/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
lydniveau på diskoteker?
Fra : Sinding


Dato : 19-05-04 14:48

Er der love om lydniveauerne på diskotekerne rundt om i Danmark? Det virker
lidt mærkeligt at der er lov om max 85dB på arbejdspladser, hvis det er helt
lovligt at spille 120+ på diskoteker... det er selvfølgeligt frivilligt at
man opholder sig der, men når der nu laves vejledninger og love om
cigaretter og fed mad..



 
 
Kasper Malmberg (19-05-2004)
Kommentar
Fra : Kasper Malmberg


Dato : 19-05-04 15:22

> Er der love om lydniveauerne på diskotekerne rundt om >i Danmark? Det
virker
> lidt mærkeligt at der er lov om max 85dB på >arbejdspladser, hvis det er
helt
> lovligt at spille 120+ på diskoteker... det er selvfølgeligt >frivilligt
at
> man opholder sig der

Et diskotek er vil også en arbejdsplads, er det ikke ?

Mvh
Kasper



Morten Guldager (19-05-2004)
Kommentar
Fra : Morten Guldager


Dato : 19-05-04 17:46

Wed, 19 May 2004 at 14:22 GMT Kasper Malmberg wrote
>> Er der love om lydniveauerne på diskotekerne rundt om >i Danmark? Det
> virker
>> lidt mærkeligt at der er lov om max 85dB på >arbejdspladser, hvis det er
> helt
>> lovligt at spille 120+ på diskoteker... det er selvfølgeligt >frivilligt
> at
>> man opholder sig der
>
> Et diskotek er vil også en arbejdsplads, er det ikke ?

Jeg ser det for mig. Jeg kommer ind på diskotek Snob-2000 hvor
blondinen bag baren bærer et aktivt høreværn med radio...

Enestående!


/Morten

Spangkuk (19-05-2004)
Kommentar
Fra : Spangkuk


Dato : 19-05-04 18:14


"Morten Guldager" <spamtrap@mogul.dk> skrev

> Jeg ser det for mig. Jeg kommer ind på diskotek Snob-2000 hvor
> blondinen bag baren bærer et aktivt høreværn med radio...

Hende kender jeg !

Spang



LA2 (19-05-2004)
Kommentar
Fra : LA2


Dato : 19-05-04 21:28


"Sinding" <petersinding@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:40ab6594$0$23130$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Er der love om lydniveauerne på diskotekerne rundt om i Danmark? Det
virker
> lidt mærkeligt at der er lov om max 85dB på arbejdspladser, hvis det er
helt
> lovligt at spille 120+ på diskoteker... det er selvfølgeligt frivilligt at
> man opholder sig der, men når der nu laves vejledninger og love om
> cigaretter og fed mad..
>
>
Da jeg arbejdede som bartender kom bst eller hvem det nu var og målte
lydstyrken. Da de jo på forhånd havde anmeldt deres ankomst, og kom før vi
åbnede, blev der skruet lidt ned indtil de var færdige med deres målinger.
Vi fik at vide at vi kunne arbejde i fem år før vores hørelse tog skade ved
den målte lydstyrke.
Kan ikke huske hvilke krav der er/var.

LA2



Nette (20-05-2004)
Kommentar
Fra : Nette


Dato : 20-05-04 11:58


"Sinding" skrev i en meddelelse
news:40ab6594$0$23130$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Er der love om lydniveauerne på diskotekerne rundt om i Danmark? Det
virker
> lidt mærkeligt at der er lov om max 85dB på arbejdspladser, hvis det er
helt
> lovligt at spille 120+ på diskoteker... det er selvfølgeligt frivilligt at
> man opholder sig der, men når der nu laves vejledninger og love om
> cigaretter og fed mad..

Jeg har ofte tænkt på det samme, blot i biografen?? Lyden er meget høj...

Nette





Bo Bach Jensen (20-05-2004)
Kommentar
Fra : Bo Bach Jensen


Dato : 20-05-04 14:50


"Nette" <nettesnetpost@hotmailsletdette.com> wrote in message
news:40ac8f40$0$256$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Sinding" skrev i en meddelelse
> news:40ab6594$0$23130$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> > Er der love om lydniveauerne på diskotekerne rundt om i Danmark? Det
> virker
> > lidt mærkeligt at der er lov om max 85dB på arbejdspladser, hvis det er
> helt
> > lovligt at spille 120+ på diskoteker... det er selvfølgeligt frivilligt
at
/snip/

Hvad der sådan set ireterrer mig allermest er sgu, at man som nabo (ca 100 -
200m fra diskoerne) skal belemres med deres forbande larm. Med larm tænker
jeg på basses, selv her små 100 - 200m fra det nærmeste disko, og med et hus
i vejen, er det forb..... buldren helt tydeligt, faktisk så tydeligt at man
af og til kommer i tvivl om det er naboen eller disko.

Det kan sgu da ikke være lovligt ? Er der ikke en myndighed man kan henvende
sig til, for at få undersøgt nivauet for larmen ?

//Bo Jensen



Per Christoffersen (20-05-2004)
Kommentar
Fra : Per Christoffersen


Dato : 20-05-04 18:08


"Bo Bach Jensen" <bachy@nopost.dk> skrev i en meddelelse
news:40acb76c$0$493$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Det kan sgu da ikke være lovligt ? Er der ikke en myndighed man kan
henvende
> sig til, for at få undersøgt nivauet for larmen ?

Kommunen. Miljøkontor eller Teknisk Forvaltning.

/Per



-++Carsten++- (21-05-2004)
Kommentar
Fra : -++Carsten++-


Dato : 21-05-04 08:45

Jeg har fået varigt tinitus efter et besøg på et diskotek hvor der var live
musik, det er ca. 2½ år siden, kunne jeg havet krævet erstatning af spille
stedet?

Carsten



Bertel Lund Hansen (21-05-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 21-05-04 08:52

-++Carsten++- skrev:

>Jeg har fået varigt tinitus efter et besøg på et diskotek hvor der var live
>musik, det er ca. 2½ år siden, kunne jeg havet krævet erstatning af spille
>stedet?

Næppe. Hvis du var gået derind med ubeskadiget hørelse, ville du
ikke have fået tinnitus. Den er et resultat af mange påvirkninger
gennem lang tid.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

-++Carsten++- (21-05-2004)
Kommentar
Fra : -++Carsten++-


Dato : 21-05-04 09:57


"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:16dra0di460hduk5831tgtl6buasoiqopi@news.stofanet.dk...
>
> Næppe. Hvis du var gået derind med ubeskadiget hørelse, ville du
> ikke have fået tinnitus. Den er et resultat af mange påvirkninger
> gennem lang tid.

Det passer ikke!
Tinitus kan opstå ved på få sekunder hos en der har perfekt hørelse, f.eks.
ved et højt brag.

Carsten



Bertel Lund Hansen (21-05-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 21-05-04 14:29

-++Carsten++- skrev:

>> Næppe. Hvis du var gået derind med ubeskadiget hørelse, ville du
>> ikke have fået tinnitus. Den er et resultat af mange påvirkninger
>> gennem lang tid.

>Det passer ikke!

Ikke?

>Tinitus kan opstå ved på få sekunder hos en der har perfekt hørelse, f.eks.
>ved et højt brag.

Ja da. Skrev jeg det modsatte?

[Hint: "Den" i min sidste sætning henviser til din tinnitus]

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Ivar Madsen (21-05-2004)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 21-05-04 18:03

Bertel Lund Hansen skrev:

>>> Næppe. Hvis du var gået derind med ubeskadiget hørelse, ville du
>>> ikke have fået tinnitus. Den er et resultat af mange påvirkninger
>>> gennem lang tid.
>>Det passer ikke!
> Ikke?
>>Tinitus kan opstå ved på få sekunder hos en der har perfekt hørelse,
>>f.eks. ved et højt brag.
> Ja da. Skrev jeg det modsatte?

Ja, du skrev at Tinnitus kommer af mange påvirkninger over lang tid. Hvis
ikke det er det modsatte af at tinnitus kommer af en enkelt påvirkning på
brøkdele af et sekund, så ved jeg ikke hvad det så er,,,

--
Med venlig hilsen Ivar Madsen
--------------------------------------------------------------------------------
http://milli.dk/webupdate/ nu i version 0.3.3 nogle sider meldtes konstant
opdateret, dette er fixet, båndbredebegrænsningen er desvære fjernet igen.

Bertel Lund Hansen (21-05-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 21-05-04 18:45

Ivar Madsen skrev:

>Ja, du skrev at Tinnitus kommer af mange påvirkninger over lang tid.

Jeg kan godt se at det kunne læses sådan, men det var ikke hvad
jeg mente.

Hvis man får tinnitus af at være på diskotek i to en halv time,
så er det kun dråben der får bægeret til at flyde over - eller
også har *alle* gæsterne den aften fået tinnitus hvilket ville
være ret usandsynligt.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Morten Guldager (21-05-2004)
Kommentar
Fra : Morten Guldager


Dato : 21-05-04 20:11

Fri, 21 May 2004 at 17:45 GMT Bertel Lund Hansen wrote
> Ivar Madsen skrev:
>
>>Ja, du skrev at Tinnitus kommer af mange påvirkninger over lang tid.
>
> Jeg kan godt se at det kunne læses sådan, men det var ikke hvad
> jeg mente.
>
> Hvis man får tinnitus af at være på diskotek i to en halv time,
> så er det kun dråben der får bægeret til at flyde over - eller
> også har *alle* gæsterne den aften fået tinnitus hvilket ville
> være ret usandsynligt.

Forudsat at alle diskotekstgæsterne havde samme tærskel for
tinituspågragelse. Det er nok også usansynligt.

Der er en del der tyder på at forskellige personer kan tåle
forskellige mængder lyd (lydtryk) inden hørelsen skades.

Man kunne tænke sig at en uheldig person pådrog sig en
10% hørelsesnedsættelse ved et _enkelt_ diskoteksbesøg.

Svært at bevise for de fleste, men ikke for "profesionelle
ører". De får målt deres hørelse jævnligt.

Ville denne 10% forringelse være noget man kunne køre en sag
på. (med fornuft forstås)
Eller ville dommeren bare sige "du var sq da også for dum
sådan at gå der ind. Af alle burde du da vide at de kunne være
skadeligt for dine ører"


/Morten

-++Carsten++- (21-05-2004)
Kommentar
Fra : -++Carsten++-


Dato : 21-05-04 20:58


"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:iufsa01fcv2p5t6mnl8gb4h7e4s6k1m24i@news.stofanet.dk...
>
> Hvis man får tinnitus af at være på diskotek i to en halv time,
> så er det kun dråben der får bægeret til at flyde over - eller
> også har *alle* gæsterne den aften fået tinnitus hvilket ville
> være ret usandsynligt.

Hvis man som mig havet bord tæt på scenen og højttalerne, så er man helt
sikker langt mere udsat end dem der sidder i den anden enden, så dermed er
det langt fra alle.

Carsten



Ole Stigaard (21-05-2004)
Kommentar
Fra : Ole Stigaard


Dato : 21-05-04 10:50

On Fri, 21 May 2004 09:51:37 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamius@lundhansen.dk> wrote:
> Næppe. Hvis du var gået derind med ubeskadiget hørelse, ville du
> ikke have fået tinnitus. Den er et resultat af mange påvirkninger
> gennem lang tid.

Hej Bertel, du glemte vist et "i nogle tilfælde" i ovenstående, sidste
sætning!

Mvh Ole S

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste