/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Føniks Computer Århus / Kbh.?
Fra : Dan


Dato : 16-06-04 17:20

Overvejer stærkt at samle en PC hos dem..men kender nogen firmaet? Er de
flinke og fornuftige?

På forhånd tak

Dan



 
 
Johnny B (16-06-2004)
Kommentar
Fra : Johnny B


Dato : 16-06-04 17:43

deres salgs afd. er fin, men er der probs med dele er de mere end krop
umulige ... har handet der flere gange, men sidste gang, da de løj mig lige
op i ansigtet og fortalte mig at de aldrig havde hørt om probs med asus
p4s8x bundkort, da jeg vidste at 2 i vennekredsen havde samme probs med det
skod board .... de ville ikke vedkende at der var fejl på boardet ... så jeg
ville ikke købe en hel pc dernede .... hellere handle med carsten fra
thisted så

dataworld i roskilde er flinke, men der har jeg heller ikke haft noget til
rep. endnu

shg og midtdata er efter min mening gode til ahndler men lidt haltende vedr.
rma

der er selvfølgelig jægerdata som aldrig holder hvad han lover

blot min mening og kommentar

--
Johnny [ 2000 Frb. ]
--------
fjern SLETDETTE i mailadr. for direkte mail




"Dan" <langenaese@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:40d07345$0$9338$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Overvejer stærkt at samle en PC hos dem..men kender nogen firmaet? Er de
> flinke og fornuftige?
>
> På forhånd tak
>
> Dan
>
>



Jesper Laursen (16-06-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Laursen


Dato : 16-06-04 20:55


"Johnny B" <SLETDETTEjohnnyb2000@sol.dk> wrote in message
news:40d078a3$0$298$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> shg og midtdata er efter min mening gode til ahndler men lidt haltende
vedr.
> rma
>
> der er selvfølgelig jægerdata som aldrig holder hvad han lover
>
> blot min mening og kommentar
>

Lige en historie fra det virkelige liv vedr. SHG.:

- Jeg købte et FIC bundkort hos dem, som ved montering viste sig at være
defekt. Samtidig købte jeg et kabinet, som viste sig ikke at være stort nok
til et MSI bundkort, som jeg skulle samle for en ven. Jeg modtog sagerne
mandag aften. Samme aften lavede jeg en RMA på bundkortet og en sendte en
mail vedr. kabinettet, som skulle sendes retur. Sendte det tirsdag. Modtog
svar fra dem allerede onsdag, om at kabinettet ville blive kreditteret min
konto. Modtog senere en mail, at de har modtaget bundkortet, som bliver
ombyttet og et nyt afsendes allerede onsdag.

Torsdag aften stod jeg med et nyt bundkort. Jeg ville så montere dette,
sammen med "bagpladen" - altså den plade, der sidder ved stikkene bagpå. Det
viser sig så desværre, at den medsendte plade ikke passer til bundkortet.
Audio-indgangene sad lidt forskudt i forhold til pladen. Jeg samlede dog
computeren alligevel.
Fredag ringede jeg til dem, og roste dem for den hurtige ekspedition, men
ville lige påpege fejlen ang. bagpladen.

Fredag aften sidder jeg så og spiller lidt Enemy Territory, da det banker på
døren. Udenfor står gud-hjælpe-mig et postbud med en pakke til mig.
Det var en ny bagplade til mit bundkort.

Alt i alt en fantastisk service fra SHG....

Andre har måske andre erfaringer, men herfra absolut ros til dem for hurtig
og proffessionel hjælp og vedledning.

Venlig hilsen
Jesper Laursen



Egil Solberg (17-06-2004)
Kommentar
Fra : Egil Solberg


Dato : 17-06-04 20:02

Jesper Laursen wrote:

> Alt i alt en fantastisk service fra SHG....
>
> Andre har måske andre erfaringer, men herfra absolut ros til dem for
> hurtig og proffessionel hjælp og vedledning.

Ja, det er også grunden til at jeg handler ved dem. De 2 gange jeg har
lavet RMA (et bundkort og en stick RAM) er det gået totalt smertefrit.
Bundkortet blev så leveret personlig med rma skrevet ind på forhånd,
minenbrikken kørte over post.
Det kan godt være det er min detaljerede fejlbeskrivelse der har ført til
den gode behandling, da de så nok i det tilfælde ikke behøvde at fejlsøge
det hele.
Så det kan jo gå ud som et godt tip at fejlsøge godt på forhånd, så en er
rimelig sikker på hvor fejlen ligger.



Martin Sand. (16-06-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sand.


Dato : 16-06-04 21:51

Johnny B wrote:
> deres salgs afd. er fin, men er der probs med dele er de mere end krop
> umulige ... har handet der flere gange, men sidste gang, da de løj
> mig lige op i ansigtet og fortalte mig at de aldrig havde hørt om
> probs med asus p4s8x bundkort, da jeg vidste at 2 i vennekredsen
> havde samme probs med det skod board .... de ville ikke vedkende at
> der var fejl på boardet ... så jeg ville ikke købe en hel pc dernede
> .... hellere handle med carsten fra thisted så

Litd OT, men hvad er der galt med Asus p4s8x kortene? Gælder det også
p4p800se?

--
MVH Martin

Ved henv. på mail, udskift "privacy.net" med "stofanet.dk"



Bjarke Andersen (16-06-2004)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 16-06-04 17:50

"Dan" <langenaese@yahoo.com> crashed Echelon writing
news:40d07345$0$9338$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:

> Overvejer stærkt at samle en PC hos dem..men kender nogen firmaet? Er de
> flinke og fornuftige?

Frederiksberg: Her har visse folk efter min mening lidt travlt med at
spille klog overfor kunden, som kommer.

Fortalt fra konkurrent på den anden side, så er der jævnligt politi på
besøg (om det er kunder eller butikken selv der bestiller vides ikke).

Og vedr. egne erfaringer, havde jeg et sæt ram, bundkort og cpu købt samlet
hos dem. Maskinen ville ikke køre stabilt ved CPUs fulde hastighed (hang
5sek. efter start). Ved underclocking blev maskinen stabil.

Havde sættet en tur inde hos deres værksted, her siges det at det var
CPUens kerne der var flækket lidt i hjørnet og at betale værkstedregning.
Jeg køber så en ny CPU, samler og oplever samme fejl igen (3dobbelt checker
CPUen for skade), og test med andet bundkort viser samme fejl.

Tager ned til Føniks igen, fortæller at jeg stadig har samme problem og jeg
gerne vil sikre mig at jeg ikke skal betale endnu en værkstedregning, det
vil de ikke love.

Smutter til en konkurrent som tester maskinen gratis, finder ud af fejlen
er RAM'en som er defekt. De sporer endda rammen til at komme fra et
defektvarelager hvor Føniks har solgt rammen videre fra. Ny ram og maskinen
kører som smurt.

Det skal siges den CPU med flækket kerne jeg fik igen, havde ingen tegn på
kølepasta overhovedet, hvilket undrede mig bare lidt. Man havde gjort sig
umage for at rense den 100%, hvis det vel og mærke var den oprindelige CPU
jeg fik igen.

2. gang jeg var nede på værkstedet sagde teknikeren at kunne huske sagen,
og da jeg spurgte til den meget rene CPU, sagde han blot de havde renset
CPU for at jeg kunne se fejlen, og at iøvrigt da de satte en anden CPU i
maskinen kørte installation af windows fint. Øhm hvordan kan Føniks lige få
gang i min maskine når det viser sig det var rammen som var problemet? Og
hvorfor fandt de ikke ud af det ved første besøg?

Efter denne oplevelse, handler jeg der ikke igen, og kan desværre kun
fraråde andre fra at gøre det.

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address

Dan (17-06-2004)
Kommentar
Fra : Dan


Dato : 17-06-04 19:06

ok takker....det bliver nok ikke føniks kan jeg se!


"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message
news:Xns950ABF96DD56Ebjoegdk@130.225.247.90...
> "Dan" <langenaese@yahoo.com> crashed Echelon writing
> news:40d07345$0$9338$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:
>
> > Overvejer stærkt at samle en PC hos dem..men kender nogen firmaet? Er de
> > flinke og fornuftige?
>
> Frederiksberg: Her har visse folk efter min mening lidt travlt med at
> spille klog overfor kunden, som kommer.
>
> Fortalt fra konkurrent på den anden side, så er der jævnligt politi på
> besøg (om det er kunder eller butikken selv der bestiller vides ikke).
>
> Og vedr. egne erfaringer, havde jeg et sæt ram, bundkort og cpu købt
samlet
> hos dem. Maskinen ville ikke køre stabilt ved CPUs fulde hastighed (hang
> 5sek. efter start). Ved underclocking blev maskinen stabil.
>
> Havde sættet en tur inde hos deres værksted, her siges det at det var
> CPUens kerne der var flækket lidt i hjørnet og at betale værkstedregning.
> Jeg køber så en ny CPU, samler og oplever samme fejl igen (3dobbelt
checker
> CPUen for skade), og test med andet bundkort viser samme fejl.
>
> Tager ned til Føniks igen, fortæller at jeg stadig har samme problem og
jeg
> gerne vil sikre mig at jeg ikke skal betale endnu en værkstedregning, det
> vil de ikke love.
>
> Smutter til en konkurrent som tester maskinen gratis, finder ud af fejlen
> er RAM'en som er defekt. De sporer endda rammen til at komme fra et
> defektvarelager hvor Føniks har solgt rammen videre fra. Ny ram og
maskinen
> kører som smurt.
>
> Det skal siges den CPU med flækket kerne jeg fik igen, havde ingen tegn på
> kølepasta overhovedet, hvilket undrede mig bare lidt. Man havde gjort sig
> umage for at rense den 100%, hvis det vel og mærke var den oprindelige CPU
> jeg fik igen.
>
> 2. gang jeg var nede på værkstedet sagde teknikeren at kunne huske sagen,
> og da jeg spurgte til den meget rene CPU, sagde han blot de havde renset
> CPU for at jeg kunne se fejlen, og at iøvrigt da de satte en anden CPU i
> maskinen kørte installation af windows fint. Øhm hvordan kan Føniks lige

> gang i min maskine når det viser sig det var rammen som var problemet? Og
> hvorfor fandt de ikke ud af det ved første besøg?
>
> Efter denne oplevelse, handler jeg der ikke igen, og kan desværre kun
> fraråde andre fra at gøre det.
>
> --
> Bjarke Andersen
> Wanna reply by email? Remove the spammer in address



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408954
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste