/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Cybercity router
Fra : JP


Dato : 13-01-04 19:19

Hej
Hvilken router fra cybercity skal jeg vælge til min 1024/128 kbit adsl:
cisco 677 eller Zyxel 650. Fordele og ulemper?
Tak på forhånd.
/JP



 
 
Jesper Have (13-01-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Have


Dato : 13-01-04 19:32

Hej

Zyxel: nem opsætning
Cisco: meget stabil

Mvh.
Jesper Have


"JP" <@> skrev i en meddelelse
news:400436a1$0$23936$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Hej
> Hvilken router fra cybercity skal jeg vælge til min 1024/128 kbit adsl:
> cisco 677 eller Zyxel 650. Fordele og ulemper?
> Tak på forhånd.
> /JP
>
>



JP (13-01-2004)
Kommentar
Fra : JP


Dato : 13-01-04 21:18


> Zyxel: nem opsætning
> Cisco: meget stabil

Jamen så vælger jeg cisco 677, da stabilitet er vigtigst for mig



Hans (13-01-2004)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 13-01-04 23:06

I news:40045297$0$27337$ba624c82@nntp01.dk.telia.net skrev JP:

>> Zyxel: nem opsætning
>> Cisco: meget stabil
>
> Jamen så vælger jeg cisco 677, da stabilitet er vigtigst for mig

Det ville jeg ikke gøre, da Zyxel 650 er mindst lige så stabil, måske endda
mere.

Cisco 677 er efterhånden en gammel sag rent teknologisk, og den er håbløs at
sætte op for den uøvede.

/ Hans



Thunderbird [7100] (14-01-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 14-01-04 02:09

On Tue, 13 Jan 2004 23:06:19 +0100, "Hans" <email@kvik.org.invalid>
wrote:

>I news:40045297$0$27337$ba624c82@nntp01.dk.telia.net skrev JP:
>
>>> Zyxel: nem opsætning
>>> Cisco: meget stabil
>>
>> Jamen så vælger jeg cisco 677, da stabilitet er vigtigst for mig
>
>Det ville jeg ikke gøre, da Zyxel 650 er mindst lige så stabil, måske endda
>mere.
>
>Cisco 677 er efterhånden en gammel sag rent teknologisk, og den er håbløs at
>sætte op for den uøvede.

Pjat, man skal bare kende de rigtige sider og så er det hele Copy &
Paste
--
Mvh
Flemming Jacobsen

JP (14-01-2004)
Kommentar
Fra : JP


Dato : 14-01-04 10:15


> >> Jamen så vælger jeg cisco 677, da stabilitet er vigtigst for mig
> >
> >Det ville jeg ikke gøre, da Zyxel 650 er mindst lige så stabil, måske
endda
> >mere.
> >
> >Cisco 677 er efterhånden en gammel sag rent teknologisk, og den er håbløs
at
> >sætte op for den uøvede.
>
> Pjat, man skal bare kende de rigtige sider og så er det hele Copy &
> Paste

Jeg har faktisk brugt Cisco 677 på en erhvers adsl gennem længere tid og jeg
derfor en del erfaring med opsætning af denne. Og ja, jeg synes den kører
ret stabilt da jeg faktisk aldrig har haft nedbrud

Jeg kunne godt lige tænke mig at spørge om der nogle andre eller bedre
opsætningsmuligheder på Zyxel 650? Her tænker jeg på portforwarding i
forbindelse med opsætning af server men også når jeg skal spille
netværksspil på flere klienter hvor der kræves ip til ip.




Hans-Henrik Andresen (14-01-2004)
Kommentar
Fra : Hans-Henrik Andresen


Dato : 14-01-04 12:43

Jeg har for et par år siden haft adsl gennem en cisco 677 og det er ud fra
disse erfaringer jeg snakker.

Hvis du skal have din egen server så glem Cisco 677, den kan ikke håndtere
portforwarding ordenligt - sessions sør simpelthen.

Jeg har derimod lige taget min zyxel 650 ned da jeg ikke har adsl fra CC
længere, men det er en god router, firewall upnp, understøttelse for sip og
meget andet.

ingen tvivl fra min side, vælg zyxel.

/HHA



"JP" <@> wrote in message
news:400436a1$0$23936$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Hej
> Hvilken router fra cybercity skal jeg vælge til min 1024/128 kbit adsl:
> cisco 677 eller Zyxel 650. Fordele og ulemper?
> Tak på forhånd.
> /JP
>
>



JP (15-01-2004)
Kommentar
Fra : JP


Dato : 15-01-04 13:39


> Hvis du skal have din egen server så glem Cisco 677, den kan ikke håndtere
> portforwarding ordenligt - sessions sør simpelthen.

Hvad betyder dette ? Skal routeren så genstartes eller hvad?

> Jeg har derimod lige taget min zyxel 650 ned da jeg ikke har adsl fra CC
> længere, men det er en god router, firewall upnp, understøttelse for sip
og
> meget andet.

Hvilke forskelle er der i funktionerne? Er der firewall i Cisco'en ? Er der
en god grund til at Cybercity er gået fra Cisco til Zyxel?

> ingen tvivl fra min side, vælg zyxel.

Det bliver nok svært at få byttet cisco'en de har sendt til mig. Men jeg vil
prøve det, når nu Zyxel'en er så meget bedre end cisco'en




Hans-Henrik Andresen (15-01-2004)
Kommentar
Fra : Hans-Henrik Andresen


Dato : 15-01-04 14:36


> Hvad betyder dette ? Skal routeren så genstartes eller hvad?

Nej, men hvis jeg havde 5-7 telnet eller ssh forbindelse udefra i-nettet og
ind til min server og der ikke var aktivitet i den ene forbindelse i
tilfældigt fra 5-60 min. døede alle sessioner og de skulle genstartes. Ikke
særligt fedt hvis man var ved at installere et eller andet....

Da jeg fik faste offentlige ip-adresse på mine servere og routeren KUN
skulle route virkede det fint.

/HHA



JP (15-01-2004)
Kommentar
Fra : JP


Dato : 15-01-04 22:49


> > Hvad betyder dette ? Skal routeren så genstartes eller hvad?
>
> Nej, men hvis jeg havde 5-7 telnet eller ssh forbindelse udefra i-nettet
og
> ind til min server og der ikke var aktivitet i den ene forbindelse i
> tilfældigt fra 5-60 min. døede alle sessioner og de skulle genstartes.
Ikke
> særligt fedt hvis man var ved at installere et eller andet....

Er det problem ikke så blevet rettet i den nyeste opdatering til routeren?

Er der andre grunde til at jeg skal vælge xyxel?





Hans-Henrik Andresen (16-01-2004)
Kommentar
Fra : Hans-Henrik Andresen


Dato : 16-01-04 08:17

>
> Er det problem ikke så blevet rettet i den nyeste opdatering til routeren?
>
> Er der andre grunde til at jeg skal vælge xyxel?
>
Som jeg startede med at skrive ligger det et par år tilbage, om det er
rettet ved jeg ikke.

/HHA



Martin Schultz (17-01-2004)
Kommentar
Fra : Martin Schultz


Dato : 17-01-04 10:07

"JP" <@> writes:

> > > Hvad betyder dette ? Skal routeren så genstartes eller hvad?
> >
> > Nej, men hvis jeg havde 5-7 telnet eller ssh forbindelse udefra i-nettet
> og
> > ind til min server og der ikke var aktivitet i den ene forbindelse i
> > tilfældigt fra 5-60 min. døede alle sessioner og de skulle genstartes.
> Ikke
> > særligt fedt hvis man var ved at installere et eller andet....
>
> Er det problem ikke så blevet rettet i den nyeste opdatering til routeren?

Jeg har ikke oplevet det problem på min Cisco 677.

Martin

--
Besøg http://www.adsltips.dk for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.

Martin Schultz (15-01-2004)
Kommentar
Fra : Martin Schultz


Dato : 15-01-04 19:58

"JP" <@> writes:

> Hvilke forskelle er der i funktionerne? Er der firewall i Cisco'en ? Er der
> en god grund til at Cybercity er gået fra Cisco til Zyxel?

Cisco producere ikke de routere længere.

Martin

--
Besøg http://www.adsltips.dk for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.

Benjamin (14-01-2004)
Kommentar
Fra : Benjamin


Dato : 14-01-04 16:13

JP wrote:
>> Hej
>> Hvilken router fra cybercity skal jeg vælge til min 1024/128 kbit
>> adsl: cisco 677 eller Zyxel 650. Fordele og ulemper?
>> Tak på forhånd.

Jeg tror ikke du har det valg. Cybercity bruger Zyxel nu.
Jeg blev hvertfald ikke stillet over for det valg da jeg skulle have
ombyttet min Cisco 677 (som de troede var defekt hvilket den ikke var da det
var TDC der havde pillet på centralen).
Jeg ringede og spurgte om jeg kunne bytte min Zyxel 650R-31 til en Cisco
677/678 men næh nej ..
Grunden til at jeg ville bytte om var at der var mærkbar forskel når man
f.eks. hentede internetsider ned .. der var simpelthen en forsinkelse før
den begyndte at hente data, på op til et par sekunder. Og routeren var opsat
præcis som foreskrevet af Cybercity.
Jeg lånte så en Cisco 677 af en ven, og så havde jeg ikke det problem.

/ Benjamin




Devast8or (14-01-2004)
Kommentar
Fra : Devast8or


Dato : 14-01-04 17:00

Benjamin wrote:
> JP wrote:
>>> Hej
>>> Hvilken router fra cybercity skal jeg vælge til min 1024/128 kbit
>>> adsl: cisco 677 eller Zyxel 650. Fordele og ulemper?
>>> Tak på forhånd.
>
> Jeg tror ikke du har det valg. Cybercity bruger Zyxel nu.

Jeg har lige fået min første regning fra CC og der står Cisco 677 på (der
stod så Zyxel 650 i ordrebekræftelsen fra sidste uge, så jeg er ikke sikker
på hvad jeg rent faktisk får :)

Devast8or



F.Larsen (16-01-2004)
Kommentar
Fra : F.Larsen


Dato : 16-01-04 23:42

"Devast8or" <invalid@invalid.invalid> wrote in message
news:zDdNb.74210$jf4.4728630@news000.worldonline.dk...
> Jeg har lige fået min første regning fra CC og der står Cisco 677 på (der
> stod så Zyxel 650 i ordrebekræftelsen fra sidste uge, så jeg er ikke
sikker
> på hvad jeg rent faktisk får :)

På min ordrebekræftelse skrev de Zyxel 650 men jeg har lige hentet pakken
på posthuset og der lå en 642R i kassen

Nogen erfaringer med Zyxel 642R ?

--
Flemming




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste