/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
4 takter
Fra : "Kristoffer Lunding"


Dato : 10-05-01 14:09

Hej

et nybegynder spørgsmål:
jeg har læst meget om maskiner der 4takter hvordan kan man hører det?

Mvh
Nybegynder

--
Posted from 193.3.32.4 by way of fe000.worldonline.dk [212.54.64.194]
via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

 
 
Christian Jørgensen (10-05-2001)
Kommentar
Fra : Christian Jørgensen


Dato : 10-05-01 16:23

Hmm... den lyder helt forkert Den banker dobbelt så mange gange som
normalt... lidt svært at forklare...

Mvh

Christian Jørgensen

""Kristoffer Lunding"" <kristoffer@infile.dk> skrev i en meddelelse
news:3afa92ef.2a86.0@12move.dk...
Hej

et nybegynder spørgsmål:
jeg har læst meget om maskiner der 4takter hvordan kan man hører det?

Mvh
Nybegynder

--
Posted from 193.3.32.4 by way of fe000.worldonline.dk [212.54.64.194]
via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG



ole larsen (10-05-2001)
Kommentar
Fra : ole larsen


Dato : 10-05-01 16:52


Christian Jørgensen skrev i meddelelsen <9debe9$d3s$1@news.inet.tele.dk>...
>Hmm... den lyder helt forkert Den banker dobbelt så mange gange som
>normalt... lidt svært at forklare...


Vrøvl - den "banker" halv så mange gange. Hvorfor tror du ellers det hedder
4-takter på en 2-takter ?

Ole





ole larsen (10-05-2001)
Kommentar
Fra : ole larsen


Dato : 10-05-01 16:43


"Kristoffer Lunding" skrev i meddelelsen <3afa92ef.2a86.0@12move.dk>...
Hej

et nybegynder spørgsmål:
jeg har læst meget om maskiner der 4takter hvordan kan man hører det?

Mvh
Nybegynder

--
Posted from 193.3.32.4 by way of fe000.worldonline.dk [212.54.64.194]
via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Det er ret nemt: du accelerer og nærmer dig den aktuelle topfart - hvis den
begynder at lave 1/2 så mange "put" i lydpotten og holde lidt igen ( dvs
begrænser topfarten), 4takter
den. Hvis din blanding (i karb.) ikke er på den fede side, sker det måske
først ned ad
bakke eller i medvind, men du kender den når du hører den.

Ole.







Karsten Andersen (10-05-2001)
Kommentar
Fra : Karsten Andersen


Dato : 10-05-01 22:33

Thu, 10 May 2001 17:42:57 +0200, skrev ole larsen, på 28 linier, i
<JKyK6.1687$zv2.248980@news010.worldonline.dk>, :

>Det er ret nemt: du accelerer og nærmer dig den aktuelle topfart - hvis den
>begynder at lave 1/2 så mange "put" i lydpotten og holde lidt igen ( dvs
>begrænser topfarten), 4takter
>den. Hvis din blanding (i karb.) ikke er på den fede side, sker det måske
>først ned ad
>bakke eller i medvind, men du kender den når du hører den.
Hmm vil det sige ens blanding er for mager, hvis den 4takter ned af
bakke?

--
Med venlig hilsen
Karsten
Http://www.jyde.org
ICQ: 14948433

Martin Sørensen (10-05-2001)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 10-05-01 23:30

> >Det er ret nemt: du accelerer og nærmer dig den aktuelle topfart - hvis
den
> >begynder at lave 1/2 så mange "put" i lydpotten og holde lidt igen ( dvs
> >begrænser topfarten), 4takter
> >den. Hvis din blanding (i karb.) ikke er på den fede side, sker det måske
> >først ned ad
> >bakke eller i medvind, men du kender den når du hører den.
> Hmm vil det sige ens blanding er for mager, hvis den 4takter ned af
> bakke?

Ikke nødvendigvis. En federe blanding vil stort set altid få den til at
firetakte endnu mere. Juster den efter normal dagligdags ligeudkørsel.
Hellere en for stor dyse end for lille, så man ikke risikerer en sætning af
stemplet..

Min knallert har det med at firtakte, hvis den ikke har nok at trække i.
Dvs. at den firtakter lidt i 1. og 2. gear, men den ikke gør det i 3. og 4.,
medmindre det går ned ad bakke. Hvis det går op ad bakke, gør den det næsten
aldrig, heller ikke i 1. og 2. Den gør det noget mindre, hvis jeg sætter en
mindre dyse i, men det gør jeg ikke, da jeg synes den har en tendens til at
sætte sig, selv om den aldrig helt har gjort det. Jeg kan fint holde til
det, da jeg for det meste kører i 4. gear

signing off.. demolition



ole larsen (11-05-2001)
Kommentar
Fra : ole larsen


Dato : 11-05-01 09:13


Martin Sørensen skrev i meddelelsen <9df4pn$7cp$1@news.cybercity.dk>...
>> >Det er ret nemt: du accelerer og nærmer dig den aktuelle topfart - hvis
>den
>> >begynder at lave 1/2 så mange "put" i lydpotten og holde lidt igen ( dvs
>> >begrænser topfarten), 4takter
>> >den. Hvis din blanding (i karb.) ikke er på den fede side, sker det
måske
>> >først ned ad
>> >bakke eller i medvind, men du kender den når du hører den.
>> Hmm vil det sige ens blanding er for mager, hvis den 4takter ned af
>> bakke?
>
>Ikke nødvendigvis. En federe blanding vil stort set altid få den til at
>firetakte endnu mere. Juster den efter normal dagligdags ligeudkørsel.
>Hellere en for stor dyse end for lille, så man ikke risikerer en sætning af
>stemplet..
>
>Min knallert har det med at firtakte, hvis den ikke har nok at trække i.
>Dvs. at den firtakter lidt i 1. og 2. gear, men den ikke gør det i 3. og
4.,
>medmindre det går ned ad bakke. Hvis det går op ad bakke, gør den det
næsten
>aldrig, heller ikke i 1. og 2. Den gør det noget mindre, hvis jeg sætter en
>mindre dyse i, men det gør jeg ikke, da jeg synes den har en tendens til at
>sætte sig, selv om den aldrig helt har gjort det. Jeg kan fint holde til
>det, da jeg for det meste kører i 4. gear
>
>signing off.. demolition


Nej, hvis den kun 4-takter ned ad bakke, er blandingen sikkert OK. Martins
forklaring er ret god og du kan ikke være i tvivl når den 4-takter, så det
kunne tyde på, at din ikke gør. Det er en balancegang: For mager blanding
giver risiko for at den river, mens for fed får den til at 4-takte før
mulige topfart under alm. ligeud-kørsel .

Ole



Thomas Buus Andersen (11-05-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 11-05-01 11:53



> Nej, hvis den kun 4-takter ned ad bakke, er blandingen sikkert OK.
Martins
> forklaring er ret god og du kan ikke være i tvivl når den 4-takter, så det
> kunne tyde på, at din ikke gør. Det er en balancegang: For mager blanding
> giver risiko for at den river, mens for fed får den til at 4-takte før
> mulige topfart under alm. ligeud-kørsel .

Er det ikke bare nemmere at han lytte efter når den er kold? Så plejer
cokeren da at være god til at
få den til at 4-takte !

Hilsen Thomas





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408934
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste