| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Fra TDC til Cybercity Fra : John Jessen | 
  Dato :  19-02-04 18:10 |  
  |  
 
            Har lige skiftet, og rent kundeservicemæssigt har det være et fin oplevelse,
 men jeg "lurer" noget på performance.
 Iflg. Cybercitys online test får jeg den båndbredde jeg er blevet lovet (512
 / 256), hvilket var det samme som jeg havde hos TDC (men det er vel ftp der
 måles på?). Http er ufatteligt langsom - det er ligesom om browseren skal
 vågne op hver gang jeg vælger en ny url. Prøvede lige nu at skrive
 www.jp.dk, og der gik 29 sekunder før det første af billedet dukkede op og
 53 sekunder ialt inden hele siden var loaded. Det var godt noget lidt
 langsommere end det plejer, men ikke usædvanligt meget langsommere.
 Jeg har prøvet at tilslutte en anden PC for at checke om det skulle være
 noget browserværk, men her performer det lige så ringe. Sidstnævnte havde
 jeg kort forinden kørende andetsteds på en TDC 512/256 delt mellem 15
 brugere, og her kørte det MEGET hurtigere.
 Har fejlmeldt det hos CC, men ikke hørt videre.
 Har andre lignende oplevelser med langsom http???
 John
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Jesper Skriver (19-02-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jesper Skriver | 
  Dato :  19-02-04 20:26 |  
  |  
 
            On Thu, 19 Feb 2004 18:10:19 +0100, John Jessen wrote:
 > Har lige skiftet, og rent kundeservicemæssigt har det være et fin oplevelse,
 > men jeg "lurer" noget på performance.
 >
 > Iflg. Cybercitys online test får jeg den båndbredde jeg er blevet lovet (512
 > / 256), hvilket var det samme som jeg havde hos TDC (men det er vel ftp der
 > måles på?). Http er ufatteligt langsom - det er ligesom om browseren skal
 > vågne op hver gang jeg vælger en ny url. Prøvede lige nu at skrive
 >  www.jp.dk, og der gik 29 sekunder før det første af billedet dukkede op og
 > 53 sekunder ialt inden hele siden var loaded. Det var godt noget lidt
 > langsommere end det plejer, men ikke usædvanligt meget langsommere.
 Det lyder som om at du stadigt forsoeger at bruge TDC's
 nameservere, proev at checke det.
 /Jesper
 -- 
 Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           John Jessen (19-02-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : John Jessen | 
  Dato :  19-02-04 21:45 |  
  |   
            
 
 > Det lyder som om at du stadigt forsoeger at bruge TDC's
 > nameservere, proev at checke det.
 >
 > /Jesper
 >
 Nu er jeg ikke lige så stiv i det med navneservere, men under egenskaber på
 min LAN-forbindelser er der valgt "Hent automatisk en DNS-server adresse" og
 under avanceret er der ikke tilføjet nogle specifikke DNS-server adresser.
 
 Var det dette du havde i tankerne ?
 
 John
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Jesper Skriver (19-02-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jesper Skriver | 
  Dato :  19-02-04 22:46 |  
  |   
            On Thu, 19 Feb 2004 21:45:25 +0100, John Jessen wrote:
 >
 >
 >> Det lyder som om at du stadigt forsoeger at bruge TDC's
 >> nameservere, proev at checke det.
 >>
 >> /Jesper
 >>
 > Nu er jeg ikke lige så stiv i det med navneservere, men under egenskaber på
 > min LAN-forbindelser er der valgt "Hent automatisk en DNS-server adresse" og
 > under avanceret er der ikke tilføjet nogle specifikke DNS-server adresser.
 
 Det er fint, dvs. at du faar DNS addresserne via DHCP, sandsynligvis fra
 din router, saa du skal se hvilke DNS servere den udleverer.
 
 -- 
 Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ivar Madsen (19-02-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ivar Madsen | 
  Dato :  19-02-04 22:18 |  
  |  
 
            John Jessen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:
 > Prøvede lige nu at skrive
 >  www.jp.dk, og der gik 29 sekunder før det første af billedet dukkede op og
 > 53 sekunder ialt inden hele siden var loaded. Det var godt noget lidt
 > langsommere end det plejer, men ikke usædvanligt meget langsommere.
 Jeg får jp.dk på under 5 sekunder, fra klik til færdig side.
 Jeg har også CyberCity.
 Hvilken router har du? ZyXEL?
 Prøv at opdatere firmwaren, der har hjulpet andre med et ligende problem.
 -- 
 Med venlig hilsen       | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
                         | omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
 Ivar Madsen             | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
 Der kører mdk9.2        | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Morten Davidsen (19-02-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Davidsen | 
  Dato :  19-02-04 22:27 |  
  |  
 
            "Ivar Madsen" <spam.usenet.im@milli.dk> skrev i en meddelelse
 news:2774861.0aIXrANgZX@news.milli.dk...
 > Hvilken router har du? ZyXEL?
 > Prøv at opdatere firmwaren, der har hjulpet andre med et ligende problem.
 Jeg kan lige tilføje >
 http://firmware.homepage.dk/
/MD
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            John Jessen (20-02-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : John Jessen | 
  Dato :  20-02-04 11:58 |  
  |   
            
> > Hvilken router har du? ZyXEL?
 > > Prøv at opdatere firmwaren, der har hjulpet andre med et ligende
 problem.
 >
 > Jeg kan lige tilføje >
 >  http://firmware.homepage.dk/
>
 Tak for tippet. Jeg bruger en ZyXEL 650HW-31, og har prøvet at opdatere
 firmwaren. Desværre dog med uændret resultat.
 Det må være en fejl på min linje eller lignende som CC må kigge lidt nærmere
 på.
 mvh/John
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Ivar Madsen (20-02-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ivar Madsen | 
  Dato :  20-02-04 17:55 |  
  |   
            John Jessen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:
 
 > Tak for tippet. Jeg bruger en ZyXEL 650HW-31, og har prøvet at opdatere
 > firmwaren. Desværre dog med uændret resultat.
 > Det må være en fejl på min linje eller lignende som CC må kigge lidt nærmere
 > på.
 
 Jeg bemærker lige at du i dit oprentlige indlæg skrev at de 53 sekunder for at
 hente jp.dk ikke var meget længer end det plejer (underforstået, mens du havde
 en TDC ADSL på samme hastighed som nu hos CC) så det kunne tyde på at det
 måske er noget på din computer der halter et sted. 
 
 Hvor meget RAM har du i maskinen? Hvor mange programmer har du kørende?
 Prøv at luk alt andet end din browser ned, og så se om det hjælper.
 
 -- 
 Med venlig hilsen       | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
                         | omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
 Ivar Madsen             | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
 Der kører mdk9.2        | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              John Jessen (20-02-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : John Jessen | 
  Dato :  20-02-04 20:58 |  
  |   
            > Jeg bemærker lige at du i dit oprentlige indlæg skrev at de 53 sekunder
 for at
 > hente jp.dk ikke var meget længer end det plejer (underforstået, mens du
 havde
 > en TDC ADSL på samme hastighed som nu hos CC) så det kunne tyde på at det
 > måske er noget på din computer der halter et sted.
 >
 > Hvor meget RAM har du i maskinen? Hvor mange programmer har du kørende?
 > Prøv at luk alt andet end din browser ned, og så se om det hjælper.
 >
 > -- 
 Undskyld, det var bare en dårlig formulering. Det jeg menet var at den test
 jeg lige fyrede af da jeg skrev indlægget var lidt langsommere end det
 normale hos CC. Hos TDC gik det ca. 10 gange så hurtigt.
 
 Jeg tror snarere at TDC-teknikerne i forbindelse med overflytningen bevidst
 har lavet fejl i min installation. Det er jo de "labaner" der står for
 teknikken, og det er vist ingen hemmelighed at TDC gør sig store
 anstrengelser for at chikanere bl.a. CC. Mine oplevelser var følgende:
 
 1) På installationsdagen (mandag) havde jeg fået besked på at være hjemme.
 Kl. 07:30 tog de linjen, og kl. ca. 14:00 fik jeg besøg af en TDC-tekniker
 som med et smøret grin afleverede et skillefilter magen til den jeg havde i
 forvejen fra TDC. Det kræver næppe min tilstedeværelse at tage imod en lile
 boks de kunne have fremsendt nogle dage i forvejen.
 
 2) Da teknikeren efter ca. 15 sekunder dribler af spørger jeg "Har du
 checket om det virker?". Det skal jeg nok lige gøre på vejen tilbage lød
 svaret. Men intet der virkede, og en absolut død linje. Derfor fejlmeldte
 jeg sagen til CC mandag kl. 16:00. Fik samme aften en opringning fra en
 venlig CC-mand som kunne tilbyde mig et teknikerbesøg (fra TDC forstås)
 enten torsdag eller fredag. Så ingen ADSL før tidligst efter 3 dage!
 
 3) I mellemtiden måtte jeg ud og investere i et gammeldags modem (de sidder
 åbenbart ikke i PC'erne længere), og skulle have en almindelig opkobling til
 at virke. Og så snøvlede det ellers derudaf de følgende dage.
 
 4) Da torsdagen oprandt begyndte TDC at rode med linjen ved 10-tiden (For
 første gang så jeg liv i DSL-lampen). De kom dog ud til mig kl. 14:00 fordi
 det ikke kunne komme til at virke. Årsagen var, viste det sig, at mandagens
 begavede tekniker der som det eneste gav mig et skillefilter, havde
 præsteret at give mig et ISDN-skillefilter istedet for et telefon
 skillefilter.
 
 5) Herefter har det så virket men med en performance der gør at jeg kunne
 ønske mig min modemopkobling tilbage.
 
 Jeg tror at det er TDC-vandalerne der bevidst har lavet kludder i systemet
 for det har tidligere kørt som smurt. Synd for CC som er meget seriøse og
 servicemindede.
 
 Efter denne oplevelse med TDC har jeg iøvrigt opsagt alt mit fastnettelefoni
 med dem, og skal nu bare have løst hvordan jeg får skaffet kabel-TV udenom
 TDC. Lidt værre idet der i vores lokalplan er en klakusul om at vi ikke må
 have paraboler.
 
 John
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Martin Højriis Krist~ (20-02-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ | 
  Dato :  20-02-04 21:41 |  
  |  
 
            "John Jessen" <John_jessen2003@yahoo.com> skrev i en meddelelse
 news:c15orq$t3k$1@news.cybercity.dk...
 > Jeg tror snarere at TDC-teknikerne i forbindelse med overflytningen
 bevidst
 > har lavet fejl i min installation.
 Han skal dælme være dygtig hvis han på kobberet kan lave noget fusk der
 giver præcis den problemstilling.
 > det er vist ingen hemmelighed at TDC gør sig store
 > anstrengelser for at chikanere bl.a. CC.
 Der er ret specifikke aftaler, og de overholdes. Ellers ville Telestyrelsen
 skride ind.
 > 1) På installationsdagen (mandag) havde jeg fået besked på at være hjemme.
 > Kl. 07:30 tog de linjen, og kl. ca. 14:00 fik jeg besøg af en TDC-tekniker
 > som med et smøret grin afleverede et skillefilter magen til den jeg havde
 i
 > forvejen fra TDC. Det kræver næppe min tilstedeværelse at tage imod en
 lile
 > boks de kunne have fremsendt nogle dage i forvejen.
 Sådan er aftalen med Cybercity
 > Årsagen var, viste det sig, at mandagens
 > begavede tekniker der som det eneste gav mig et skillefilter, havde
 > præsteret at give mig et ISDN-skillefilter istedet for et telefon
 > skillefilter.
 Det er selvfølgelig beklageligt
 > Jeg tror at det er TDC-vandalerne der bevidst har lavet kludder i systemet
 > for det har tidligere kørt som smurt.
 Måske dk.edb.internet.udbydere.konspirationsteori er ved at være på sin
 plads.
 --
 Martin Højriis Kristensen  -   http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                John Jessen (21-02-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : John Jessen | 
  Dato :  21-02-04 08:21 |  
  |   
            > > det er vist ingen hemmelighed at TDC gør sig store
 > > anstrengelser for at chikanere bl.a. CC.
 >
 > Der er ret specifikke aftaler, og de overholdes. Ellers ville
 Telestyrelsen
 > skride ind.
 
 I bladet Telekommunikation Nr 1 - 12. februar 2004 er der en artikel
 "Cybercity i ADSL-krig med TDC", hvor CC nu går til Folketinget for at klage
 over TDC's forvaltning af kobberet. Ifølge deres opgørelse har TDC's
 uhæderlige forretningsmetoder indtil nu kostet CC 120 mio.kr. Det vil altid
 være påstand mod påstand, men jeg er ikke i tvivl om at jeg på mange punkter
 har været taget som gidsel af TDC i deres krig mod CC, og at det givetvist
 er korrekt at TDC's ved sine uhæderlige forretningsmetoder forsøger at
 spænde ben for sine konkurrenter.
 Lad os blot håbe at TDC snart får en ordentlig en på goda'en og forhåbentlig
 kunne få lov selv at smage den medicin (gift) de har givet deres
 konkurrenter.
 
 John
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 John Jessen (21-02-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : John Jessen | 
  Dato :  21-02-04 08:28 |  
  |   
            Og som et lille aber dabei glemte jeg helt at nævne at TDC fremsendte en
 returkasse til isenkrammet som postvæsenet afleverede 3 timer før teknikeren
 ankom. Med et planlagt og påkrævet (!) teknikerbesøg kunne man vel have fået
 teknikeren til at taget isenkrammet retur.
 Da jeg spurgte teknikeren om han ikke kunne tage isenkrammet retur sagde han
 "Uha nej, så vil det da gå helt galt". Det siger dels en hel del om tåbelig
 interne forretningsgange hos TDC og en dårlig intern moral når man gør grin
 med sit eget system, men måske er det hele forklaret ved at man skal have en
 række udgifter man kan viderefakturere til konkurrenten. Givetvist får CC en
 regning af ikke ringe størrelse for teknikerbesøg.
 TDC burde overveje at flytte deres aktiviteter til Rusland, på mange måder
 minder deres klumpe-dumpe måder at gøre tingene på om tilstandene derovre
 for 10-20 år siden.
 
 John
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Martin Højriis Krist~ (21-02-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ | 
  Dato :  21-02-04 08:48 |  
  |  
 
            "John Jessen" <John_jessen2003@yahoo.com> skrev i en meddelelse
 news:c1719o$16h3$1@news.cybercity.dk...
 > Og som et lille aber dabei glemte jeg helt at nævne at TDC fremsendte en
 > returkasse til isenkrammet som postvæsenet afleverede 3 timer før
 teknikeren
 > ankom. Med et planlagt og påkrævet (!) teknikerbesøg kunne man vel have
 fået
 > teknikeren til at taget isenkrammet retur.
 Hvem siger at de to ting skal samme sted hen? Teknikeren kører ud hjemmefra,
 og kommer meget sjældent til centrallageret i Odense, hvor udstyret skal
 returneres til.
 > Da jeg spurgte teknikeren om han ikke kunne tage isenkrammet retur sagde
 han
 > "Uha nej, så vil det da gå helt galt". Det siger dels en hel del om
 tåbelig
 > interne forretningsgange hos TDC
 Kender du de forretningsmæssige fordele og ulemper ved modellen? Hvis nej,
 hvordan kan du så vide at den er tåbelig?
 Postvæsenet har et effektiv befordringssystem. Der er ingen grund til at
 lave et mere.
 > og en dårlig intern moral når man gør grin
 > med sit eget system
 Teknikere har også humor, og det ville antageligvis alligevel være spild af
 teknikerens tid at forsøge at forklare dig om de logistiske fordele ved den
 anvendte model.
 > Givetvist får CC en
 > regning af ikke ringe størrelse for teknikerbesøg.
 Ja, du kan se den på Telestyrelsens hjemmeside.
 --
 Martin Højriis Kristensen  -   http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                   Ivar Madsen (21-02-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ivar Madsen | 
  Dato :  21-02-04 09:47 |  
  |   
            Martin Højriis Kristensen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:
 
 >> Og som et lille aber dabei glemte jeg helt at nævne at TDC fremsendte en
 >> returkasse til isenkrammet som postvæsenet afleverede 3 timer før
 >> teknikeren ankom. Med et planlagt og påkrævet (!) teknikerbesøg kunne man
 >> vel have fået
 >> teknikeren til at taget isenkrammet retur.
 > Hvem siger at de to ting skal samme sted hen? Teknikeren kører ud hjemmefra,
 > og kommer meget sjældent til centrallageret i Odense, hvor udstyret skal
 > returneres til.
 
 Han kunne når han aligevel er på den lokale tlfcentral, putte det i en af de
 blå kasser, så skal vi andre nok sørge for at det kommer til Odense.
 
 >> Da jeg spurgte teknikeren om han ikke kunne tage isenkrammet retur sagde
 >> han "Uha nej, så vil det da gå helt galt". Det siger dels en hel del om
 >> tåbelig interne forretningsgange hos TDC
 > Kender du de forretningsmæssige fordele og ulemper ved modellen? Hvis nej,
 > hvordan kan du så vide at den er tåbelig?
 
 En af ulæmperne ved at teknikkeren tager det med, er at så kommer de ind til
 centrallageret af to kanaler, da der kommer mange modemmer m.m. fra kunderne
 med Postvæsnet da der er mange der kommer ind, uden at der er en TDC mand ude
 hos kunden.
 
 > Postvæsenet har et effektiv befordringssystem. Der er ingen grund til at
 > lave et mere.
 
 TDC har nu også et internt transportsystem, der er effektivt nok til at
 returmodemmerne *kunne* fragtes til Odense, ved at teknikkeren tog det med til
 nærmeste TDC kontor/central. (Kabel-tv og Telmore undtaget)
 
 Lad mig lige understrege, jeg forstår godt at TDC vælger at kunden sender det
 med postvæsnet i alle tilfælde.
 
 
 -- 
 Med venlig hilsen       | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
                         | omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
 Ivar Madsen             | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
 Der kører mdk9.2        | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                    Martin Højriis Krist~ (21-02-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ | 
  Dato :  21-02-04 09:49 |  
  |  
 
            "Ivar Madsen" <spam.usenet.im@milli.dk> skrev i en meddelelse
 news:1518704.vaNSPpfSZ5@news.milli.dk...
 > > Hvem siger at de to ting skal samme sted hen? Teknikeren kører ud
 hjemmefra,
 > > og kommer meget sjældent til centrallageret i Odense, hvor udstyret skal
 > > returneres til.
 > Han kunne når han aligevel er på den lokale tlfcentral, putte det i en af
 de
 > blå kasser, så skal vi andre nok sørge for at det kommer til Odense.
 Ja, men det skal jo registreres og tjekkes. Hvis man har multiple
 leverancemuligheder er der mange steder at holde styr på. Postvæsnet er nemt
 at overskue
 > > Postvæsenet har et effektiv befordringssystem. Der er ingen grund til at
 > > lave et mere.
 > TDC har nu også et internt transportsystem, der er effektivt nok til at
 > returmodemmerne *kunne* fragtes til Odense
 Ja, jeg ved det. Men det er ikke så fintmasket som PostDK
 --
 Martin Højriis Kristensen  -   http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                     Ivar Madsen (21-02-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ivar Madsen | 
  Dato :  21-02-04 10:10 |  
  |   
            Martin Højriis Kristensen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:
 
 >> > Hvem siger at de to ting skal samme sted hen? Teknikeren kører ud
 >>> hjemmefra,
 >> > og kommer meget sjældent til centrallageret i Odense, hvor udstyret skal
 >> > returneres til.
 >> Han kunne når han aligevel er på den lokale tlfcentral, putte det i en af
 >> de
 >> blå kasser, så skal vi andre nok sørge for at det kommer til Odense.
 > Ja, men det skal jo registreres og tjekkes. Hvis man har multiple 
 > leverancemuligheder er der mange steder at holde styr på. Postvæsnet er nemt
 > at overskue
 
 Enig.
  
 >> > Postvæsenet har et effektiv befordringssystem. Der er ingen grund til at
 >> > lave et mere.
 >> TDC har nu også et internt transportsystem, der er effektivt nok til at
 >> returmodemmerne *kunne* fragtes til Odense
 > Ja, jeg ved det. Men det er ikke så fintmasket som PostDK
 
 i 2630 hvor jeg køre
 TDC 5 steder¹
 PDK 2 steder. .-)
 
 
 ¹ + to steder af nogen af de selskaber i koncernen der ikke er omfattet at
 TDC's internet transportsystem
 
 
 
 
 -- 
 Med venlig hilsen       | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
                         | omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
 Ivar Madsen             | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
 Der kører mdk9.2        | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Martin Højriis Krist~ (21-02-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ | 
  Dato :  21-02-04 08:44 |  
  |  
 
            "John Jessen" <John_jessen2003@yahoo.com> skrev i en meddelelse
 news:c170rt$1600$1@news.cybercity.dk...
 > I bladet Telekommunikation Nr 1 - 12. februar 2004 er der en artikel
 > "Cybercity i ADSL-krig med TDC", hvor CC nu går til Folketinget for at
 klage
 > over TDC's forvaltning af kobberet.
 Ja. CC vil have bedre vilkår, det giver sig selv.
 > Ifølge deres opgørelse har TDC's
 > uhæderlige forretningsmetoder
 Skal vi ikke afvente telestyrelsens afgørelse? De har trods alt været med
 til at definere de såkaldt uhæderlige metoder.
 > jeg er ikke i tvivl om at jeg på mange punkter
 > har været taget som gidsel af TDC i deres krig mod CC
 Tror du seriøst at TDC bevidst chikanerer dig?
 --
 Martin Højriis Kristensen  -   http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                  John Jessen (21-02-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : John Jessen | 
  Dato :  21-02-04 09:40 |  
  |   
            > Tror du seriøst at TDC bevidst chikanerer dig?
 >
 Det er jeg ikke et øjeblik i tvivl om, idet:
 1) De forlanger jeg skal være hjemme til noget de på forhånd vidste var
 unødvendigt (hvor mange har lyst til at tage en fridag fra arbejdet for at
 sidde og være til grin?)
 2) Teknikeren sørgede ikke for det ret simple at checke at forbindelsen
 virkede selv om jeg bad om det
 3) Når man som den eneste ydelse skal levere en lille dåse, og klokker i
 denne ene detalje, er man enten et meget stort klummerhoved eller bevidst i
 ond tro.
 4) Når man nu ikke har leveret den bestilte ydelse, og man derefter skal
 vente 3-4 arbejdsdage på fejlretning, så er man på grænsen til at være
 nonchalant (sådan agerer monopolvirksomheder, eks. de russiske
 statsmonopoler i sin tid)
 
 Jeg skiftede til CC fra TDC grundet en ADSL ordning gennem min kones
 arbejdsplads. Der er i deres interne avis en masse der har klaget over
 lignende dårlige oplevelser. Men det er nok en tilfældighed. Og der er ingen
 der har skrevet at de har været tilfredse med TDC i dette spil.
 
 John
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                   Martin Højriis Krist~ (21-02-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ | 
  Dato :  21-02-04 09:48 |  
  |  
 
            "John Jessen" <John_jessen2003@yahoo.com> skrev i en meddelelse
 news:c175h5$1f3k$1@news.cybercity.dk...
 > > Tror du seriøst at TDC bevidst chikanerer dig?
 > Det er jeg ikke et øjeblik i tvivl om, idet:
 > 1) De forlanger jeg skal være hjemme til noget de på forhånd vidste var
 > unødvendigt
 Hvordan ved du at de vidste det på forhånd?
 > 2) Teknikeren sørgede ikke for det ret simple at checke at forbindelsen
 > virkede selv om jeg bad om det
 Enig, det var usmart.
 > 3) Når man som den eneste ydelse skal levere en lille dåse, og klokker i
 > denne ene detalje, er man enten et meget stort klummerhoved eller bevidst
 i
 > ond tro.
 Det er menneskeligt at fejle.
 > 4) Når man nu ikke har leveret den bestilte ydelse, og man derefter skal
 > vente 3-4 arbejdsdage på fejlretning
 CC kan kalde en tekniker ud med 3 timers varsel, hvis de vil det.
 > Og der er ingen
 > der har skrevet at de har været tilfredse med TDC i dette spil.
 Nej, det skriver folk sjældent, selvom det er tilfældet. Dette gælder for
 alle udbydere/produkter.
 --
 Martin Højriis Kristensen  -   http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                    Ivar Madsen (21-02-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ivar Madsen | 
  Dato :  21-02-04 10:15 |  
  |  
 
            Martin Højriis Kristensen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:
 >> Og der er ingen
 >> der har skrevet at de har været tilfredse med TDC i dette spil.
 > Nej, det skriver folk sjældent, selvom det er tilfældet. Dette gælder for
 > alle udbydere/produkter.
 Jeg har været tilfres med alle de udbyder jeg har haft igennem tiderne, lige på
 nær de punkter jeg har omtalt på disse kanaler igennem tiderne, det gælder
 alle de udbyder, og alle deres produkter jeg har brugt genne, tiderne  
Har brugt Image, WOL, CC, TDC, TDC_kabel-Tv, CC.
 Den eneste jeg ikke kan huske at jeg har skældt ud på det er kabel-tv, men det
 havde jeg også kun i et halvt år, da CC og TDC ikke kunne garentere mig at jeg
 kunne skifte fra TDC ADSL, til CC ADSL på rå kobber, uden lang tid uden
 telefon, og med risiko for ikke at kunne få CC ADSL på rå kobber.
 -- 
 Med venlig hilsen       | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
                         | omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
 Ivar Madsen             | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
 Der kører mdk9.2        | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                     Ivar Madsen (21-02-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ivar Madsen | 
  Dato :  21-02-04 10:16 |  
  |   
            Ivar Madsen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:
 
 > da CC og TDC ikke kunne garentere mig at jeg
 > kunne skifte fra TDC ADSL, til CC ADSL på rå kobber, uden lang tid uden
 > telefon, 
 
 Læs ikke hvad jeg skrev, men hvad jeg mente, næmlig ADSL
 
 > og med risiko for ikke at kunne få CC ADSL på rå kobber. 
 
 
 
 -- 
 Med venlig hilsen       | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
                         | omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
 Ivar Madsen             | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
 Der kører mdk9.2        | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                   Ivar Madsen (21-02-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ivar Madsen | 
  Dato :  21-02-04 10:02 |  
  |   
            John Jessen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:
 
 >> Tror du seriøst at TDC bevidst chikanerer dig?
 > Det er jeg ikke et øjeblik i tvivl om, idet:
 
 Er du ikke lidt perinod nu?
 
 > 1) De forlanger jeg skal være hjemme til noget de på forhånd vidste var
 > unødvendigt (hvor mange har lyst til at tage en fridag fra arbejdet for at
 > sidde og være til grin?)
 
 Hvad var det du skulle have lavet?
 Du havde TDC ADSL og har nu CC ADSL over delt kobber, er det regtigt forstået?
 Hvorfor var der så ikke valgt en "gør det selv" løsning, så var teknikkerbesøg
 ikke nødvendigt.
 
 > 2) Teknikeren sørgede ikke for det ret simple at checke at forbindelsen
 > virkede selv om jeg bad om det
 
 Det er ikke TDC det er ude på at genere dig, det er teknikkeren der ikke har
 udført sit arbejde godt nok. Selvfølgie skulle han have sikret sig at der var
 forbindelse igennem.
 
 Jeg har selv fået CC ADSL 5/1 jeg havde på det tidspunkt, han kom tomhåndet,
 bare for at fortælle mig, at nu skulle jeg gerne have forbindelse, jeg
 flyttede så mit kablet fra netkortet fra webspeed modemmet til CC routeren,
 virkede ikke, han måtte så ned i det lokale fordelings lokale i bebyggelsen
 hvor jeg bor, og rette en udokomenteret opsætningsændring fortaget i det halve
 årstid jeg ikke har haft telefon, og igen checke.
 Han fejlrettede lige til det virkede. Jeg har så rå kobber, men forskællen er
 den samme.
 
 > 3) Når man som den eneste ydelse skal levere en lille dåse, og klokker i
 > denne ene detalje, er man enten et meget stort klummerhoved eller bevidst i
 > ond tro.
 
 Der er så også lige noget på centralen der skal laves, enten er det så stor en
 central, så er der personale der så det kan klares med et tlf. opkald, ellers
 også må han bevæge sig til centralen selv. At han udlevere et forkert modem,
 det er noget kluder, du burde have været foruden, men det er ikke bevidst
 sikane, at hverken dig eller CC.
 
 > 4) Når man nu ikke har leveret den bestilte ydelse, og man derefter skal
 > vente 3-4 arbejdsdage på fejlretning, så er man på grænsen til at være
 > nonchalant (sådan agerer monopolvirksomheder, eks. de russiske
 > statsmonopoler i sin tid)
 
 Det er for dårligt, men det er ikke engang i nærheden af at være på grænsen af
 nonchalant (hvad det så betyder, men som du bruger ordet, så er det sikkert
 noget negativt ladet noget,,,)
 
 
 
 -- 
 Med venlig hilsen       | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
                         | omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
 Ivar Madsen             | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
 Der kører mdk9.2        | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                    John Jessen (22-02-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : John Jessen | 
  Dato :  22-02-04 10:44 |  
  |   
            
 "Ivar Madsen" <spam.usenet.im@milli.dk> skrev i en meddelelse
 news:6182831.BRPX5H31UE@news.milli.dk...
 > John Jessen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:
 >
 > >> Tror du seriøst at TDC bevidst chikanerer dig?
 > > Det er jeg ikke et øjeblik i tvivl om, idet:
 >
 > Er du ikke lidt perinod nu?
 
 Det mener jeg faktisk ikke. Summen af de utallige fejltrin, og det faktum at
 jeg nu i næsten 3 uger er bombet tilbage til noget der ligner 28k modem
 tiden, gør at min dagligdag er rimeligt belastet og alting er simplethen så
 bøvlet at man næsten ingenting får lavet. Det har været og er utroligt
 frustrerende. Opgaven var faktisk ret simpel, men alting er klumret til i en
 grad så en en skoleelev næppr ville have lavet halddelen af disse fejl.
 >
 
 > Hvad var det du skulle have lavet?
 > Du havde TDC ADSL og har nu CC ADSL over delt kobber, er det regtigt
 forstået?
 > Hvorfor var der så ikke valgt en "gør det selv" løsning, så var
 teknikkerbesøg
 > ikke nødvendigt.
 
 Rigtigt. Faktisk har jeg også bestilt en gør-det-selv løsning. Det har
 hovedparten af de andre på min kones arbejdsplads også gjort, men alligevel
 kræver TDC et teknikerbesøg. Ingen kan forstå nødvendigheden af dette, og
 det kan kun forklares ved at TDC skal have en ekstra anledning til at
 fakturere CC for nogle ydelser for yderligere at træde dem over tæerne. Fik
 en gør-det-selv kasse fra CC 2 uger før "installationen" hvori manglede
 skillefilteret (som jeg havde i forvejen), og som CC iflg. telefonisk
 oplysning ikke råder over (nok igen af en eller anden
 "træd-hinanden-over-tæerne" årsag). Så jeg skulle tage fri for arbejde en
 hel dag (tidspunktet for teknikerbesøget kunne jeg selvfølgelig ikke få
 oplyst), og være til grin grundet en idiotisk telegigant. Teknikerens
 smørede grin da han (fejl)afleverede et skillefilter siger også alt om at
 han mente det samme.
 
 John
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                     Martin Højriis Krist~ (22-02-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ | 
  Dato :  22-02-04 13:05 |  
  |  
 
            "John Jessen" <John_jessen2003@yahoo.com> skrev i en meddelelse
 news:c19tl6$18j5$1@news.cybercity.dk...
 > Rigtigt. Faktisk har jeg også bestilt en gør-det-selv løsning. Det har
 > hovedparten af de andre på min kones arbejdsplads også gjort, men
 alligevel
 > kræver TDC et teknikerbesøg. Ingen kan forstå nødvendigheden af dette, og
 > det kan kun forklares ved at TDC skal have en ekstra anledning til at
 > fakturere CC for nogle ydelser for yderligere at træde dem over tæerne.
 Har du læst de offentlige standard-aftaler på telestyrelsens hjemmeside?
 Hvis du gjorde det kunne du udtale dig uden at sige noget forkert i hver
 anden sætning, og så ville dine argumenter være mere effektive.
 --
 Martin Højriis Kristensen  -   http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                      John Jessen (22-02-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : John Jessen | 
  Dato :  22-02-04 13:26 |  
  |   
            
 > Har du læst de offentlige standard-aftaler på telestyrelsens hjemmeside?
 > Hvis du gjorde det kunne du udtale dig uden at sige noget forkert i hver
 > anden sætning, og så ville dine argumenter være mere effektive.
 >
 Gad vide hvor mange års hjernevask der skal til for at blive så en-øjet?
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                       Martin Højriis Krist~ (22-02-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ | 
  Dato :  22-02-04 13:44 |  
  |  
 
            "John Jessen" <John_jessen2003@yahoo.com> skrev i en meddelelse
 news:c1a74e$1v4h$1@news.cybercity.dk...
 > > Har du læst de offentlige standard-aftaler på telestyrelsens hjemmeside?
 > Gad vide hvor mange års hjernevask der skal til for at blive så en-øjet?
 Har du læst aftalerne? I modsætning til dine konspirationsteorier, så er det
 rå fakta, hvilket jeg foretrækker at forholde mig til.
 --
 Martin Højriis Kristensen  -   http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                     Ivar Madsen (22-02-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ivar Madsen | 
  Dato :  22-02-04 13:28 |  
  |   
            John Jessen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:
 
 >> >> Tror du seriøst at TDC bevidst chikanerer dig?
 >> > Det er jeg ikke et øjeblik i tvivl om, idet:
 >> Er du ikke lidt perinod nu?
 > Det mener jeg faktisk ikke. Summen af de utallige fejltrin, og det faktum at
 > jeg nu i næsten 3 uger er bombet tilbage til noget der ligner 28k modem
 > tiden, gør at min dagligdag er rimeligt belastet og alting er simplethen så
 > bøvlet at man næsten ingenting får lavet. Det har været og er utroligt
 > frustrerende. 
 
 Jeg kan godt følge dig i at det er frustrerende at det ikke bare virker.
 
 > Opgaven var faktisk ret simpel, men alting er klumret til i en 
 > grad så en en skoleelev næppr ville have lavet halddelen af disse fejl.
 
 Den store fejl er at TDC manden gik uden at have sikret at det virker.
 
 >> Hvad var det du skulle have lavet?
 >> Du havde TDC ADSL og har nu CC ADSL over delt kobber, er det regtigt
 >> forstået? 
 >> Hvorfor var der så ikke valgt en "gør det selv" løsning, så var
 >> teknikkerbesøg ikke nødvendigt.
 > Rigtigt. Faktisk har jeg også bestilt en gør-det-selv løsning. Det har
 > hovedparten af de andre på min kones arbejdsplads også gjort, men alligevel
 > kræver TDC et teknikerbesøg.
 
 Jeg kan ikke overskue hvad det er der krævede et teknikkerbesøg.
 
 > Ingen kan forstå nødvendigheden af dette, og 
 > det kan kun forklares ved at TDC skal have en ekstra anledning til at
 > fakturere CC for nogle ydelser for yderligere at træde dem over tæerne.
 
 Har din kones firmas kontaktporson forspurgt CC hvorfor det skulle være
 nødvendigt?
 
 > Fik 
 > en gør-det-selv kasse fra CC 2 uger før "installationen" hvori manglede
 > skillefilteret (som jeg havde i forvejen), og som CC iflg. telefonisk
 > oplysning ikke råder over (nok igen af en eller anden
 > "træd-hinanden-over-tæerne" årsag).
 
 Det tror jeg ikke på, du har måske ikke kunnet få forklaringen, men hvis ikke
 jeg tager fejl, så er det TDC der sende det ud, når det er delt kobber, eller
 er det kun for Tiscali? (det er stor forskæld på hvordan CC og Tiscali køre
 deres delt kobber)
 
 > Så jeg skulle tage fri for arbejde en 
 > hel dag 
 
 Hvorfor skulle DU være hjemme, når det er din kone der skulle have
 hjemmearbejdsplads?
 
 > (tidspunktet for teknikerbesøget kunne jeg selvfølgelig ikke få 
 > oplyst), 
 
 Lyder mærkeligt, jeg fik at vide at han kom mellem øhe 7:30 og 10:30
 
 
 -- 
 Med venlig hilsen
 Ivar Madsen
 Der kører MDK9.2 med KDE 3.2
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                     Jesper Skriver (22-02-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jesper Skriver | 
  Dato :  22-02-04 17:43 |  
  |  
 
            On Sun, 22 Feb 2004 10:44:06 +0100, John Jessen wrote:
 >
 > "Ivar Madsen" <spam.usenet.im@milli.dk> skrev i en meddelelse
 > news:6182831.BRPX5H31UE@news.milli.dk...
 >> John Jessen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:
 >>
 >> >> Tror du seriøst at TDC bevidst chikanerer dig?
 >> > Det er jeg ikke et øjeblik i tvivl om, idet:
 >>
 >> Er du ikke lidt perinod nu?
 >
 > Det mener jeg faktisk ikke. Summen af de utallige fejltrin, og det faktum at
 > jeg nu i næsten 3 uger er bombet tilbage til noget der ligner 28k modem
 > tiden
 Hvis jeg gaar tilbage til starten af denne traad, saa tyder dine
 symptomer paa at DNS opslag er meget langsomme, hvilket TDC under ingen
 omstaendigheder kan lastet for.
 Alternativt kan det vaere at du har pakke tab paa din linie - det kan du
 nemt selv teste ved f.eks. at ping'e  www.cybercity.dk, i det tilfaelde
 skal du kontakte CyberCity som saa maa finde ud af om fejlen er i deres
 net, eller i den del af forbindelsen som de koeber fra TDC, hvis det er
 det sidste saa skal de saa kontakte TDC for at faa den del fejlrettet, i
 henhold til de aftaler der om dette.
 -- 
 Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Ivar Madsen (20-02-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ivar Madsen | 
  Dato :  20-02-04 22:40 |  
  |   
            John Jessen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:
 
 > Jeg tror snarere at TDC-teknikerne i forbindelse med overflytningen bevidst
 > har lavet fejl i min installation.
 
 Naturligvis har han det, og hvorfor skulle han ikke?
 
 -- 
 Med venlig hilsen       | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
                         | omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
 Ivar Madsen             | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
 Der kører mdk9.2        | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |