/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Mest skræmmende scene
Fra : zcully


Dato : 29-03-04 20:53

En kammerat fortalte mig om en film han så forleden der hed "Irreversible".
En fransk film hvor han blev nødt til at gå ud flere gange fordi nogle
scener simpelthen blev for meget!! Syntes jeg lyder underligt da han normalt
kan tage meget! Er den virkelig så skræmmende?

Udover den her film. Hvilke scener mener i er noget af det mest skræmmende i
har set?
Personligt syntes jeg scenen i "American History X" hvor negeren bider i
kantstenen står som en meget stærk scene for mig!
Selvom det er længe siden jeg har set den, så var jeg også ret bange da jeg
så "Deer Hunter" hvor de "legede" russiksk roulette.

Hvad mener i?

/Zcully



 
 
Niels Søndergaard (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 29-03-04 21:07

On Mon, 29 Mar 2004 21:53:26 +0200, "zcully"
<zcullyremovethis@hotmail.com> wrote:

>Personligt syntes jeg scenen i "American History X" hvor negeren bider i
>kantstenen står som en meget stærk scene for mig!

Helt enig. Det er totalt ubehageligt.

Alien spoiler ahead!
v
v
v
v
v
v



Der hvor dyret kommer ud af maven på John Hurt i "Alien". Jeg var
aldeles uforberedt, første gang jeg så den. Men det virker også kun
første gang.

Mvh
Niels Søndergaard

Peter Knutsen (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 29-03-04 22:01


Niels Søndergaard wrote:
> Alien spoiler ahead!
> v
> v
> v
> v
> v
> v

Det var en ret lille "spoiler space", så vi gi' lidt mere.

v
v
v
v
v
v
v
v

>
>
> Der hvor dyret kommer ud af maven på John Hurt i "Alien". Jeg var
> aldeles uforberedt, første gang jeg så den. Men det virker også kun

Det var de andre skuespillere efter sigende også.

> første gang.
>
> Niels Søndergaard

--
Peter Knutsen


vadmand (29-03-2004)
Kommentar
Fra : vadmand


Dato : 29-03-04 22:38


"Peter Knutsen" <peter@knutsen.dk> skrev i en meddelelse Jeg var
> > aldeles uforberedt, første gang jeg så den. Men det virker også kun
>
> Det var de andre skuespillere efter sigende også.
>

Det minder mig om scenen med "Sandhedens Mund" i "Prinsessen holder
fridag" - Ingen havde fortalt Audrey Hepburn, hvad der ville ske, så hendes
skrig er MEGET ægte!

(Det var da ikke nogen "spoiler", vel?)

Per V.



Peter Holm (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Peter Holm


Dato : 29-03-04 21:49

zcully wrote:
> En kammerat fortalte mig om en film han så forleden der hed
> "Irreversible". En fransk film hvor han blev nødt til at gå ud flere
> gange fordi nogle scener simpelthen blev for meget!! Syntes jeg lyder
> underligt da han normalt kan tage meget! Er den virkelig så
> skræmmende?
>
> Udover den her film. Hvilke scener mener i er noget af det mest
> skræmmende i har set?
> Personligt syntes jeg scenen i "American History X" hvor negeren
> bider i kantstenen står som en meget stærk scene for mig!
> Selvom det er længe siden jeg har set den, så var jeg også ret bange
> da jeg så "Deer Hunter" hvor de "legede" russiksk roulette.
>
> Hvad mener i?
>
> /Zcully

Fra 'The Eye'. Scenen hvor hun sidder og maler og der pludselig kommer en
død person hen imod hende. Helt seriøst - jeg var lige ved at tude af skræk,
og jeg kan normalt sidde og hygge mig til den slags. Jeg har feks. lige set
Gothika uden at blive blot den mindste smule skræmt bare een gang. Den store
forskel på den scene og mange andre chock-scener er, at effekten fastholdes
vildt længe, så der går lang tid inden man kan sige pyyyyha.

Peter



Peter T. (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 29-03-04 23:52

Peter Holm wrote:

> lige set Gothika uden at blive blot den mindste smule skræmt
> bare een gang.

Jeg havde hørt fra folk, at Gothika skulle være vanvittigt uhyggelig. Jeg
må indrømme, at den ikke tændte mig specielt, selvom filmen da var
glimrende. At jeg så pludselig havde popcorn over det hele, skyldes nok
sidepigens reaktion med popcornspanden, da de to arme kommer ud igennem
trappen til sidst i filmen. :)

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Rune Vestergaard (30-03-2004)
Kommentar
Fra : Rune Vestergaard


Dato : 30-03-04 09:28

At jeg så pludselig havde popcorn over det hele, skyldes nok
> sidepigens reaktion med popcornspanden, da de to arme kommer ud igennem
> trappen til sidst i filmen. :)


SVIN

Jeg har ikke set den endnu....




Peter T. (30-03-2004)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 30-03-04 10:40

Rune Vestergaard wrote:

> SVIN

Sorry...

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Klaus G. (02-04-2004)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 02-04-04 13:55

> > SVIN
Enig...

> Sorry...
Det er ikke nok... Du må ned på alle fire og sige undskyld..Grrr!

Okay okay, skal nok smide en lille smiley, for _så_ sur er jeg heller ikke
:) Har nemlig ikke set filmen...endnu.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?



Peter T. (03-04-2004)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 03-04-04 10:00

Klaus G. wrote:

>> > SVIN
> Enig...

hæhæ

>> Sorry...
> Det er ikke nok... Du må ned på alle fire og sige undskyld..Grrr!

Aldrig i livet. Det er ikke en del af min seksualitet. ;)

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Per (31-03-2004)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 31-03-04 08:23

> Fra 'The Eye'. Scenen hvor hun sidder og maler og der pludselig kommer en
> død person hen imod hende. Helt seriøst - jeg var lige ved at tude af
skræk,
> og jeg kan normalt sidde og hygge mig til den slags. Jeg har feks. lige
set
> Gothika uden at blive blot den mindste smule skræmt bare een gang. Den
store
> forskel på den scene og mange andre chock-scener er, at effekten
fastholdes
> vildt længe, så der går lang tid inden man kan sige pyyyyha.
>

eller hvad med scenen i elevatoren hvor manden svæver bag ved hende. Creepy
stuff!



Ulrik Magnusson (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Ulrik Magnusson


Dato : 29-03-04 22:02



zcully wrote:

> En kammerat fortalte mig om en film han så forleden der hed "Irreversible".
> En fransk film hvor han blev nødt til at gå ud flere gange fordi nogle
> scener simpelthen blev for meget!! Syntes jeg lyder underligt da han normalt
> kan tage meget! Er den virkelig så skræmmende?

Jeg synes der er stor forskel på "ulækker" og "skræmmende", og alt i
Irreversible er i den første kategori (i øvrigt en noget skuffende film, som er
lige så kedelig som den er ulækker, IMHO - men ok, jeg havde også tårnhøje
forventninger.) "Skræmmende" er imho noget positivt.

> Udover den her film. Hvilke scener mener i er noget af det mest skræmmende i
> har set?

SPOILERE (?) for Event Horizon, Stir of Echoes, Blair Witch Projekt,
Hideaway og The Ring følger nedenfor.






1: Event Horizon: en vis logfil, hold da kæft, jeg har da aldrig set noget
lignende,
føj, føj, føj. Ok film, men til tider en smule kedelig og andre tider lidt for
"langt
ude", om jeg så må sige..

2: Stir of Echoes - hvor pigen pludselig dukker op i sofaen - læg mærke til
lyden - Uf! Fed film, i øvrigt, selv om resten ikke er specielt uhyggeligt.

3: Blair Witch Projekt - sidste 1/2 minut - jeg kan stadig føle koldsveden løbe.

En kedelig film, men næsten reddet på stregen af dette chok.

4: Hideaway - mor og datter "bedende" helt i starten af filmen.
Resten af filmen er knapt værd at se.

5: The Ring - billederne (i den japanske version - ikke et ondt ord om den
amerikanske version, dog).

> Personligt syntes jeg scenen i "American History X" hvor negeren bider i
> kantstenen står som en meget stærk scene for mig!

Jep - væmmes stadig jævnligt over denne scene (faktisk så sent som i går),
men "skræmmende" véd jeg nu ikke om den er.

Ulrik Magnusson


Ulrik Magnusson (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Ulrik Magnusson


Dato : 29-03-04 22:29



Ulrik Magnusson wrote:

> 5: The Ring - billederne (i den japanske version - ikke et ondt ord om den
> amerikanske version, dog).

Hvad snakker du om - du mener billederne af de døde (2 stk i starten af filmen).

Ulrik Magnusson


Thomas Helvard (30-03-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Helvard


Dato : 30-03-04 07:15


"Ulrik Magnusson" <ulrikm@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:40689518.1DFD814D@yahoo.com...
>
>
> Ulrik Magnusson wrote:
>
> > 5: The Ring - billederne (i den japanske version - ikke et ondt ord om
den
> > amerikanske version, dog).
>
> Hvad snakker du om - du mener billederne af de døde (2 stk i starten af
filmen).
>
> Ulrik Magnusson
>

Da jeg så den amerikanske i biffen (på 1ste række), måtte jeg bede om et par
nye underbukser, da man pludselig ser liget i klædeskabet.

Jeg så den japanske i TV for ikke så lang tid siden..den var slet ikke nær
så scary som den amr. IMHO

- Thomas



Rune Vestergaard (30-03-2004)
Kommentar
Fra : Rune Vestergaard


Dato : 30-03-04 09:28

> Da jeg så den amerikanske i biffen (på 1ste række), måtte jeg bede om et
par
> nye underbukser, da man pludselig ser liget i klædeskabet.

Nøjagtigt samme scene var ved at tage livet af mig også.....

Rune




Mikkel Møldrup-Lakje~ (30-03-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~


Dato : 30-03-04 09:39

"Rune Vestergaard" <runwest@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:wcaac.34$JD3.16@news.get2net.dk...
> > Da jeg så den amerikanske i biffen (på 1ste række), måtte jeg bede om et
> par
> > nye underbukser, da man pludselig ser [mulig spoiler, MML].
>
> Nøjagtigt samme scene var ved at tage livet af mig også.....
>
> Rune

"SVIN

Jeg har ikke set den endnu...."

Fik du den?

Mikkel ML



Rune Vestergaard (30-03-2004)
Kommentar
Fra : Rune Vestergaard


Dato : 30-03-04 10:29


"Mikkel Møldrup-Lakjer" <mikkel@FJERNfabel.dk> skrev i en meddelelse
news:c4bdf8$pkg$1@sunsite.dk...
> "Rune Vestergaard" <runwest@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:wcaac.34$JD3.16@news.get2net.dk...
> > > Da jeg så den amerikanske i biffen (på 1ste række), måtte jeg bede om
et
> > par
> > > nye underbukser, da man pludselig ser [mulig spoiler, MML].
> >
> > Nøjagtigt samme scene var ved at tage livet af mig også.....
> >
> > Rune
>
> "SVIN
>
> Jeg har ikke set den endnu...."
>
> Fik du den?


nej



Mikkel Møldrup-Lakje~ (30-03-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~


Dato : 30-03-04 10:56

"Rune Vestergaard" <runwest@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:h5bac.49$St4.17@news.get2net.dk...
>
> "Mikkel Møldrup-Lakjer" <mikkel@FJERNfabel.dk> skrev i en meddelelse
> news:c4bdf8$pkg$1@sunsite.dk...
> >
> > Fik du den?
>
>
> nej

Det er ret komisk, at du afsender to indlæg inden for kort tid, hvor du:
- i det første kalder nogen et "SVIN", fordi vedkommende fortæller om en
skræmmende scene (i en tråd, som handler om skræmmende scener), og hvor du i
øvrigt ikke synes at være opmærksom på, at du nu selv videbringer den
spoiler, som du blev så vred over,
- i det andet selv fortæller om en skræmmende scene på nøjagtig samme måde,
som du selv kaldte en anden et "SVIN" for at gøre.

Kan du ikke se det?

Mikkel



Peter Græbe (30-03-2004)
Kommentar
Fra : Peter Græbe


Dato : 30-03-04 13:15

Mikkel Møldrup-Lakjer skrev:

>>> Fik du den?
>>
>>
>> nej
>
> Det er ret komisk, at du afsender to indlæg inden for kort tid, hvor du:

Det er sgu ikke komisk. Det er sørgeligt. Tankeløst. Men han er vel sig
selv nærmest.

--
Med venlig hilsen
Peter Græbe

Mikkel Møldrup-Lakje~ (30-03-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~


Dato : 30-03-04 13:21

"Peter Græbe" <graebe_fjern@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:31ytz52kv3pn.a5vxr60j3bfo.dlg@40tude.net...
> Mikkel Møldrup-Lakjer skrev:
>
> >>> Fik du den?
> >>
> >>
> >> nej
> >
> > Det er ret komisk, at du afsender to indlæg inden for kort tid, hvor du:
>
> Det er sgu ikke komisk. Det er sørgeligt. Tankeløst. Men han er vel sig
> selv nærmest.

Jeg kunne også have skrevet noget, der var meget grimmere. Men nu valgte jeg
at prøve med det gode. Jeg vil hellere tro at han er tankeløs end
ondskabsfuld.

Mikkel



Peter Brodersen (30-03-2004)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 30-03-04 13:26

On Tue, 30 Mar 2004 11:56:29 +0200, "Mikkel Møldrup-Lakjer"
<mikkel@FJERNfabel.dk> wrote:

>- i det andet selv fortæller om en skræmmende scene på nøjagtig samme måde,
>som du selv kaldte en anden et "SVIN" for at gøre.

Ehm... hvad er det lige præcis, Rune spoiler ved at sige "Nøjagtigt
samme scene var ved at tage livet af mig også....."?

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: slitage (og ikke slidtage)

Mikkel Møldrup-Lakje~ (30-03-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~


Dato : 30-03-04 13:32

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> skrev i en meddelelse
news:c4bp1c$892$1@dknews.tiscali.dk...
>
> Ehm... hvad er det lige præcis, Rune spoiler ved at sige "Nøjagtigt
> samme scene var ved at tage livet af mig også....."?

Det er ikke det han siger, det er det han citerer. Når man sender en mail
med en spoiler er det jo ligegyldigt for læseren om der står > foran den,
ikke?

Mikkel



Andrew (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Andrew


Dato : 29-03-04 22:24

> Udover den her film. Hvilke scener mener i er noget af det mest skræmmende
i
> har set?

Jeg må stadig sige den aller sidste bid af Blair Witch Project - DET skræmte
mig fanme!
Var fuldstændigt paf - synes stadig at denne film står som et
gysermesterværk. Banebrydende indenfor genren, men det kan sikkert
diskuteres i lange baner !


Mvh Anders



Gromit (30-03-2004)
Kommentar
Fra : Gromit


Dato : 30-03-04 08:05

I har glemt den uhyggeligste i hele filmhistorien. Hvilken scene er det mon
jeg tænker på?

Ingen andre end den famøse bade scene fra Psycho, hvor Vivian Leigh bliver
dolket ihjel. Selv den mest hårdhudet må gemme sig bag en pude.



"zcully" <zcullyremovethis@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40687eb1$0$5954$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> En kammerat fortalte mig om en film han så forleden der hed
"Irreversible".
> En fransk film hvor han blev nødt til at gå ud flere gange fordi nogle
> scener simpelthen blev for meget!! Syntes jeg lyder underligt da han
normalt
> kan tage meget! Er den virkelig så skræmmende?
>
> Udover den her film. Hvilke scener mener i er noget af det mest skræmmende
i
> har set?
> Personligt syntes jeg scenen i "American History X" hvor negeren bider i
> kantstenen står som en meget stærk scene for mig!
> Selvom det er længe siden jeg har set den, så var jeg også ret bange da
jeg
> så "Deer Hunter" hvor de "legede" russiksk roulette.
>
> Hvad mener i?
>
> /Zcully
>
>



Kim Ludvigsen (30-03-2004)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 30-03-04 08:08

Gromit wrote:
>
> I har glemt den uhyggeligste i hele filmhistorien. Hvilken scene er det mon
> jeg tænker på?
>
> Ingen andre end den famøse bade scene fra Psycho, hvor Vivian Leigh bliver
> dolket ihjel. Selv den mest hårdhudet må gemme sig bag en pude.

Den er ikke ældet med ynde. Efter min mening virker den i dag alt for
kunstig.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Gromit (30-03-2004)
Kommentar
Fra : Gromit


Dato : 30-03-04 08:43

For kunstig...? Ahh, helt ærligt, så virker alle uhyggelige scener da
kunstige. De er jo alle iscenesat.

Sprørgsmålet er snarere hvilken scene der er mest virkningsfuldt. Laver
man en spørgerunde, så vil Psycho scenen helt klart ligge i toppen. Det er
en scene, der har lagret sig i folks bevidsthed som en meget stærk scene. Og
bliver altid nævnt som en historisk scene.

Ligesom Dødens Gad gjorde det i sin tid. Der var ikke ret mange, der havde
lyst til at gå vandet efter de havde set filmen. Nok ikke så mange
herhjemme, idet vi ikke har hajer, men i det store udlandet hvor hajer
lever, der kan jeg love der for, at folk ikke skulle i vandet.


"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i en meddelelse
news:40691CD2.52DD@kimludvigsen.dk...
> Gromit wrote:
> >
> > I har glemt den uhyggeligste i hele filmhistorien. Hvilken scene er det
mon
> > jeg tænker på?
> >
> > Ingen andre end den famøse bade scene fra Psycho, hvor Vivian Leigh
bliver
> > dolket ihjel. Selv den mest hårdhudet må gemme sig bag en pude.
>
> Den er ikke ældet med ynde. Efter min mening virker den i dag alt for
> kunstig.
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen



Hans Huttel (01-04-2004)
Kommentar
Fra : Hans Huttel


Dato : 01-04-04 12:28

Gromit skrev:

>Ligesom Dødens Gad gjorde det i sin tid. Der var ikke ret mange, der havde
>lyst til at gå vandet efter de havde set filmen.
>
Der var nok heller ikke mange, der havde lyst til at gå i boghandel...

--
Hans Hüttel | email: hans@cs.auc.dk
BRICS, Dept. of Computer Science | WWW: http://www.cs.auc.dk/~hans/
Aalborg University | tel.: (+45) 96 35 88 88
Fredrik Bajersvej 7E | fax: (+45) 98 15 98 89
9220 Aalborg Ø, DENMARK | Fight spam! http://www.cauce.org



-V- (01-04-2004)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 01-04-04 13:00

Hans Huttel wrote:
> Gromit skrev:
>
>> Ligesom Dødens Gad gjorde det i sin tid. Der var ikke ret mange,
>> der havde lyst til at gå vandet efter de havde set filmen.
>>
> Der var nok heller ikke mange, der havde lyst til at gå i boghandel...


Hæh.




-V-



csm (30-03-2004)
Kommentar
Fra : csm


Dato : 30-03-04 10:00


"zcully" <zcullyremovethis@hotmail.com> wrote in message
news:40687eb1$0$5954$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> En kammerat fortalte mig om en film han så forleden der hed
"Irreversible".
> En fransk film hvor han blev nødt til at gå ud flere gange fordi nogle
> scener simpelthen blev for meget!! Syntes jeg lyder underligt da han
normalt
> kan tage meget! Er den virkelig så skræmmende?
>
> Udover den her film. Hvilke scener mener i er noget af det mest skræmmende
i
> har set?
> Personligt syntes jeg scenen i "American History X" hvor negeren bider i
> kantstenen står som en meget stærk scene for mig!
> Selvom det er længe siden jeg har set den, så var jeg også ret bange da
jeg
> så "Deer Hunter" hvor de "legede" russiksk roulette.
>
> Hvad mener i?
>
> /Zcully
>

Jeg husker en eller anden Denzel Washington film (imdb.com hjalp mig ikke
rigtig)
jeg kan ikke huske plottet, men en scene hvor der ligger en lam pige i en
seng
og der bliver zoomet i hak ind på hendes øjne - genial scene - gyset varer
5-10 sek.



sniper_Nolight (30-03-2004)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 30-03-04 13:50

> Hvad mener i?

at vandre ind i stuen 10 år gammel og netop opleve en neger der bider af sin
kone 2 gange er det øjeblik i filmhistorien hvor jeg er blevet mest
chokket - jeg var målløs og havde på det tidspunkt aldrig set noget lign.
(først i 80'erne) - jeg væmmes stadig ved den scene og huskede den hele
vejen op gennem min barndom og da jeg endelig midt i 90'erne fik den på LD
var scenen som jeg huskede den ned til mindste detalje, så godt var den
brændt fast - jeg vil lige nævne at netop samme film idag er min all-time
favorite horror. Jeg taler (selvfølgelig) om Dawn of the Dead (1978) - Jaws
gjorde osse mine barndomsferier på mine forældres lille sejlbåd til noget af
en prøvelse, men Dawn tager kagen. I nyere tid kan jeg ikke umiddelbart
nævne noget der virkelig har "væltet mig omkuld" - mine voldsomste
filmoplevelser er som sagt fra starten af 80'erne hvor der var mange fede
film og jeg begyndte at interessere mig for dem - ydermere kan nævnes Raider
of the Lost Ark da kisten åbnes sidst i filmen - stærkt! - og på den mere
fredelige side kan nævnes Star Wars The Empire Strikes Back - åben mund og
polypper i hele filmens spillelængde! - husk nu, unge ng brugere, tiderne
var anderledes dengang, der skulle mindre til at imponere
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight



Jesper (30-03-2004)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 30-03-04 20:01

zcully <zcullyremovethis@hotmail.com> wrote:

> En kammerat fortalte mig om en film han så forleden der hed "Irreversible".
> En fransk film hvor han blev nødt til at gå ud flere gange fordi nogle
> scener simpelthen blev for meget!! Syntes jeg lyder underligt da han normalt
> kan tage meget! Er den virkelig så skræmmende?
>
> Udover den her film. Hvilke scener mener i er noget af det mest skræmmende i
> har set?
> Personligt syntes jeg scenen i "American History X" hvor negeren bider i
> kantstenen står som en meget stærk scene for mig!
> Selvom det er længe siden jeg har set den, så var jeg også ret bange da jeg
> så "Deer Hunter" hvor de "legede" russiksk roulette.
>
> Hvad mener i?
>
> /Zcully

• La casa sparduta nel parco (The House On The Edge of the Park)

David A. Hess snitter purung pige i patterne med en ragekniv.

• Maniac

Kvinde er sluppet væk fra morderen på et toilet...tror hun, så dukker
han pludseligt op bagfra og gennemborer hende med en bajonet medens hun
står foran spejlet.

• Inferno (1980)

Irene Miracle støder på en brønd i kælderen af et hus, taber sit broche
derned og dykker ned efter den og opdager at brønden er et oversvømmet
værelse. Pludselig dukker der et råddent lig op.

• Za ginipiggu 4: Manhoru no naka no ningyo (Guinea Pig - Mermaid In A
Manhole)

Store orme kravler ud af kroppen på havfrue i badekar.

• Hei tai yang 731 (Men Behind the Sun)

Kat bliver kastet ind i et rum fyldt med rotter og spist levende.
--
The trouble with the global village are all the
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Per (31-03-2004)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 31-03-04 08:25

"zcully" <zcullyremovethis@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40687eb1$0$5954$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> En kammerat fortalte mig om en film han så forleden der hed
"Irreversible".
> En fransk film hvor han blev nødt til at gå ud flere gange fordi nogle
> scener simpelthen blev for meget!! Syntes jeg lyder underligt da han
normalt
> kan tage meget! Er den virkelig så skræmmende?
>

Min bror blev sur over at jeg havde vist ham det klip fra Irreversible,
fordi det er ret klamt. Men snakker vi gys, så er japanerne mestre. Tjek
f.eks. The Eye (japansk?) eller Ringu (The Ring). Den amerikanske version af
The Ring er også ret uhyggelig.



ML-78 (30-03-2004)
Kommentar
Fra : ML-78


Dato : 30-03-04 13:25

Per skrev:

> Min bror blev sur over at jeg havde vist ham det klip fra
Irreversible,
> fordi det er ret klamt. Men snakker vi gys, så er japanerne mestre.
Tjek
> f.eks. The Eye (japansk?) eller Ringu (The Ring). Den amerikanske
version af
> The Ring er også ret uhyggelig.

En anden fælles-asiatisk produktion er "San Geng" (Three) med tre
historier, én fra hvert af landene Sydkorea, Thailand og Hong Kong. Den
første historie, "Memories" fra Sydkorea, er måske lige vel bevidst
manipulerende (den gør meget brug af stille, mørke passager efterfulgt
af crescendo og en hurtig bevægelse osv.), men jeg skal love for det er
effektivt. Jeg sad flere gange uroligt i stolen og glædede mig til den
var slut, da det nogle gange var lige nervepirrende nok.

De andre sekvenser i "San Geng" er også interessante og det er i det
hele taget en god film. Den bedste episode er, selv om den er knap så
uhyggelig som den første, den sidste fra Hong Kong og hedder "Going
Home".


ML-78



Morten DH (31-03-2004)
Kommentar
Fra : Morten DH


Dato : 31-03-04 09:00

Mit scare #1 er helt klart i Audition (Takashi Miike) - der hvor sækken
pludselig bevæger sig...



vadmand (31-03-2004)
Kommentar
Fra : vadmand


Dato : 31-03-04 09:17


"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse
news:406a7a79$0$11573$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Mit scare #1 er helt klart i Audition (Takashi Miike) - der hvor sækken
> pludselig bevæger sig...
>
En af de få filnscener, der virkelig har skræmt mig, er det allersidste klip
i det allersidste afsnit af Twin peaks, der, hvor Cooper - well, you know!

Per V.



Jesper Leth (31-03-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Leth


Dato : 31-03-04 22:04

On Wed, 31 Mar 2004 10:17:29 +0200, vadmand wrote:
[snip]
> En af de få filnscener, der virkelig har skræmt mig, er det
> allersidste klip i det allersidste afsnit af Twin peaks, der, hvor
> Cooper - well, you know!

Enig, men nu vi alligevel snakker Twin Peaks, så synes jeg også scenen
hvor "Bob" kommer i langsom gengivelse gennem fam. Palmers dagligstue, hen
over sofaen over sofabordet og helt ind i kameraet.

Jeg husker stadig da jeg ved et tilfælde zappede over på TP for nylig,
og fik den med een gang til, den er stadig skræmmende.


/Jesper

Jesper B. Nielsen (31-03-2004)
Kommentar
Fra : Jesper B. Nielsen


Dato : 31-03-04 09:57

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote:

>Mit scare #1 er helt klart i Audition (Takashi Miike) - der hvor sækken
>pludselig bevæger sig...

Den har jeg ikke set. Er hun uhyggelig at se på?


Lars Hoffmann (31-03-2004)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 31-03-04 10:57

"Jesper B. Nielsen" <no@nomail.dk> escribió

> Den har jeg ikke set. Er hun uhyggelig at se på?

LOL



Ulrik Magnusson (31-03-2004)
Kommentar
Fra : Ulrik Magnusson


Dato : 31-03-04 16:45



Morten DH wrote:

> Mit scare #1 er helt klart i Audition (Takashi Miike) - der hvor sækken
> pludselig bevæger sig...

Hov, den havde jeg vist glemt - jep, sikke et spjæt, det gav

Ulrik Magnusson


Frodo Nifinger (31-03-2004)
Kommentar
Fra : Frodo Nifinger


Dato : 31-03-04 11:27


"zcully" <zcullyremovethis@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40687eb1$0$5954$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Udover den her film. Hvilke scener mener i er noget af det mest skræmmende
i
> har set?

Sømænd på sengekanten!

Poul Hagen i bar mås. .... Jeg er bange ... Nej, jeg er angst....

--
Mvh

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger



sniper_Nolight (31-03-2004)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 31-03-04 20:11

> Sømænd på sengekanten!
>
> Poul Hagen i bar mås. .... Jeg er bange ... Nej, jeg er angst....

Hahahahahaaaah!
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight



PH (01-04-2004)
Kommentar
Fra : PH


Dato : 01-04-04 04:41

> Hvad mener i?

Jeg ved ikke om jeg vil kalde den skræmmende, men starten på "Ghostship"
tager sku alligevel kegler imo!

Resten af filmen kan man så mene om hvad man vil...


Spoiler længere nede (men lad vær med at læse den hvis har tænkt dig at se
filmen - nå okay!, det er derfor man laver en spoiler-advarsel, hmmmm)

¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤

Filmen starter i en alt for afslappet stemning (man fornemmer ligesom, at et
eller andet er ved at gå galt - musikken, stemningen etc.). De første 3-4
min. ser man størstedelen af gæsterne på et krydstogtskib hænge ud oppe på
dækket. Pludselig fyrer en stålwire hen over dækket og deler alle folk midt
over (ja tak!). Måske ikke specielt realistisk, men lige idet det sker
bliver man sku en smule chokeret, og om ikke andet, så er filmen da værd at
se blot for den ene scene...

Så den desværre "kun" på dvd, nogen der kan berette om folks reaktion i
biografen...?

PH



PSG (02-04-2004)
Kommentar
Fra : PSG


Dato : 02-04-04 22:59

> Hvilke scener mener i er noget af det mest skræmmende i har set?

Uden konkurrence:
Scenen i Hitchcock's "Vinduet" hvor.....................

Spoiler
<
<
<
<
<
<
<
<
<
<
<
<
<
<
<
<
<
<
<

.........den ene sygeplejerske er morderen...

Historien er den, at en gammel mand bor i et hus uden for lands lov og ret
og passes af vistnok 3 sygeplejersker. I radioen hører husets beboer, at en
gal morder er undsluppet fra et nærtliggende fængsel og at man derfor
opfordres til at blive indenfor og låse alle føre. Den gamle mand og
sygeplejerskerne går huset igennem og låser alle vinduerog døre - men de
glemmer et vindue i kælderen. Igennme filmen klippes ofte til det vindue der
står og klaprer i vinden og der bygges op til at morderen kommer ind igennem
det. Der opbygges klassisk spænding med uvejr, flere beretningene om
morderen i radioen - og det evigt klaprende kældervindue.

Desværre for beboerne er morderen allerede i huset og er udklædt som den ene
af sygeplejerske. Det creepy ved filmen er at man har fulgt hende (ham)
igennem filmen og opbygget et forhold til hende (ham!) som en af de 'gode',
men idet han tager parykken af og afslører sig, vender hele dette forhold
180 grader. I vanlig Hitchcock spiller kældervinduet slet ikke nogen rolle,
men blot været en afledning for seerne.
Det er mere 25 år siden jeg har set den film men jeg husker stadig scenen da
sygeplejersken tager parykken af,som den i særklasse mest skræmmende effekt
jeg nogensinde har set..... Brrrrrr.

--
Patrick



ML-78 (03-04-2004)
Kommentar
Fra : ML-78


Dato : 03-04-04 00:01

PSG skrev:

> > Hvilke scener mener i er noget af det mest skræmmende i har set?
>
> Uden konkurrence:
> Scenen i Hitchcock's "Vinduet" hvor.....................

Den kan jeg også huske. Den hedder oprindeligt "An Unlocked Window" og
var et af afsnittene i serien Alfred Hitchcock Hour. Desværre har jeg
ikke set den siden engang for længe siden.


ML-78



J (03-04-2004)
Kommentar
Fra : J


Dato : 03-04-04 20:04


"PSG" <psgMYRE@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:406de216$0$246$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Hvilke scener mener i er noget af det mest skræmmende i har set?
>
> Uden konkurrence:
> Scenen i Hitchcock's "Vinduet" hvor.....................
>


Ja for satan! Den havde jeg helt glemt... Uha!

Jonas



Martin Ohlsson (10-04-2004)
Kommentar
Fra : Martin Ohlsson


Dato : 10-04-04 22:53


"zcully" <zcullyremovethis@hotmail.com> wrote in message
news:40687eb1$0$5954$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> En kammerat fortalte mig om en film han så forleden der hed
"Irreversible".
> En fransk film hvor han blev nødt til at gå ud flere gange fordi nogle
> scener simpelthen blev for meget!! Syntes jeg lyder underligt da han
normalt
> kan tage meget! Er den virkelig så skræmmende?


Nu folk taler så meget om den, er der nogen der kan forklare hvad det er der
forgår / hvad man ser i denne scene, siden den er så ulækker som sagt? Jeg
er ligeglad med spoilers.... Bring it on

Mvh. Martin



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408945
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste