/ Forside / Interesser / Fritid / Computerspil / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Computerspil
#NavnPoint
tedd 8528
mikael_ha.. 7820
refi 7305
Nordsted1 5883
ostemanden 4941
pallebhan.. 4708
HJV9222 4392
Klaudi 3560
miritdk 2521
10  Tri 2316
Prince of Persia - Sand of time!?!?!!!...
Fra : Brian Hansen


Dato : 31-05-04 01:36

Hey there.

Hvad i h...... er det for et skod spil!?

1. Det halve af tiden kan man overhoved ikke se hvad man laver pga. at
kameraet fare rundt som en sindssyg og ALT er i vejen for ens syn;
har jo ikke en jordisk chance for at se hvad det er man laver.
For ikke at nævne når det pludselig får den ide at man skal se det way up
fra oven af, sådan helt umotiveret!? (og nej, det er ikke fordi jeg trykker på q

2. Er med på at der skal være udfordringer i spil, men man får jo nærmest ikke et
ben til jorden hér; kommer mere eller mindre halvdød til endnu en flok fjolser
der skal nakkes og hvad sker der; man fare rundt det halve af tiden uden at ku' se
hvad man laver, eller andre tilfælde stik modsat, kameraet låses fast,
især omkring vægge, samtidig med at Princen ikke gør det man "beder" ham om,
har ikke tal på hvor mange gange jeg har stået og hugget med daggeren i det samme
fjols i træk, trods det jeg trykker som en gal på de andre retnings taster?!?... Træls...

3. Render som sagt halvdød rundt allerede fra starten, men har efterhånden fået
luret de forskellige fjolser af mht. måden at nakke dem på, men få bare et lille
pusterum til lige at drikke noget vand, så man kan booste ens blå linie for oven,
ha, glem dét, ikke tid til sådan noget da man bliver overfaldet inden man får tænkt
tanken færdig, hvis man så bare havde muligheden for bedre at ku' se hvornår de
er på nakken af én. Godt nok ikke mange gange det er lykkes mig at slippe godt
fra dette vovestykke!

4. Når det så en sjælden gang lykkes og man bryder ud i et; "Yes!, kom så venner,
far er klar igen" og hvad sker,,, Farah stiller træskoene!!!...Nå ja, på'en igen...
Så ved ikke hvor mange gange mus/tastatur/pc'er har været på vej en tur ud af vinduet
i arrigskab, hvad er synd da jeg stadig synes det er et godt spil der fanger en, fatter bare
ikke hvorfor de har lavet det som de har. Har været på jagt efter en patch som evt. ku'
rette nogle at disse ting men det er ikke lykkes mig at finde en, hvis der da er en?

Hvad synes I om dette ellers fine spil, som i mine øjne er en ret go' ide samt fed grafik,
lyd og generelt godt lavet, men hvorfor i himlens navn skal de ødelægge det med elendig
kamera/control styring samt til tider en ret høj sværhedsgrad? Eller er det bare mig?
Har bl.a også været på udkig efter en anmeldelse af spillet på forskellige sites og blade,
men er ikke faldet over nogen endnu?

Mvh.

Brian



 
 
Thomas Finnerup (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Finnerup


Dato : 31-05-04 10:58

On Mon, 31 May 2004 02:35:55 +0200, "Brian Hansen"
<brian-hansen@fakepostkasse.com> wrote:

> 1. Det halve af tiden kan man overhoved ikke se hvad man laver pga. at
> kameraet fare rundt som en sindssyg og ALT er i vejen for ens syn;

Enig.

> 2. Er med på at der skal være udfordringer i spil, men man får jo nærmest
> ikke et ben til jorden hér; kommer mere eller mindre halvdød til endnu en
> flok fjolser der skal nakkes og hvad sker der; man fare rundt det [...]

Enig. Nogle steder er der bare _alt_ for mange fjender. Det mest
elendige er, at de teleporterer sig hen hvor man er, så det nytter
ikke meget at løbe væk fra dem. Heldigvis er der aldrig mere end 4-5
fjender ad gangen.

> 3. Render som sagt halvdød rundt allerede fra starten, men har efterhånden
> fået luret de forskellige fjolser af mht. måden at nakke dem på, men få bare
> et lille pusterum til lige at drikke noget vand, [...]

Jeg ved ikke, om du er klar over det, men jeg spillede omkring
halvdelen af spillet før det gik op for mig, at man kan holde højre
museknap nede for at få ham til at gentage den lille del af
animationen, hvor han drikker, og dermed få fyldt energien op ret
hurtigt. I starten højreklikkede jeg bare og ventede på at hele
animationen blev færdig.

> 4. Når det så en sjælden gang lykkes og man bryder ud i et; "Yes!, kom så
> venner, far er klar igen" og hvad sker,,, Farah stiller træskoene!!!

Jep, det er ret belastende. :) Ofte kan man dog slippe afsted med at
spole tiden tilbage til lige inden hun døde, uden at hun dør igen lige
efter.

> Hvad synes I om dette ellers fine spil, [...]

Jeg synes, de er sluppet usædvanligt godt afsted med at konvertere det
til 3D og samtidigt bevare alle elementerne fra den gamle klassiker.
Både lyd og grafik er helt i top. Styringen fungerer også ret godt,
når man først har vænnet sig til den, men kameraføringen kommer man
til at bande langt væk gennem hele spillet.


Venligst
Thomas

Brian Hansen (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Brian Hansen


Dato : 01-06-04 15:31


"Thomas Finnerup" <TF@Picco.dk> wrote in message news:tuvlb0180qklv231qbuh5qtm34hfnpk0cl@4ax.com...

> Jeg ved ikke, om du er klar over det, men jeg spillede omkring
> halvdelen af spillet før det gik op for mig, at man kan holde højre
> museknap nede for at få ham til at gentage den lille del af
> animationen, hvor han drikker, og dermed få fyldt energien op ret
> hurtigt. I starten højreklikkede jeg bare og ventede på at hele
> animationen blev færdig.

Jep, den har jeg luret af, men hjælper dog ikke det vilde...

> Jeg synes, de er sluppet usædvanligt godt afsted med at konvertere det
> til 3D og samtidigt bevare alle elementerne fra den gamle klassiker.
> Både lyd og grafik er helt i top. Styringen fungerer også ret godt,
> når man først har vænnet sig til den, men kameraføringen kommer man
> til at bande langt væk gennem hele spillet.

Hmm, styringen har jeg så åbenbart ikke vænnet mig til endnu så,
er ellers nået de 81%...
Har intet kendskab til de forrige versioner, så kan ikke udtale mig om
lige netop dette.
Og ja, jeg bander stadig...

Mvh.

Brian



ShareWhatYouKnow (31-05-2004)
Kommentar
Fra : ShareWhatYouKnow


Dato : 31-05-04 11:28

On Mon, 31 May 2004 02:35:55 +0200, "Brian Hansen"
<brian-hansen@fakepostkasse.com> wrote:

>Hvad synes I om dette ellers fine spil>
>Mvh.
>
>Brian
>


I julen brugte jeg en del timer på det.
Med lidt øvelse fik jeg styr på 3D-auto-rotationen. Dog blev jeg
aldrig færdig (nåede vist ca. 45%). Årsagen var de mange kampe med
sværdet. Det var sjovt nok, men det pissede mig af, at man ikke kunne
få lov at spille og udforske - uden de mange enerverende og trælse
sværd-kampe.

Men spillet var nu - indtil da - sjovt nok ... Jeg har fundet cheats
(for at undgå sværdet), men har ikke gidet de resterende baner
alligevel.

/Jep





Brian Hansen (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Brian Hansen


Dato : 01-06-04 15:37


"ShareWhatYouKnow" <no_dont_spam@post3.tele.dk> wrote in message news:luvlb050e4se3bcrth0t3ej0dnlemc8dek@4ax.com...

> I julen brugte jeg en del timer på det.
> Med lidt øvelse fik jeg styr på 3D-auto-rotationen. Dog blev jeg
> aldrig færdig (nåede vist ca. 45%). Årsagen var de mange kampe med
> sværdet. Det var sjovt nok, men det pissede mig af, at man ikke kunne
> få lov at spille og udforske - uden de mange enerverende og trælse
> sværd-kampe.

Er generelt imod snyd i spil, det tar' da for meget af glæden ud af spillet.
Ville i mine øjne også blive noget kedeligt/trivielt i længden hvis der ingen
sværd kampe var, på trods af at det i dette tilfælde pisse en af at det er lavet
som det er...

Mvh.

Brian



Mikael Jensen (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Mikael Jensen


Dato : 31-05-04 11:41


"Brian Hansen" <brian-hansen@fakepostkasse.com> skrev i en meddelelse
news:40ba7d5e$0$480$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hey there.
>
> Hvad i h...... er det for et skod spil!?
>
> 1. Det halve af tiden kan man overhoved ikke se hvad man laver pga. at
> kameraet fare rundt som en sindssyg og ALT er i vejen for ens syn;
> har jo ikke en jordisk chance for at se hvad det er man laver.
> For ikke at nævne når det pludselig får den ide at man skal se det way up
> fra oven af, sådan helt umotiveret!? (og nej, det er ikke fordi jeg
trykker på q

Da jeg spillede og rundede det her i foråret synes jeg overhovedet ikke det
var et problem, min taktik var at tage det stille go roligt så man ikke
bliver overrasket over at kameraet skifter position. Derimod synes jeg det
er fedt at kameravinklen skifter hele tiden i stdet for det evindelige
kedelige "bag-personen-syn"
Når kameraet zoomer ud er der jo for at give spilleren et overblik over de
ting man skal hoppe/løbe hen over

> 2. Er med på at der skal være udfordringer i spil, men man får jo nærmest
ikke et
> ben til jorden hér; kommer mere eller mindre halvdød til endnu en flok
fjolser
> der skal nakkes og hvad sker der; man fare rundt det halve af tiden uden
at ku' se
> hvad man laver, eller andre tilfælde stik modsat, kameraet låses fast,
> især omkring vægge, samtidig med at Princen ikke gør det man "beder" ham
om,
> har ikke tal på hvor mange gange jeg har stået og hugget med daggeren i
det samme
> fjols i træk, trods det jeg trykker som en gal på de andre retnings
taster?!?... Træls...

Jeg havde ikke noget problem med at styre prinsen med tasterne, en del af
spillets sværhedsgrad er netop sværdkampene og ideen er at man skal lure
hvordan hver enkelt forskellig fjende skal besejres hurtigst muligt

> 3. Render som sagt halvdød rundt allerede fra starten, men har efterhånden
fået
> luret de forskellige fjolser af mht. måden at nakke dem på, men få bare et
lille
> pusterum til lige at drikke noget vand, så man kan booste ens blå linie
for oven,
> ha, glem dét, ikke tid til sådan noget da man bliver overfaldet inden man
får tænkt
> tanken færdig, hvis man så bare havde muligheden for bedre at ku' se
hvornår de
> er på nakken af én. Godt nok ikke mange gange det er lykkes mig at slippe
godt
> fra dette vovestykke!

tricket består i at lokke fjenderne væk fra vandet for derefter at løbe hen
og tanke op

> 4. Når det så en sjælden gang lykkes og man bryder ud i et; "Yes!, kom så
venner,
> far er klar igen" og hvad sker,,, Farah stiller træskoene!!!...Nå ja,
på'en igen...
> Så ved ikke hvor mange gange mus/tastatur/pc'er har været på vej en tur ud
af vinduet
> i arrigskab, hvad er synd da jeg stadig synes det er et godt spil der
fanger en, fatter bare
> ikke hvorfor de har lavet det som de har. Har været på jagt efter en patch
som evt. ku'
> rette nogle at disse ting men det er ikke lykkes mig at finde en, hvis der
da er en?

Noget at det svære i spillet består jo i at du ikke bare skal hakke fjender
ned og beskytte dig selv, men derimod sørge for at Farah ikke dør. Det ser
jeg som en ekstra sværhedsgrad, der blot gør spillet bedre

> Hvad synes I om dette ellers fine spil, som i mine øjne er en ret go' ide
samt fed grafik,
> lyd og generelt godt lavet, men hvorfor i himlens navn skal de ødelægge
det med elendig
> kamera/control styring samt til tider en ret høj sværhedsgrad? Eller er
det bare mig?
> Har bl.a også været på udkig efter en anmeldelse af spillet på forskellige
sites og blade,
> men er ikke faldet over nogen endnu?

Jeg synes spillet er rigtigt flot grafisk og er konvertert rigtig godt til
3d. Desuden synes jeg at spillets puzzles og sværdkampe er utroligt godt
afbalanceret. thumbs up til det da.

Mikael Jensen



Brian Hansen (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Brian Hansen


Dato : 01-06-04 16:00


"Mikael Jensen" <mikaeljensen@hotmail.com> wrote in message news:c9f24c$107r$1@news.cybercity.dk...

> Da jeg spillede og rundede det her i foråret synes jeg overhovedet ikke det
> var et problem, min taktik var at tage det stille go roligt så man ikke
> bliver overrasket over at kameraet skifter position. Derimod synes jeg det
> er fedt at kameravinklen skifter hele tiden i stdet for det evindelige
> kedelige "bag-personen-syn"
> Når kameraet zoomer ud er der jo for at give spilleren et overblik over de
> ting man skal hoppe/løbe hen over

Har selv gjort i taktikken med at ta' det stille og roligt, men synes stadig at tit
og ofte hopper kameraet et sted hen hvor der er ting i vejen og når det så nogle
få gange ovenikøbet låser sig helt fast endtil man løber væk i blinde til det er
med igen, det er sgu' da for latterligt hvis det er lavet sådan bevidst!

> Jeg havde ikke noget problem med at styre prinsen med tasterne, en del af
> spillets sværhedsgrad er netop sværdkampene og ideen er at man skal lure
> hvordan hver enkelt forskellig fjende skal besejres hurtigst muligt

Det er jeg for så vidt enig i, men bander nu stadig selv efter 81% over at
Princen gør som han selv har lyst, problemet ligger nok i selve kameraets
vinkel til Prinsen samtidig med jeg trykker på tasten? Måske...

> tricket består i at lokke fjenderne væk fra vandet for derefter at løbe hen
> og tanke op

Jo jo, ideen er såmen god nok, men ikke altid gangbar i praktis,
da de er temlig hurtige til at teleporte sig hen hvor man befinder sig, eller
endnu værre; lige foran snotten af en når man løber som en gal hen imod
vandet?!

> Noget at det svære i spillet består jo i at du ikke bare skal hakke fjender
> ned og beskytte dig selv, men derimod sørge for at Farah ikke dør. Det ser
> jeg som en ekstra sværhedsgrad, der blot gør spillet bedre

For så vidt heller ikke noget imod det ekstra twist med at sku' beskytte Farah,
men lige i de tilfælde det ikke lykkes er det træls, men nok også pga. de andre
problemer som jeg synes der er i spillet...

> Jeg synes spillet er rigtigt flot grafisk og er konvertert rigtig godt til
> 3d. Desuden synes jeg at spillets puzzles og sværdkampe er utroligt godt
> afbalanceret. thumbs up til det da.

Kendet som tidliger sagt/skrevet intet til de tidligere v. men synes da også at
de forskellige puzzels man skal igennem er godt lavet. Noget til de små grå...

Mvh.

Brian



Silver (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Silver


Dato : 31-05-04 14:30


> Hvad synes I om dette ellers fine spil, som i mine øjne er en ret go' ide
samt fed grafik

Jeg har efterhånden abstinenser efter at vente på at 2'eren udkommer her til
vinteren såvidt jeg er bekendt for jeg var FANDME en gigant fan af SoT!, jeg
har aldrig i mit liv tilbragt så meget tid foran computeren for at
gennemføre et spil og simpelthen nydt hvert sekund af det, og de puzzles som
man skulle udføre + de krumspring man skulle klare var nok til at få mig til
at smile stort og efter at have gennemført spillet, slettede alle savegames
og startede igen forfra på sværeste niveau.

Jeg elskede og elsker stadig det spil, både gfx, lyd, puzzles, baghistorien
og det romantiske aspekt som meget få spil har men som SoT klarede til UG,
uden at det blev et tøsespil.

Mvh
Silver.



Brian Hansen (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Brian Hansen


Dato : 01-06-04 16:04


"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> wrote in message news:c9fc1f$1fhe$1@news.cybercity.dk...

> Jeg har efterhånden abstinenser efter at vente på at 2'eren udkommer her til
> vinteren såvidt jeg er bekendt for jeg var FANDME en gigant fan af SoT!, jeg
> har aldrig i mit liv tilbragt så meget tid foran computeren for at
> gennemføre et spil og simpelthen nydt hvert sekund af det, og de puzzles som
> man skulle udføre + de krumspring man skulle klare var nok til at få mig til
> at smile stort og efter at have gennemført spillet, slettede alle savegames
> og startede igen forfra på sværeste niveau.

Sidder nu i den position at jeg ikke kan huske hvordan man vælger sværhedsgrad,
eller om det overhoved var muligt. Hvis jeg vælger en ny profil samt new game,
støder jeg ikke på nogen valg mulighed???...

Mvh.

Brian



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste