/ Forside / Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Rejser & Udflugter
#NavnPoint
Nordsted1 10159
refi 6552
ans 4342
HelleBirg.. 2810
katekismus 2544
piaskov 2400
dova 2399
svendgive.. 2305
Teil 2130
10  jakjoe 1830
Spørgsmål ang. Krabi og Ralei
Fra : Sørensen


Dato : 22-05-04 14:26

Vi tager nok derud i juli - og ja, ved godt at det ikke er højsæson,og at
der kan komme en regnbyge om eftermiddagen - men hvad med transporten med
longtail boat over til Railey strandene - jeg har en muligvis outdated
brocure, der påstår, at disse ikke sejler mellem april og oktober?? Kan det
passe, og hvis sandt, hvordan kommer man så derud?
P.sørensen



 
 
Michael Christoffers~ (23-05-2004)
Kommentar
Fra : Michael Christoffers~


Dato : 23-05-04 09:54


"Sørensen" <removepbs@adslhome.dk> wrote in message
news:40af54d4$0$250$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Vi tager nok derud i juli - og ja, ved godt at det ikke er højsæson,og at
> der kan komme en regnbyge om eftermiddagen - men hvad med transporten med
> longtail boat over til Railey strandene - jeg har en muligvis outdated
> brocure, der påstår, at disse ikke sejler mellem april og oktober?? Kan
det
> passe, og hvis sandt, hvordan kommer man så derud?
> P.sørensen
>
Jeg vil tillade mig at tvivle overordentlig meget på indholdet af den
brochure. Der er en lang række bungalow komplekser for slet ikke at nævne
Dusit Rayavadee komplekset på Railey og Phra Nang.
Disse vil ikke lukke ned selvom det er lavsæson, hvilket du også vil kunne
se ud fra deres respektive websider, og det vil så være ensbetydende med at
der vil være behov for transport. Og hvis der er een ting i særdeleshed
thailændere er gode til at dække så er det behov for transport.
Der kan selvfølgelig være vejrforhold der gør at det ikke er betryggende at
sejle derud, selvom der ikke er ret langt. Men man kan også sejle derud
direkte fra Krabi, det tager lidt længere men så kan man måske finde læ ad
den vej, da denne kystlinje er sydvendt, hvorimod Ao Nang-Railay er
vestvendt.
Hvis havet er for oprørt til at sejle, kan man jo evt. tage en overnatning i
Ao Nang, (hvorfra Longtailbådene sejler) indtil det lægger sig.




mvh
Michael Christoffersen





Sørensen (23-05-2004)
Kommentar
Fra : Sørensen


Dato : 23-05-04 10:36

Ja, det ville også undre mig - så jeg tror, du har ret.
Noget andet er - er det helt tåbeligt at tage derud i juli måned? HVOR
dårligt bliver vejret egentlig? Jeg har hørt, at det bare er en regnbyge
midt på eftermiddagen, der kan være tale om, da monsoonen ligger senere. Men
hvad siger erfaringen hos Jer vante globetrottere??
P.sørensen



Flinkesen (23-05-2004)
Kommentar
Fra : Flinkesen


Dato : 23-05-04 11:48


"Sørensen" <removepbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:40b07070$0$266$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Ja, det ville også undre mig - så jeg tror, du har ret.
> Noget andet er - er det helt tåbeligt at tage derud i juli måned? HVOR
> dårligt bliver vejret egentlig? Jeg har hørt, at det bare er en regnbyge
> midt på eftermiddagen, der kan være tale om, da monsoonen ligger senere.
Men
> hvad siger erfaringen hos Jer vante globetrottere??
> P.sørensen

Jeg har flere gange været der i juli måned uden problemer. Selvfølgelig kan
du rende ind i regnbyger (oftest kortvarende men meget voldsomme) men de
gange jeg har været der, har det nu været solen, der har domineret. Så tag I
bare afsted, jeg håber, I får en rigtig god tur.

Mvh.

JK



Michael Christoffers~ (23-05-2004)
Kommentar
Fra : Michael Christoffers~


Dato : 23-05-04 11:56


"Sørensen" <removepbs@adslhome.dk> wrote in message
news:40b07070$0$266$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Ja, det ville også undre mig - så jeg tror, du har ret.
> Noget andet er - er det helt tåbeligt at tage derud i juli måned? HVOR
> dårligt bliver vejret egentlig? Jeg har hørt, at det bare er en regnbyge
> midt på eftermiddagen, der kan være tale om, da monsoonen ligger senere.
Men
> hvad siger erfaringen hos Jer vante globetrottere??

Det er jo svært at spå specielt om fremtiden :) og vejret er jo selv i
bedste fald en uberegnelig faktor.
Lige nu står det ned i stænger oppe nordpå, Chiang Mai, Chiang Rai, Mae Hong
Song, der er omfattende oversvømmelser og flere har mistet livet.
De lover tilsvarende ekstreme vejrforhold i den kommende tid i Trat,
Chanthaburi etc.
Sådanne vejrforhold er umulige at tage forbehold for.
Når det så er sagt, så erindrer jeg ikke ligefrem at have oplevet mere end
en enkelt dag i træk, hvor det bare tærsker ned hele dage og det efter 2½
års ophold i Thailand hvor jeg mest har opholdt mig i den sydlige del.
Blot du ikke er forhippet på at komme ud at dykke i denne periode, idet
vandet både kan være plumret, oprørt og med brandmænd, selvom Krabi ikke er
så belemret med dem som andre steder.

Jeg ville ikke lade årstiden stoppe mig. For de fleste er det jo også det
muliges kunst, forstået på den måde at tingene skal gå op i en højere enhed
med at koordinere frihed fra arbejde/skole whatever, for overhovedet at
kunne tage afsted. Selvfølgelig kunne i vælge en hel anden destination, hvor
vejrliget er mere forudsigeligt, men det ser ud til at i har besluttet jer
for Thailand.
Een fordel ved lavsæsonen er at i formentlig vil kunne vælge og vrage blandt
de forskellige bungalowkomplekser og få fordelagtige priser.
Ao Nang, Railey og Phra Nang kan også være grotesk overbefolket i
højsæsonen, og det slipper i for.

Hav en god tur.


mvh
Michael Christoffersen






Sørensen (23-05-2004)
Kommentar
Fra : Sørensen


Dato : 23-05-04 12:35


" > Blot du ikke er forhippet på at komme ud at dykke i denne periode,
idet
> vandet både kan være plumret, oprørt og med brandmænd, selvom Krabi ikke
er
> så belemret med dem som andre steder.

Aha - er det værre på Phuket kysterne? Vi havde tænkt os at tilbring en
uges tid først dèr (Rydges hotel - Bang Tao bay) - og vi er vilde med at
snorkle.

koordinere frihed fra arbejde/skole whatever, for overhovedet at

Det er netop det, der er problemet. VI kan ikke tage vores datter ud 14
dage af skolen, når det er 9. klasse, og så er sommerferien eneste mulighed
(når vi nu absolut SKAL holde jul i Danmark..)

> Een fordel ved lavsæsonen er at i formentlig vil kunne vælge og vrage
blandt
> de forskellige bungalowkomplekser og få fordelagtige priser.

Det har vi også opdaget. Hotellerne ca. halv pris forhold til højsæsonen.

Tak for tips`ne.



Michael Christoffers~ (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Michael Christoffers~


Dato : 25-05-04 07:58


"Sørensen" <removepbs@adslhome.dk> wrote in message
news:40b08c61$0$194$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> " > Blot du ikke er forhippet på at komme ud at dykke i denne periode,
> idet
> > vandet både kan være plumret, oprørt og med brandmænd, selvom Krabi
ikke
> er
> > så belemret med dem som andre steder.
>
> Aha - er det værre på Phuket kysterne? Vi havde tænkt os at tilbring en
> uges tid først dèr (Rydges hotel - Bang Tao bay) - og vi er vilde med at
> snorkle.

Jeg har ikke oplevet Andaman siden med mange brandmænd, det er mere på
østkysten, fx i Hua Hin, Bang Saphan og på Koh Chang i Trat at jeg
lejlighedsvis har oplevet det som et problem. Også set et par stykker der
har haft nærkontakt hermed og har ar derefter. Er bestemt ikke sjovt.


mvh
Michael Christoffersen




Peter Loumann (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Peter Loumann


Dato : 25-05-04 22:29

"Michael Christoffersen" <pescatorNOT_SPAM@vip.cybercity.dk> skrev:

>Jeg har ikke oplevet Andaman siden med mange brandmænd, det er mere på
>østkysten, fx i Hua Hin, Bang Saphan og på Koh Chang i Trat [...]

Tjah, jeg har været på Phuket og på samme Koh Chang et par gange og
har kun ramt en brandmand på Phuket - Av!!! Og sår i lang tid. Har
vist aldrig set dem omkr. Koh Chang. Men det tyder vel på at problemet
ikke er stort.

--
hilsen pl (peloda hos tiscali her i landet)
http://pedalo.dk/thailand/

Michael Christoffers~ (26-05-2004)
Kommentar
Fra : Michael Christoffers~


Dato : 26-05-04 11:20


"Peter Loumann" <me@privacy.net> wrote in message
news:jge7b0picmf7grbcdiitim8mn62qu0qlcb@4ax.com...
> "Michael Christoffersen" <pescatorNOT_SPAM@vip.cybercity.dk> skrev:
>
> >Jeg har ikke oplevet Andaman siden med mange brandmænd, det er mere på
> >østkysten, fx i Hua Hin, Bang Saphan og på Koh Chang i Trat [...]
>
> Tjah, jeg har været på Phuket og på samme Koh Chang et par gange og
> har kun ramt en brandmand på Phuket - Av!!! Og sår i lang tid. Har
> vist aldrig set dem omkr. Koh Chang. Men det tyder vel på at problemet
> ikke er stort.
>
Hej Peter,

Nej, jeg har heller ikke personligt oplevet brandmænd på Koh Chang, hvor jeg
var fra oktober til december for et par år siden.
Men jeg talte med en engelsk kvinde bosiddende på øen og hun viste mig et
par frygtelige ar på hendes ben fra en brandmand på White Sand Beach.
Hun var blevet "brændt" af brandmanden i monsuntiden, da skulle de
forekomme.

mvh
Michael Christoffersen



Peter Loumann (23-05-2004)
Kommentar
Fra : Peter Loumann


Dato : 23-05-04 21:04

"Michael Christoffersen" <pescatorNOT_SPAM@vip.cybercity.dk> skrev:

>> longtail boat over til Railey strandene - jeg har en muligvis outdated
>> brocure, der påstår, at disse ikke sejler mellem april og oktober?? Kan
>> det passe, og hvis sandt, hvordan kommer man så derud?

>Jeg vil tillade mig at tvivle overordentlig meget på indholdet af den
>brochure. [...]

Kan blæst og søgang være for hårde til regelmæssig longtail-fart? Jeg
har ikke selv været på de kanter i monsun-tiden.

--
hilsen pl (peloda hos tiscali her i landet)
http://pedalo.dk/thailand/

Michael Christoffers~ (25-05-2004)
Kommentar
Fra : Michael Christoffers~


Dato : 25-05-04 07:54


"Peter Loumann" <me@privacy.net> wrote in message
news:uq02b0h5ujkj9hb1f8mcmf0cj0rbaircop@4ax.com...
> "Michael Christoffersen" <pescatorNOT_SPAM@vip.cybercity.dk> skrev:
>
> >> longtail boat over til Railey strandene - jeg har en muligvis outdated
> >> brocure, der påstår, at disse ikke sejler mellem april og oktober?? Kan
> >> det passe, og hvis sandt, hvordan kommer man så derud?
>
> >Jeg vil tillade mig at tvivle overordentlig meget på indholdet af den
> >brochure. [...]
>
> Kan blæst og søgang være for hårde til regelmæssig longtail-fart? Jeg
> har ikke selv været på de kanter i monsun-tiden.
>
Hej Peter,

Det kan selvfølgelig være tilfældet af og til, men selv i monsun-tiden er
det som oftest kun når regnen falder, at vinden tager til og gør
longtail-fart problematisk. Som oftest kan de dog sejle og der er kun
passagerernes comfort at tage hensyn til. Jeg har flere gange set folk melde
pas, når de så hvad de skulle ud til, selvom der ikke er ret langt. :)
Så iøvrigt også sidste år på Koh Tao en Longtail der tippede rundt efter at
være nået ind til land. Bådføreren skulle vende båden for at ankre om, og så
kom der en dønning....... Både ham og makkeren kom stor-grinende op. Det er
nogle hårde nysere de der gutter :)

mvh
Michael Christoffersen






Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408934
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste