/ Forside / Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Folkeskole
#NavnPoint
Nordsted1 3349
ans 2305
refi 1141
svendgive.. 1133
dova 890
frieda 840
hjkofoed 839
berpox 773
arne.jako.. 659
10  viviborgen 630
IT-vejledere
Fra : Bo Ramsing


Dato : 31-08-04 11:19

Hej gruppe,
da der også er set it-vejledere herinde har jeg følgende spørgsmål:
Er der nogen af jer der har erfaring med Ghostning af maskinparken med
Symantec (Norton) Ghost??

Helt bestemt søger jeg hjælp til at få lagt alle drivere på serveren, så
maskinerne selv henter dem under ghostprocessen når der er brug for dem.

Anyone?

Mvh
Bo



 
 
Arne H. Wilstrup (31-08-2004)
Kommentar
Fra : Arne H. Wilstrup


Dato : 31-08-04 15:45


"Bo Ramsing" <bo_ramsing@web.de> skrev i en meddelelse
news:413450ac$0$212$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej gruppe,
> da der også er set it-vejledere herinde har jeg følgende spørgsmål:
> Er der nogen af jer der har erfaring med Ghostning af maskinparken med
> Symantec (Norton) Ghost??
>
> Helt bestemt søger jeg hjælp til at få lagt alle drivere på serveren,

> maskinerne selv henter dem under ghostprocessen når der er brug for
dem.
>
> Anyone?

Spørgsmålet er for OT her i gruppen til at gå i detaljer med det. Du bør
derfor gøre et af tre ting (eller alle af tre ting):

1.søge oplysninger om dit problem på symantecs hjemmeside under
Ghost -der kan du se, hvad man kan med det produkt
2. spørge i en af windows-server-grupperne eller i ms-windows- gruppen
3. spørge en person der har personlig erfaring med produktet blandt dine
it-kolleger.

I Københavns kommune benytte skolevæsenet Ghost til at ghoste maskinerne
i vid udstrækning - der er dog problemer med anvendelsen i forhold til
Windows-programmerne, der skal aktiveres og så fx XP eller W2k -
En W2k-server giver også nogle af de muligheder, du efterlyser.

Men som sagt: svaret er meget teknisk og bør nok finde sin løsning i en
af de andre grupper.

--
ahw


Bo Ramsing (01-09-2004)
Kommentar
Fra : Bo Ramsing


Dato : 01-09-04 13:56

Et klik på usernet viser at Arne H. Wilstrup ikke er moderator på denne
gruppe. Et andet klik viser, at der ikke er mange emner her som Arne H.
Wilstrup ikke mener at skule aflevere sine 10 cent til.



Jeg citerer lige fra usernet omkring denne gruppe:



"Alle emner som lærere ..... i
folkeskolen ..... mener er relevante, for at folkeskolen kan udvikles og
fornyes."



Jeg er lærer i folkeskolen - og i modsætning til dig er jeg IT-vejleder, så
jeg ved rent faktisk hvad jeg snakker om. Jeg ved at et image, der ikke er
mere en 6 måneder gammelt, har en positiv effekt på såvel lærer som elever
og dermed fremmer brugen og indlæringen. Jeg ved hvor meget det betyder at
processen med at fremstille disse images er så nem som det overhovedet er
muligt, for at sikre en halvårlig update.



Derfor er jeg her, og derfor leder jeg efter kompetente kollegaer - og det
er ikke dig Arne H. Wilstrup! Du har efter dit indlæg ikke for 5 flade øre
forstand på det her, så hvorfor holder du dig ikke bare udenfor? Dine 3
"gode råd" er sgu da til at skrige over: Søg på nettet, spørg i
Windows-grupperne. Jatak - hvad pokker tror du jeg gjorde inden jeg
fortvivlet prøvede i denne gruppe, hvor der så godt som ingen trafik er??

"Eller spørg en kollega" - hvad er det lige jeg prøver på her?



Jeg skal nok selv afgører om mit spørgsmål et OT eller ej. Der er, heller
ikke i det sammenhæng, brug for dig



Dit tåbelige indlæg har nok stoppet for andre der evt. kunne have hjulpet,
så tak for det da.



Ramsing





"Arne H. Wilstrup" <karl@utroligsmart.dk> skrev i en meddelelse
news:41348d79$0$160$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Spørgsmålet er for OT her i gruppen til at gå i detaljer med det. Du bør
> derfor gøre et af tre ting (eller alle af tre ting):
>
> 1.søge oplysninger om dit problem på symantecs hjemmeside under
> Ghost -der kan du se, hvad man kan med det produkt
> 2. spørge i en af windows-server-grupperne eller i ms-windows- gruppen
> 3. spørge en person der har personlig erfaring med produktet blandt dine
> it-kolleger.
>
> I Københavns kommune benytte skolevæsenet Ghost til at ghoste maskinerne
> i vid udstrækning - der er dog problemer med anvendelsen i forhold til
> Windows-programmerne, der skal aktiveres og så fx XP eller W2k -
> En W2k-server giver også nogle af de muligheder, du efterlyser.
>
> Men som sagt: svaret er meget teknisk og bør nok finde sin løsning i en
> af de andre grupper.
>
> --
> ahw
>



Arne H. Wilstrup (01-09-2004)
Kommentar
Fra : Arne H. Wilstrup


Dato : 01-09-04 19:35


"Bo Ramsing" <bo_ramsing@web.de> skrev i en meddelelse
news:4135c6e2$0$203$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg er lærer i folkeskolen - og i modsætning til dig er jeg
IT-vejleder, så
> jeg ved rent faktisk hvad jeg snakker om. Jeg ved at et image, der
ikke er
> mere en 6 måneder gammelt, har en positiv effekt på såvel lærer som
elever
> og dermed fremmer brugen og indlæringen. Jeg ved hvor meget det
betyder at
> processen med at fremstille disse images er så nem som det overhovedet
er
> muligt, for at sikre en halvårlig update.

Jeg ved ikke hvad du har gang i her, men lad mig opdatere din viden:

Jeg har været IT-vejleder i næsten 12 år - har været involveret i at
installere netværk på min skole, var en af de første, der fik gjort mit
skolevæsen opmærksom på Ghostløsningen og dermed fik indledt de første
kommunale aftaler om Ghost-implementeringen.

Jeg har beskæftiget mig med IT i mere end 25 år, har læst til MCSE i
Microsoft-produkter og har i øvrigt deltaget i adskillige kurser og
uddannelser inden for dette område.

Læg dertil at jeg privat arbejder med store mængder af computere og
deler bolig med en professionel it-mand.
I år har jeg trappet ned og er "kun" involveret i kommunens
intranetstrategi og hjemmesideproduktion samt omkring det pædagogiske
it-kørekort.

Hvad angår det at være moderator, så skal jeg blot minde dig om at dine
forespørgsler omkring Ghost er OT i denne gruppe - du er meget velkommen
til at spørge om Ghost i almindelighed, men du kan ikke forvente at få
svar på _teknikken_ i denne gruppe -og det var hvad jeg skrev.

>
>
>
> Derfor er jeg her, og derfor leder jeg efter kompetente kollegaer - og
det
> er ikke dig Arne H. Wilstrup! Du har efter dit indlæg ikke for 5 flade
øre
> forstand på det her, så hvorfor holder du dig ikke bare udenfor?

Fordi jeg arbejdede med Ghost-systemet før du blev tør bag ørene, min
dreng. Jeg ved - modsætning til dig - hvad jeg snakker om, og jeg
fastholder at en forklaring til dig om teknikken bag ghost er OT i denne
gruppe.

Dine 3
> "gode råd" er sgu da til at skrige over: Søg på nettet, spørg i
> Windows-grupperne. Jatak - hvad pokker tror du jeg gjorde inden jeg
> fortvivlet prøvede i denne gruppe, hvor der så godt som ingen trafik
er??

Du burde have spurgt i en af de andre grupper -denne gruppe er relateret
skolemæssige problemer, ikke forklaringer på tekniske løsninger,hvor
relevante du end mener de er. Du har lov til at efterspørge generelle
løsninger herunder om Ghost, men det er ikke On Topic at bede om
tekniske løsninger i detaljer - men naturligvis kan jeg da ikke
forhindre dig i at forsøge. Der skal da nok være nogen, der svarer dig.
>
> "Eller spørg en kollega" - hvad er det lige jeg prøver på her?

En kollega, der kender til Ghosts virkemåde, hvad du åbenbart ikke gør.
Selektiv læsning er åbenbart dit særkende. Denne gruppe har andre folk
der deltager end "kolleger".

> Jeg skal nok selv afgører om mit spørgsmål et OT eller ej. Der er,
heller
> ikke i det sammenhæng, brug for dig

Du kan vælge at følge fundatsen eller ej -jeg gjorde dig blot opmærksom
på at du kunne få bedre teknisk hjælp andre steder.
Òm du har brug for mig eller ej, afgør du naturligvis selv, men - som en
boomerang må jeg kaste dit svar tilbage i hovedet på dig selv: der er
heller ikke i denne sammenhæng brug for dig til at belære mig om hvad
JEG skal tillade mig at skrive om.
>
> Dit tåbelige indlæg har nok stoppet for andre der evt. kunne have
hjulpet,
> så tak for det da.

Det er ikke mere tåbeligt end dit -og jeg skal forklare dig hvorfor,
siden du ikke evner at forstå selv simple indlæg.

1. du stiller et OT-spørgsmål, hvor du forventer teknisk hjælp
2. jeg svarer dig at du kan få bedre hjælp andre steder end her og giver
dig nogle forslag -for nu at gøre det kort
3. du bliver sur og kommer med hidsige udfald mod min person, idet ud
postulerer en hel masse, som du ikke aner en roterende knortekæp om.
4. jeg forklarer endvidere hvad man gør i Københavns kommune.

Det er altså venligheder, jeg fremkommer med,som du altså vælger at
opfatte negativt.

Du burde undlade den slags postulater før du skrider til alt for hurtige
konklusioner.

Det er trist at en kollega farer sådan frem mod en anden kollega uden i
det mindste at have nærlæst tingene til bunds, men det er jo det, der
sker indimellem, men man kan da i det mindste bruge dit svar positivt
til at forklare omverdenen at lærere ikke altid er 100 procent enige i
alt.

Som du skrev får du svar - oven i købet i en måske mere fordragelig tone
end du selv giver udtryk for.

--
Arne H. Wilstrup
overlærer, cand.pæd.
it-vejleder vedr. skoleintranet


Zeki (01-09-2004)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 01-09-04 15:30

"Bo Ramsing" <bo_ramsing@web.de> skrev i en meddelelse
news:413450ac$0$212$14726298@news.sunsite.dk...

> da der også er set it-vejledere herinde har jeg følgende spørgsmål:
> Er der nogen af jer der har erfaring med Ghostning af maskinparken med
> Symantec (Norton) Ghost??

Ja, vi bruger Ghost på vores netværk.

> Helt bestemt søger jeg hjælp til at få lagt alle drivere på serveren, så
> maskinerne selv henter dem under ghostprocessen når der er brug for dem.

Når der er brug for dem? I hvilke tilfælde? Kan du præcisere?

Hvorfor ikke bare dumpe et færdigt image?

Mvh Zeki





Bo Ramsing (01-09-2004)
Kommentar
Fra : Bo Ramsing


Dato : 01-09-04 16:18

Endelig et fornuftigt menneske

Det det handler om er, at vi på vores skole har 6 forskellige slags PCér.
Når jeg laver et nyt image, laver jeg alså et "grundimage som jeg derefter
ghoster ud til 6 forskellige maskiner. Derefter tilpasses imaget på de 6
forskellige maskiner med de rigtige drivere til grafikkort, netkort osv..
Alså de drivere der er specifikke til den enkelte type pc. Så trækkes de 6
image hjem igen for derefter at blive ghostet ud til alle maskiner.

Det tager tid at tilpasse imaget til hver slags maskine og jeg har set at
det er muligt at lave et image UDEN drivere til de forskellige pcér.
"GrundImaget" blev ghostet ud, og hver enkelt pc gik automatisk ud på
skolens (firmaets) server i et dertil indrettet bibliotek og hentede de
drivere der var brug for.
Der var mange fordele i det.

For det første var imaget meget mindre - hovedsageligt fordi alle Windows
Cabs også lå i det omtalte bib. - og dermed hurtigere at ghoste ud.
For det andet skulle der "kun" laves eet image og man skulle ikke bruge tid
på at tilpasse det til de enkelte maskintyper.

Jeg har set det gjort, men kan ikke komme i kontakt med vedkommende igen for
at få et par tips. Jeg har læst hvad jeg kunne komme i nærheden af - men
fandt heller ikke noget der og jeg har skrevet til Norton, men nærkeligt nok
ingen svar.

Det ville være helt genialt hvis jeg kunne få det til at lykkes. Det ville
gøre det meget hurtigere og fleksibelt når der skulle reageres på ønsker fra
kollegaerne.

Har du et tip der kan hjælpe mig?

Mvh
Bo


"Zeki" <zeki@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:w1lZc.42106$Vf.2240145@news000.worldonline.dk...
> "Bo Ramsing" <bo_ramsing@web.de> skrev i en meddelelse
> news:413450ac$0$212$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > da der også er set it-vejledere herinde har jeg følgende spørgsmål:
> > Er der nogen af jer der har erfaring med Ghostning af maskinparken med
> > Symantec (Norton) Ghost??
>
> Ja, vi bruger Ghost på vores netværk.
>
> > Helt bestemt søger jeg hjælp til at få lagt alle drivere på serveren, så
> > maskinerne selv henter dem under ghostprocessen når der er brug for dem.
>
> Når der er brug for dem? I hvilke tilfælde? Kan du præcisere?
>
> Hvorfor ikke bare dumpe et færdigt image?
>
> Mvh Zeki
>
>
>
>



Zeki (01-09-2004)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 01-09-04 18:44

> Det tager tid at tilpasse imaget til hver slags maskine og jeg har set at
> det er muligt at lave et image UDEN drivere til de forskellige pcér.

Jeg ved ikke om jeg har forstået dig ret, men:

På vores skole (vi kører med fire forskellige maskintyper) ligger der ingen
drivere i nogle af de fire image - der ligger udelukkende XP og programmer.
Driverne er placeret på en G-boot CD-rom, som i virkeligheden er en
installations CD med meget få filer (måske er det den du refererer til?)

Sådan én CD kan du generere inde i Ghost-konsollen (under 'boot CD' tror jeg
det hedder). Du kan også vælge at smide driversamlingen ned på et bibliotek
på serveren.

> "GrundImaget" blev ghostet ud, og hver enkelt pc gik automatisk ud på
> skolens (firmaets) server i et dertil indrettet bibliotek og hentede de
> drivere der var brug for.

Automatisk? Hvordan mon det foregår? Kører I med Ghost 7.5 eller Ghost 8.0?

> Har du et tip der kan hjælpe mig?

Jeg har sendt dit spørgsmål videre i systemet.

Mvh Zeki



Arne H. Wilstrup (01-09-2004)
Kommentar
Fra : Arne H. Wilstrup


Dato : 01-09-04 20:09


"Zeki" <zeki@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:uUnZc.42153$Vf.2245058@news000.worldonline.dk...
> På vores skole (vi kører med fire forskellige maskintyper) ligger der
ingen
> drivere i nogle af de fire image - der ligger udelukkende XP og
programmer.
> Driverne er placeret på en G-boot CD-rom, som i virkeligheden er en
> installations CD med meget få filer (måske er det den du refererer
til?)

Det er det sikkert - men hans spørgsmål er ikke særlig klare -
styresystemer, servernavn etc. Men det lyder som om det er det, der er
tale om her.
>
[..]

Du kan også vælge at smide driversamlingen ned på et bibliotek
> på serveren.

Men automatisk? Det er det springende punkt - det er jo via
styresystemet, man evt. skal vælge drivere -


> > "GrundImaget" blev ghostet ud, og hver enkelt pc gik automatisk ud

> > skolens (firmaets) server i et dertil indrettet bibliotek og
hentede de
> > drivere der var brug for.
>
> Automatisk? Hvordan mon det foregår? Kører I med Ghost 7.5 eller Ghost
8.0?

Også interessant - men som jeg skrev, kan man tænke sig mange
muligheder - scripts, menusystemer, aktiv medvirken,
registry-overskrivning.
>
> > Har du et tip der kan hjælpe mig?
>
> Jeg har sendt dit spørgsmål videre i systemet.

jeg er da spændt på, hvad man kommer frem til - tiden arbejder jo for os
her - teknikken bliver jo mere og mere avanceret.
--
ahw


Bo Ramsing (02-09-2004)
Kommentar
Fra : Bo Ramsing


Dato : 02-09-04 13:26

Vi kører med Ghost 7.5.0.335.
Hvis jeg, som du siger, smider driversamlingen ned på serveren, så synes jeg
at have oplevet problemer med at få maskinerne til at hente den rigtige
netkort-driver? Måske kun et prob. med 98 og ikke i XP? Vi har kun
98-maskiner hos os.

Mvh
Bo

Bye the way. Enkelte har været så venlige at svarer til min mailadresse. Tak
for det. På det ene brev kunne jeg forstå at Arne blander sig igen. Det
nytter ikke så meget Arne. Du står nu sammen med Bo Warming i mit
killfilter. Og der passer du vist meget godt hen!

Tak til de andre



"Zeki" <zeki@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:uUnZc.42153$Vf.2245058@news000.worldonline.dk...
> > Det tager tid at tilpasse imaget til hver slags maskine og jeg har set
at
> > det er muligt at lave et image UDEN drivere til de forskellige pcér.
>
> Jeg ved ikke om jeg har forstået dig ret, men:
>
> På vores skole (vi kører med fire forskellige maskintyper) ligger der
ingen
> drivere i nogle af de fire image - der ligger udelukkende XP og
programmer.
> Driverne er placeret på en G-boot CD-rom, som i virkeligheden er en
> installations CD med meget få filer (måske er det den du refererer til?)
>
> Sådan én CD kan du generere inde i Ghost-konsollen (under 'boot CD' tror
jeg
> det hedder). Du kan også vælge at smide driversamlingen ned på et
bibliotek
> på serveren.
>
> > "GrundImaget" blev ghostet ud, og hver enkelt pc gik automatisk ud på
> > skolens (firmaets) server i et dertil indrettet bibliotek og hentede de
> > drivere der var brug for.
>
> Automatisk? Hvordan mon det foregår? Kører I med Ghost 7.5 eller Ghost
8.0?
>
> > Har du et tip der kan hjælpe mig?
>
> Jeg har sendt dit spørgsmål videre i systemet.
>
> Mvh Zeki
>
>



Zeki (02-09-2004)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 02-09-04 15:23

Her er svaret jeg modtog fra kommunens nteværks-eksperter:

"For at dette kan lade sig gøre, anvender man et program der hedder Sysprep
fra Microsoft, hvilket Ghost endda understøtter.
Vi forkastede dog denne metode, da sysprep er en særdeles langsommelig
proces (tar mange gange længere tid at lægge ét image på en maskine), der
gør at Image er meget lang tid om at installere sig på den enkelte pc.
Med andre ord er det efter min og Kenneths mening, tør jeg godt sige, ikke
en løsning der kan anvendes i et så dynamisk it-miljø, som er på en skole.
I en virksomhed, der lægger Image på sekretærens PC, når hun skal skiftes
ud, eller på enkelte maskiner af og til og rundt omkring, kan jeg godt se
fordelene, derved."

Mvh Zeki




Arne H. Wilstrup (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Arne H. Wilstrup


Dato : 03-09-04 16:46


"Bo Ramsing" <bo_ramsing@web.de> skrev i en meddelelse
news:4137113a$0$208$14726298@news.sunsite.dk...
> >
> Bye the way. Enkelte har været så venlige at svarer til min
mailadresse. Tak
> for det. På det ene brev kunne jeg forstå at Arne blander sig igen.
Det
> nytter ikke så meget Arne. Du står nu sammen med Bo Warming i mit
> killfilter. Og der passer du vist meget godt hen!

Det var dig, der bad om hjælp -den fik du - at du ikke bryder dig om
det, kan jeg sådan set ikke gøre for. Ejheller kan jeg gøre for at du
blev sat til vægs omkring dine løgnagtige postulater om min person - i
stedet for at beklage at du var ude på et overdrev, vælger du at blive
fornærmet - det må du så selv om.

Jeg ved godt at du ikke kan læse mit indlæg her, hvis du allerede har
sat mig i dit filter - men det er dog muligt at du læser det, hvis du
læser andres kommentarer til mit indlæg -ellers er det da ligemeget.
Du bad om hjælp, du fik den -du brød dig ikke om de svar du fik, men
indledte en sand mudderkastning mod min person med en lang række
ukorrekte påstande - en pinlig opførsel fra din side. Men hva' - det
ville jo være mærkværdigt hvis alle 70.000 kolleger var enig med
hinanden om alt.

--
ahw


Peter Hindsgaul (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Peter Hindsgaul


Dato : 03-09-04 19:28

"Arne H. Wilstrup" <karl@utroligsmart.dk> skrev i en meddelelse
news:413891c4$0$176$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Bo Ramsing" <bo_ramsing@web.de> skrev i en meddelelse
> news:4137113a$0$208$14726298@news.sunsite.dk...
> > >
> > Bye the way. Enkelte har været så venlige at svarer til min
> mailadresse. Tak
> > for det. På det ene brev kunne jeg forstå at Arne blander sig igen.
> Det
> > nytter ikke så meget Arne. Du står nu sammen med Bo Warming i mit
> > killfilter. Og der passer du vist meget godt hen!
>
> Det var dig, der bad om hjælp -den fik du - at du ikke bryder dig om
> det, kan jeg sådan set ikke gøre for. Ejheller kan jeg gøre for at du
> blev sat til vægs omkring dine løgnagtige postulater om min person - i
> stedet for at beklage at du var ude på et overdrev, vælger du at blive
> fornærmet - det må du så selv om.
>
> Jeg ved godt at du ikke kan læse mit indlæg her, hvis du allerede har
> sat mig i dit filter - men det er dog muligt at du læser det, hvis du
> læser andres kommentarer til mit indlæg -ellers er det da ligemeget.

Næh, jeg synes da han skal læse det. Og så synes jeg i øvrigt at fundatsen
for denne gruppe skal ændres, så det er helt klart at det er undervisning og
dermed relaterede pædagogiske og sociale emner der debateres

> Du bad om hjælp, du fik den -du brød dig ikke om de svar du fik, men
> indledte en sand mudderkastning mod min person med en lang række
> ukorrekte påstande - en pinlig opførsel fra din side. Men hva' - det
> ville jo være mærkværdigt hvis alle 70.000 kolleger var enig med
> hinanden om alt.
>
> --
> ahw


Venlig hilsen
Peter Hindsgaul



Arne H. Wilstrup (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Arne H. Wilstrup


Dato : 03-09-04 21:23


"Peter Hindsgaul" <peter@hindsgaul.> skrev i en meddelelse
news:4138b7c4$0$264$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Næh, jeg synes da han skal læse det. Og så synes jeg i øvrigt at
fundatsen
> for denne gruppe skal ændres, så det er helt klart at det er
undervisning og
> dermed relaterede pædagogiske og sociale emner der debateres

Helt enig -

--
ahw


Peter Hindsgaul (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Peter Hindsgaul


Dato : 03-09-04 21:40

"Arne H. Wilstrup" <karl@utroligsmart.dk> skrev i en meddelelse
news:4138d28a$0$182$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Peter Hindsgaul" <peter@hindsgaul.> skrev i en meddelelse
> news:4138b7c4$0$264$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Næh, jeg synes da han skal læse det. Og så synes jeg i øvrigt at
> fundatsen
> > for denne gruppe skal ændres, så det er helt klart at det er
> undervisning og
> > dermed relaterede pædagogiske og sociale emner der debateres
>
> Helt enig -

Men hvordan og hvor foreslår man egentlig det?

Venlig hilsen
Peter Hindsgaul



Lars Remmen (04-09-2004)
Kommentar
Fra : Lars Remmen


Dato : 04-09-04 08:46

Peter Hindsgaul wrote:

>
> Men hvordan og hvor foreslår man egentlig det?
>
> Venlig hilsen
> Peter Hindsgaul

Du laver et OTD og poster den i dk.admin.

Se http://usenet.dk/otd/

Lars


Peter Hindsgaul (04-09-2004)
Kommentar
Fra : Peter Hindsgaul


Dato : 04-09-04 09:51

"Lars Remmen" <news@remmen.org> skrev i en meddelelse
news:413972be$0$211$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Du laver et OTD og poster den i dk.admin.
>
> Se http://usenet.dk/otd/

Tak skal du have.

Venlig hilsen
Peter Hindsgaul



Zeki (04-09-2004)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 04-09-04 09:11

> Næh, jeg synes da han skal læse det. Og så synes jeg i øvrigt at fundatsen
> for denne gruppe skal ændres, så det er helt klart at det er undervisning
og
> dermed relaterede pædagogiske og sociale emner der debateres

Ih ja. Begræns endelig mulighederne for topic i en nyhedsgruppe hvor der i
forvejen bliver postet ganske få indlæg.

Smart.

Mvh Zeki



Peter Hindsgaul (04-09-2004)
Kommentar
Fra : Peter Hindsgaul


Dato : 04-09-04 09:50

"Zeki" <zeki@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:tMe_c.43053$Vf.2288819@news000.worldonline.dk...
> > Næh, jeg synes da han skal læse det. Og så synes jeg i øvrigt at
fundatsen
> > for denne gruppe skal ændres, så det er helt klart at det er
undervisning
> og
> > dermed relaterede pædagogiske og sociale emner der debateres
>
> Ih ja. Begræns endelig mulighederne for topic i en nyhedsgruppe hvor der i
> forvejen bliver postet ganske få indlæg.
>
> Smart.

Ja, egentlig ret smart, hvis jeg skal sige det selv.

Min holdning kan måske skyldes, at jeg ikke er et produkt af firsernes "jeg
skal have lov til at gøre, hvad jeg vil, når jeg vil og hvor jeg
vil"-mantra.

Gruppens eksistens-berettigelse har intet at gøre med antallet af indlæg,
men udelukkende med, om de indlæg der bliver postet rent faktisk handler om
"undervisning-folkeskole" - for at bruge ordene fra gruppens navn!

Som jeg læser gruppens fundats vil en debat om hvorvidt der skal bruges
Linux eller Windows på klienterne sagtens være relevant, i modsætning til en
diskussion om Linux eller Windows er bedst som filserver.

En diskussion af, hvordan et image bliver placeret på en klient kan jeg ikke
se den "undervisning-folkeskole"-mæssige relevans i. Det er et teknisk
problem, der bare skal løses - og det vil være yderst relevant at søge hjælp
til den slags i en teknik-gruppe.

Men det må jo komme an på en debat. Jeg går i hvert fald i gang med at
skrive et forslag til en ny fundats, og så må I jo reagere som I har lyst
til.

Og selv om der ikke altid er så mange indlæg i denne gruppe: Debatten om
fundatsen kommer ikke til at foregå her

Venlig hilsen
Peter Hindsgaul



Zeki (04-09-2004)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 04-09-04 11:09

> Ja, egentlig ret smart, hvis jeg skal sige det selv.

> Min holdning kan måske skyldes, at jeg ikke er et produkt af firsernes
"jeg
> skal have lov til at gøre, hvad jeg vil, når jeg vil og hvor jeg
> vil"-mantra.

Hvad i alverden har det med sagen at gøre? Fordi man argumenterer imod et
evt forbud, så skal man straks klassificeres?

Men siden du mener at gruppen kun må indeholde emner af "pædagogisk og
social" karakter, så husk lige at skrive i admingruppen at du dette så vil
betyde farvel til diverse emner som f.eks skolernes økonomi, tilsyn af
faglokaler, fagforenings-og lønrelaterede emner, IT-vejleder spørgsmål og
hvad ansatte på en skole ellers kunne finde på at debattere eller spørge om.

>>En diskussion af, hvordan et image bliver placeret på en klient kan jeg
ikke
se den "undervisning-folkeskole"-mæssige relevans i. Det er et teknisk
problem, der bare skal løses - og det vil være yderst relevant at søge hjælp
til den slags i en teknik-gruppe.

Hvad Bo også gjorde- uden succes. Tænk dig, han fandt først hjælpen da han
stødte på en kollega - i denne gruppe!

Mvh Zeki






Peter Hindsgaul (04-09-2004)
Kommentar
Fra : Peter Hindsgaul


Dato : 04-09-04 11:20

"Zeki" <zeki@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:gvg_c.43097$Vf.2289927@news000.worldonline.dk...
> > Ja, egentlig ret smart, hvis jeg skal sige det selv.
>
> > Min holdning kan måske skyldes, at jeg ikke er et produkt af firsernes
> "jeg
> > skal have lov til at gøre, hvad jeg vil, når jeg vil og hvor jeg
> > vil"-mantra.
>
> Hvad i alverden har det med sagen at gøre? Fordi man argumenterer imod et
> evt forbud, så skal man straks klassificeres?

Jeg klassificerer på ingen måde dig. Jeg oplyser om mig selv, og hvad der
ligger til grund for MIN holdning. Deraf kan ingenlunde sluttes, hvad der
ligger til grund for andre eller andres holdninger.

> Men siden du mener at gruppen kun må indeholde emner af "pædagogisk og
> social" karakter, så husk lige at skrive i admingruppen at du dette så vil
> betyde farvel til diverse emner som f.eks skolernes økonomi, tilsyn af
> faglokaler, fagforenings-og lønrelaterede emner, IT-vejleder spørgsmål og
> hvad ansatte på en skole ellers kunne finde på at debattere eller spørge
om.

Nej, jeg skal skrive hvad jeg mener. Du kan skrive hvad du mener.

> >>En diskussion af, hvordan et image bliver placeret på en klient kan jeg
> ikke
> se den "undervisning-folkeskole"-mæssige relevans i. Det er et teknisk
> problem, der bare skal løses - og det vil være yderst relevant at søge
hjælp
> til den slags i en teknik-gruppe.
>
> Hvad Bo også gjorde- uden succes. Tænk dig, han fandt først hjælpen da han
> stødte på en kollega - i denne gruppe!

Og deraf følger, at jeg kan spørge om hvad som helst, fordi der måske er en
kollega, der har oplevet noget lignende?

Jeg har engang i en pda-gruppe spurgt, om microdrives kunne tage skade af,
at pda-en sad i en magnetisk holder. Jeg bruger bl.a. min pda med navigation
når jeg skal på kursus et sted jeg ikke ved hvor er. Jeg kan så spørge her i
gruppen fordi, dels anvendelsen af min pda kan relateres til mit job som
lærer, dels fordi der nok skal være andre lærere der har en pda, og nogle af
dem måske også et microdrive?

Venlig hilsen
Peter Hindsgaul



Jørn Hedegaard Povls~ (28-10-2004)
Kommentar
Fra : Jørn Hedegaard Povls~


Dato : 28-10-04 21:34

Peter Hindsgaul wrote:
> Og så synes jeg i øvrigt at fundatsen
> for denne gruppe skal ændres, så det er helt klart at det er undervisning og
> dermed relaterede pædagogiske og sociale emner der debateres

Jeg synes også fundatsen bør ændres,
Det er uacceptabelt at to-tre
lærere, der ikke magter at nuancere en diskussion, og
som lige så godt kunne sprede deres visdoms guldkorn
bla. kollegaer i skolekom, vedblivende bliver ved
med at tro at "dk.undervisning.folkeskole" er en kampplads
mellem skolefjerne og skolenære.
Det kan gøres bedre! Og jeg opfordrer de to-tre lærere, der
er i gruppen, til at følge med i parrallelgrupperne i
Skandinavien, med henblik på at *lære* hvordan man diskuterer
med hinanden.


Med venlig hilsen
Jørn Hedegaard Povlsen











>
>
>>Du bad om hjælp, du fik den -du brød dig ikke om de svar du fik, men
>>indledte en sand mudderkastning mod min person med en lang række
>>ukorrekte påstande - en pinlig opførsel fra din side. Men hva' - det
>>ville jo være mærkværdigt hvis alle 70.000 kolleger var enig med
>>hinanden om alt.
>>
>> --
>>ahw
>
>
>
> Venlig hilsen
> Peter Hindsgaul
>
>

Peter Hindsgaul (28-10-2004)
Kommentar
Fra : Peter Hindsgaul


Dato : 28-10-04 22:04

"Jørn Hedegaard Povlsen" <j_h_p@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:418157ae$0$204$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Peter Hindsgaul wrote:
>> Og så synes jeg i øvrigt at fundatsen
>> for denne gruppe skal ændres, så det er helt klart at det er undervisning
>> og
>> dermed relaterede pædagogiske og sociale emner der debateres
>
> Jeg synes også fundatsen bør ændres,
> Det er uacceptabelt at to-tre
> lærere, der ikke magter at nuancere en diskussion, og
> som lige så godt kunne sprede deres visdoms guldkorn
> bla. kollegaer i skolekom, vedblivende bliver ved
> med at tro at "dk.undervisning.folkeskole" er en kampplads
> mellem skolefjerne og skolenære.
> Det kan gøres bedre! Og jeg opfordrer de to-tre lærere, der
> er i gruppen, til at følge med i parrallelgrupperne i
> Skandinavien, med henblik på at *lære* hvordan man diskuterer
> med hinanden.

Var det kun mig, der hørte en loppe gø?



Arne H. Wilstrup (28-10-2004)
Kommentar
Fra : Arne H. Wilstrup


Dato : 28-10-04 23:37


"Peter Hindsgaul" <peter@hindsgaul.> skrev i en meddelelse
news:41815ebc$0$291$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
[...]

Og jeg opfordrer de to-tre lærere, der
>> er i gruppen, til at følge med i parrallelgrupperne i
>> Skandinavien, med henblik på at *lære* hvordan man diskuterer
>> med hinanden.
>
> Var det kun mig, der hørte en loppe gø?

Næ, jeg hørte den også - men jeg kunne da tænke mig at komme med den
opfordring at de to-tre stykker, der ikke er lærere, men som altid bruger
tiden her i gruppen til at nedgøre lærerne, nedgøre folkeskolen og i det
hele taget udtale sig på en måde, der kun er egnet til at provokere og
genere arbejdssomme og flittige lærere, fandt sig en anden kampplads end
dk.undervisning.folkeskole - og jeg behøver ikke at være så forsigtig med at
sætte blot et navn på, nemlig Jørn Hedegaard Poulsen himself. Magen til
perfid personage skal man lede længe efter. Måske ville det være en rigtig
god idé at han daffede over til de grupper, han er så begejstret for og dér
lærte at debattere på en lødig facon, men det er nok for meget forlangt.

--
ahw
>
>



Jørgen Kristensen (29-10-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen Kristensen


Dato : 29-10-04 12:07

Arne H. Wilstrup wrote:

> "Peter Hindsgaul" <peter@hindsgaul.> skrev i en meddelelse
> news:41815ebc$0$291$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
>
> Og jeg opfordrer de to-tre lærere, der
>
>>>er i gruppen, til at følge med i parrallelgrupperne i
>>>Skandinavien, med henblik på at *lære* hvordan man diskuterer
>>>med hinanden.
>>
>>Var det kun mig, der hørte en loppe gø?
>
>
> Næ, jeg hørte den også - men jeg kunne da tænke mig at komme med den
> opfordring at de to-tre stykker, der ikke er lærere, men som altid bruger
> tiden her i gruppen til at nedgøre lærerne, nedgøre folkeskolen og i det
> hele taget udtale sig på en måde, der kun er egnet til at provokere og
> genere arbejdssomme og flittige lærere, fandt sig en anden kampplads end
> dk.undervisning.folkeskole - og jeg behøver ikke at være så forsigtig med at
> sætte blot et navn på, nemlig Jørn Hedegaard Poulsen himself. Magen til
> perfid personage skal man lede længe efter. Måske ville det være en rigtig
> god idé at han daffede over til de grupper, han er så begejstret for og dér
> lærte at debattere på en lødig facon, men det er nok for meget forlangt.

Vær høflig

Skriv i et høfligt sprog, som du kan være bekendt overfor fremmede,
ligesindede mennesker. Hvis du er ophidset, vred, eller for den sags
skyld beruset - eller hvis du ikke kan fordrage den debattør, du
svarer, bør du nok tænke dig om tre gange - evt. vente lidt - før du
besvarer, og ikke mindst sender et indlæg. Oftest er det bedst at lade
være.

Ovenstående vejledning til nye debattører har jeg fundet på
Jubii's debatforum.

Spørgsmål til flere:
Gæller de samme regler i dette debatforum ?

Mvh. Jørgen


Arne H. Wilstrup (29-10-2004)
Kommentar
Fra : Arne H. Wilstrup


Dato : 29-10-04 18:02


"Jørgen Kristensen" <jkr-herlev@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:4182243c$0$33744$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Vær høflig

Det er spildt på dig - det er forsøgt adskillige gange uden andet end
tilsvining fra din side.
>
> Skriv i et høfligt sprog, som du kan være bekendt overfor fremmede,
> ligesindede mennesker.

Den dag du bliver min ligesindede, vil jeg overveje det - men ikke p.t.

Hvis du er ophidset, vred, eller for den sags
> skyld beruset - eller hvis du ikke kan fordrage den debattør, du
> svarer, bør du nok tænke dig om tre gange - evt. vente lidt - før du
> besvarer, og ikke mindst sender et indlæg. Oftest er det bedst at lade
> være.

Det skulle du tage og tænke på, før du udsender det ene tåbelige indlæg
efter det andet.
>
> Ovenstående vejledning til nye debattører har jeg fundet på
> Jubii's debatforum.
>
> Spørgsmål til flere:
> Gæller de samme regler i dette debatforum ?

Det gælder for os alle, at tonen kan blive bedre, men der er folk der er
hinsides normalpædagogisk rækkevidde - de bliver mødt med det glatte lag, og
det synes jeg er helt i sin orden.

--
ahw



Hans Houmøller (29-10-2004)
Kommentar
Fra : Hans Houmøller


Dato : 29-10-04 22:11

Er der ikke en gruppe der hedder 'mudderkastning'? Her synes der at gå for
meget 'æh-bæh-buh' i den - for mig i hvert fald!
Hans

Arne H. Wilstrup (30-10-2004)
Kommentar
Fra : Arne H. Wilstrup


Dato : 30-10-04 09:00


"Hans Houmøller" <hanshoumoller@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4182b1c4$0$249$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Er der ikke en gruppe der hedder 'mudderkastning'? Her synes der at gå for
> meget 'æh-bæh-buh' i den - for mig i hvert fald!
> Hans

Slet ikke - men vi kan jo ikke forhindre at også tåber deltager.

--
ahw



Hans Houmøller (30-10-2004)
Kommentar
Fra : Hans Houmøller


Dato : 30-10-04 19:08

Da jeg ikke opfatter mig selv som en tåbe, er jeg helt sikker på at det ikke
er mig du mener, Arne!
) Hans

Arne H. Wilstrup (30-10-2004)
Kommentar
Fra : Arne H. Wilstrup


Dato : 30-10-04 20:08



"Hans Houmøller" <hanshoumoller@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4183d860$0$212$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Da jeg ikke opfatter mig selv som en tåbe, er jeg helt sikker på at det
> ikke
> er mig du mener, Arne!
> ) Hans

Det er det bestemt ikke! Men det gælder - gæt-selv-hvem!
--
ahw



Jørn Hedegaard Povls~ (30-10-2004)
Kommentar
Fra : Jørn Hedegaard Povls~


Dato : 30-10-04 20:23

Hans Houmøller wrote:
> Da jeg ikke opfatter mig selv som en tåbe, er jeg helt sikker på at det ikke
> er mig du mener, Arne!
> ) Hans

For at komme den travle ahw lidt til hjælp, har jeg
samlet lidt af ahw's spadeargumenter.(Der vel også,
midlertiddigt besvarer dit spørgsmål)


AHW's gyldne spadecitater:

Næ, fremmedfjendsk - at kalde en skovl for en skovl og en spade for en
spade har du det øjensynligt svært med.

Jeg kalder en skovl for en skovl og en spade for en
spade.

Jeg må som lærer i ret så mange år konstatere at der findes elever, der er
torskedumme - beklager, hvis jeg derved ikke er politisk korrekt, men det er
nogen gange nødvendigt at kalde en skovl for en skovl og en spade for en
spade

Jeg er overmåde tolerant - hvilket jeg f.eks. viser ved at nedlade mig til
at svare dig - men jeg er heller ikke bange for at kalde en spade for en
spade.

Er vi nu igen henne, hvor man ikke tør kalde en spade for en spade:
At kalde en skovl for en
skovl og en spade for en spade synes jeg af og til er noget positivt.

De må ikke kalde en spade for en spade og en haleneger
for en haleneger!


osv...


Søg selv videre i google under "spade wilstrup"

Med venlig hilsen
Jørn Hedegaard Povlsen

Jørn Hedegaard Povls~ (29-10-2004)
Kommentar
Fra : Jørn Hedegaard Povls~


Dato : 29-10-04 18:46

Jørgen Kristensen wrote:
> Arne H. Wilstrup wrote:
>
>> "Peter Hindsgaul" <peter@hindsgaul.> skrev i en meddelelse
>> news:41815ebc$0$291$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> [...]
>>
>> Og jeg opfordrer de to-tre lærere, der
>>
>>>> er i gruppen, til at følge med i parrallelgrupperne i
>>>> Skandinavien, med henblik på at *lære* hvordan man diskuterer
>>>> med hinanden.
>>>
>>>
>>> Var det kun mig, der hørte en loppe gø?
>>
>>
>>
>> Næ, jeg hørte den også - men jeg kunne da tænke mig at komme med den
>> opfordring at de to-tre stykker, der ikke er lærere, men som altid
>> bruger tiden her i gruppen til at nedgøre lærerne, nedgøre folkeskolen
>> og i det hele taget udtale sig på en måde, der kun er egnet til at
>> provokere og genere arbejdssomme og flittige lærere, fandt sig en
>> anden kampplads end dk.undervisning.folkeskole - og jeg behøver ikke
>> at være så forsigtig med at sætte blot et navn på, nemlig Jørn
>> Hedegaard Poulsen himself. Magen til perfid personage skal man lede
>> længe efter. Måske ville det være en rigtig god idé at han daffede
>> over til de grupper, han er så begejstret for og dér lærte at
>> debattere på en lødig facon, men det er nok for meget forlangt.
>
>
> Vær høflig
>
> Skriv i et høfligt sprog, som du kan være bekendt overfor fremmede,
> ligesindede mennesker. Hvis du er ophidset, vred, eller for den sags
> skyld beruset - eller hvis du ikke kan fordrage den debattør, du
> svarer, bør du nok tænke dig om tre gange - evt. vente lidt - før du
> besvarer, og ikke mindst sender et indlæg. Oftest er det bedst at lade
> være.
>
> Ovenstående vejledning til nye debattører har jeg fundet på
> Jubii's debatforum.
>
> Spørgsmål til flere:
> Gæller de samme regler i dette debatforum ?
Der er nogle lærere her (en 2-3 stykker,dvs. alle lærerne i gruppen),
der fordi, du staver gæller forkert, i stupid moromhed fristes af at
afstive egne uovertrufne færdigheder og egoer herved!

Du har fuldstændig ret!

Med venlig hilsen
Jørn Hedegaard Povlsen




> Mvh. Jørgen
J

Jørn Hedegaard Povls~ (29-10-2004)
Kommentar
Fra : Jørn Hedegaard Povls~


Dato : 29-10-04 19:50

Arne H. Wilstrup wrote:
> "Peter Hindsgaul" <peter@hindsgaul.> skrev i en meddelelse
> news:41815ebc$0$291$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
>
> Og jeg opfordrer de to-tre lærere, der
>
>>>er i gruppen, til at følge med i parrallelgrupperne i
>>>Skandinavien, med henblik på at *lære* hvordan man diskuterer
>>>med hinanden.
>>
>>Var det kun mig, der hørte en loppe gø?
>
>
> Næ, jeg hørte den også - men jeg kunne da tænke mig at komme med den
> opfordring at de to-tre stykker, der ikke er lærere, men som altid bruger
> tiden her i gruppen til at nedgøre lærerne, nedgøre folkeskolen og i det
> hele taget udtale sig på en måde, der kun er egnet til at provokere og
> genere arbejdssomme og flittige lærere,
HA! HA!

Hvordan egentlige flittige AHW, går det med din MSCE-grad?

Din Dr.-grad?, som du her i gruppen pralede med, at du var ved at færdiggøre
Hvordan går det egentlig med den?

Med venlig hilsen
Jørn Hedegaard Povlsen

Jørn Hedegaard Povls~ (29-10-2004)
Kommentar
Fra : Jørn Hedegaard Povls~


Dato : 29-10-04 18:19

Peter Hindsgaul wrote:
> "Jørn Hedegaard Povlsen" <j_h_p@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:418157ae$0$204$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>>Peter Hindsgaul wrote:
>>
>>>Og så synes jeg i øvrigt at fundatsen
>>>for denne gruppe skal ændres, så det er helt klart at det er undervisning
>>>og
>>>dermed relaterede pædagogiske og sociale emner der debateres
>>
>>Jeg synes også fundatsen bør ændres,
>>Det er uacceptabelt at to-tre
>>lærere, der ikke magter at nuancere en diskussion, og
>>som lige så godt kunne sprede deres visdoms guldkorn
>>bla. kollegaer i skolekom, vedblivende bliver ved
>>med at tro at "dk.undervisning.folkeskole" er en kampplads
>>mellem skolefjerne og skolenære.
>>Det kan gøres bedre! Og jeg opfordrer de to-tre lærere, der
>>er i gruppen, til at følge med i parrallelgrupperne i
>>Skandinavien, med henblik på at *lære* hvordan man diskuterer
>>med hinanden.
>
>
> Var det kun mig, der hørte en loppe gø?
Det er dig, der har foreslået fundatsen ændret!
Jeg svarer, mener jeg selv, ganske lødigt.
Hvad gør du Peter Hindsgaul?
>

Peter Hindsgaul (29-10-2004)
Kommentar
Fra : Peter Hindsgaul


Dato : 29-10-04 18:29

"Jørn Hedegaard Povlsen" <j_h_p@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:41827b5e$0$227$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

>> Var det kun mig, der hørte en loppe gø?
> Det er dig, der har foreslået fundatsen ændret!
> Jeg svarer, mener jeg selv, ganske lødigt.
> Hvad gør du Peter Hindsgaul?

Jeg svarede sådan set ikke, jeg spurgte!

Men det kan da godt være, at problemet i bund og grund handler om, at du
selv mener du er lødig.
Jeg er velsagtens en af de få, der ikke har dig i mit filter for tiden, så
jeg kan finde mange steder, hvor din lødighed bl.a. påbyder dig at kalde
folk "idiot" og lignende.
Hvis det er den type lødighed du tilsyneladende synes jeg mangler, så er det
fint nok for mig.

Hilsen
Peter Hindsgaul



Jørn Hedegaard Povls~ (29-10-2004)
Kommentar
Fra : Jørn Hedegaard Povls~


Dato : 29-10-04 20:24

Peter Hindsgaul wrote:
> "Jørn Hedegaard Povlsen" <j_h_p@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:41827b5e$0$227$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>
>>>Var det kun mig, der hørte en loppe gø?
>>
>>Det er dig, der har foreslået fundatsen ændret!
>>Jeg svarer, mener jeg selv, ganske lødigt.
>>Hvad gør du Peter Hindsgaul?
>
>
> Jeg svarede sådan set ikke, jeg spurgte!
Så repeterer jeg lige dit lødige spørgsmål
Hindsgaul:"Var det kun mig, der hørte en loppe gø?"


> Men det kan da godt være, at problemet i bund og grund handler om, at du
> selv mener du er lødig.
> Jeg er velsagtens en af de få,
Ja, det er kun ganske få!
> der ikke har dig i mit filter for tiden, så
> jeg kan finde mange steder, hvor din lødighed bl.a. påbyder dig at kalde
> folk "idiot" og lignende.
Ahw opfører sig, i denne gruppe, som i så mange andre grupper i usenet,
som idiot. Ahw's tågesvar er idiotiske!

> Hvis det er den type lødighed du tilsyneladende synes jeg mangler, så er det
> fint nok for mig.
Der ingen lødighed i at spørge:
"Var det kun mig, der hørte en loppe gø?"

Med venlig hilsen
Jørn Hedegaard Povlsen

Arne H. Wilstrup (01-09-2004)
Kommentar
Fra : Arne H. Wilstrup


Dato : 01-09-04 20:03


"Bo Ramsing" <bo_ramsing@web.de> skrev i en meddelelse
news:4135e82a$0$203$14726298@news.sunsite.dk...
[...]

> Det tager tid at tilpasse imaget til hver slags maskine og jeg har set
at
> det er muligt at lave et image UDEN drivere til de forskellige pcér.
> "GrundImaget" blev ghostet ud, og hver enkelt pc gik automatisk ud på
> skolens (firmaets) server i et dertil indrettet bibliotek og hentede
de
> drivere der var brug for.
> Der var mange fordele i det.

Du løber nok med en halv vind.
Det, du foreslår kan måske løses ved at du gemmer registry'et for hver
enkel maskine og overskriver den hver eneste gang du laver et
ghost-image.

En metode vi arbejdede med i sin tid var at lave et menusystem, som
poppede op hver gang vi ghostede en maskine - på det menusystem kunne vi
så vælge maskintype, unikt navn m.v., og sikre at mappen med registryet
på serveren til den pågældende maskine blev indlæst.
Men der var også "kun" tale om 50 maskiner.

Det indebar at når vi ghostede maskinerne, fik vi sikret at den aktuelle
maskine fik sit eget image - og det skete automatisk.

Men med kun 6 maskiner, er det meget at gøre ud af det. Du skal
alligevel ind og aktivere hver maskine - med mindre du benytter dig af
WLAN-systemet og Ghosts muligheder -(fx ghostwalker) -

En lettere måde er vel at lave et image af hver maskine på en cd-rom og
så sætte den igang hvis det er nødvendigt - eller også sørge for at
ghost-imaget befinder sig på en anden partition.

En tredie mulighed - og overkommelig prismæssigt - er de såkaldte
reborn-kort, der betyder at du sætter maskinerne op en gang - evt. med
et ghostimage -og så sikrer dette kort, at man kan lave hvad som helst
på maskinen -men uanset hvad du laver, vil man få det samme image
tilbage på maskinen som det oprindelige.

Du kan også benytte et program som deep freeze til formålet.

Så har du fået nogle svar helt OT - som du let, og uden sværdslag -
kunne have fået i en af de øvrige windows-grupper.

Men du burde betænke et par ekstra ting: du skriver ikke hvilket
styresystem, du anvender, du skriver ikke hvilken server du anvender,
version etc. PÅ den måde vil du have svært ved at få entydige svar.

Sådan som du forestiller dig det, er det ikke umiddelbart muligt udover
de forslag, jeg er fremkommet med - men du skriver formentlig nok, hvis
du kan finde en løsning, går jeg ud fra?
--
ahw





Ole Helms (04-09-2004)
Kommentar
Fra : Ole Helms


Dato : 04-09-04 12:47

On Wed, 1 Sep 2004 17:18:23 +0200, "Bo Ramsing" <bo_ramsing@web.de>
skrev:

>Har du et tip der kan hjælpe mig?
Hvis ikke du har lyst at bruge de tekniske nyhedsgrupper her, kunne du
overveje at stille dine spørgsmål på SkoleKom i én af konferencerne
IT-vejledning, Netværk TVÆEDB eller Datavejledere GYM.

--
Venligst
Ole Helms

Martin Rise Christen~ (01-09-2004)
Kommentar
Fra : Martin Rise Christen~


Dato : 01-09-04 21:12


"Bo Ramsing" <bo_ramsing@web.de> skrev i en meddelelse
news:413450ac$0$212$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej gruppe,
> da der også er set it-vejledere herinde har jeg følgende spørgsmål:
> Er der nogen af jer der har erfaring med Ghostning af maskinparken med
> Symantec (Norton) Ghost??
>
> Helt bestemt søger jeg hjælp til at få lagt alle drivere på serveren, så
> maskinerne selv henter dem under ghostprocessen når der er brug for dem.

En helt tredje løsningsmodel kunne være at anvende micorosoft Ris systemer -
men det kan være en lidt speget affære at komme igang med.

Mvh,

Martin



Cantona (04-09-2004)
Kommentar
Fra : Cantona


Dato : 04-09-04 12:59

I har sgu for meget tid, siden I gider bruge alt den tid på at kværulere
over de mindste detaljer, sagde manden og skrev et indlæg om netop dette -
hehe.......dobbeltmoralen længe leve.

Nå men alt andet lige så har denne tråd udviklet sig ret så "morsomt" og
mest af alt i en retning der ikke har syndeligt meget at gøre med Bo's
spørgsmål......men I er gode til at hakke på hinanden, det må man sige - tak
for underholdningen.

KL


"Bo Ramsing" <bo_ramsing@web.de> skrev i en meddelelse
news:413450ac$0$212$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej gruppe,
> da der også er set it-vejledere herinde har jeg følgende spørgsmål:
> Er der nogen af jer der har erfaring med Ghostning af maskinparken med
> Symantec (Norton) Ghost??
>
> Helt bestemt søger jeg hjælp til at få lagt alle drivere på serveren, så
> maskinerne selv henter dem under ghostprocessen når der er brug for dem.
>
> Anyone?
>
> Mvh
> Bo
>
>



Ronny Roy Nielsen (04-09-2004)
Kommentar
Fra : Ronny Roy Nielsen


Dato : 04-09-04 16:08


"Cantona" <kim_ludvig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4139adff$0$242$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> I har sgu for meget tid, siden I gider bruge alt den tid på at kværulere
> over de mindste detaljer, sagde manden og skrev et indlæg om netop dette -
> hehe.......dobbeltmoralen længe leve.
>
> Nå men alt andet lige så har denne tråd udviklet sig ret så "morsomt" og
> mest af alt i en retning der ikke har syndeligt meget at gøre med Bo's
> spørgsmål......men I er gode til at hakke på hinanden, det må man sige -
tak
> for underholdningen.

Ti stille! Det kunne jo være de lærer noget af dit indlæg! :D

Ironien er slående.



Ole Helms (04-09-2004)
Kommentar
Fra : Ole Helms


Dato : 04-09-04 23:09

On Sat, 4 Sep 2004 13:58:47 +0200, "Cantona" <kim_ludvig@hotmail.com>
skrev:

>men I er gode til at hakke på hinanden, det må man sige - tak
>for underholdningen.

Ja, det har du ret i!
- Og nu vi er ved det: Kunne jeg overtale dig til skrive efter
citatet? )

--
Venligst
Ole Helms

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408917
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste