/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Leder efter en POWER-PC
Fra : N´far


Dato : 12-05-04 19:24

Hej gruppe,

mange konfirmationsdrenge blev lige rige......

Jeg bliver så spurgt om, hvad hardware det nu skal være.

400 og 533mhz systemer siger mig noget, men ikke de nye. Derfor -


håber, i kan hjælpe mig.

Krav:

A) ungerne har ikke tålmodighed. Det skal være her og nu !

B) 10000.-Kr. max.

C) en PC mest til de allernyeste spil

D) OC - mulighed

E) MIN indfaldsvinkel: PRISEN (!) ( så kan de lære det )

Kiggede så på :

P4 CPU 3.0/800/L2 512kb ( ikke Prescott )

Abit IC7 med Intel 875P chipset

ATI´s nyeste ....noget a la X800 til 3000-4000kr.

Ram:
kan ikke lige finde de, da Eksperterne.dk er nede.....
Fandt noget, ikke dyrt, med gode timings op til 550mhz ( pga. senere OC )
Om det duer til dual channel, ved jeg pt. ikke.

HD og kabinet/PSU: her er jeg på bare bund...skal nok være noget Raid/min
350W.
Eller alligevel ikke måske ( HD)?

17/19 tommers skærm har man så allerede..

Håber, i kan hjælpe os..

Mvh.







 
 
N´far (12-05-2004)
Kommentar
Fra : N´far


Dato : 12-05-04 22:29


"N´far" <nomail@herepls.dk> skrev i en meddelelse
news:40a26ba9$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Ram:

512 MB A-Data Vitesta PC4000 DDR500 RAM
http://www.prc-data.dk/ProduktFrame.asp?Produktid=32423393



chr (12-05-2004)
Kommentar
Fra : chr


Dato : 12-05-04 22:33


"N´far" <nomail@herepls.dk> wrote in message
news:40a26ba9$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej gruppe,
>
> mange konfirmationsdrenge blev lige rige......
>
> Jeg bliver så spurgt om, hvad hardware det nu skal være.
>
> 400 og 533mhz systemer siger mig noget, men ikke de nye. Derfor -
>
>
> håber, i kan hjælpe mig.
>

Power PC? er det ikke Apple...


Chr.





Martin Johansen [600~ (12-05-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 12-05-04 22:40

On Wed, 12 May 2004 23:32:59 +0200, chr wrote:

> Power PC? er det ikke Apple...

Jo..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Peter Jespersen (13-05-2004)
Kommentar
Fra : Peter Jespersen


Dato : 13-05-04 01:53

On Wed, 12 May 2004 23:32:59 +0200, chr wrote:

<snip>

>Power PC? er det ikke Apple...

Ja og nej - IBM eller Motorola .... efter IBM specs (Tænkt som en
billigudgave af Power, 64-bit med 32-bit extensions) ... rent faktisk
bliver PowerPC processoren mest brug i forbindelse med embedded devices.

Live long and prosper...
_________________________________________________________________
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Age and Treachery will always overcome Youth and Skill




N´far (13-05-2004)
Kommentar
Fra : N´far


Dato : 13-05-04 10:06

Aha, så ved jeg det.

Men- hvilke harddiske kan anbefales ( omkr. 80mb? )

Og hvilket kabinet/PSU ?

vh






Yoda.dk - Lars (13-05-2004)
Kommentar
Fra : Yoda.dk - Lars


Dato : 13-05-04 10:33

Kunne jo være en skrivefejl, men personligt ville jeg nok gå efter lidt mere
en 80 MB.. muligvis 80 GB..

Venlig hilsen
Lars Andersen

"N´far" <nomail@herepls.dk> wrote in message
news:40a33a69$0$135$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Aha, så ved jeg det.
>
> Men- hvilke harddiske kan anbefales ( omkr. 80mb? )
>
> Og hvilket kabinet/PSU ?
>
> vh
>
>
>
>
>



Mikael Nørrelund And~ (13-05-2004)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 13-05-04 10:43

N´far wrote:
> Men- hvilke harddiske kan anbefales ( omkr. 80mb? )

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=43830
Og man kan læse her hvorfor (Average Read Service Time):
http://storagereview.com/php/benchmark/bench_sort.php
- Kun WDs Raptor diske (af ATA) er hurtigere ifølge
linket.

Jeg ville dog ikke købe en 80GB disk, men en 160GB
istedet pga. den noget mindre pris pr. GB:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=43832

> Og hvilket kabinet/PSU?


PSU skal min. være på 350W og skal være af en
ordentlig kvalitet og personligt ville jeg ikke købe
en der larmere mere end 21dB (gerne mindre).
Af de dyre kan nævnes Noise Control, men personligt
har jeg gode erfaringer med Thermal Take og NorthQ:
http://kortlink.dk/55v

Kabinet, der ville jeg vælge et med plads til 120mm
blæsere og mange harddiske, fx et high tower.
En så kraftig maskine kræver en del køling, derfor
lægger jeg vægt på at der kan være 120mm blæsere
til at trække luften ind og ud - samtidig kan man købe
nogle der ikke larmere så meget og evt. temperaturstyrer
dem!

Grafikkort, pt. mener jeg Radeon 9800 Pro er bedste
køb til prisen (udover GF4 Ti4200 til 499,- bare en
kraftigere model her):
http://kortlink.dk/55w
- men efter hvad jeg lige kan huske kræver et spil som
Far Cry 256MB RAM for at køre glidende, så er det
sådanne spil bør du nok købe et større grafikkort og
så kan du lige så godt købe det nye Radeon når
prisen alligevel lander på ca. 3k.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.


Peter Lykkegaard (13-05-2004)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 13-05-04 11:29


"Mikael Nørrelund Andersen" wrote

> - men efter hvad jeg lige kan huske kræver et spil som
> Far Cry 256MB RAM for at køre glidende

Næhh, fungerer glimrende på 128Mb (TI4200 og 9600Pro)
Man kan dog ikke sætte alt til Max!

- Peter



Mikael Nørrelund And~ (13-05-2004)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 13-05-04 14:18

Peter Lykkegaard wrote:
>> - men efter hvad jeg lige kan huske kræver et spil som
>> Far Cry 256MB RAM for at køre glidende
>
> Næhh, fungerer glimrende på 128Mb (TI4200 og 9600Pro)
> Man kan dog ikke sætte alt til Max!


Til Peter og Kim,

jeg huskede en lille smule skævt, det var denne
post jeg kunne huske:
http://kortlink.dk/56c

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.


Kim Voss Schrader (13-05-2004)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 13-05-04 11:39

Hej!

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
>
....
> - men efter hvad jeg lige kan huske kræver et spil som
> Far Cry 256MB RAM for at køre glidende, så er det
....

Hmmm, det må du ikke fortælle min maskine :) Jeg kan da ihvertfald fint spille
Far Cry i single player på en Athlon XP 1800+ med et Geforce2 Pro AGP m. 64MB
ram på i 800x600 32bit.

Det kører faktisk forbavsende flydende, selvom jeg selvfølgelig ville få
flottere (flere effekter m.m.) billede ved højere opløsning.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 30kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

N´far (13-05-2004)
Kommentar
Fra : N´far


Dato : 13-05-04 21:27

Tak til alle jer.

Det går da fremad.

Vil så vælge denne 160GB HD, som der blev henvist til.
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=43832

Og anbefale et ASUSP4800Deluxe istedet, som kan ATA-133.
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=38330
Kan ikke se den store fordel ved at have noget RAID i PC, når de kun skal
bruges til spil.(?)
PC får sig jo 1 GB ram også.

Tak også for AMD henvisningen, men det bliver nok Intel alligevel...

Ram:
512 MB A-Data Vitesta PC4000 DDR500 RAM
http://www.prc-data.dk/ProduktFrame.asp?Produktid=32423393
Mon om man med sikkerhed kan køre rammene i dual channel?

CPU:
P4 2.8ghz/800/512
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=37646

Bundkort/Ram/CPU komb. ---> Så burde der også være plads til senere OC...

Nu leder jeg efter et sted i DK, hvor man kan bestille det nye ATI kort.
Jeg mener nu, at det skal være det nyeste/bedste grafikkort.

Ang. kabinettet: en smagssag, fandt jeg i dag ud af... men - min. 350W,
okay.

Hvad med drevene ? Et billigt DVD-drev sammen med en god DVD-brænder måske?

Skal der investeres i runde IDE-kabler eller er det "kun show" ?

Mvh.








Mikael Nørrelund And~ (14-05-2004)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 14-05-04 18:40

N´far wrote:
> Kan ikke se den store fordel ved at have noget RAID
> i PC, når de kun skal bruges til spil.(?)
> PC får sig jo 1 GB ram også.

Jeg er enig.

> Tak også for AMD henvisningen, men det bliver nok
> Intel alligevel...

Smag og behag :)

> CPU:
> P4 2.8ghz/800/512
> http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=37646

Er der ikke mere knald i én med 1MB cache?
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=65767

> Nu leder jeg efter et sted i DK, hvor man kan bestille
> det nye ATI kort. Jeg mener nu, at det skal være det
> nyeste/bedste grafikkort.

Hvis du alligevel vil ofre mere end 2500,- så ja.
www.shg.dk mener jeg man kan bestille det hos.

> Ang. kabinettet: en smagssag, fandt jeg i dag ud af...

Ja, det er mest udseendet - de fleste kabinetter har lækre
finesser såsom fingerskruer, USB+firewire mm. i fronten.

> Hvad med drevene?
> Et billigt DVD-drev sammen med en god
> DVD-brænder måske?

Ja, fx LiteOn DVD og NEC eller Pioneer DVD-brænder.

> Skal der investeres i runde IDE-kabler eller er det
> "kun show"?


Det giver et bedre airflow, især hvis der med tiden skal
mange harddiske i maskinen (her er det også godt hvis
der kan sidde blæsere i kabinettet og puste direkte ind
på harddiskene).

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.


Peter Jespersen (14-05-2004)
Kommentar
Fra : Peter Jespersen


Dato : 14-05-04 21:02

On Fri, 14 May 2004 19:39:58 +0200, Mikael N rrelund Andersen wrote:

<snip>

>Ja, fx LiteOn DVD og NEC eller Pioneer DVD-brænder.

Kan tilslutte mig LiteOn og tilføje Plextor ... disse to forsyner
ligeledes en del andre fabrikanter med OEM-drev (I Plextors tilfælde kan
der være penge at spare).

Du skal bare ikke falde for fristelsen til at benytte brænderen som
læsedrev også - det giver en meget længere levetid for brænderen..

>> Skal der investeres i runde IDE-kabler eller er det
>> "kun show"?

>Det giver et bedre airflow, især hvis der med tiden skal
>mange harddiske i maskinen (her er det også godt hvis
>der kan sidde blæsere i kabinettet og puste direkte ind
>på harddiskene).

Det er afhængigt at hvor mange enheder der er i maskinen og hvorledes
kabinettet er stykket sammen

Og jo større blæsere jo bedre (De kan nøjes med at køre med færre
omdrejninger end de små for at flytte den samme mængde luft) .... 3 grader
kan gøre hele forskellen (Halvering af levetiden)

Live long and prosper...
_________________________________________________________________
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
If you run out of underwear, you're running too fast.




Leony (13-05-2004)
Kommentar
Fra : Leony


Dato : 13-05-04 12:55

In news:40a26ba9$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
N´far typed:

> E) MIN indfaldsvinkel: PRISEN (!) ( så kan de lære det )

Beste pris/ydelse fåes hvis du køber AMD.

> P4 CPU 3.0/800/L2 512kb ( ikke Prescott )
> Abit IC7 med Intel 875P chipset

Det er ganske OK.
Køre selv P4 med Abit bundkort og har ikke noget at klage over.

> ATI´s nyeste ....noget a la X800 til 3000-4000kr.

Spild af penge - imo.
Køb noget fra sidste generation.
Rigeligt hurtigt og det koster ca det halve.
Husk også at ydelsen på grafikkort ikke er væsentligt bedre selvom der
er 256 MB RAM i forhold til 128 MB RAM.

> Ram:
> kan ikke lige finde de, da Eksperterne.dk er nede.....
> Fandt noget, ikke dyrt, med gode timings op til 550mhz ( pga. senere
> OC ) Om det duer til dual channel, ved jeg pt. ikke.

Ville gå efter Corsair, Kingston eller Samsung.

> HD og kabinet/PSU: her er jeg på bare bund...skal nok være noget
> Raid/min 350W.
> Eller alligevel ikke måske ( HD)?

Kabinet = Chieftec.
Virkelig kvalitet for små penge, undgå de billige blikdåser som
eksempelvis Codegen.

HD = Seagate.
Godt og lydsvagt + en del lavere driftstemperatur end eksempelvis
Maxtor.

Hvis der skal ofres lidt ekstra på HD, så kunne en Raptor fra Western
Digital være et bud (eller 2 hvis der skal køres RAID).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Mit Chieftec røntgen mod + "The MetallicAse".


N´far (13-05-2004)
Kommentar
Fra : N´far


Dato : 13-05-04 21:34


"> Køre selv P4 med Abit bundkort og har ikke noget at klage over.

Men IC7 kan desværre jo kun ATA 100. null forskel mellem ATA100 og 133?

> > ATI´s nyeste ....noget a la X800 til 3000-4000kr.
>
> Spild af penge - imo.
> Køb noget fra sidste generation.
> Rigeligt hurtigt og det koster ca det halve.

Den nye ATI kort kommer ved ikke til at koste 5000.-Kr.?


> Ville gå efter Corsair, Kingston eller Samsung.

2x 512 DDR500 til 2000.-Kr.?

> Kabinet = Chieftec.
okay.

Mange tak til dig.

Mvh.



N´far (16-05-2004)
Kommentar
Fra : N´far


Dato : 16-05-04 10:55

Mange tak for alle input.

Mvh.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408954
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste