/ Forside / Teknologi / Hardware / Grafikkort / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Grafikkort
#NavnPoint
tedd 11444
Manse9933 3657
Fijala 2911
peet49 2571
refi 2390
pallebhan.. 1955
strarup 1945
phg1 1758
Klaudi 1571
10  transor 1240
Hvilket nyt grafikkort??!?
Fra : Lars


Dato : 01-05-01 12:25

Jeg står og skal til at opgradere min computer med et nyt grafikkort, og kan
ikke rigtigt bestemme mig...
Jeg har kig på følgende kandidater:
Asus v7100 G2 MX m. TV-out
Asus v7700 G2 GTS m. TV-in & out
ATi Radeon 64 MB VIVO
Hercules Kyro2 64 MBProphet 4500 m.TV out

Selvfølgelig har prisen en vis indflydelse på det endelige valg, men det er
også vigtigt, at kortet kan bruges et par år ude i fremtiden.

Er der nogen her på NG'en, der ved, om Kyro2-kortet understøtter Twin view
(at TV out fungere uafhængigt af hinanden)?
Og jeg vil også gerne have mulighed for at grappe video/billeder - nogen
forslag til et sekundært grafikkort (TV kort?), der kan supplere en af
kandidaterne uden TV in?

På forhånd tak,
Lars...



 
 
Lars Dahl (01-05-2001)
Kommentar
Fra : Lars Dahl


Dato : 01-05-01 12:46

Hej Lars

Ja, min personlige vinder er Kyro II kortet der kommer på markedet den 11/5.
Den er i opløsninger højere end 1024x768 hurtigere end alle de andre
kandidater du har...
Se f.eks. http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1435&p=10 for en Q3 test.
Og så er den endda blandt de billegste af dine kandidater
Så det ville være mit bud.

Den har dog et enkelt minus...
Kortet har ikke Transform & Lighting og dette er selvfølgelig et minus i
spil som udnytter dette (MDK2 f.eks) Men her er det i 1024x768 stadig
hurtigere end et GF2 MX som fx Asus v7100...

Så Kyro'en ville være bedst pris/performance (Min mening)

Håber du kan bruge det til noget...

Mvh Lars Dahl




http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1435&p=10

"Lars" <glubs@mail.ikasths.dk> skrev i en meddelelse
news:9cm6bk$7ol$1@sunsite.dk...
> Jeg står og skal til at opgradere min computer med et nyt grafikkort, og
kan
> ikke rigtigt bestemme mig...
> Jeg har kig på følgende kandidater:
> Asus v7100 G2 MX m. TV-out
> Asus v7700 G2 GTS m. TV-in & out
> ATi Radeon 64 MB VIVO
> Hercules Kyro2 64 MBProphet 4500 m.TV out
>
> Selvfølgelig har prisen en vis indflydelse på det endelige valg, men det
er
> også vigtigt, at kortet kan bruges et par år ude i fremtiden.
>
> Er der nogen her på NG'en, der ved, om Kyro2-kortet understøtter Twin view
> (at TV out fungere uafhængigt af hinanden)?
> Og jeg vil også gerne have mulighed for at grappe video/billeder - nogen
> forslag til et sekundært grafikkort (TV kort?), der kan supplere en af
> kandidaterne uden TV in?
>
> På forhånd tak,
> Lars...
>
>



Lars (01-05-2001)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 01-05-01 13:32

Jo, tak for info'en - men har Kyro2 kortet Twin view?
Lars

"Lars Dahl" <mr.noname@mailme.dk> wrote in message
news:9cm7j2$bd8$1@news.inet.tele.dk...
> Hej Lars
>
> Ja, min personlige vinder er Kyro II kortet der kommer på markedet den
11/5.
> Den er i opløsninger højere end 1024x768 hurtigere end alle de andre
> kandidater du har...
> Se f.eks. http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1435&p=10 for en Q3
test.
> Og så er den endda blandt de billegste af dine kandidater
> Så det ville være mit bud.
>
> Den har dog et enkelt minus...
> Kortet har ikke Transform & Lighting og dette er selvfølgelig et minus i
> spil som udnytter dette (MDK2 f.eks) Men her er det i 1024x768 stadig
> hurtigere end et GF2 MX som fx Asus v7100...
>
> Så Kyro'en ville være bedst pris/performance (Min mening)
>
> Håber du kan bruge det til noget...
>
> Mvh Lars Dahl
>
>
>
>
> http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1435&p=10
>




iddqd@worldonline.dk (01-05-2001)
Kommentar
Fra : iddqd@worldonline.dk


Dato : 01-05-01 14:03

KyroII kort fås ikke med TwinView/DualHead og hvad det nu eller hedder, men
det fås med TV-ud.

Mvh

Bruno


Lars wrote:

> Jo, tak for info'en - men har Kyro2 kortet Twin view?
> Lars
>
> "Lars Dahl" <mr.noname@mailme.dk> wrote in message
> news:9cm7j2$bd8$1@news.inet.tele.dk...
> > Hej Lars
> >
> > Ja, min personlige vinder er Kyro II kortet der kommer på markedet den
> 11/5.
> > Den er i opløsninger højere end 1024x768 hurtigere end alle de andre
> > kandidater du har...
> > Se f.eks. http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1435&p=10 for en Q3
> test.
> > Og så er den endda blandt de billegste af dine kandidater
> > Så det ville være mit bud.
> >
> > Den har dog et enkelt minus...
> > Kortet har ikke Transform & Lighting og dette er selvfølgelig et minus i
> > spil som udnytter dette (MDK2 f.eks) Men her er det i 1024x768 stadig
> > hurtigere end et GF2 MX som fx Asus v7100...
> >
> > Så Kyro'en ville være bedst pris/performance (Min mening)
> >
> > Håber du kan bruge det til noget...
> >
> > Mvh Lars Dahl
> >
> >
> >
> >
> > http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1435&p=10
> >



Lars Dahl (01-05-2001)
Kommentar
Fra : Lars Dahl


Dato : 01-05-01 16:10

Hmm... det er jeg ikke helt klar over..

Jeg har læst mange tests på kortet men der har aldrig stået noget om det har
eller ikke har Twinview, så det har det nok ikke... :(

Mvh Lars Dahl

"Lars" <glubs@mail.ikasths.dk> skrev i en meddelelse
news:9cma9r$i0a$1@sunsite.dk...
> Jo, tak for info'en - men har Kyro2 kortet Twin view?
> Lars
>
> "Lars Dahl" <mr.noname@mailme.dk> wrote in message
> news:9cm7j2$bd8$1@news.inet.tele.dk...
> > Hej Lars
> >
> > Ja, min personlige vinder er Kyro II kortet der kommer på markedet den
> 11/5.
> > Den er i opløsninger højere end 1024x768 hurtigere end alle de andre
> > kandidater du har...
> > Se f.eks. http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1435&p=10 for en Q3
> test.
> > Og så er den endda blandt de billegste af dine kandidater
> > Så det ville være mit bud.
> >
> > Den har dog et enkelt minus...
> > Kortet har ikke Transform & Lighting og dette er selvfølgelig et minus i
> > spil som udnytter dette (MDK2 f.eks) Men her er det i 1024x768 stadig
> > hurtigere end et GF2 MX som fx Asus v7100...
> >
> > Så Kyro'en ville være bedst pris/performance (Min mening)
> >
> > Håber du kan bruge det til noget...
> >
> > Mvh Lars Dahl
> >
> >
> >
> >
> > http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1435&p=10
> >
>
>
>



Claus Lerbech Jensen (01-05-2001)
Kommentar
Fra : Claus Lerbech Jensen


Dato : 01-05-01 16:28


"Lars" <glubs@mail.ikasths.dk> wrote in message
news:9cma9r$i0a$1@sunsite.dk...
> Jo, tak for info'en - men har Kyro2 kortet Twin view?
> Lars
>
Klip

da twin view er et varemærke fra matrox har kyro 2 det ikke, der er også kun
en udgang på det kort som tomshardware har testet



Lars (01-05-2001)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 01-05-01 16:54

Det lyder mærkeligt - Asus har lavet et v7100 kort, der har Twin View?? Men
det skal kunne bruges til at se film via tv, samtidig med at man kan bruge
computeren til andet (surfe el. tekstbehandling el. lign.), så ved jeg ikke,
om det hedder andet end Twin View...

Lars

> "Claus Lerbech Jensen" <claus@lerbech.dk> wrote in message
news:9cmkh0$s46$1@news.inet.tele.dk...
>
> da twin view er et varemærke fra matrox har kyro 2 det ikke, der er også
kun
> en udgang på det kort som tomshardware har testet
>
>



Lars Dahl (01-05-2001)
Kommentar
Fra : Lars Dahl


Dato : 01-05-01 17:29

Den dobbelte udgang der findes på F.eks. asus' MX kort hedder også Twinview
så det kan jo tænkes at de har fået lov til at bruge det...

Til Claus<<<

Det kort de tester på Tom's er en "beta version" og de skriver at kortet
kommer i en TV-OUT udgave... Og det gør den også...

se her f.eks:
http://www.midtdata.dk/asp/bestil/ProduktInfo.asp?model=PROPHET4500TV

Mvh Lars Dahl

Mvh Lars

"Lars" <glubs@mail.ikasths.dk> skrev i en meddelelse
news:9cmm3l$qce$1@sunsite.dk...
> Det lyder mærkeligt - Asus har lavet et v7100 kort, der har Twin View??
Men
> det skal kunne bruges til at se film via tv, samtidig med at man kan bruge
> computeren til andet (surfe el. tekstbehandling el. lign.), så ved jeg
ikke,
> om det hedder andet end Twin View...
>
> Lars
>
> > "Claus Lerbech Jensen" <claus@lerbech.dk> wrote in message
> news:9cmkh0$s46$1@news.inet.tele.dk...
> >
> > da twin view er et varemærke fra matrox har kyro 2 det ikke, der er også
> kun
> > en udgang på det kort som tomshardware har testet
> >
> >
>
>



Henrik Dissing (01-05-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Dissing


Dato : 01-05-01 18:24

On Tue, 1 May 2001 17:54:00 +0200, Lars wrote:

>> "Claus Lerbech Jensen" <claus@lerbech.dk> wrote in message
>>news:9cmkh0$s46$1@news.inet.tele.dk...

>> da twin view er et varemærke fra matrox har kyro 2 det ikke

>Det lyder mærkeligt - Asus har lavet et v7100 kort, der har Twin View??

Matrox' "Twin View" hedder DualHead.

(Det er nemmere at følge med i tråden hvis man svarer efter det man
citerer).

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Lars Dahl (01-05-2001)
Kommentar
Fra : Lars Dahl


Dato : 01-05-01 19:37

Sorry, det var en fejl... Opdagede den først da den var afsendt...



"Henrik Dissing" <hendis@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:n3stet000cvpd1326i2kno938t2o3r7upi@4ax.com...
> On Tue, 1 May 2001 17:54:00 +0200, Lars wrote:
>
> >> "Claus Lerbech Jensen" <claus@lerbech.dk> wrote in message
> >>news:9cmkh0$s46$1@news.inet.tele.dk...
>
> >> da twin view er et varemærke fra matrox har kyro 2 det ikke
>
> >Det lyder mærkeligt - Asus har lavet et v7100 kort, der har Twin View??
>
> Matrox' "Twin View" hedder DualHead.
>
> (Det er nemmere at følge med i tråden hvis man svarer efter det man
> citerer).
>
> Venlig hilsen
> Henrik Dissing



Thomas A. Frederikse~ (01-05-2001)
Kommentar
Fra : Thomas A. Frederikse~


Dato : 01-05-01 17:35

On Tirsdag 1. Maj 2001 17:27 Claus Lerbech Jensen decided to write:

>
> "Lars" <glubs@mail.ikasths.dk> wrote in message
> news:9cma9r$i0a$1@sunsite.dk...
>> Jo, tak for info'en - men har Kyro2 kortet Twin view?
>> Lars
>>
> Klip
>
> da twin view er et varemærke fra matrox har kyro 2 det ikke, der er også
> kun en udgang på det kort som tomshardware har testet

TwinView er ikke et varemærke tilhørende Matrox, det er et Nvidia-ejet
mærke. Matrox ejer navnet DualHead. ATI kalder sin version HydraVision...

MVH

Thomas A. Frederiksen
--
<Geekcode> Version: 3.12
GED/IT d-- s:- a-- c++++ UL++ P+ L++ E---- W++ N++ o K- w--- O M+ V?
PS++ PE- V+ PGP t+ 5+ X R tv- b++ DI++++ D+ G++ e+>++++ h--- r+++ y+++
</geekcode> Nu også med .sig der lever op til RFC1855...

Lars (01-05-2001)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 01-05-01 19:34

Jeg har nu kigget på ATI's side - kan det passe, det kun er Radeon VE, der
har HydraVision?

Lars

"Thomas A. Frederiksen" <thomasaf@mail.tele.dk> wrote in message
news:9cmold$c3b$2@sunsite.dk...
> On Tirsdag 1. Maj 2001 17:27 Claus Lerbech Jensen decided to write:
>
> TwinView er ikke et varemærke tilhørende Matrox, det er et Nvidia-ejet
> mærke. Matrox ejer navnet DualHead. ATI kalder sin version HydraVision...
>
> MVH
>
> Thomas A. Frederiksen
> --
> <Geekcode> Version: 3.12
> GED/IT d-- s:- a-- c++++ UL++ P+ L++ E---- W++ N++ o K- w--- O M+ V?
> PS++ PE- V+ PGP t+ 5+ X R tv- b++ DI++++ D+ G++ e+>++++ h--- r+++ y+++
> </geekcode> Nu også med .sig der lever op til RFC1855...



Jakob Bakke (02-05-2001)
Kommentar
Fra : Jakob Bakke


Dato : 02-05-01 10:40

On Tue, 1 May 2001 13:45:44 +0200, "Lars Dahl" <mr.noname@mailme.dk>
wrote:

>Ja, min personlige vinder er Kyro II kortet der kommer på markedet den 11/5.
>Den er i opløsninger højere end 1024x768 hurtigere end alle de andre
>kandidater du har...
>Se f.eks. http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1435&p=10 for en Q3 test.

Q3 testen sige faktisk ikke at Kyro er hurtigere end alle de andre
kort. I både 1024*768 og 1600*1200 ligge det på tredje pladsen.

Men det er stadigt hurtigere end Geforce MX der vel må anses for at
være en død sild.

Efter min mening må valget stå mellem Kyro II og Radeon. Kyro er
generelt lidt hurtigere, Radeon understøtter flere 3D funktioner.
Derudover fungerer Radeons tv-out rigtigt godt.

Iøvrigt kan bemærkes følgende: I Gamestar nr. 5 score kortet 1639 i
3dMark 2001 (1024*768, 32bit). på en 1.2 ghz Athlon. Ikke ligefrem
imponerende. Om man så skal tage sig af hvad 3DMark siger er en anden
sag.




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408952
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste