/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
færdselsloven motorvej 110 - 130
Fra : Henrik Petersen


Dato : 21-07-04 21:56

Hej Alle

Jeg og min familie havde en diskution omkring de nye hastighedsregler på
motorvej.

Jeg sige: Når man køre ind på en påkørsel til en motorvej, så starter
motorvejen og i københavneområdet "som jeg bor i" er der jo 110, men på
motorvejen er hastigheden jo 130, hvis andet ikke er skilete. Så må jeg, når
jeg er påkøre en påkørsel til en motorvej, sætte gas på bilen og køre 130
(københavnsområdet) indtil jeg ser et 110 kmt skilt og først derfra køre
110. Jeg ved godt at det måske kun er ca 200 m. men aligevej må jeg køre 130
mkt indtil skiltet med 110.

eller hvordan skal dette tolkes?

Min kæreste siger at jeg kun må køre 110, da jeg jo ved at jeg på
motorvejen, som jeg er på vej ned på, kun må køre 110.

Hilsen henrik



 
 
Klaus Ellegaard (21-07-2004)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 21-07-04 22:03

"Henrik Petersen" <iskold(fjern?)@boparken(fjern?).dk> writes:

[Må man køre 110 eller 130 km/t fra tilkørsel til 110 km-skilt?]

>eller hvordan skal dette tolkes?

"Motorvej begynder"-skiltet betyder, du må køre 130 km/t, hvis
der ikke er skiltet med andet, og hvis forholdene er til det.
Det sidste er ret væsentligt, for det er ikke nemt at flette,
hvis man kører 20 km/t hurtigere end resten af trafikanterne.

Politiet har i trafikradio bekræftet, at det er lidt skidt, at
hastigheds-skiltene står så langt væk. Men at man rent faktisk
må køre 130, indtil skiltet kommer.

Mvh.
   Klaus.

Ivar (21-07-2004)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 21-07-04 23:28


Klaus Ellegaard skrev:

> Politiet har i trafikradio bekræftet, at det er lidt skidt, at
> hastigheds-skiltene står så langt væk. Men at man rent faktisk
> må køre 130, indtil skiltet kommer.

Når der er hastighedsbegrænsning, er der altid et skilt kort efter en påkørsel,
så det er ikke mange meter hvor man må køre 130 km/t.

Jeg finder det egentligt mere problematisk med hastighedsbegrænsninger
på over 50km/t få meter efter et byzone-skilt. Hvis der er et skilt med
70km/t ti meter efter et byzone-skilt, må man køre 80km/t til byzone-skiltet,
derefter skal man ned på 50km/t og efter ti meter må man igen gasse op.


Ivar



Peter Lykkegaard (21-07-2004)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 21-07-04 23:32

"Ivar" wrote

> Når der er hastighedsbegrænsning, er der altid et skilt kort efter en
påkørsel,

Er det ikke før uheldet man skal opsætte sin advarselstrekant?

- Peter



Reino Andersen (21-07-2004)
Kommentar
Fra : Reino Andersen


Dato : 21-07-04 23:41

Peter Lykkegaard skrev:

> Er det ikke før uheldet man skal opsætte sin advarselstrekant?

Nej - advarselstrekanten skal først placeres efter uheldet er sket...

--
Reino



bem (21-07-2004)
Kommentar
Fra : bem


Dato : 21-07-04 23:51

Reino Andersen wrote:
> Peter Lykkegaard skrev:
>
>> Er det ikke før uheldet man skal opsætte sin advarselstrekant?
>
> Nej - advarselstrekanten skal først placeres efter uheldet er sket...

LOL - tag den, Peter L

/Bo


Peter Lykkegaard (22-07-2004)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 22-07-04 00:07

"bem" wrote

> LOL - tag den, Peter L
>
jaja da, den lå fint også til venstre fod...

- Peter



Kell Petersen (22-07-2004)
Kommentar
Fra : Kell Petersen


Dato : 22-07-04 00:22

Nu burde man jo vide i Jura , at en påkørsel er noget strafbart
Påkørsel af fodgængere ,cykelister,skilte,vejtræere osv....

Og at det rent faktisk hedder en tilkørsel til motorvej .hvis det skal ligne
noget fra trådens start
men ellers er den rigtige betegnelse vist nok accellerationsbane , eller ved
afkørsel deaccellerationsbane
Og fra den ene til en anden motorvej er det sløjfer, fordi at set fra luften
ligner det en sløjfe..

sorry , kunne ikke lade være .

Men godt tænkt.
havde ikke selv tænkt den tanke at der er fri hastighed (130km/t) på
tilkørslerne.
måske skulle jeg lige ud på nogle motorveje , og fjerne et par skilte

Hvordan er det så i disse sløjfer , det må vel så være hastigheden på den
motorvej som man forlader , da man
jo ikke kender den man kommer ind på , før man ser det første skilt.
eller er udgangspunktet igen 130.km/t indtil det nye skilt, dukker op.??




Allan Kok (22-07-2004)
Kommentar
Fra : Allan Kok


Dato : 22-07-04 07:44


"Kell Petersen" <NOSPAMshiva@e-mail.dk> wrote in message
news:40fefb07$0$142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
<snip>

> Og at det rent faktisk hedder en tilkørsel til motorvej .hvis det skal
ligne
> noget fra trådens start
> men ellers er den rigtige betegnelse vist nok accellerationsbane , eller
ved
> afkørsel deaccellerationsbane
> Og fra den ene til en anden motorvej er det sløjfer, fordi at set fra
luften
> ligner det en sløjfe..
<snip>

Når vi nu skal blive i de rigtige betegnelser så hedder det ikke
deaccelleration, det hedder deceleration, eller negativ accelleration!

Allan



Reino Andersen (22-07-2004)
Kommentar
Fra : Reino Andersen


Dato : 22-07-04 08:26

Allan Kok skrev:

>> Og at det rent faktisk hedder en tilkørsel til motorvej .hvis det
>> skal ligne noget fra trådens start
>> men ellers er den rigtige betegnelse vist nok accellerationsbane ,
>> eller ved afkørsel deaccellerationsbane

Den ene betegnelse er ikke mere rigtig end den anden.

Det hedder tilkørselsbane eller accelerationsbane og frakørselsbane eller
decelerationsbane.

--
Reino



Reino Andersen (22-07-2004)
Kommentar
Fra : Reino Andersen


Dato : 22-07-04 09:39

Reino Andersen skrev:

> Allan Kok skrev:
>
>>> Og at det rent faktisk hedder en tilkørsel til motorvej .hvis det
>>> skal ligne noget fra trådens start
>>> men ellers er den rigtige betegnelse vist nok accellerationsbane ,
>>> eller ved afkørsel deaccellerationsbane

Ups - det var naturligvis Kell Petersen, der skrev ovenstående

--
Reino



Peter Lykkegaard (22-07-2004)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 22-07-04 11:14

"Kell Petersen" wrote

> Nu burde man jo vide i Jura , at en påkørsel er noget strafbart
> Påkørsel af fodgængere ,cykelister,skilte,vejtræere osv....
>
I alle tilfælde?

- Peter



Deaster (22-07-2004)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 22-07-04 11:28

"Kell Petersen" <NOSPAMshiva@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:40fefb07$0$142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Nu burde man jo vide i Jura , at en påkørsel er noget strafbart
> Påkørsel af fodgængere ,cykelister,skilte,vejtræere osv....

Det lyder da kedeligt, dvs. at hvis eks. ens bremser ikke virker eller lign.
og man så vælger at stoppe bilen ved at påkøre eks. et vejtræ/skilt, så
bliver man straffet ?



--
Deaster
"War is God´s way of teaching
Americans geography"



Henrik Petersen (22-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Petersen


Dato : 22-07-04 13:57


>
> Det lyder da kedeligt, dvs. at hvis eks. ens bremser ikke virker eller
lign.
> og man så vælger at stoppe bilen ved at påkøre eks. et vejtræ/skilt, så
> bliver man straffet ?

Men så er det jo så dejligt med jura, at alt ikke kun er sort og hvidt, for
så er der jo formildende omstændigheder ikk...

henirk



Bertel Lund Hansen (22-07-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 22-07-04 13:57

Deaster skrev:

>Det lyder da kedeligt, dvs. at hvis eks. ens bremser ikke virker eller lign.
>og man så vælger at stoppe bilen ved at påkøre eks. et vejtræ/skilt, så
>bliver man straffet ?

Naturligvis. Man bliver straffet for at køre med defekte bremser.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Deaster (22-07-2004)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 22-07-04 14:03

"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:vbevf0p2idnsovdt39qu5298j80e54os59@news.stofanet.dk...
> Deaster skrev:
>
> >Det lyder da kedeligt, dvs. at hvis eks. ens bremser ikke virker eller
lign.
> >og man så vælger at stoppe bilen ved at påkøre eks. et vejtræ/skilt, så
> >bliver man straffet ?
>
> Naturligvis. Man bliver straffet for at køre med defekte bremser.

Nåå ja, for bremser kan jo ikke få mekanisk defekt, gå hul på et bremserør,
sabotage eller lign. ?



--
Deaster
"War is God´s way of teaching
Americans geography"



Ole Andersen (24-07-2004)
Kommentar
Fra : Ole Andersen


Dato : 24-07-04 21:44

Deaster wrote:

> Nåå ja, for bremser kan jo ikke få mekanisk defekt, gå hul på et bremserør,
> sabotage eller lign. ?

Det sørger føreren vel for at kontrollere inden han kører.

--
Ole Andersen, Copenhagen, Denmark * http://palnatoke.org
Thesis #25: Companies need to come down from their Ivory Towers and
talk to the people with whom they hope to create relationships.
- Cluetrain Manifesto

Deaster (25-07-2004)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 25-07-04 11:05

Ole Andersen wrote:

> Deaster wrote:
>
> > Nåå ja, for bremser kan jo ikke få mekanisk defekt, gå hul på et
> > bremserør, sabotage eller lign. ?
>
> Det sørger føreren vel for at kontrollere inden han kører.

Suk.

--
Mvh
Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"
Dingo
Dingo
Dingo

Henrik Stidsen (25-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 25-07-04 16:45

"Ivar" <dilld@[nozpam]webspeed.dk> wrote in
news:40feecf4$0$177$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> Jeg finder det egentligt mere problematisk med
> hastighedsbegrænsninger på over 50km/t få meter efter et
> byzone-skilt. Hvis der er et skilt med 70km/t ti meter efter et
> byzone-skilt, må man køre 80km/t til byzone-skiltet, derefter
> skal man ned på 50km/t og efter ti meter må man igen gasse op.

Sjvh opfattes skilte der står med op til 20m mellemrum som om de står
på samme sted (rent teknisk). Det betyder at hvis der først står et
byskilt og lidt efter et 70km/t skilt så skal de opfattes som om de
står samme sted og der er altså ingen 50km/t zone imellem.

--
Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://såkadulæredet.dk/
"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"
(Dilbert Newsletter)

Thunderbird [7100] (22-07-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 22-07-04 16:18

On Wed, 21 Jul 2004 21:02:52 +0000 (UTC), Klaus Ellegaard
<klausellegaard@msn.com> wrote:

>"Henrik Petersen" <iskold(fjern?)@boparken(fjern?).dk> writes:
>
>[Må man køre 110 eller 130 km/t fra tilkørsel til 110 km-skilt?]
>
>>eller hvordan skal dette tolkes?
>
>"Motorvej begynder"-skiltet betyder, du må køre 130 km/t, hvis
>der ikke er skiltet med andet, og hvis forholdene er til det.
>Det sidste er ret væsentligt, for det er ikke nemt at flette,
>hvis man kører 20 km/t hurtigere end resten af trafikanterne.

Har jeg nu ikke oplevet de store problemer med.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Jesper (22-07-2004)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 22-07-04 15:28


"Henrik Petersen" <iskold(fjern?)@boparken(fjern?).dk> skrev i en meddelelse
news:cdml8u$2p09$1@news.cybercity.dk...
> Hej Alle
>
> Jeg og min familie havde en diskution omkring de nye hastighedsregler på
> motorvej.
>
> Jeg sige: Når man køre ind på en påkørsel til en motorvej, så starter
> motorvejen og i københavneområdet "som jeg bor i" er der jo 110, men på
> motorvejen er hastigheden jo 130, hvis andet ikke er skilete. Så må jeg,
når
> jeg er påkøre en påkørsel til en motorvej, sætte gas på bilen og køre 130
> (københavnsområdet) indtil jeg ser et 110 kmt skilt og først derfra køre
> 110. Jeg ved godt at det måske kun er ca 200 m. men aligevej må jeg køre
130
> mkt indtil skiltet med 110.
>

Der er slet ingen motorveje i hovedstadsområdet, hvor du må køre 130 km/t.
Så det er meget nemt at huske...



Deaster (22-07-2004)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 22-07-04 17:16

Jesper wrote:

>
> "Henrik Petersen" <iskold(fjern?)@boparken(fjern?).dk> skrev i en
> >
>
> Der er slet ingen motorveje i hovedstadsområdet, hvor du må køre 130
> km/t. Så det er meget nemt at huske...

Det er jo præcis det der er, indtil du møder det første skilt som viser
noget andet.





--
Mvh
Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"
Dingo
Dingo
Dingo

Jesper (22-07-2004)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 22-07-04 21:32


"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
news:40ffe825$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jesper wrote:
>
> >
> > "Henrik Petersen" <iskold(fjern?)@boparken(fjern?).dk> skrev i en
> > >
> >
> > Der er slet ingen motorveje i hovedstadsområdet, hvor du må køre 130
> > km/t. Så det er meget nemt at huske...
>
> Det er jo præcis det der er, indtil du møder det første skilt som viser
> noget andet.
>

Sikke noget sludder Deaster...

http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=79614



Klaus Ellegaard (22-07-2004)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 22-07-04 21:41

"Jesper" <nomail@mail.com> writes:

>Sikke noget sludder Deaster...

Nope. Læs starten af tråden igen. Der er nogle få hundrede meter,
hvor man "må" køre 130 km/t. Det er dog ret teoretisk og spild af
benzin, hvis man alligevel prøver.

Mvh.
   Klaus.

fr1ovzw (22-07-2004)
Kommentar
Fra : fr1ovzw


Dato : 22-07-04 23:09

Jesper wrote:

> Sikke noget sludder Deaster...
>
> http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=79614

Så længe man ikke har mødt en påbudstavle med påbud om max at må køre
110 km/t, må det ifølge gældende lovgivning antages at der må køres 130
km/t på en motorvej. Så det er ikke noget sludder at det så er lettere
tåbeligt at banke bilen op på 130 for at sætte farten ned til 110 kort
tid efter er en anden snak, men så vidt jeg kan huske at havde lært så
skal man i accelerationsbanen accelerere til 110 km/t inden man fletter
ind blandt de andre bilister, nu er det så blot 130 km/t, men mon ikke
vejdirektorartet burde overveje en skiltning med 110km/t på de
nedkørsler, hvor man skal køre 110km/t ellers vil man teoretisk kunne
risikere en fartbøde allerede efter nedkørslen på motorvejen, da du køre
18% for stærkt, hvilket ifølge
http://www.politi.dk/p37/informa/nye%20boedetakster.htm vil være en
taksering efter bødetakst 2 = 500,-

Men det skal diskuteres i en anden gruppe, men du vil med god ret kunne
vinde en sådan sag mod politiet, da du netop er kørt ind på en
strækning, hvor der ikke er skiltet med 110km/t, man skal jo som bekendt
forholde sig til den sidstmødte påbudstavle, eller er jeg forkert på den.

Bare mine 2 cents

--
Mvh.
En studerende

Emil Jensen [2100] (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Emil Jensen [2100]


Dato : 23-07-04 01:57

> men mon ikke
> vejdirektorartet burde overveje en skiltning med 110km/t på de
> nedkørsler, hvor man skal køre 110km/t ellers vil man teoretisk kunne
> risikere en fartbøde allerede efter nedkørslen på motorvejen, da du køre
> 18% for stærkt, hvilket ifølge
> http://www.politi.dk/p37/informa/nye%20boedetakster.htm vil være en
> taksering efter bødetakst 2 = 500,-

Nej, teoretisk har du ret til at køre 130 km/t efter motorvejsskiltet. Men
praktisk kan der ske det at politiet trækker "fartbøllen" til side, men så
må man bare henvise til den manglende skiltning på nedkørelsen.


> Men det skal diskuteres i en anden gruppe, men du vil med god ret kunne
> vinde en sådan sag mod politiet, da du netop er kørt ind på en
> strækning, hvor der ikke er skiltet med 110km/t, man skal jo som bekendt
> forholde sig til den sidstmødte påbudstavle, eller er jeg forkert på den.

Nemlig!


Mvh

Emil



Deaster (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 23-07-04 09:01

"fr1ovzw" <fr1ovzw@gl.kollegie.dk> skrev i en meddelelse
news:WVWLc.26758$Vf.1459390@news000.worldonline.dk...
> Jesper wrote:
>
> men så vidt jeg kan huske at havde lært så
> skal man i accelerationsbanen accelerere til 110 km/t inden man fletter
> ind blandt de andre bilister,

Det håber jeg da ikke passer.



--
Deaster
"War is God´s way of teaching
Americans geography"



Henrik Petersen (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Petersen


Dato : 23-07-04 09:09


> >
> > men så vidt jeg kan huske at havde lært så
> > skal man i accelerationsbanen accelerere til 110 km/t inden man fletter
> > ind blandt de andre bilister,
>
Det har sikkert været dengang man kun måtte køre 110 kmt alle steder i
danmark.

henrik



Deaster (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 23-07-04 08:58

"Jesper" <nomail@mail.com> skrev i en meddelelse
news:41002431$0$193$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
> news:40ffe825$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Jesper wrote:
> >
> > >
> > > "Henrik Petersen" <iskold(fjern?)@boparken(fjern?).dk> skrev i en
> > > >
> > >
> > > Der er slet ingen motorveje i hovedstadsområdet, hvor du må køre 130
> > > km/t. Så det er meget nemt at huske...
> >
> > Det er jo præcis det der er, indtil du møder det første skilt som viser
> > noget andet.
> >
>
> Sikke noget sludder Deaster...
>
> http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=79614

Nope, bare fordi en eller anden "tilfældig" hjemmeside beskriver hvor der er
110 og 130 km/t zoner, træder færdselsloven jo ikke pludselig ud af kraft.




--
Deaster
"War is God´s way of teaching
Americans geography"



Henrik Petersen (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Petersen


Dato : 23-07-04 09:08

Her er et senarie....

En turist der kommer kørende til danmark, ser et stort skilt med
hastighederne i Danmark, dette er der alle steder ved de danske grænser...

130 på motorvej
80 på landevej (tror jeg nok)
50 i byerne

Dette ved vi daqnsker (Men hvis der er skiltet med andet, så er det denne
hastighed man skal rette sig efter.)

turisten kommer kørende ned at en lang påkørelse til motorvej i
københavnsområdet og speeder op til 130 kmt(som skiltet ved grænsen jo
sagde), lige pludselig 250 meter efter påkørelsen til motorvejen er begyndt
ser han/hun et skilt på 110kmt, så er der altså først 110kmt efter skiltet.

Der står jo ikke på de stilte ved grænserne at der er 110 på alle disse
strækninger...

Ergo 130 kmt til man ser et skilt med en anden hastighed oxo i
københavnsområdet på motorvejen.

mvh

henrik



Quadro (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Quadro


Dato : 23-07-04 13:13


"Henrik Petersen" <iskold(fjern?)@boparken(fjern?).dk> wrote in message
news:cdqh1g$ajl$1@news.cybercity.dk...
> Her er et senarie....
>
> En turist der kommer kørende til danmark, ser et stort skilt med
> hastighederne i Danmark, dette er der alle steder ved de danske grænser...
>
> 130 på motorvej
> 80 på landevej (tror jeg nok)
> 50 i byerne
>
Og 90 på motortraffikvej. (blev også sat op fra 80 den samme da som 130 på
motorvej)



bem (23-07-2004)
Kommentar
Fra : bem


Dato : 23-07-04 13:26

Quadro wrote:

> Og 90 på motortraffikvej. (blev også sat op fra 80 den samme da som
> 130 på motorvej)

Nej, hvor har du det fra? Man må kun køre 80 km/t på motortrafikveje,
medmindre der specifikt skiltes med en højere hastighed, som dog maksimalt
må være 90 km/t.

/Bo


Thunderbird [7100] (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 23-07-04 13:45

On Fri, 23 Jul 2004 14:26:21 +0200, "bem"
<bo.elkjaer@NOSPAMeudoramail.com> wrote:

>Quadro wrote:
>
>> Og 90 på motortraffikvej. (blev også sat op fra 80 den samme da som
>> 130 på motorvej)
>
>Nej, hvor har du det fra? Man må kun køre 80 km/t på motortrafikveje,
>medmindre der specifikt skiltes med en højere hastighed, som dog maksimalt
>må være 90 km/t.

Hvorfor så ikke bare have kaldt det en landevej istedet for?
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Andreas Plesner Jaco~ (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 23-07-04 14:42

On 2004-07-23, Thunderbird [7100] <> wrote:
>>
>>Nej, hvor har du det fra? Man må kun køre 80 km/t på motortrafikveje,
>>medmindre der specifikt skiltes med en højere hastighed, som dog maksimalt
>>må være 90 km/t.
>
> Hvorfor så ikke bare have kaldt det en landevej istedet for?

Fordi man ikke må skilte med højere hastighed end 80 på en landevej. Der
er derudover begrænsninger på til/frakørsel på en motortrafikvej, samt
hvilke køretøjer, der må benytte den.

Med andre ord: Fordi motortrafikveje ikke er landeveje.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Are you still an ALCOHOLIC?

Klaus Ellegaard (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 23-07-04 14:47

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> writes:

>>Nej, hvor har du det fra? Man må kun køre 80 km/t på motortrafikveje,
>>medmindre der specifikt skiltes med en højere hastighed, som dog maksimalt
>>må være 90 km/t.

>Hvorfor så ikke bare have kaldt det en landevej istedet for?

Fordi motortrafikveje er forbeholdt motorkøretøjer.

Hvorfor man har valgt den opdeling i lille Danmark er lidt
mystisk efter min mening, men sådan er det jo nu engang.

Mvh.
   Klaus.

Kell Petersen (25-07-2004)
Kommentar
Fra : Kell Petersen


Dato : 25-07-04 07:54

hehe, det kan blive en lang tråd .

Som svar på Påkørsel , tidligere i tråden , .
Ja man er jo erstatningspligtig ved alle skader man forvolder.
Og kan staffes med bøde eller hæfte,

Så bruger man karrosseri-bremsen, på et vejskilt eller et træ , så skal man
efterfølgende erstatte det.

Dejligt at se , at vi kommer langt omkring i tråden.
Nu er vi snart nede på Landevejen... hæ hæ



Christian B. Andrese~ (27-07-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 27-07-04 08:26


"Jesper" <nomail@mail.com> wrote in message
news:40ffced1$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>
> Der er slet ingen motorveje i hovedstadsområdet, hvor du må køre 130 km/t.
> Så det er meget nemt at huske...

Men det ved turister (svenskere for det meste) jo ikke.


--
mvh/rg. Christian
Mit hold i DR's F1 managerspil: http://www.012.dk/holdf1.jpg
Mit hold i DR's Tour' 2004 managerspil: http://www.012.dk/holdtour.jpg
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste