/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Telefonsupport hvad må de?
Fra : Johnny


Dato : 22-04-04 10:38

Hej

Sidder lige og har en diskussion i gang.

Hvis en person ringer til et firma, og stiller spørgsmål der hører ind
under support/konsulentbistand, må firmaet så derefter fremsende en
regning på telefonsupport?
   Også selv om vedkommende ikke vidste, at det der blev spurgt
til hørte inde under support?

Hvis ja, er det så lige meget hvorvidt vedkommende er privat eller
offentlig person (politi eller lignende?)

Håber i kan hjælpe, der står en six-pack på spil i denne diskussion

Venlig hilsen

Johnny


 
 
Palle Svendsen (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Palle Svendsen


Dato : 22-04-04 11:45

Hej,

> Hvis en person ringer til et firma, og stiller spørgsmål der hører ind
> under support/konsulentbistand, må firmaet så derefter fremsende en
> regning på telefonsupport?
> Også selv om vedkommende ikke vidste, at det der blev spurgt
> til hørte inde under support?

Hvis der ikke er telefon-support med, så må man jo betale ekstra for det.
Eks. som den udbyder du bruger gør det.


> Hvis ja, er det så lige meget hvorvidt vedkommende er privat eller
> offentlig person (politi eller lignende?)

Det spiller vel ingen rolle, hvis man køber et produkt uden telefon-support,
men det ydes mod betaling så er det jo det.


Beklager jeg fik sendt den direkte til poster, det var en lille fejl. Sorry.


Mvh.
Palle Svendsen



Bertel Lund Hansen (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 22-04-04 14:21

Johnny skrev:

>Hvis en person ringer til et firma, og stiller spørgsmål der hører ind
>under support/konsulentbistand, må firmaet så derefter fremsende en
>regning på telefonsupport?

Kun hvis det er aftalt med den ringende at der skal betales for
support eller der er andre omstændigheder der gør det klart
(eller burde gøre det) at opringningen koster penge.

Ellers skulle det være oplyst allerførst i samtalens forløb,
f.eks. "Du har ringet til support der koster 250 kr. i timen.
Ønsker du at fortsætte samtalen?".

>   Også selv om vedkommende ikke vidste, at det der blev spurgt
>til hørte inde under support?

Man kan som udgangspunkt ikke blive forpligtet til at betale hvis
der ikke foreligger en aftale, og den forudsætter fuld og loyal
oplysning på begge sider.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Martin Schultz (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Martin Schultz


Dato : 22-04-04 14:41

On Thu, 22 Apr 2004 11:37:59 +0200, Johnny wrote:

> Hej
>
> Sidder lige og har en diskussion i gang.
>
> Hvis en person ringer til et firma, og stiller spørgsmål der hører ind
> under support/konsulentbistand, må firmaet så derefter fremsende en
> regning på telefonsupport?
>    Også selv om vedkommende ikke vidste, at det der blev spurgt
> til hørte inde under support?

Jeg tror det også har en stor betydning hvilke aftaler der eksistere med
firmaet i forvejen.

Martin
--
Besøg http://www.adsltips.dk for guider til
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Maria Frederiksen (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Maria Frederiksen


Dato : 22-04-04 21:15

> Hvis en person ringer til et firma, og stiller spørgsmål der hører ind
> under support/konsulentbistand, må firmaet så derefter fremsende en
> regning på telefonsupport?
> Også selv om vedkommende ikke vidste, at det der blev spurgt
> til hørte inde under support?

De eneste brancher, hvor man ikke kan forvente en regning, er vel
skattevæsnet, forsikringsselskaberne og telefonselskaberne.

Mvh Maria



[6400] - Qbic (22-04-2004)
Kommentar
Fra : [6400] - Qbic


Dato : 22-04-04 21:57

Æv da jeg fik lige en fra skattefar, surt men heldigvis til at betale.

/ Qbic



[6400] - Qbic (22-04-2004)
Kommentar
Fra : [6400] - Qbic


Dato : 22-04-04 22:00

Til indlæget

De må have hvist hvd de lavede da de tillod andre at
foretage opringninger fra deres mobiltelefoner, så må det være bedrageri
men selvf. kan folken have været i den tro at det var normal service fra
Sonofon

Derved kan de vel ikke straffes, det ver nok derfor at Sonofon hurtigt fik
lavet
om til at det kostede normal takst igen.

/ Qbic



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste