/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Strømforbrug for diske
Fra : Kenneth


Dato : 19-04-04 22:22

Jeg har en lille filserver med 5 diske i (for tiden), som desværre er lidt
ustabil ved meget disk IO. Min fejlsøgning, som baserer sig på
udelukkelsesmetoden, peger på at det skyldes at strømforsyningen ikke er
kraftig nok.

Maskinen er en P3-650 på et gammelt BX bundkort, og så har den 2 x 15 GB
systemdiske og 2 x 120 GB + 60 GB lagerdiske. Især den ene 120 GB (Seagate
7200.7) giver meget bøvl, mens den anden (WD1200JB) fungerer rimelig godt.
Disken fungerer fejlfrit i min normale desktop PC, og Seagates Seatools
siger den er 100% OK.

Har I nogen idé om hvilken spænding diskene trækker mest strøm fra, eller
bedre, hvilken spænding der er den kritiske for at diskene fungerer
stabilt? 5V, 12V eller noget helt fjerde?

Og har I nogle erfaringer med maskiner med mange diske i?
Jeg gætter på at kravene til PSU'en ikke er helt de samme som i en high-end
gaming maskine med kæmpe CPU m.m.

--
Mvh Kenneth

Fjern en mail fra min emailadresse.
Remove one mail from my email address.

 
 
Klaus D. Mikkelsen (20-04-2004)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 20-04-04 05:18

Kenneth skriver:
>
> Har I nogen idé om hvilken spænding diskene trækker mest strøm fra, eller
> bedre, hvilken spænding der er den kritiske for at diskene fungerer
> stabilt? 5V, 12V eller noget helt fjerde?

5 og 12 volt

> Og har I nogle erfaringer med maskiner med mange diske i?

Ja, indsæt en ekstra powersupply til halvdelen af diskene, det er lavet
før.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

M.Kay (20-04-2004)
Kommentar
Fra : M.Kay


Dato : 20-04-04 07:25

I know it's awful, but Kenneth wrote to everybody in dk.edb.hardware
saying:

> Jeg har en lille filserver med 5 diske i (for tiden), som desværre er
> lidt ustabil ved meget disk IO. Min fejlsøgning, som baserer sig på
> udelukkelsesmetoden, peger på at det skyldes at strømforsyningen ikke
> er kraftig nok.

Hvor mange watt er din strømforsyning normeret til?

> Og har I nogle erfaringer med maskiner med mange diske i?
> Jeg gætter på at kravene til PSU'en ikke er helt de samme som i en
> high-end gaming maskine med kæmpe CPU m.m.

en kvalitets psu på over 300W er det normale til den slags maskiner. Jeg vil
anbefale dig at købe en ny og større psu.



--
Kay

Jesper G. Poulsen (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 22-04-04 07:52

In article <Xns94D155942EA44Mkaymaildk@130.133.1.4>, G.i.n@ping.dk
says...

> en kvalitets psu på over 300W er det normale til den slags maskiner. Jeg vil
> anbefale dig at købe en ny og større psu.

Men ikke uden at kende strømforbruget, endsige PSU'ens evne til at
levere strøm. Alt andet er idioti på et højere plan.


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

M.Kay (23-04-2004)
Kommentar
Fra : M.Kay


Dato : 23-04-04 12:31

I know it's awful, but Jesper G. Poulsen wrote to everybody in
dk.edb.hardware saying:

> In article <Xns94D155942EA44Mkaymaildk@130.133.1.4>, G.i.n@ping.dk
> says...
>
>> en kvalitets psu på over 300W er det normale til den slags maskiner.
>> Jeg vil anbefale dig at købe en ny og større psu.
>
> Men ikke uden at kende strømforbruget, endsige PSU'ens evne til at
> levere strøm. Alt andet er idioti på et højere plan.

Rolig nu! Så stor variation er der ikke på diskes forbrug af strøm, så
forbruget er ikke en totalt ukendt størrelse her, hvor man kender de
vigtigste enheder.

300W+ psu af "KVALITET (=holder hvad den lover), er skam rigeligt i dette
tilfælde.


--
Kay

Jesper G. Poulsen (23-04-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 23-04-04 13:00

In article <Xns94D4897CFF3EDMkaymaildk@130.133.1.4>, G.i.n@ping.dk
says...

> Rolig nu! Så stor variation er der ikke på diskes forbrug af strøm, så
> forbruget er ikke en totalt ukendt størrelse her, hvor man kender de
> vigtigste enheder.

Strømforbrug og effektforbrug er 2 vidt forskellige størrelser.
Strømforbruget kan bruges til noget fornuftigt, nemlig at finde ud af
hvilken PSU man skal bruge - effektforbruget er en "død" oplysning.

> 300W+ psu af "KVALITET (=holder hvad den lover), er skam rigeligt i dette

Nej. Effekt er en "død" oplysning. Det er idioti at tro at effekten er
et og alt. Effekt er nul og niks. Regn i strømme og drop den latterlige
effekt.

Message-ID: <MPG.1af0446096dbc95298a243@dtext.news.tele.dk>
Message-ID: <MPG.1af0ce81f848ae2098a25b@dtext.news.tele.dk>
Message-ID: <ZDrhc.146941$jf4.7773746@news000.worldonline.dk>


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

Kenneth Iversen (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Kenneth Iversen


Dato : 22-04-04 15:23

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:MPG.1af323b2f255a44098a2a0@dtext.news.tele.dk...
> Nej. Effekt er en "død" oplysning. Det er idioti at tro at effekten er
> et og alt. Effekt er nul og niks. Regn i strømme og drop den latterlige
> effekt.

Enig. Jeg tror nu også at det er det som han mener når han skriver
"PSU af kvalitet"

/Kenneth


Jesper G. Poulsen (24-04-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 24-04-04 07:22

In article <408926e4$0$277$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
kenneth.iversen@notvalid.tele.duh says...

> Enig. Jeg tror nu også at det er det som han mener når han skriver
> "PSU af kvalitet"

Hvor ser du at han har strømmene med i billedet?
Spæningen er konstant i regnestykket og kan derfor udelades. Tilbage er
strømmen. Så regn strøm sammen ved +3.3V, +5V og +12V og sammenlign med
PSU-fabrikantens opgivelser. Opgiver fabrikanten ikke noget eller ikke
alle data, så hop videre...

Husk at regne med maks forbrug og husk at lægge ca. 50% til
(startstrømme er højere end maks driftsstrømme - kører du på grænsen af
PSU's formåen kan du få alvorlige problemer med at spinne diske op fra
powersave).

Husk at iregne PC'ens køling (alle blæsere skal med).


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

Kenneth Iversen (23-04-2004)
Kommentar
Fra : Kenneth Iversen


Dato : 23-04-04 11:56

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:MPG.1af425e7b7b775a798a2b9@dtext.news.tele.dk...
> Hvor ser du at han har strømmene med i billedet?

Det er generalt det som folk mener når de siger sådan.
Ikke at det i den forstand har noget som helst med kvalitet af gøre.

/Kenneth


Jesper G. Poulsen (24-04-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 24-04-04 13:24

In article <408a47c3$0$250$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
kenneth.iversen@notvalid.tele.duh says...

> > Hvor ser du at han har strømmene med i billedet?
> Det er generalt det som folk mener når de siger sådan.

Nå!

> Ikke at det i den forstand har noget som helst med kvalitet af gøre.

Hvad er kvalitet?


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

Kenneth Iversen (24-04-2004)
Kommentar
Fra : Kenneth Iversen


Dato : 24-04-04 03:47

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:MPG.1af47ad4bf5cc30498a2cf@dtext.news.tele.dk...
> > Det er generalt det som folk mener når de siger sådan.
>
> Nå!
>
> > Ikke at det i den forstand har noget som helst med kvalitet af gøre.
>
> Hvad er kvalitet?

Kvalitet er holdbarhed og stabilitet men selv en højkvalitets strømforsyning
kan ikke holde til at man overbelaster den i længere tid og det var sådan
set der jeg ville hen. Der er ikke mange som tjekker hvor mange A en
strømforsyning kan trække, når de sætter den i, og det gør selvfølgelig
at den jo selvfølgelig fiser af hvis deres udstyr overstiger dette forbrug.
Men det betyder jo ikke at det er en strømforsyning af dårlig kvalitet.

/Kenneth


Jesper G. Poulsen (25-04-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 25-04-04 10:22

In article <408b26b4$0$288$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
kenneth.iversen@notvalid.tele.duh says...

> Kvalitet er holdbarhed og stabilitet men selv en højkvalitets strømforsyning

Ordet kvalitet siger lige så lidt om produktets ydelse som ordet effekt
gør i forhold til strømforbrug.

Produkter af god kvalitet er produkter der er bedre end nogle givne
kriterier og produkter af dårlig kvalitet er produkter der er dårligere
end nogle givne kriterier. Kvalitet i sig selv siger intet.

Så må du opstille kriterierne som du vil sammenligne udfra.

Nej, glem det... Det her blindskudsindkøb gider jeg ikke spilde mere
tid på. Hvis I vil købe ind efter hvad I tror er ok, så gør det...

Jeg har bedre ting at bruge tiden på end en flok der ikke vil lytte til
fornuft.


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

Kenneth Iversen (24-04-2004)
Kommentar
Fra : Kenneth Iversen


Dato : 24-04-04 16:51

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:MPG.1af5a1af7bf16ae598a2e8@dtext.news.tele.dk...
> Ordet kvalitet siger lige så lidt om produktets ydelse som ordet effekt
> gør i forhold til strømforbrug.
>
> Produkter af god kvalitet er produkter der er bedre end nogle givne
> kriterier og produkter af dårlig kvalitet er produkter der er dårligere
> end nogle givne kriterier. Kvalitet i sig selv siger intet.
>
> Så må du opstille kriterierne som du vil sammenligne udfra.

Du læser ikke ordenligt efter. Jeg skrev at en del andre mener at en
strømforsyning, som bliver overbelastet og derefter stiger af, normalt
bliver kaldt noget billigt lavkvalitets skrammel.

Det har så bare, i det flestes tilfælde, noget at gøre med hvad
spændinger som forsyningen smider ud og det siger intet om
kvaliteten af denne.

> Nej, glem det... Det her blindskudsindkøb gider jeg ikke spilde mere
> tid på. Hvis I vil købe ind efter hvad I tror er ok, så gør det...
>
> Jeg har bedre ting at bruge tiden på end en flok der ikke vil lytte til
> fornuft.

Lige over.

/Kenneth


Jesper G. Poulsen (25-04-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 25-04-04 23:25

In article <408bde6b$0$142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
kenneth.iversen@notvalid.tele.duh says...

> Du læser ikke ordenligt efter. Jeg skrev at en del andre mener at en
> strømforsyning, som bliver overbelastet og derefter stiger af, normalt
> bliver kaldt noget billigt lavkvalitets skrammel.

Hvilket den ikke automatisk er. Alt der bliver overbelastet kan gå i
stykker, uanset hvor perfekt det er lavet.

Selvfølgelig beregner man et worst-case eksempel når man dimensionerer
et kredsløb, men der vil altid være én bruger som presser den udover
det "værst tænkelige scenarie" med flere længder... Og så slipper røgen
ud.

> Det har så bare, i det flestes tilfælde, noget at gøre med hvad
> spændinger som forsyningen smider ud og det siger intet om
> kvaliteten af denne.

Hvilke spændinger?


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

Kenneth Iversen (25-04-2004)
Kommentar
Fra : Kenneth Iversen


Dato : 25-04-04 10:29

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:MPG.1af6592b20187f7898a311@dtext.news.tele.dk...
> Hvilket den ikke automatisk er. Alt der bliver overbelastet kan gå i
> stykker, uanset hvor perfekt det er lavet.
>
> Selvfølgelig beregner man et worst-case eksempel når man dimensionerer
> et kredsløb, men der vil altid være én bruger som presser den udover
> det "værst tænkelige scenarie" med flere længder... Og så slipper røgen
> ud.

Så er vi jo enige.

> > Det har så bare, i det flestes tilfælde, noget at gøre med hvad
> > spændinger som forsyningen smider ud og det siger intet om
> > kvaliteten af denne.
>
> Hvilke spændinger?

F. eks 12V som jo er ret vigtig.

/Kenneth


Jesper G. Poulsen (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 26-04-04 14:11

In article <408cd65f$0$294$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
kenneth.iversen@notvalid.tele.duh says...

> > det "værst tænkelige scenarie" med flere længder... Og så slipper røgen
> > ud.
> Så er vi jo enige.

Er vi?
For det var ikke det du skrev. Du skrev at hvis det er kvalitet så
brænder det ikke af ved overbelastning og jeg skriver at uanset hvor
god kvaliteten er, så brænder det af når blot det overbelastes nok.

> > Hvilke spændinger?
> F. eks 12V som jo er ret vigtig.

Den spænding leverer alle PC-forsyninger, også de gamle AT-forsyninger.


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

Kenneth Iversen (25-04-2004)
Kommentar
Fra : Kenneth Iversen


Dato : 25-04-04 22:26

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:MPG.1af728d39d1c2e2898a320@dtext.news.tele.dk...
> Er vi?
> For det var ikke det du skrev. Du skrev at hvis det er kvalitet så
> brænder det ikke af ved overbelastning og jeg skriver at uanset hvor
> god kvaliteten er, så brænder det af når blot det overbelastes nok.

Det skrev jeg ihvertfald ikke.

> > > Hvilke spændinger?
> > F. eks 12V som jo er ret vigtig.
>
> Den spænding leverer alle PC-forsyninger, også de gamle AT-forsyninger.

Ja men de kan ikke alle holde til samme belastning.

/Kenneth


Jesper G. Poulsen (28-04-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 28-04-04 00:48

In article <408d7e7b$0$425$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
kenneth.iversen@notvalid.tele.duh says...

> Det skrev jeg ihvertfald ikke.

Så har jeg tabt tråden et sted i dette rod... :-/

> > Den spænding leverer alle PC-forsyninger, også de gamle AT-forsyninger.
> Ja men de kan ikke alle holde til samme belastning.

Nej.


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

Jesper G. Poulsen (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 22-04-04 08:01

In article <40844305$0$160$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
jakabovmail@mail.dk says...

> Har I nogen idé om hvilken spænding diskene trækker mest strøm fra, eller
> bedre, hvilken spænding der er den kritiske for at diskene fungerer
> stabilt? 5V, 12V eller noget helt fjerde?

Som Klaus er inde på - 5V og 12V. Regn med 1A pr. disk pr. spænding,
dvs. 1A@5V og 1A@12V pr. disk. Regn sammen.

> Og har I nogle erfaringer med maskiner med mange diske i?

Ja. Har 7 diske (5 SCSI) til min gamle 486. Den har 2 PSU'er

> Jeg gætter på at kravene til PSU'en ikke er helt de samme som i en high-end
> gaming maskine med kæmpe CPU m.m.

Jo, såmænd. Du skal være sikker på at du har rigeligt med strøm ved
både 5V og 12V.
Den billigste metode er at sætte en PSU op til diskene alene. Jeg har
undersøgt markedet for PSU'er og ingen PSU op til 520W kan levere strøm
nok ved 12V.

http://www.hardwarebook.net/connector/power/atxpower.html

Kortslut den grønne leder til en sort, så starter PSU'en på kontakten
bagpå


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

OleBole (22-04-2004)
Kommentar
Fra : OleBole


Dato : 22-04-04 16:58

On Thu, 22 Apr 2004 09:01:01 +0200, Jesper G. Poulsen
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:


>Den billigste metode er at sætte en PSU op til diskene alene. Jeg har
>undersøgt markedet for PSU'er og ingen PSU op til 520W kan levere strøm
>nok ved 12V.

Og du har kigget på NorthQ 4100, den er på 500W og får de forskellige
hardwaretestere til at falde på enden, google lidt på NorthQ4100, det
lyder absurd at man skulle have brug for mere.

Jesper G. Poulsen (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 22-04-04 18:46

In article <jmqf801dsdqfg6db16kb8umg8366b656t4@4ax.com>,
nospam@myplace.dk says...

> Og du har kigget på NorthQ 4100, den er på 500W og får de forskellige
> hardwaretestere til at falde på enden, google lidt på NorthQ4100, det
> lyder absurd at man skulle have brug for mere.

Ja, den er ikke stor nok. En moderne CPU, et moderne grafikkort, en
stak harddiske, noget seriøs køling og så man hastigt på vej over 30A@
12V.


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

Kenneth Iversen (21-04-2004)
Kommentar
Fra : Kenneth Iversen


Dato : 21-04-04 21:02

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:MPG.1af22348e873c29898a289@dtext.news.tele.dk...
> Ja, den er ikke stor nok. En moderne CPU, et moderne grafikkort, en
> stak harddiske, noget seriøs køling og så man hastigt på vej over 30A@
> 12V.

Må man spørge om hvad hardware det præsist er du har i den computer
med 2 PSU´er?
Bare til lidt sammenligning :)

/Kenneth


OleBole (22-04-2004)
Kommentar
Fra : OleBole


Dato : 22-04-04 23:11

On Wed, 21 Apr 2004 22:02:19 +0200, "Kenneth Iversen"
<kenneth.iversen@notvalid.tele.duh> wrote:


>Må man spørge om hvad hardware det præsist er du har i den computer
>med 2 PSU´er?
>Bare til lidt sammenligning :)

Ja de kunne være fedt at vide jeg har alt det han nævner og det kommer
ikke i nærheden af 30A, men ok, sådan skal det jo nok være


Jesper G. Poulsen (23-04-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 23-04-04 07:11

In article <408824e6$0$229$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
kenneth.iversen@notvalid.tele.duh says...

> Må man spørge om hvad hardware det præsist er du har i den computer
> med 2 PSU´er?

En stooor stak diske.


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

Kenneth Iversen (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Kenneth Iversen


Dato : 22-04-04 15:40

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:MPG.1af2d1ea51161bcd98a292@dtext.news.tele.dk...
> En stooor stak diske.

Jo men nu kan det jo ikke kun være dem der sluger meget strøm :)
Jeg har selv 6 SCSI diske (10k RPM, Ultra160/320) i mit system som er:

P4 2.0A@2.4, Abit TH7-II, Adaptec 29160, Creative Audigy 2, Geforce 4
ti4600,
ATM kort, Plextor CDROM, Pioneer DVDROM, Sony DVD brænder, 5
lownoice blæsere. + 3x 5.25" harddiskholdere med 2x 40mm blæsere i hver.

Strømforsyningen er en Enermax EG365P-VE, 350W og jeg mener den smider
max 26A ud på 12V. Ingen problemer her.

/Kenneth


Jesper G. Poulsen (24-04-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 24-04-04 07:29

In article <40892ad0$0$236$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
kenneth.iversen@notvalid.tele.duh says...

> Jo men nu kan det jo ikke kun være dem der sluger meget strøm :)

Kølingen koster også strøm - mer' end man umiddelbart vil tro.

> Jeg har selv 6 SCSI diske (10k RPM, Ultra160/320) i mit system som er:

Modelnummer?

> P4 2.0A@2.4, Abit TH7-II, Adaptec 29160, Creative Audigy 2, Geforce 4

P4 er storforbruger på 12V.

> ti4600,

GF4 TI4600 bruger også en del. Hvor meget ved jeg ikke, men sæt en god
del af til det.

> ATM kort, Plextor CDROM, Pioneer DVDROM, Sony DVD brænder, 5
> lownoice blæsere. + 3x 5.25" harddiskholdere med 2x 40mm blæsere i hver.

Drev tager 0.5-1A pr. styk, ved 12V; ca. det halve ved 5V.
Blæserne kan du finde specs. på.

> Strømforsyningen er en Enermax EG365P-VE, 350W og jeg mener den smider
> max 26A ud på 12V. Ingen problemer her.

Og det siger du uden at kende dit faktiske forbrug?


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

Kenneth Iversen (23-04-2004)
Kommentar
Fra : Kenneth Iversen


Dato : 23-04-04 12:30

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:MPG.1af42782e8fb05f98a2ba@dtext.news.tele.dk...
> Kølingen koster også strøm - mer' end man umiddelbart vil tro.
>
> > Jeg har selv 6 SCSI diske (10k RPM, Ultra160/320) i mit system som er:
>
> Modelnummer?

Puha skal jeg virkelig kunne huske det :)
2x IBM DDYS-T09170N
2x IBM DDYS-T8350N
2x IBM ZJCS2

> > P4 2.0A@2.4, Abit TH7-II, Adaptec 29160, Creative Audigy 2, Geforce 4
>
> P4 er storforbruger på 12V.

Jo det ved jeg.

> > ti4600,
>
> GF4 TI4600 bruger også en del. Hvor meget ved jeg ikke, men sæt en god
> del af til det.

Det kunne jeg godt forestille mig at det gjorde. Syntes dog ikke at kunne
finde
noget om hvor meget det skulle være.

> > ATM kort, Plextor CDROM, Pioneer DVDROM, Sony DVD brænder, 5
> > lownoice blæsere. + 3x 5.25" harddiskholdere med 2x 40mm blæsere i hver.
>
> Drev tager 0.5-1A pr. styk, ved 12V; ca. det halve ved 5V.
> Blæserne kan du finde specs. på.

Jo det burde nok være muligt et sted. Jeg ved nu ikke om det ligefrem er
noget jeg vil bruge tid på. Det er ikke lige sådan at finde alt det info.

> > Strømforsyningen er en Enermax EG365P-VE, 350W og jeg mener den smider
> > max 26A ud på 12V. Ingen problemer her.
>
> Og det siger du uden at kende dit faktiske forbrug?

Ja eftersom at den praktisk talt har kørt sådan siden jeg købte delene.
Det er vel efterhånden 3 år siden

Den eneste forskel på nu og dengang er at en disk + mit gamle lydkort er
blevet skiftet ud.

/Kenneth


Jesper G. Poulsen (24-04-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 24-04-04 13:28

In article <408a4fb4$0$266$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
kenneth.iversen@notvalid.tele.duh says...

> > Og det siger du uden at kende dit faktiske forbrug?
> Ja eftersom at den praktisk talt har kørt sådan siden jeg købte delene.
> Det er vel efterhånden 3 år siden

Jeg ser lige at dette intet har med dit oprindelige spørgsmål at
gøre...

Hvad med at holde dig til det?


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

Kenneth (24-04-2004)
Kommentar
Fra : Kenneth


Dato : 24-04-04 16:57

Jesper G. Poulsen wrote:

> Jeg ser lige at dette intet har med dit oprindelige spørgsmål at
> gøre...

Jeg vil gerne lige understrege at Kenneth Iversen ikke er den samme person
som mig (der stillede det oprindelige spørgsmål).

--
Mvh Kenneth

Fjern en mail fra min emailadresse.
Remove one mail from my email address.

Jesper G. Poulsen (24-04-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 24-04-04 19:09

In article <408a8e59$0$170$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
jakabovmail@mail.dk says...

> Jeg vil gerne lige understrege at Kenneth Iversen ikke er den samme person
> som mig (der stillede det oprindelige spørgsmål).

Jeg smutter... Kan I hygge jer...


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

OleBole (24-04-2004)
Kommentar
Fra : OleBole


Dato : 24-04-04 21:41

On Sat, 24 Apr 2004 20:09:15 +0200, Jesper G. Poulsen
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:


>Jeg smutter... Kan I hygge jer...

Det var sørme en voksen måde at sige undskyld til Kenneth på, men ok
snakker man om noget man ikke ved noget om så er det jo med at smutte
inden folk gennemskuer en, suk!


OleBole (25-04-2004)
Kommentar
Fra : OleBole


Dato : 25-04-04 04:26

On Sat, 24 Apr 2004 22:40:41 +0200, OleBole <nospam@myplace.dk> wrote:
Hej!

Jeg glemte dette link, det kan da være det vil være til hjælp for
nogen.

http://www.jscustompcs.com/power_supply/




Jesper G. Poulsen (25-04-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 25-04-04 10:28

In article <frbm801upf26littldisibrk28otbm5mst@4ax.com>,
nospam@myplace.dk says...

> http://www.jscustompcs.com/power_supply/

Effekt kan ikke bruges som regneenhed, da det forbruges ved flere
forskellige spændinger...!!!

50W ved 3.3V giver ikke samme belastning af PSU'en som 50W ved 12V. Men
da der ikke står ved hvilke spændinger belastningen finder sted, kan
man ikke ikke finde den PSU der kan levere varen.

G-sus...


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

Kenneth Iversen (24-04-2004)
Kommentar
Fra : Kenneth Iversen


Dato : 24-04-04 16:53

"OleBole" <nospam@myplace.dk> skrev i en meddelelse
news:frbm801upf26littldisibrk28otbm5mst@4ax.com...
> On Sat, 24 Apr 2004 22:40:41 +0200, OleBole <nospam@myplace.dk> wrote:
> Hej!
>
> Jeg glemte dette link, det kan da være det vil være til hjælp for
> nogen.
>
> http://www.jscustompcs.com/power_supply/

Det er svært for mig at se hvad det skulle nytte da det ikke har noget
med spændingerne at gøre.

Ifølge den side skal jeg forøvrigt have en strømforsyning på 600W og
så har jeg endda ikke taget alt mit hardware med.

Den som jeg bruger og har brugt i 3 år, er som skrevet tidligere på 350W...

/Kenneth


OleBole (25-04-2004)
Kommentar
Fra : OleBole


Dato : 25-04-04 17:14

On Sat, 24 Apr 2004 17:53:10 +0200, "Kenneth Iversen"
<kenneth.iversen@notvalid.tele.duh> wrote:


>> http://www.jscustompcs.com/power_supply/
>
>Det er svært for mig at se hvad det skulle nytte da det ikke har noget
>med spændingerne at gøre.
>
>Ifølge den side skal jeg forøvrigt have en strømforsyning på 600W og
>så har jeg endda ikke taget alt mit hardware med.
>
>Den som jeg bruger og har brugt i 3 år, er som skrevet tidligere på 350W...

Ja rigtigt, men den kan bruges som en støtte, og læs lige hvad der
står på siden.

--Citat

Please Note: The Wattages listed below are maximum potential wattages
for each item. The total amount this calculator figures is for all
devices running at peak utilization. It is important to bear in mind
that this amount will never be reached under typical operation.
However we feel that this tool will give you a better idea of how much
power your system will need. After all when it comes to power, it is
better to be safe than sorry.

--Citat slut

Det er hvis dit system trækker MAX altså peek på ALT udstyr konstant,
og det gør det jo som bekendt ikke, men det gør dit måske, så er det
sgu en god lille psu du har dig

Kenneth Iversen (24-04-2004)
Kommentar
Fra : Kenneth Iversen


Dato : 24-04-04 17:41

"OleBole" <nospam@myplace.dk> skrev i en meddelelse
news:6non8091op3o3m8ai757k90ankv1v1fvh2@4ax.com...
>Ja rigtigt, men den kan bruges som en støtte

Det mener jeg så ikke da den ikke fortæller noget om spændingerne.
Du kan have 10k W i en forsyning men det vil ikke hjælpe meget
hvis den kun giver 10A på 12V.

> Det er hvis dit system trækker MAX altså peek på ALT udstyr konstant,
> og det gør det jo som bekendt ikke, men det gør dit måske, så er det
> sgu en god lille psu du har dig

Selvfølgelig ikke :)
Men det er ikke unormalt at flere af mine diske drøner derudaf med fuld
hammer
sammen med lydkort, netkort, processor, ram og controllerkort og allerede
der går den over de 350W som mit system er på.

/Kenneth


Jesper G. Poulsen (25-04-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 25-04-04 23:21

In article <408bea2e$0$140$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
kenneth.iversen@notvalid.tele.duh says...

> Det mener jeg så ikke da den ikke fortæller noget om spændingerne.
> Du kan have 10k W i en forsyning men det vil ikke hjælpe meget
> hvis den kun giver 10A på 12V.

Bingo...


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

Jesper G. Poulsen (25-04-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 25-04-04 23:20

In article <408bdef9$0$276$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
kenneth.iversen@notvalid.tele.duh says...

> > http://www.jscustompcs.com/power_supply/
> Det er svært for mig at se hvad det skulle nytte da det ikke har noget
> med spændingerne at gøre.

Nå, lidt har du da forstået...

> Ifølge den side skal jeg forøvrigt have en strømforsyning på 600W og
> så har jeg endda ikke taget alt mit hardware med.

De regner i absolut maks værdier.

Skal vi stoppe her?


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

Kenneth Iversen (25-04-2004)
Kommentar
Fra : Kenneth Iversen


Dato : 25-04-04 10:26

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:MPG.1af657fdc50728798a30e@dtext.news.tele.dk...
> Nå, lidt har du da forstået...

Jeg har aldrig skrevet andet.

/Kenneth


Jesper G. Poulsen (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 26-04-04 14:12

In article <408cd5ae$0$311$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
kenneth.iversen@notvalid.tele.duh says...

> > Nå, lidt har du da forstået...
> Jeg har aldrig skrevet andet.

Ikke direkte. Men indirekte har du skrevet nok.
Jeg stopper.


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

Jesper G. Poulsen (25-04-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 25-04-04 10:23

In article <e3kl80l75011qoigu5sctfmm900v1vg4l4@4ax.com>,
nospam@myplace.dk says...

> Det var sørme en voksen måde at sige undskyld til Kenneth på, men ok

PLONK


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

OleBole (25-04-2004)
Kommentar
Fra : OleBole


Dato : 25-04-04 17:15

On Sun, 25 Apr 2004 11:23:01 +0200, Jesper G. Poulsen
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:


>
>PLONK

Også til dig bette ven

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste