|
| tegner først på klik nr. 2. Fra : mike crenshaw |
Dato : 13-02-04 15:24 |
|
hej
Jeg har lavet en lille applet med et Image. Appleten implementerer en
MouseListener. Ideen er at tegne et ny Image oven på det oprindelige når man
trykker på musen. Dette er ikke så svært. Men af en eller anden grund tegner
den først det nye Image ved klik nr. 2. Er der nogen som kender til denne
problematik og ved hvordan man afhjælper det?
på forhånd tak
mike
| |
Søren Hjelholt (13-02-2004)
| Kommentar Fra : Søren Hjelholt |
Dato : 13-02-04 15:55 |
|
"mike crenshaw" <crenshaw@tiscali.dk> wrote in
news:402c5f6e$0$24838$ba624c82@nntp02.dk.telia.net in
dk.edb.programmering.java:
> hej
>
> Jeg har lavet en lille applet med et Image. Appleten implementerer en
> MouseListener. Ideen er at tegne et ny Image oven på det oprindelige
> når man trykker på musen. Dette er ikke så svært. Men af en eller anden
> grund tegner den først det nye Image ved klik nr. 2. Er der nogen som
> kender til denne problematik og ved hvordan man afhjælper det?
> på forhånd tak
> mike
>
umiddelbart vil jeg gætte på at der på det første klik sættes fokus på dit
image, altså styret af appletten el. styresystemet, og at den derfor først
reagerer anden gang. Prøv at sørge for at dit image har fokus fra start af.
(image.setFokus(), eller noget i den stil... :-] )
/Søren Hjelholt
| |
mike crenshaw (14-02-2004)
| Kommentar Fra : mike crenshaw |
Dato : 14-02-04 09:49 |
|
> umiddelbart vil jeg gætte på at der på det første klik sættes fokus på dit
> image, altså styret af appletten el. styresystemet, og at den derfor først
> reagerer anden gang. Prøv at sørge for at dit image har fokus fra start
af.
> (image.setFokus(), eller noget i den stil... :-] )
hmm tvivler lidt på det.. det jeg gør er at lave en
Applet
....
image = getImage(getCodeBase(), "pic.jpg");
g.drawImage(image, evt.getX(), evt.getY(),this)
....
men hvis jeg istedet bruger
....
g.fillOval(evt.getX(), evt.getY(), 10, 10)
....
er der ingen problemer og prikken bliver tegnet med det samme.. men hvorfor
er der lige forskel? og hvordan løser jeg det?
| |
Ulrik Magnusson (14-02-2004)
| Kommentar Fra : Ulrik Magnusson |
Dato : 14-02-04 10:39 |
|
mike crenshaw wrote:
> hmm tvivler lidt på det.. det jeg gør er at lave en
> Applet
> ...
> image = getImage(getCodeBase(), "pic.jpg");
> g.drawImage(image, evt.getX(), evt.getY(),this)
> ...
> men hvis jeg istedet bruger
> ...
> g.fillOval(evt.getX(), evt.getY(), 10, 10)
> ...
> er der ingen problemer og prikken bliver tegnet med det samme.. men hvorfor
> er der lige forskel? og hvordan løser jeg det?
Se tråden "tegn billede på off screen billede??" - du skal bruge en
java.awt.MediaTracker (billedet loades asynkront).
Ulrik Magnusson
| |
|
|