.com> skrev i en meddelelse
> news:412b7385$0$164$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Kan det godt være rigtigt at motoren skal LANGT op i omdrejninger før
der
> er
> > mere end 12 V ? ( mercury 40 Hk 93')
> >
> > MVH
> > Kemster
> >
> >
>
>



Jensen (26-08-2004)
Kommentar
Fra : Jensen


Dato : 26-08-04 18:55

Hej Kemster
Der skal en regulator foran et batteri. En ladestrøm direkte fra generatoren
vil ødelægge batteriet. Mange generatorer har indbygget en sådan regulator.
Har du ikke mulighed for at finde denne og evt. måle spændingen på den anden
side af denne. Mellem generator og regulator.

I øvrigt har jeg heller aldrig hørt om et AC batteri. Det var en
AC-generator jeg skrev.

Jensen



Kemster (27-08-2004)
Kommentar
Fra : Kemster


Dato : 27-08-04 13:24

Jeg ved ikke om det er en lysspole, eller en genrator.
Nogen der ved hvordan man ser forskel ?

Kemster

"Jensen" <abc@abc.dk> skrev i en meddelelse
news:412e2465$0$242$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej Kemster
> Der skal en regulator foran et batteri. En ladestrøm direkte fra
generatoren
> vil ødelægge batteriet. Mange generatorer har indbygget en sådan
regulator.
> Har du ikke mulighed for at finde denne og evt. måle spændingen på den
anden
> side af denne. Mellem generator og regulator.
>
> I øvrigt har jeg heller aldrig hørt om et AC batteri. Det var en
> AC-generator jeg skrev.
>
> Jensen
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste