/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
VolvoPenta ae31l ?
Fra : Rasmus Hauch


Dato : 20-07-04 21:47

Hej NG!
Vores nyindkøbte båd har en Volvo Penta ae31l(dp) og fungerer egentlig
glimrende med den.
Nu er jeg så lige faldet over motordata på en ae31d med 150 hk mod vores 130
hk.
Spørgsmålet er så:
Hvad er forskellen på de 2 motorer?
Jeg kan ikke finde nogen forskel i data eller udstyr så hvor kommer de
sidste 20 hk fra?
Dem kunne jeg jo egentlig godt bruge..(-:
Mvh
Rasmus



 
 
Preben og Anette (20-07-2004)
Kommentar
Fra : Preben og Anette


Dato : 20-07-04 23:51

Hej
De kommer temlig sikkert fra en anden knastaksel
da det passer med 20Hk mere på en K knast og din er enten en b eller c kanst

--
Venlig hilsen

Preben Christensen



Rasmus Hauch (21-07-2004)
Kommentar
Fra : Rasmus Hauch


Dato : 21-07-04 18:20

> Hej
> De kommer temlig sikkert fra en anden knastaksel
> da det passer med 20Hk mere på en K knast og din er enten en b eller c
kanst
>

Hej Preben.
Er det kun knasten der er forskellig?
Hvad med brændstofpumpe,turbo o.s.v?
Jeg har også kigget lidt på kad32 motoren med 170 hk.
Der er eneste synlige forskel en kompressor.
Tror du motorblokken er forberedt til at man bare kan bolte sådan en svend

eller kræver det en større ombygning?
Mvh
Rasmus



Preben og Anette (21-07-2004)
Kommentar
Fra : Preben og Anette


Dato : 21-07-04 19:47

Hvis du vil have en kompressor på din motor er det ikke noget man sådan lige
bolter på der skal andet manifold, anden remskive og andre småting til men
det er bedst du hører Volvo penta i danmark om det.

--
Venlig hilsen

Preben Christensen



Rasmus Hauch (21-07-2004)
Kommentar
Fra : Rasmus Hauch


Dato : 21-07-04 21:54

Preben og Anette wrote:
> Hvis du vil have en kompressor på din motor er det ikke noget man
> sådan lige bolter på der skal andet manifold, anden remskive og andre
> småting til men det er bedst du hører Volvo penta i danmark om det.

Jeg ved godt at det ikke bare er kompressoren,men jeg var bare nysgerrig
for at finde ud af om det er samme motorblok,så bolt huller o.lign er der.
Så kunne man jo rimelig nemt føre div. udstyr over hvis man falder over en
havareret motor.
Mvh
Rasmus



Preben og Anette (21-07-2004)
Kommentar
Fra : Preben og Anette


Dato : 21-07-04 22:29

Blokkene plejer der ikke at være forskel på da de som regel kommer fra samme
støbeform så umiddelbart kan du godt regne med at du kan bygge over fra en
havereret motor. Men du kan jo prøve volvo penta i sverige der er
reservedele også en del billigere end i dk

--
Venlig hilsen

Preben Christensen
"Rasmus Hauch" <dit.ras@greennet.gl> skrev i en meddelelse
news:xIALc.286$FP1.65@news.get2net.dk...
> Preben og Anette wrote:
> > Hvis du vil have en kompressor på din motor er det ikke noget man
> > sådan lige bolter på der skal andet manifold, anden remskive og andre
> > småting til men det er bedst du hører Volvo penta i danmark om det.
>
> Jeg ved godt at det ikke bare er kompressoren,men jeg var bare nysgerrig
> for at finde ud af om det er samme motorblok,så bolt huller o.lign er der.
> Så kunne man jo rimelig nemt føre div. udstyr over hvis man falder over en
> havareret motor.
> Mvh
> Rasmus
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste