/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Lidt ferieinfo
Fra : Soren Pedersen


Dato : 06-07-04 23:22

Det kan være at det er almindeligt kendt, men alligevel:

Jeg har en bekendt der skal til udlandet i 3 uger. Han har af sit
teleselskab (jeg mener det er Telia) fået oplyst at hvis han tænder
telefonen i udlandet, vil opkald der ikke bliver besvaret (går til tlf.
svarer) blive takseret til udenlandstakst (~20,- / min). Og hvad værrer er -
Efter hjemkomst vil opkald stadigvæk blive takseret til udenlands takst,
indtil han har haft sin telefon tændt og registreret på det danske net.
Den eneste måde at undgå det på er ved at lave en ubetinget viderstilling
inden han forlader det danske net.

Jeg har ingen anelse om det er gældende for alle udbyderne.

God ferie

Mvh
/Søren



 
 
Georg (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Georg


Dato : 07-07-04 01:26

Ja, eller ophæve alle viderestillinger og holde mobilen slukket i
ferielandet.

Georg

"Soren Pedersen" <smp@munchweb.dk> skrev i en meddelelse
news:40eb2603$0$263$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Det kan være at det er almindeligt kendt, men alligevel:
>
> Jeg har en bekendt der skal til udlandet i 3 uger. Han har af sit
> teleselskab (jeg mener det er Telia) fået oplyst at hvis han tænder
> telefonen i udlandet, vil opkald der ikke bliver besvaret (går til tlf.
> svarer) blive takseret til udenlandstakst (~20,- / min). Og hvad værrer
er -
> Efter hjemkomst vil opkald stadigvæk blive takseret til udenlands takst,
> indtil han har haft sin telefon tændt og registreret på det danske net.
> Den eneste måde at undgå det på er ved at lave en ubetinget viderstilling
> inden han forlader det danske net.
>
> Jeg har ingen anelse om det er gældende for alle udbyderne.
>
> God ferie
>
> Mvh
> /Søren
>
>



Fischer (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 07-07-04 04:32

> Ja, eller ophæve alle viderestillinger og holde
> mobilen slukket i ferielandet.

Ja, eller ophæve alle viderestillinger og blot lade være med at tage
telefonen hvis den ringer og det ikke er nogen man kender / ikke nogen man
gider snakke med.

*Fischer
OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.



Jakob Munck (09-07-2004)
Kommentar
Fra : Jakob Munck


Dato : 09-07-04 12:33

Georg wrote:
> Ja, eller ophæve alle viderestillinger og holde mobilen slukket i
> ferielandet.
>

hvis du holder den slukket, hvorfor så overhovedet medbringe den? Er det
ikke sådan, at bare du tænder mobilen én gang, så registrerer den sig på det
udenlandske net, og så kommer du til at betale udlandstakst for opringninger
fra DK til din mobil, også selv om de omstilles til telefonsvarer? Sådan
forstår jeg i hvert fald Telmores forklaring.

v.h.
Jakob



Ukendt (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-07-04 09:11

> Efter hjemkomst vil opkald stadigvæk blive takseret til udenlands takst,
> indtil han har haft sin telefon tændt og registreret på det danske net.
> Den eneste måde at undgå det på er ved at lave en ubetinget viderstilling
> inden han forlader det danske net.

Delvist korrekt. Hvis han har været i Kina og kommer hjem uden at slukke sin
telefon, kan han på ingen måde blive takseret for udlandstakst. Det kan han
kun hvis telefonen rent faktisk benytter det kinesiske net, da det ikke er
Telia, men den udenlandske operatør der sørger for takseringen ved roaming -
Telia opkræver kun. Ovenstående kan kun lade sig gøre ved lande der grænser
op til Danmark (efter min erfaring).

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg
Erstat "hos" med @ i min email-adresse.



Bjarke Hansen (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 07-07-04 14:41

On Wed, 7 Jul 2004 10:10:31 +0200, "Jeppe Vestergaard" <Jeppe hos
dailyrush.dk> wrote:

>> Efter hjemkomst vil opkald stadigvæk blive takseret til udenlands takst,
>> indtil han har haft sin telefon tændt og registreret på det danske net.
>> Den eneste måde at undgå det på er ved at lave en ubetinget viderstilling
>> inden han forlader det danske net.
>
>Delvist korrekt. Hvis han har været i Kina og kommer hjem uden at slukke sin
>telefon, kan han på ingen måde blive takseret for udlandstakst. Det kan han
>kun hvis telefonen rent faktisk benytter det kinesiske net, da det ikke er
>Telia, men den udenlandske operatør der sørger for takseringen ved roaming -
>Telia opkræver kun. Ovenstående kan kun lade sig gøre ved lande der grænser
>op til Danmark (efter min erfaring).

Det net som telefonen sidst er blevet registeret af i Kina, bliver der
faktureret for at telefonen bliver stillet til Kina.. og telefon
selskabet i Kina viderstiller igen til den danske
telefonsvarernummer.. hvilket sikkert godt kan komme op i 70 kroner i
minuttet frem og tilbage. og der er sikkert noget minimums takssering,
fx minimum 2 minutter.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste