/ Forside / Teknologi / Hardware / Skærme / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Skærme
#NavnPoint
refi 6152
tedd 4669
Klaudi 3599
Fijala 3554
transor 2447
pallebhan.. 2000
Teil 1726
severino 1592
miritdk 1568
10  peet49 1562
Garanti mod pixel fejl på MAG/Xerox monito~
Fra : Ole Sørensen


Dato : 10-03-04 09:11

Faldt netop over dette på http://www.multimedieeksperten.dk:

http://www.multimedieeksperten.dk/shop/productinfo.asp?id=23718

Du har mulighed for at tilvælge en garanti mod pixelfejl mod et tillæg på
300,- ??? - Er det ikke noget nyt ?? Syntes det lyder meget interessant, men
får mig også til at spekulerer.....! - Hvad gør de af de skærme, der har
pixel fejl, af et omfang der ikke er dækket af MAG´s normale politik på
området......kunne det tænkes, at de måske havner hos de forbrugere, der
IKKE tilvælger denne udvidede "garanti"...hmmm... & er det overhovedet
pengene værd, når man blot kan returnere skærmen, hvis man har købt den via
postordre??





 
 
Ulrik (10-03-2004)
Kommentar
Fra : Ulrik


Dato : 10-03-04 12:37

IMHO er det da spild af penge hvis du køber via postordre.

/Ulrik

Ole Sørensen <no1@e-mail.dk> wrote in message
news:404ecd7b$0$1621$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Faldt netop over dette på http://www.multimedieeksperten.dk:
>
> http://www.multimedieeksperten.dk/shop/productinfo.asp?id=23718
>
> Du har mulighed for at tilvælge en garanti mod pixelfejl mod et tillæg på
> 300,- ??? - Er det ikke noget nyt ?? Syntes det lyder meget interessant,
men
> får mig også til at spekulerer.....! - Hvad gør de af de skærme, der har
> pixel fejl, af et omfang der ikke er dækket af MAG´s normale politik på
> området......kunne det tænkes, at de måske havner hos de forbrugere, der
> IKKE tilvælger denne udvidede "garanti"...hmmm... & er det overhovedet
> pengene værd, når man blot kan returnere skærmen, hvis man har købt den
via
> postordre??
>
>
>
>



Bjarke Andersen (10-03-2004)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 10-03-04 22:02

"Ulrik" <u.m@removesol.dk> crashed Echelon writing
news:404efe01$0$27475$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> IMHO er det da spild af penge hvis du køber via postordre.

Måske, men her handler det jo så om etik igen.

Returretten ved fjernsalg er jo for at man kan returnere et produkt som man
fortryder købet af, da man ikke har mulighed for at bese varen.

Forretninger som ellers ikke tager varer retur ved handel i butikken,
medmindre der er en alvorlig mangel, som ikke er dækket af garantien, kan
føle sig en smule trådt, hvis man misbruger fjernsalgs-returretten.
De vil måske også undre sig over at en kunde måske sender sin vare retur,
fordi kunden fortryder købet, men bestiller samtidig nøjagtig samme vare
igen.

En pixelfejl går jo ind under garantien.

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address

Ulrik (11-03-2004)
Kommentar
Fra : Ulrik


Dato : 11-03-04 00:09


"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message
news:Xns94A8E06B7E89Fbjoegdk@130.225.247.90...

> Returretten ved fjernsalg er jo for at man kan returnere et produkt som
man
> fortryder købet af, da man ikke har mulighed for at bese varen.

Netop, det handler om at fortryde købet af en ny vare som har en mindre
defekt, eller ikke lever op til ens forventning. Dette finder jeg intet
uetisk i. Har selv brugt fortrydelsesretten 2 gange ifm. køb af LCD skærm.

> Forretninger som ellers ikke tager varer retur ved handel i butikken,
> medmindre der er en alvorlig mangel, som ikke er dækket af garantien, kan
> føle sig en smule trådt, hvis man misbruger fjernsalgs-returretten.
> De vil måske også undre sig over at en kunde måske sender sin vare retur,
> fordi kunden fortryder købet, men bestiller samtidig nøjagtig samme vare
> igen.

De har intet at blive sure over, og jeg vil ikke kalde det et misbrug.

/Ulrik



Flemming Joensson (10-03-2004)
Kommentar
Fra : Flemming Joensson


Dato : 10-03-04 19:41

"Ole Sørensen" <no1@e-mail.dk> wrote in
news:404ecd7b$0$1621$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> kunne det tænkes, at de måske havner hos de forbrugere, der
> IKKE tilvælger denne udvidede "garanti"...hmmm... & er det overhovedet
> pengene værd, når man blot kan returnere skærmen, hvis man har købt
> den via postordre??

Jeg vil gætte på at det tilkøbsprodukt er rettet mod kunder der afhenter i
butikken og derfor ikke er omfattet en returretten. Hvis du handler per
postordre er det spild af penge.

Flemming

Dan K. Rasmussen (11-03-2004)
Kommentar
Fra : Dan K. Rasmussen


Dato : 11-03-04 20:26


"Ole Sørensen" <no1@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:404ecd7b$0$1621$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Faldt netop over dette på http://www.multimedieeksperten.dk:
>
> http://www.multimedieeksperten.dk/shop/productinfo.asp?id=23718
>
> Du har mulighed for at tilvælge en garanti mod pixelfejl mod et tillæg på
> 300,- ??? - Er det ikke noget nyt ?? Syntes det lyder meget interessant,
men
> får mig også til at spekulerer.....! - Hvad gør de af de skærme, der har
> pixel fejl, af et omfang der ikke er dækket af MAG´s normale politik på
> området......kunne det tænkes, at de måske havner hos de forbrugere, der
> IKKE tilvælger denne udvidede "garanti"...hmmm... & er det overhovedet
> pengene værd, når man blot kan returnere skærmen, hvis man har købt den
via
> postordre??
>
>

Jer overvejer at gøre det - kontaktede GreenData.dk og fik følgende svar på
returret - så tør jeg ikke forsøge at gøre brug af den

Du skal bestille den over nettet, og vi skal sende den med posten for at de
14 dages returret er gældende. Men du skal lige være opmærksom på at hvis du
pakker skærmen ud (og det gør du vel for at se om den passer i stuen) og
vælger at benytte din returret, vil vi opkræve et gebyr på 650 kr. Gebyret
er for at vi skal bruge tid på at tjekke skærmen igennem når den kommer
tilbage, for at vi kan sælge den som ny.

/Dan





Dennis Pedersen (11-03-2004)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 11-03-04 22:30


"Dan K. Rasmussen" <dankrasmussen@person.dk> wrote in message
news:4050bd47$0$794$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...


> Jer overvejer at gøre det - kontaktede GreenData.dk og fik følgende svar

> returret - så tør jeg ikke forsøge at gøre brug af den
>
> Du skal bestille den over nettet, og vi skal sende den med posten for at
de
> 14 dages returret er gældende. Men du skal lige være opmærksom på at hvis
du
> pakker skærmen ud (og det gør du vel for at se om den passer i stuen) og
> vælger at benytte din returret, vil vi opkræve et gebyr på 650 kr. Gebyret
> er for at vi skal bruge tid på at tjekke skærmen igennem når den kommer
> tilbage, for at vi kan sælge den som ny.


Er det overhovedet lovligt at opkræve 650,- for at benytte sig af
returretten?

XFUT dk.videnskab.jura



Per Christoffersen (12-03-2004)
Kommentar
Fra : Per Christoffersen


Dato : 12-03-04 10:46


"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:4050da71$0$10829$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> > Du skal bestille den over nettet, og vi skal sende den med posten for at
> de
> > 14 dages returret er gældende. Men du skal lige være opmærksom på at
hvis
> du
> > pakker skærmen ud (og det gør du vel for at se om den passer i stuen) og
> > vælger at benytte din returret, vil vi opkræve et gebyr på 650 kr.
Gebyret
> > er for at vi skal bruge tid på at tjekke skærmen igennem når den kommer
> > tilbage, for at vi kan sælge den som ny.
>
>
> Er det overhovedet lovligt at opkræve 650,- for at benytte sig af
> returretten?

Nej, - overhovedet ikke.
Ved fjernsalg har man lov til at afprøve varen, men ikke tage den rigtigt i
brug.
For en skærms vedkommende må det i det mindste betyde, at man må pakke den
ud, sætte den op, og slutte den til computeren.

Lovens tekst om dette er, at varen skal være i væsentligt samme stand og
mængde, og det betyder altså at den ikke behøver at være ubrugt.
Forbrugerombudsmanden definerer det på følgende måde på www.net-tjek.dk:

"Hvilken stand skal varen være i, når du fortryder?
Det er en betingelse for din udnyttelse af fortrydelsesretten, at sælger kan
få varen tilbage i væsentlig samme stand og mængde, som den var, da du
modtog den.
Du må gerne prøve en vare, hvis dette blot ikke forringer varens salgsværdi.
Fjernelse af emballagen afskærer heller ikke fortrydelsesretten, medmindre
emballagen repræsenterer en ikke ubetydelig værdi for sælger, og normalt af
forbrugere benyttes til opbevaring af varen."

Når man udnytter sin returret/fortrydelsesret, kan sælger ikke længere rette
nogen krav mod køber, og varens pris skal derfor tilbagebetales (evt. minus
forsendelsesomkostninger hvis disse opkræves særskilt).

Det pågældende firma må derfor ændre deres betingelser eller ophøre med at
drive forretning via nettet.

/Per



Andy (13-03-2004)
Kommentar
Fra : Andy


Dato : 13-03-04 03:24

> Nej, - overhovedet ikke.

Derudover skal man blot bestille pr. fjernkommunikation. Selvom man afhenter
i butikken er der stadig 14 dages fortrydelsesret.

Andy



per christoffersen (14-03-2004)
Kommentar
Fra : per christoffersen


Dato : 14-03-04 13:28


"Andy" <aaa_2500X@Xhotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40527042$0$1612$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Nej, - overhovedet ikke.
>
> Derudover skal man blot bestille pr. fjernkommunikation. Selvom man
afhenter
> i butikken er der stadig 14 dages fortrydelsesret.

Kun sålænge fjernsalget er en dal af et fjernsalgssytsem, som butikken i
forvejen driver.
Man kan altså ikke ringe til en tilfældig forretning pr. telefon, og
bestille en vare, og så forvente at få 14 dages returret. Hvis ikke
forretningen driver fjernhandel i forvejen, er denne handel ikke omfattet af
Forbrugeaftaleloven, som giver de 14 dages fortrydelsesret.

/Per



Ulrik (15-03-2004)
Kommentar
Fra : Ulrik


Dato : 15-03-04 10:46

Dan K. Rasmussen <dankrasmussen@person.dk> wrote in message
news:<4050bd47$0$794$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
>
> Jer overvejer at gøre det - kontaktede GreenData.dk og fik følgende svar

> returret - så tør jeg ikke forsøge at gøre brug af den
>
> Du skal bestille den over nettet, og vi skal sende den med posten for at
de
> 14 dages returret er gældende. Men du skal lige være opmærksom på at hvis
du
> pakker skærmen ud (og det gør du vel for at se om den passer i stuen) og
> vælger at benytte din returret, vil vi opkræve et gebyr på 650 kr. Gebyret
> er for at vi skal bruge tid på at tjekke skærmen igennem når den kommer
> tilbage, for at vi kan sælge den som ny.


Vedkommende du har talt eller skrevet med bør nok lige kigge deres egne
salgsbetingelser igennem igen. Der står intet om gebyr på 650 kr, men der
står godt nok at varen skal leveres tilbage i ubrudt emballage, hvilket de
ikke kan gøre krav på, og bør rettes. Hvordan skal man kunne tjekke varen
uden at bryde emballagen????

Den eneste udgift til dig er fragt frem og tilbage.

Man kan altid klage til forbrugerombudsmanden, eller overveje at handle et
andet sted.

/Ulrik



Dan K. Rasmussen (15-03-2004)
Kommentar
Fra : Dan K. Rasmussen


Dato : 15-03-04 20:29

> Vedkommende du har talt eller skrevet med bør nok lige kigge deres egne
> salgsbetingelser igennem igen. Der står intet om gebyr på 650 kr, men der
> står godt nok at varen skal leveres tilbage i ubrudt emballage, hvilket de
> ikke kan gøre krav på, og bør rettes. Hvordan skal man kunne tjekke varen
> uden at bryde emballagen????
>
Næh, vel

> Den eneste udgift til dig er fragt frem og tilbage.
>
> Man kan altid klage til forbrugerombudsmanden, eller overveje at handle et
> andet sted.
>

Du har ret - jeg købte hos Føniks istedet - samme pris og god service.
Ingen pixels fejl osv.

Problemet er at GreenData naturligvis ikke kan kræve 650 kr - men at skulle
igennem forbrugerrådet - nej tak.

Har i øvrigt skrevet til e-mærket som GreenData netop replamere med -
spændende at se hvad de siger til det ...

Mvh

Dan



Ulrik (15-03-2004)
Kommentar
Fra : Ulrik


Dato : 15-03-04 23:11


"Dan K. Rasmussen" <dankrasmussen@person.dk> wrote in message
news:405603ed$0$744$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

>
> Du har ret - jeg købte hos Føniks istedet - samme pris og god service.
> Ingen pixels fejl osv.

God ide, har selv brugt fortrydelsesretten der med en LG1710, det var dog
ikke med pixelfejl men med flakkende baggrunds belysning, og idet hele taget
havde jeg et dåligt indtryk af den.

> Problemet er at GreenData naturligvis ikke kan kræve 650 kr - men at
skulle
> igennem forbrugerrådet - nej tak.

Enig, dog bliver de fleste medgørlige ved trusler om forbrugeombudsmand
eller presse.

> Har i øvrigt skrevet til e-mærket som GreenData netop replamere med -
> spændende at se hvad de siger til det ...

Så kan de lære det!

/Ulrik



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste