Jeg er ved at lavet et labyrint spil, men har problemer med hittest.
Det er muligt at snyde gemmen hjørnerne og hvis hastigheden er stor kan man
gå lige igemmen en væg.
Er der en der ved hvorfor?
Mvh. Henrik Kollberg
SWF filen:
http://home8.inet.tele.dk/kollberg/newsg/HMazeK02.html
FLA filen:
http://home8.inet.tele.dk/kollberg/newsg/HMazeK02.fla
------- The Script------
onClipEvent (enterFrame) {
if (_root._currentframe == 1) {
with (_root.player) {
// keyboard controls
if (Key.isDown(Key.DOWN)) {
_y += 1;
}
if (Key.isDown(Key.UP)) {
_y -= 1;
}
if (Key.isDown(Key.LEFT)) {
_x -= 1;
}
if (Key.isDown(Key.RIGHT)) {
_x += 1;
}
// detect if edges of the player square are colliding with walls
if (walls.hitTest(getBounds(_root).xMax, _y, true)) {
_x -= 1;
}
if (walls.hitTest(getBounds(_root).xMin, _y, true)) {
_x += 1;
}
if (walls.hitTest(_x, getBounds(_root).yMax, true)) {
_y -= 1;
}
if (walls.hitTest(_x, getBounds(_root).yMin, true)) {
_y += 1;
}
// detect finished
if (_root.goal.hitTest(_x, getBounds(_root).yMax, true)) {
_root.gotoAndPlay(2);
}
}
}
}