/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Manglende signal efter skift til Sonofon
Fra : Ole Jensen


Dato : 30-07-04 17:11

Hej

Jeg har lige skiftet til Sonofon-Selvhenter, men efter skiftet er der
ingen signal på min mobil (Nokia 3210).
Hvis jeg sætter det gamle kort i, som er fra Tele2, og de bruger også
Sonofons net, så er signalet tilbage.

Er der mon nogen der har en idé til hvad der kan være galt?

--
mvh
Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

 
 
Ukendt (30-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-07-04 17:20


"Ole Jensen" skrev i en meddelelse

>
> Jeg har lige skiftet til Sonofon-Selvhenter, men efter skiftet er der
> ingen signal på min mobil (Nokia 3210).

Mon ikke det er det de referere til når de mener selvhenter ...

> Hvis jeg sætter det gamle kort i, som er fra Tele2, og de bruger også
> Sonofons net, så er signalet tilbage.

Har du evt. tjecket om den er sat korrekt op med hensyn til hvordan den skal
opdatere netværk, Hvis den nu er sat til manuel kan det sikkert give lidt
problemer ... måske ... ???
(Hvis den nu kun opdaterer Tele2 signalet )



Mvh
Lui



Ole Jensen (30-07-2004)
Kommentar
Fra : Ole Jensen


Dato : 30-07-04 17:33

<Lui> wrote:

> "Ole Jensen" skrev i en meddelelse
>
> >
> > Jeg har lige skiftet til Sonofon-Selvhenter, men efter skiftet er der
> > ingen signal på min mobil (Nokia 3210).
>
> Mon ikke det er det de referere til når de mener selvhenter ...
>
> > Hvis jeg sætter det gamle kort i, som er fra Tele2, og de bruger også
> > Sonofons net, så er signalet tilbage.
>
> Har du evt. tjecket om den er sat korrekt op med hensyn til hvordan den skal
> opdatere netværk, Hvis den nu er sat til manuel kan det sikkert give lidt
> problemer ... måske ... ???
> (Hvis den nu kun opdaterer Tele2 signalet )
>
>
>
> Mvh
> Lui

Der er slet ikke noget signal, og den er sat til at søge netværk
automatisk. Hvis jeg prøver at gøre det manuelt, så finder den godt nok
tre netværk, bl.a. Sonofons, men hvis jeg vælger det, så siger den INGEN
ADGANG.

Jeg går da ud fra at Sonofon har åbnet SIM-kortet, hvordan kan man se
det? Det er jo sat i telefonen, og koder er indtastet.


PS. Jeg har sendt en mail til Sonofon, men har endnu ikke fået svar.

--
mvh
Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

GiWeo (30-07-2004)
Kommentar
Fra : GiWeo


Dato : 30-07-04 17:23

Hejsa

>Jeg har lige skiftet til Sonofon-Selvhenter, men efter skiftet er der
>ingen signal på min mobil (Nokia 3210).
>Hvis jeg sætter det gamle kort i, som er fra Tele2, og de bruger også
>Sonofons net, så er signalet tilbage.
>
>Er der mon nogen der har en idé til hvad der kan være galt?

Er signaet dårligt eller er det der slet ikke ?

Hvis det slet ikke er der kunne det type på at Sonofon endnu ikke har
åbnet SIM kortet



--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk
www.linkssiden.dk


Thunder (30-07-2004)
Kommentar
Fra : Thunder


Dato : 30-07-04 19:33

Et enkelt spørgsmål har du købt din telefon fra Tele2? Kan den mon være
netværkslåst? Det er ikke SIM låsen jeg mener. Der er flere typer låse SIM
og netværkslås er nogle af dem. Tele2 kan muligvis hjælpe, hvis de gider,
hvis den er netværkslåst og mere end 6 mdr gammel.
Eller en hvilken som helst unlocker:)


Med venlig hilsen

Jan Johansson


"GiWeo" <giweoFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:aetkg0dhir83pg2t0a6cigrimiiglrkqo9@4ax.com...
> Hejsa
>
> >Jeg har lige skiftet til Sonofon-Selvhenter, men efter skiftet er der
> >ingen signal på min mobil (Nokia 3210).
> >Hvis jeg sætter det gamle kort i, som er fra Tele2, og de bruger også
> >Sonofons net, så er signalet tilbage.
> >
> >Er der mon nogen der har en idé til hvad der kan være galt?
>
> Er signaet dårligt eller er det der slet ikke ?
>
> Hvis det slet ikke er der kunne det type på at Sonofon endnu ikke har
> åbnet SIM kortet
>
>
>
> --
>
> Lars Engelhardt
> webmaster@linkssiden.dk
> www.linkssiden.dk
>


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.732 / Virus Database: 486 - Release Date: 29-07-2004



Ole Jensen (30-07-2004)
Kommentar
Fra : Ole Jensen


Dato : 30-07-04 20:39

Thunder <thunderNospam@get2net.dk> wrote:

> Et enkelt spørgsmål har du købt din telefon fra Tele2? Kan den mon være
> netværkslåst? Det er ikke SIM låsen jeg mener. Der er flere typer låse SIM
> og netværkslås er nogle af dem. Tele2 kan muligvis hjælpe, hvis de gider,
> hvis den er netværkslåst og mere end 6 mdr gammel.
> Eller en hvilken som helst unlocker:)
>
>

Nej det er en gammel telefon, 4 1/2 år og købt med et TDC-abonnement som
ophørte i januar hvor jeg skftede til Tele2.

--
mvh
Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Ukendt (30-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-07-04 22:10

> Jeg har lige skiftet til Sonofon-Selvhenter, men efter skiftet er der
> ingen signal på min mobil (Nokia 3210).
> Hvis jeg sætter det gamle kort i, som er fra Tele2, og de bruger også
> Sonofons net, så er signalet tilbage.
>
> Er der mon nogen der har en idé til hvad der kan være galt?

Har du flyttet dit Tele2-nummer over til SONOFON? I så fald er det
indlysende hvad dit problem er. Et telefonnummer kan ikke både være aktivt
hos Tele2 og SONOFON. Hvis du f.eks. har fået at vide, at nummeret skulle
være aktiveret i dag menes der i løbet af i dag - så rent teoretisk har
SONOFON indtil kl. 24 i aften til at få lukket dit nummer hos Tele2 og
aktiveret hos dem selv.

Har du imidlertidigt ikke flyttet dit nummer, men oprettet et nyt hos
SONOFON, tyder det på, at dit nye SIM-kort ikke er aktiveret endnu.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg
Erstat "hos" med @ i min email-adresse.



Ole Jensen (30-07-2004)
Kommentar
Fra : Ole Jensen


Dato : 30-07-04 23:17

"Jeppe Vestergaard" <Jeppe hos dailyrush.dk> wrote:

> > Jeg har lige skiftet til Sonofon-Selvhenter, men efter skiftet er der
> > ingen signal på min mobil (Nokia 3210).
> > Hvis jeg sætter det gamle kort i, som er fra Tele2, og de bruger også
> > Sonofons net, så er signalet tilbage.
> >
> > Er der mon nogen der har en idé til hvad der kan være galt?
>
> Har du flyttet dit Tele2-nummer over til SONOFON? I så fald er det
> indlysende hvad dit problem er. Et telefonnummer kan ikke både være aktivt
> hos Tele2 og SONOFON. Hvis du f.eks. har fået at vide, at nummeret skulle
> være aktiveret i dag menes der i løbet af i dag - så rent teoretisk har
> SONOFON indtil kl. 24 i aften til at få lukket dit nummer hos Tele2 og
> aktiveret hos dem selv.
>
> Har du imidlertidigt ikke flyttet dit nummer, men oprettet et nyt hos
> SONOFON, tyder det på, at dit nye SIM-kort ikke er aktiveret endnu.

Nej, jeg har fået nyt nummer.
Jeg har gjort det der står i brevet fra dem vedrørende aktivering af
SIM-kortet, så det er vel i orden?
Men jeg kan stadig ikke forstå at det skulle have indflydelse på
signalet hvilket kort der sidder i telefonen.

--
mvh
Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Ukendt (31-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-07-04 08:15

> Nej, jeg har fået nyt nummer.
> Jeg har gjort det der står i brevet fra dem vedrørende aktivering af
> SIM-kortet, så det er vel i orden?
> Men jeg kan stadig ikke forstå at det skulle have indflydelse på
> signalet hvilket kort der sidder i telefonen.

Hvis du havde flyttet nummeret ville årsagen være, at det endnu ikke var
blevet aktivt hos SONOFON. Derfor er SIM-kortet heller ikke aktivt, og kan
ikke komme på nettet - men dette er jo så ikke dit problem.

Jeg ved, at SONOFON har haft mange problemer med oprettelse af Selvhenter
osv. på det seneste, og derfor er der nok et par dages ventetid selvom du
egentligt har modtaget SIM-kortet. Prøv eventuelt at ring til deres
kundeservice på 7212 7212 og spørg hvad det skyldes.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg
Erstat "hos" med @ i min email-adresse.




Ole Jensen (31-07-2004)
Kommentar
Fra : Ole Jensen


Dato : 31-07-04 09:58

"Jeppe Vestergaard" <Jeppe hos dailyrush.dk> wrote:

> > Nej, jeg har fået nyt nummer.
> > Jeg har gjort det der står i brevet fra dem vedrørende aktivering af
> > SIM-kortet, så det er vel i orden?
> > Men jeg kan stadig ikke forstå at det skulle have indflydelse på
> > signalet hvilket kort der sidder i telefonen.
>
> Hvis du havde flyttet nummeret ville årsagen være, at det endnu ikke var
> blevet aktivt hos SONOFON. Derfor er SIM-kortet heller ikke aktivt, og kan
> ikke komme på nettet - men dette er jo så ikke dit problem.
>
> Jeg ved, at SONOFON har haft mange problemer med oprettelse af Selvhenter
> osv. på det seneste, og derfor er der nok et par dages ventetid selvom du
> egentligt har modtaget SIM-kortet. Prøv eventuelt at ring til deres
> kundeservice på 7212 7212 og spørg hvad det skyldes.

For at gøre det helt forvirrende, så har jeg lige modtaget et nyt
SIM-kort med posten og ny PUK kode.
Det jeg så ikke forstår er, at der står jeg skal sende dem en SMS fra
det gamle kort, men det kan jeg jo ikke.

Jeg tror jeg ringer til deres kundeservice.

Ellers tak for hjælpen.


--
mvh
Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Ole Jensen (31-07-2004)
Kommentar
Fra : Ole Jensen


Dato : 31-07-04 11:04

Ole Jensen <newsplus@oleswebsite.dk> wrote:

> "Jeppe Vestergaard" <Jeppe hos dailyrush.dk> wrote:
>
> > > Nej, jeg har fået nyt nummer.
> > > Jeg har gjort det der står i brevet fra dem vedrørende aktivering af
> > > SIM-kortet, så det er vel i orden?
> > > Men jeg kan stadig ikke forstå at det skulle have indflydelse på
> > > signalet hvilket kort der sidder i telefonen.
> >
> > Hvis du havde flyttet nummeret ville årsagen være, at det endnu ikke var
> > blevet aktivt hos SONOFON. Derfor er SIM-kortet heller ikke aktivt, og kan
> > ikke komme på nettet - men dette er jo så ikke dit problem.
> >
> > Jeg ved, at SONOFON har haft mange problemer med oprettelse af Selvhenter
> > osv. på det seneste, og derfor er der nok et par dages ventetid selvom du
> > egentligt har modtaget SIM-kortet. Prøv eventuelt at ring til deres
> > kundeservice på 7212 7212 og spørg hvad det skyldes.
>
> For at gøre det helt forvirrende, så har jeg lige modtaget et nyt
> SIM-kort med posten og ny PUK kode.
> Det jeg så ikke forstår er, at der står jeg skal sende dem en SMS fra
> det gamle kort, men det kan jeg jo ikke.
>
> Jeg tror jeg ringer til deres kundeservice.
>
> Ellers tak for hjælpen.


Nu har jeg snakket med Sonofon. Jeg skulle bruge det nye kort de sendte,
og de kunne ikke forklare hvorfor der er blevet sendt to kort/koder, men
nu virker det.


--
mvh
Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408952
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste