/ Forside / Interesser / Fritid / Dykning / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Dykning
#NavnPoint
Arnvig 1184
LeifHansen 762
Teil 722
sorenw 460
Melander 460
PARKENSS 250
michaelmo.. 200
guffy 200
lawitt 200
10  TIMO_J 140
Hjælp til køb af dykkerur
Fra : Jacob Kristiansen


Dato : 05-02-04 22:00

Hej derude...


Vi er helt nye i denne dejlig dykker verden.


Hvad skal man købe? Dykkerur eller computer...???

Vil gene benytte dykkerur til hverdags/job brug også.


Nogen som har gode råd? Også til hvor man skal købe.


Mvh og håber på nogle svar.


Jacob



 
 
KC (05-02-2004)
Kommentar
Fra : KC


Dato : 05-02-04 22:09

Mit råd:

Køb et smart lille caféur....

Og en ordentligt computer, der har display, der kan læses og derfor ikke
egner sig til caféen (med mindre man er så pattestiv at man skal bruge store
tal)...

Kombinationerne er ikke optimale.

KC

___________________________________________________
Klaus Christensen
Se mine synspunkter om dykning på www.kcdk.com
CMAS *** - Padi Divemaster - Basic nitrox CMAS og PADI
"Jacob Kristiansen" <j.kristiansen@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:4022ae3e$0$95044$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej derude...
>
>
> Vi er helt nye i denne dejlig dykker verden.
>
>
> Hvad skal man købe? Dykkerur eller computer...???
>
> Vil gene benytte dykkerur til hverdags/job brug også.
>
>
> Nogen som har gode råd? Også til hvor man skal købe.
>
>
> Mvh og håber på nogle svar.
>
>
> Jacob
>
>



Ole Martin Pedersen (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Ole Martin Pedersen


Dato : 05-02-04 23:52

Jacob Kristiansen wrote:

> Hvad skal man købe? Dykkerur eller computer...???

Kjøp for guds skyld ikke dykkerur. Du har ikke bruk for det - aldri. Trenger
du ur, kjøp et pent et, men ikke ta det med under vann. Der bruker du
nemlig:

a) Uwatec bottomtimer med dybdemåler og klokke, ca kr 800, og bruke tabell.

eller:

b) Kjøpe en computer, der er Suunto Vyper det aller beste alternativet når
du tenker pris/nytte. ca kr 3000.

Ikke bruk mer penger en du må...

--
Ole Martin Pedersen



KC (06-02-2004)
Kommentar
Fra : KC


Dato : 06-02-04 07:34

(gode forslag)

--

___________________________________________________
Klaus Christensen
Se mine synspunkter om dykning på www.kcdk.com
CMAS *** - Padi Divemaster - Basic nitrox CMAS og PADI
"Ole Martin Pedersen" <olepe@fjerndette.stud.ntnu.no.invalid> skrev i en
meddelelse news:4022ca03$1@news.broadpark.no...
> Jacob Kristiansen wrote:
>
> > Hvad skal man købe? Dykkerur eller computer...???
>
> Kjøp for guds skyld ikke dykkerur. Du har ikke bruk for det - aldri.
Trenger
> du ur, kjøp et pent et, men ikke ta det med under vann. Der bruker du
> nemlig:
>
> a) Uwatec bottomtimer med dybdemåler og klokke, ca kr 800, og bruke
tabell.
>
> eller:
>
> b) Kjøpe en computer, der er Suunto Vyper det aller beste alternativet når
> du tenker pris/nytte. ca kr 3000.
>
> Ikke bruk mer penger en du må...
>
> --
> Ole Martin Pedersen
>
>



Henrik (06-02-2004)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 06-02-04 18:44

I princippet er jeg enig med De' herre, og alligevel ikke! Det kan virke som
dobbelt effekt. Men hvis man f.eks. skulle dykke efter tabel, eller hvis
computeren går død, så er et ur nok det udstyr der er mindst og alligevel
kan løse en del problemer, der er jo en grund til at det er standard hos
Navy Seal, minedykkerne og alle de andre af den slags dykkere, det er også
beskrevet i DIR konceptet. Men selvfølgelig hvad ved de om det. En computer
er god (har da selv en) men vil aldrig gå ned unden mit trofaste Citizen
Aqualand Classic. Jeg kan komme med mange teoretiske og praktiske
begrundelser, men det vil jeg skåne jer for, og vær i glade for det.

Hilsen Henrik
"KC" <kc@kcdk.com> skrev i en meddelelse
news:40233565$0$27475$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> (gode forslag)
>
> --
>
> ___________________________________________________
> Klaus Christensen
> Se mine synspunkter om dykning på www.kcdk.com
> CMAS *** - Padi Divemaster - Basic nitrox CMAS og PADI
> "Ole Martin Pedersen" <olepe@fjerndette.stud.ntnu.no.invalid> skrev i en
> meddelelse news:4022ca03$1@news.broadpark.no...
> > Jacob Kristiansen wrote:
> >
> > > Hvad skal man købe? Dykkerur eller computer...???
> >
> > Kjøp for guds skyld ikke dykkerur. Du har ikke bruk for det - aldri.
> Trenger
> > du ur, kjøp et pent et, men ikke ta det med under vann. Der bruker du
> > nemlig:
> >
> > a) Uwatec bottomtimer med dybdemåler og klokke, ca kr 800, og bruke
> tabell.
> >
> > eller:
> >
> > b) Kjøpe en computer, der er Suunto Vyper det aller beste alternativet
når
> > du tenker pris/nytte. ca kr 3000.
> >
> > Ikke bruk mer penger en du må...
> >
> > --
> > Ole Martin Pedersen
> >
> >
>
>



Henrik (06-02-2004)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 06-02-04 21:50


"Henrik" <palshoej@nyka.dk> skrev i en meddelelse
news:c00j6v$kp6$1@news.net.uni-c.dk...
> I princippet er jeg enig med De' herre, og alligevel ikke! Det kan virke
som
> dobbelt effekt. Men hvis man f.eks. skulle dykke efter tabel, eller hvis
> computeren går død, så er et ur nok det udstyr der er mindst og alligevel
> kan løse en del problemer, der er jo en grund til at det er standard hos
> Navy Seal, minedykkerne og alle de andre af den slags dykkere, det er også
> beskrevet i DIR konceptet. Men selvfølgelig hvad ved de om det. En
computer
> er god (har da selv en) men vil aldrig gå ned unden mit trofaste Citizen
> Aqualand Classic. Jeg kan komme med mange teoretiske og praktiske
> begrundelser, men det vil jeg skåne jer for, og vær i glade for det.
>
Læs hvad han bad om - et godt råd til en NY dykker! Hvor mange nye dykkere
kender du, som er DIR? Han spørger om hvad der vil være den bedste
investering....

Ja, jeg er da glad for mit Citizen ProMaster, men det er aldrig med under
vandet længere!

Og selvfølgelig bruger navy seal m.fl. tabeller - det er jo typisk
blandingsgasdyk de laver, og ofte efter nogle helt andre grænseværdier end
os alm "fritidsdykkere" (m. fare for at sætte nogen i bås)

Mvh

Henrik
E-Scuba



Henrik (08-02-2004)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 08-02-04 17:42

Når man lære at dykke (i alt tilfælde hos CMAS) så lære man at dykke efter
tabel, hvis man dykker efter tabel, jamen så er et ur alt rigeligt, et ur
bør enhver dykker have. Et ur kan jo trods alt også bruges oppe af karet,
det virker jo umidelbart lidt tåbeligt at gå på cafe med en Vyper om
håndledet. Hvis man så rent faktisk bliver ved med at dykke så kan man købe
en computer.

Hvis man først forstår og rent faktisk kan dykke efter en tabel og tid.
Først der er man moden til at begynde at bruge en computer.

Men det er jo bare min ydmyg holdning til det emne.

Hilsen Henrik
"Henrik" <mabehema@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40240156$0$27422$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Henrik" <palshoej@nyka.dk> skrev i en meddelelse
> news:c00j6v$kp6$1@news.net.uni-c.dk...
> > I princippet er jeg enig med De' herre, og alligevel ikke! Det kan virke
> som
> > dobbelt effekt. Men hvis man f.eks. skulle dykke efter tabel, eller hvis
> > computeren går død, så er et ur nok det udstyr der er mindst og
alligevel
> > kan løse en del problemer, der er jo en grund til at det er standard hos
> > Navy Seal, minedykkerne og alle de andre af den slags dykkere, det er
også
> > beskrevet i DIR konceptet. Men selvfølgelig hvad ved de om det. En
> computer
> > er god (har da selv en) men vil aldrig gå ned unden mit trofaste Citizen
> > Aqualand Classic. Jeg kan komme med mange teoretiske og praktiske
> > begrundelser, men det vil jeg skåne jer for, og vær i glade for det.
> >
> Læs hvad han bad om - et godt råd til en NY dykker! Hvor mange nye dykkere
> kender du, som er DIR? Han spørger om hvad der vil være den bedste
> investering....
>
> Ja, jeg er da glad for mit Citizen ProMaster, men det er aldrig med under
> vandet længere!
>
> Og selvfølgelig bruger navy seal m.fl. tabeller - det er jo typisk
> blandingsgasdyk de laver, og ofte efter nogle helt andre grænseværdier end
> os alm "fritidsdykkere" (m. fare for at sætte nogen i bås)
>
> Mvh
>
> Henrik
> E-Scuba
>
>



Jonas Lüttichau (14-02-2004)
Kommentar
Fra : Jonas Lüttichau


Dato : 14-02-04 16:08

Henrik wrote:
> Hvis man først forstår og rent faktisk kan dykke efter en tabel og
> tid. Først der er man moden til at begynde at bruge en computer.

Så du mener at jeg først skal bruge 2000 eller mere på et ur som jeg senere
skifter ud for aldrig at dykke med det igen som du selv har skrevet du har
gjort. Det er da for langt ude.

mvh



Henrik (17-02-2004)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 17-02-04 16:36

Hmmm....

Jeg forstår ikke lige dit indlæg? Der bliver stillet et spørgsmål, jeg gav
udtryk for min holdning, du giver udtryk for din.. Fair and square. Det må
så være op til spørgeren hvilket han vil følge???

Jeg vil herefter lade vær med at kommentere yderligere da min holdning
åbenbart kan virke stødene.

MVH

Henrik og guds fred.
"Jonas Lüttichau" <j@FJERNDETmagnetix.dk> skrev i en meddelelse
news:402e38cd$0$95068$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Henrik wrote:
> > Hvis man først forstår og rent faktisk kan dykke efter en tabel og
> > tid. Først der er man moden til at begynde at bruge en computer.
>
> Så du mener at jeg først skal bruge 2000 eller mere på et ur som jeg
senere
> skifter ud for aldrig at dykke med det igen som du selv har skrevet du har
> gjort. Det er da for langt ude.
>
> mvh
>
>



Jonas Lüttichau (17-02-2004)
Kommentar
Fra : Jonas Lüttichau


Dato : 17-02-04 17:31

Henrik wrote:
> Jeg forstår ikke lige dit indlæg?

Hvad er det helt præcist du ikke forstår?

>Der bliver stillet et spørgsmål,
> jeg gav udtryk for min holdning, du giver udtryk for din.. Fair and
> square. Det må så være op til spørgeren hvilket han vil følge???

Det er korrekt jeg gør bare opmærksom på at hvad du skriver ikke giver nogen
mening, med mindre man har en masse penge man gerne vil smide ud af vinduet.

> Jeg vil herefter lade vær med at kommentere yderligere da min holdning
> åbenbart kan virke stødene.

Det tror jeg ikke den gør, nærmere uigennemtænkt.

mvh



Jonas Lüttichau (14-02-2004)
Kommentar
Fra : Jonas Lüttichau


Dato : 14-02-04 16:06

Henrik wrote:
> Læs hvad han bad om - et godt råd til en NY dykker! Hvor mange nye
> dykkere kender du, som er DIR? Han spørger om hvad der vil være den
> bedste investering....

Den bedste investering vil være at overveje hvilket grej man er bedst tjent
med når man ikke længere er ny dykker, altså om et par år. Det er efter min
mening en stor fejltagelse at folk betragter nye dykkere som folk som skal
have et begynder sæt. Det ville sparer nybegyndere mange penge at starte med
det rigtige grej.

Når det er sagt vil jeg tilslutte mig hvad de andre siger, hvis du vil have
et caféur så køb et citizen ur det ser herre godt ud når man sidder og
kævler bajere nede på den lokale. Men hvis du skal have noget for dine penge
så se Ole Martins indlæg!

Mvh
Jonas



KC (06-02-2004)
Kommentar
Fra : KC


Dato : 06-02-04 22:52

Enig. Jeg dykker også med et ekstra ur jf. DIR, men det behøver en
nybegynder jo ikke at starte med tænke over.



--

___________________________________________________
Klaus Christensen
Se mine synspunkter om dykning på www.kcdk.com
CMAS *** - Padi Divemaster - Basic nitrox CMAS og PADI
"Henrik" <palshoej@nyka.dk> skrev i en meddelelse
news:c00j6v$kp6$1@news.net.uni-c.dk...
> I princippet er jeg enig med De' herre, og alligevel ikke! Det kan virke
som
> dobbelt effekt. Men hvis man f.eks. skulle dykke efter tabel, eller hvis
> computeren går død, så er et ur nok det udstyr der er mindst og alligevel
> kan løse en del problemer, der er jo en grund til at det er standard hos
> Navy Seal, minedykkerne og alle de andre af den slags dykkere, det er også
> beskrevet i DIR konceptet. Men selvfølgelig hvad ved de om det. En
computer
> er god (har da selv en) men vil aldrig gå ned unden mit trofaste Citizen
> Aqualand Classic. Jeg kan komme med mange teoretiske og praktiske
> begrundelser, men det vil jeg skåne jer for, og vær i glade for det.
>
> Hilsen Henrik
> "KC" <kc@kcdk.com> skrev i en meddelelse
> news:40233565$0$27475$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > (gode forslag)
> >
> > --
> >
> > ___________________________________________________
> > Klaus Christensen
> > Se mine synspunkter om dykning på www.kcdk.com
> > CMAS *** - Padi Divemaster - Basic nitrox CMAS og PADI
> > "Ole Martin Pedersen" <olepe@fjerndette.stud.ntnu.no.invalid> skrev i en
> > meddelelse news:4022ca03$1@news.broadpark.no...
> > > Jacob Kristiansen wrote:
> > >
> > > > Hvad skal man købe? Dykkerur eller computer...???
> > >
> > > Kjøp for guds skyld ikke dykkerur. Du har ikke bruk for det - aldri.
> > Trenger
> > > du ur, kjøp et pent et, men ikke ta det med under vann. Der bruker du
> > > nemlig:
> > >
> > > a) Uwatec bottomtimer med dybdemåler og klokke, ca kr 800, og bruke
> > tabell.
> > >
> > > eller:
> > >
> > > b) Kjøpe en computer, der er Suunto Vyper det aller beste alternativet
> når
> > > du tenker pris/nytte. ca kr 3000.
> > >
> > > Ikke bruk mer penger en du må...
> > >
> > > --
> > > Ole Martin Pedersen
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Kim Bonnesen (07-02-2004)
Kommentar
Fra : Kim Bonnesen


Dato : 07-02-04 08:35

Hvor er det dog nemt at svare på- .............
Start med at købe Computeren og få gode råd af andre dykkere / eller
eventuelt i denne gruppe og planlæg køb af et godt dykkerur bagefter . Jeg
er selv ekstremt glad for begge dele , da de jo begge giver "trykhed" under
dyk .Mit Citizen Aqualand er købt i Østen til citrka 1/2 pris af hvad det
koster her hjemme !

Men husk lad være med at købe de "billigste" udgaver af begge dele , da de
typisk ikke holder i længden. Mit første dykkerur blev skiftet efter 2 år ,
da jeg havde "glemt" at skrue kransen til uret helt ind ........ Og det sker
jo ikke på mit Aqualand

Hilsen Kim
Medlem i www.nikondyk.dk
"KC" <kc@kcdk.com> skrev i en meddelelse
news:40240c80$0$27374$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Enig. Jeg dykker også med et ekstra ur jf. DIR, men det behøver en
> nybegynder jo ikke at starte med tænke over.
>
>
>
> --
>
> ___________________________________________________
> Klaus Christensen
> Se mine synspunkter om dykning på www.kcdk.com
> CMAS *** - Padi Divemaster - Basic nitrox CMAS og PADI
> "Henrik" <palshoej@nyka.dk> skrev i en meddelelse
> news:c00j6v$kp6$1@news.net.uni-c.dk...
> > I princippet er jeg enig med De' herre, og alligevel ikke! Det kan virke
> som
> > dobbelt effekt. Men hvis man f.eks. skulle dykke efter tabel, eller hvis
> > computeren går død, så er et ur nok det udstyr der er mindst og
alligevel
> > kan løse en del problemer, der er jo en grund til at det er standard hos
> > Navy Seal, minedykkerne og alle de andre af den slags dykkere, det er
også
> > beskrevet i DIR konceptet. Men selvfølgelig hvad ved de om det. En
> computer
> > er god (har da selv en) men vil aldrig gå ned unden mit trofaste Citizen
> > Aqualand Classic. Jeg kan komme med mange teoretiske og praktiske
> > begrundelser, men det vil jeg skåne jer for, og vær i glade for det.
> >
> > Hilsen Henrik
> > "KC" <kc@kcdk.com> skrev i en meddelelse
> > news:40233565$0$27475$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > > (gode forslag)
> > >
> > > --
> > >
> > > ___________________________________________________
> > > Klaus Christensen
> > > Se mine synspunkter om dykning på www.kcdk.com
> > > CMAS *** - Padi Divemaster - Basic nitrox CMAS og PADI
> > > "Ole Martin Pedersen" <olepe@fjerndette.stud.ntnu.no.invalid> skrev i
en
> > > meddelelse news:4022ca03$1@news.broadpark.no...
> > > > Jacob Kristiansen wrote:
> > > >
> > > > > Hvad skal man købe? Dykkerur eller computer...???
> > > >
> > > > Kjøp for guds skyld ikke dykkerur. Du har ikke bruk for det - aldri.
> > > Trenger
> > > > du ur, kjøp et pent et, men ikke ta det med under vann. Der bruker
du
> > > > nemlig:
> > > >
> > > > a) Uwatec bottomtimer med dybdemåler og klokke, ca kr 800, og bruke
> > > tabell.
> > > >
> > > > eller:
> > > >
> > > > b) Kjøpe en computer, der er Suunto Vyper det aller beste
alternativet
> > når
> > > > du tenker pris/nytte. ca kr 3000.
> > > >
> > > > Ikke bruk mer penger en du må...
> > > >
> > > > --
> > > > Ole Martin Pedersen
> > > >
> > > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Kalle (07-02-2004)
Kommentar
Fra : Kalle


Dato : 07-02-04 14:28

Hejsa Klaus

Hvor jf DIR står der man _skal_ have 2 ure med, og hvor har du dit backup
ur?

Ses under vandet og denne gang på Sjælland

Casper

"KC" <kc@kcdk.com> skrev i en meddelelse
news:40240c80$0$27374$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Enig. Jeg dykker også med et ekstra ur jf. DIR, men det behøver en
> nybegynder jo ikke at starte med tænke over.
>
>
>
> --
>
> ___________________________________________________
> Klaus Christensen
> Se mine synspunkter om dykning på www.kcdk.com
> CMAS *** - Padi Divemaster - Basic nitrox CMAS og PADI
> "Henrik" <palshoej@nyka.dk> skrev i en meddelelse
> news:c00j6v$kp6$1@news.net.uni-c.dk...
> > I princippet er jeg enig med De' herre, og alligevel ikke! Det kan virke
> som
> > dobbelt effekt. Men hvis man f.eks. skulle dykke efter tabel, eller hvis
> > computeren går død, så er et ur nok det udstyr der er mindst og
alligevel
> > kan løse en del problemer, der er jo en grund til at det er standard hos
> > Navy Seal, minedykkerne og alle de andre af den slags dykkere, det er
også
> > beskrevet i DIR konceptet. Men selvfølgelig hvad ved de om det. En
> computer
> > er god (har da selv en) men vil aldrig gå ned unden mit trofaste Citizen
> > Aqualand Classic. Jeg kan komme med mange teoretiske og praktiske
> > begrundelser, men det vil jeg skåne jer for, og vær i glade for det.
> >
> > Hilsen Henrik
> > "KC" <kc@kcdk.com> skrev i en meddelelse
> > news:40233565$0$27475$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > > (gode forslag)
> > >
> > > --
> > >
> > > ___________________________________________________
> > > Klaus Christensen
> > > Se mine synspunkter om dykning på www.kcdk.com
> > > CMAS *** - Padi Divemaster - Basic nitrox CMAS og PADI
> > > "Ole Martin Pedersen" <olepe@fjerndette.stud.ntnu.no.invalid> skrev i
en
> > > meddelelse news:4022ca03$1@news.broadpark.no...
> > > > Jacob Kristiansen wrote:
> > > >
> > > > > Hvad skal man købe? Dykkerur eller computer...???
> > > >
> > > > Kjøp for guds skyld ikke dykkerur. Du har ikke bruk for det - aldri.
> > > Trenger
> > > > du ur, kjøp et pent et, men ikke ta det med under vann. Der bruker
du
> > > > nemlig:
> > > >
> > > > a) Uwatec bottomtimer med dybdemåler og klokke, ca kr 800, og bruke
> > > tabell.
> > > >
> > > > eller:
> > > >
> > > > b) Kjøpe en computer, der er Suunto Vyper det aller beste
alternativet
> > når
> > > > du tenker pris/nytte. ca kr 3000.
> > > >
> > > > Ikke bruk mer penger en du må...
> > > >
> > > > --
> > > > Ole Martin Pedersen
> > > >
> > > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>



KC (09-02-2004)
Kommentar
Fra : KC


Dato : 09-02-04 17:17

Jeg dykker ikke i huler (endnu) men har uanset Irvine det ekstra ur på
venstre arm...

--

___________________________________________________
Klaus Christensen
Se mine synspunkter om dykning på www.kcdk.com
CMAS *** - Padi Divemaster - Basic nitrox CMAS og PADI
"Kalle" <KalleD@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
news:c02p5l$i91$1@sunsite.dk...
> Hejsa Klaus
>
> Hvor jf DIR står der man _skal_ have 2 ure med, og hvor har du dit backup
> ur?
>
> Ses under vandet og denne gang på Sjælland
>
> Casper
>
> "KC" <kc@kcdk.com> skrev i en meddelelse
> news:40240c80$0$27374$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Enig. Jeg dykker også med et ekstra ur jf. DIR, men det behøver en
> > nybegynder jo ikke at starte med tænke over.
> >
> >
> >
> > --
> >
> > ___________________________________________________
> > Klaus Christensen
> > Se mine synspunkter om dykning på www.kcdk.com
> > CMAS *** - Padi Divemaster - Basic nitrox CMAS og PADI
> > "Henrik" <palshoej@nyka.dk> skrev i en meddelelse
> > news:c00j6v$kp6$1@news.net.uni-c.dk...
> > > I princippet er jeg enig med De' herre, og alligevel ikke! Det kan
virke
> > som
> > > dobbelt effekt. Men hvis man f.eks. skulle dykke efter tabel, eller
hvis
> > > computeren går død, så er et ur nok det udstyr der er mindst og
> alligevel
> > > kan løse en del problemer, der er jo en grund til at det er standard
hos
> > > Navy Seal, minedykkerne og alle de andre af den slags dykkere, det er
> også
> > > beskrevet i DIR konceptet. Men selvfølgelig hvad ved de om det. En
> > computer
> > > er god (har da selv en) men vil aldrig gå ned unden mit trofaste
Citizen
> > > Aqualand Classic. Jeg kan komme med mange teoretiske og praktiske
> > > begrundelser, men det vil jeg skåne jer for, og vær i glade for det.
> > >
> > > Hilsen Henrik
> > > "KC" <kc@kcdk.com> skrev i en meddelelse
> > > news:40233565$0$27475$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > > > (gode forslag)
> > > >
> > > > --
> > > >
> > > > ___________________________________________________
> > > > Klaus Christensen
> > > > Se mine synspunkter om dykning på www.kcdk.com
> > > > CMAS *** - Padi Divemaster - Basic nitrox CMAS og PADI
> > > > "Ole Martin Pedersen" <olepe@fjerndette.stud.ntnu.no.invalid> skrev
i
> en
> > > > meddelelse news:4022ca03$1@news.broadpark.no...
> > > > > Jacob Kristiansen wrote:
> > > > >
> > > > > > Hvad skal man købe? Dykkerur eller computer...???
> > > > >
> > > > > Kjøp for guds skyld ikke dykkerur. Du har ikke bruk for det -
aldri.
> > > > Trenger
> > > > > du ur, kjøp et pent et, men ikke ta det med under vann. Der bruker
> du
> > > > > nemlig:
> > > > >
> > > > > a) Uwatec bottomtimer med dybdemåler og klokke, ca kr 800, og
bruke
> > > > tabell.
> > > > >
> > > > > eller:
> > > > >
> > > > > b) Kjøpe en computer, der er Suunto Vyper det aller beste
> alternativet
> > > når
> > > > > du tenker pris/nytte. ca kr 3000.
> > > > >
> > > > > Ikke bruk mer penger en du må...
> > > > >
> > > > > --
> > > > > Ole Martin Pedersen
> > > > >
> > > > >
> > > >
> > > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>



HENRIKNI@removedk.ib~ (06-02-2004)
Kommentar
Fra : HENRIKNI@removedk.ib~


Dato : 06-02-04 00:19

Helt enig! Du får aldrig brugt dit ur til andet end at logge dykkene med.
Køb en god computer!

-Henrik

jhyden (07-02-2004)
Kommentar
Fra : jhyden


Dato : 07-02-04 10:55

"> Kjøp for guds skyld ikke dykkerur. Du har ikke bruk for det - aldri.
Trenger
> du ur, kjøp et pent et, men ikke ta det med under vann. Der bruker du
> nemlig:
>
> a) Uwatec bottomtimer med dybdemåler og klokke, ca kr 800, og bruke
tabell.

Delvis enig! Jeg bruger selv 'kun' bottomtimer, men jeg har da også hørt
nogle sige, at computer el. bottomtimer ikke er sikkert nok alene - man
bør også have ur med som sikkerhed. Under alle omstændigheder mener jeg,
at en dyr computer er spild af penge - brug hellere de penge, du sparer
på en virkelig god (målsyet) dragt.
Selvom man bruger en computer, skal man jo planlægge sit dyk efter en
tabel.

Held og lykke med jagten på udstyr.

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Ole Martin Pedersen (07-02-2004)
Kommentar
Fra : Ole Martin Pedersen


Dato : 07-02-04 12:08

Ole Martin Pedersen wrote:
> a) Uwatec bottomtimer
> b) Kjøpe en computer, der er Suunto Vyper det aller beste

Dette er fortsatt det lureste.

Argumentene for å kjøpe et dykkerur virker mer som om folk ønsker å forsvare
sin egen investering.

Hvis computeren eller timeren av en eller annen grunn blir ødelagt under
dykket, ja da går du opp til overflaten. Buddyen din har også
dybdemåler/klokke, så det er ikke noe problem!

Spar pengene dine, kjøp det rette utstyret ditt med en gang, og ikke gjør
som så alt for mange av oss andre, som gang på gang kjøpte feil fordi vi
hørte på "lure" argumenter fra selgere og kompiser med 15 dykk, de visste jo
alt :)

Så får det være opp til deg å bestemme hvem du vil høre på.

--
Ole Martin Pedersen



Jan Kisak Rasmussen (07-02-2004)
Kommentar
Fra : Jan Kisak Rasmussen


Dato : 07-02-04 12:44

Jeg giver Ole Martin helt ret.

En Uvatec D-timer (bottomtimer) er alt hvad du behøver til tabeldyk (vrag
dyk).
Skal du dykke meget multilevel dykning er en computer rar at have. Specielt
i rødehavet, asien mm. er det rart ikke at skulle stole på en DM el. lign.

En D-timer er let overskuelig og giver dig de oplysninger du har brug for og
ikke en masse andet der blot kan forvirre.

Min Uvatec timer kører på 10. år og har fungeret upåklageligt. Som backup og
til rejser bruger jeg en Sherwood "The Source" computer. Ialt ca. 2000kr.

MVH
Jan Kisak Rasmussen

"Ole Martin Pedersen" <olepe@fjerndette.stud.ntnu.no.invalid> skrev i en
meddelelse news:4024c812$1@news.broadpark.no...
> Ole Martin Pedersen wrote:
> > a) Uwatec bottomtimer
> > b) Kjøpe en computer, der er Suunto Vyper det aller beste
>
> Dette er fortsatt det lureste.
>
> Argumentene for å kjøpe et dykkerur virker mer som om folk ønsker å
forsvare
> sin egen investering.
>
> Hvis computeren eller timeren av en eller annen grunn blir ødelagt under
> dykket, ja da går du opp til overflaten. Buddyen din har også
> dybdemåler/klokke, så det er ikke noe problem!
>
> Spar pengene dine, kjøp det rette utstyret ditt med en gang, og ikke gjør
> som så alt for mange av oss andre, som gang på gang kjøpte feil fordi vi
> hørte på "lure" argumenter fra selgere og kompiser med 15 dykk, de visste
jo
> alt :)
>
> Så får det være opp til deg å bestemme hvem du vil høre på.
>
> --
> Ole Martin Pedersen
>
>



Jonas Lüttichau (14-02-2004)
Kommentar
Fra : Jonas Lüttichau


Dato : 14-02-04 16:13

Ole Martin Pedersen wrote:
> ting

ÅÅÅHHH!! SÅ ENIG!!!



Søren Bergh Jensen (07-02-2004)
Kommentar
Fra : Søren Bergh Jensen


Dato : 07-02-04 15:43

Hej Jacob

Dykning er den aktivitet hvor det primære formål er at bruge flest mulig
penge på udstyr. Du skal naturligvis have et dykkerur til at komplementere
din dykkercomputer. Jeg kan anbefale et Rolex Sea Dweller og det er
garanteret vandtæt indtil en dybde på 1220 meter.

Se evt. www.rolex.dk

M.v.h.
Søren BJ


"Jacob Kristiansen" <j.kristiansen@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:4022ae3e$0$95044$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej derude...
>
>
> Vi er helt nye i denne dejlig dykker verden.
>
>
> Hvad skal man købe? Dykkerur eller computer...???
>
> Vil gene benytte dykkerur til hverdags/job brug også.
>
>
> Nogen som har gode råd? Også til hvor man skal købe.
>
>
> Mvh og håber på nogle svar.
>
>
> Jacob
>
>



Peter Fjelsten (08-02-2004)
Kommentar
Fra : Peter Fjelsten


Dato : 08-02-04 19:11

KC skrev i Message-ID: <40240c80$0$27374$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

> Enig. Jeg dykker også med et ekstra ur jf. DIR, men det behøver en
> nybegynder jo ikke at starte med tænke over.

Irvine mener ikke det er nødvendigt - og det giver kun mening ved
huledykning hvor man kan bruge hulens udformning til at bestemme dybden.
Det kan man ikke i OW.

--
Peter Fjelsten (DIR-DK, EKPP) Om DIR <http://www.dir-dk.org/>
MSN "fjelsten@yahoo.com" Huledykning <http://www.ekpp.org/>
Y! "fjelsten" DIR udstyr <http://www.dktechgear.dk/>
Spørgsmål? <http://groups.yahoo.com/group/dir_skand/>



Ruth Kjær (08-02-2004)
Kommentar
Fra : Ruth Kjær


Dato : 08-02-04 20:54

Hej Jacob

Hvis du er den Jacob, jeg tror, kan jeg vise dig min divetimer og
dykkercomputer, når jeg er tilbage på arbejde.

De bedste hilsner

Ruth

"Jacob Kristiansen" <j.kristiansen@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:4022ae3e$0$95044$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej derude...
>
>
> Vi er helt nye i denne dejlig dykker verden.
>
>
> Hvad skal man købe? Dykkerur eller computer...???
>
> Vil gene benytte dykkerur til hverdags/job brug også.
>
>
> Nogen som har gode råd? Også til hvor man skal købe.
>
>
> Mvh og håber på nogle svar.
>
>
> Jacob
>
>



Felix (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Felix


Dato : 09-02-04 11:04

Min anbefaling :
Hvis du vil have et dykkerur/computer så køb dig en Suunto mosquito
eller hvis du gerne vil af med flere penge er en Suunto Stinger muligheden
de er både dykkerur og computer på en og samme tid.....
Smart ikk ??

Felix


"Jacob Kristiansen" <j.kristiansen@privat.dk> wrote in message news:<4022ae3e$0$95044$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> Hej derude...
>
>
> Vi er helt nye i denne dejlig dykker verden.
>
>
> Hvad skal man købe? Dykkerur eller computer...???
>
> Vil gene benytte dykkerur til hverdags/job brug også.
>
>
> Nogen som har gode råd? Også til hvor man skal købe.
>
>
> Mvh og håber på nogle svar.
>
>
> Jacob

Ole Martin Pedersen (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Ole Martin Pedersen


Dato : 09-02-04 11:36

Felix wrote:
> Min anbefaling :
> Hvis du vil have et dykkerur/computer så køb dig en Suunto mosquito
> eller hvis du gerne vil af med flere penge er en Suunto Stinger
> muligheden
> de er både dykkerur og computer på en og samme tid.....
> Smart ikk ??

Hvorfor anbefaler du dyre dykkecomputere med knøttlite display?

Hvis man vil spare penger på computer har Suunto kommet med en Vyper-"kopi"
uten baklys og uten datainterface, 6-700kr billigere enn Vyper.

Jeg forutsetter altså at man skal bruke dykkecomputeren til å dykke med,
ikke se tøff ut på byen.

Fortsatt er det billigste (og beste?) bottomtimer og tabell :)

--
Ole Martin Pedersen




Felix (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Felix


Dato : 09-02-04 16:39

> Hvorfor anbefaler du dyre dykkecomputere med knøttlite display?

Fordi Jacob skriver :
Vil gerne benytte dykkerur til hverdags/job brug også.

Derfor !


Der er nok fordi nogen mere end andre der vil signalere "jeg er
dykker"
ikke for at se tuff ud (mig selv ??...... tja måske !!)

> Jeg forutsetter altså at man skal bruke dykkecomputeren til å dykke med,
> ikke se tøff ut på byen.

Syntes du man ser tuff ud med en ur/dykkercomputer ?
hæ hæ så ser jeg TUFFFF ud med min SUUNTO STINGER på armen, og
så er der mange der ser tuff ud i min omgangskreds !!!

(vi arbejder på at få hår mellem tænderne....
vi har fået et til om due lort skal kunne hjælpe...)

> Fortsatt er det billigste (og beste?) bottomtimer og tabell :)

Nu spørger Jacob ikke om priser men om ide til køb af computer/ur til
brug både i hverdag og på jobbet.

Felix

Palle Baggesgaard Je~ (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Palle Baggesgaard Je~


Dato : 10-02-04 19:14

Jeg kan kun sige at jeg startede med et dykker ur Citezen Aquland II,
og det har jeg dykket med i 6 år, først nu har det været nødvendigt
for mig at købe en computer (Suunto Vyper), men jeg vil aldrig gå i
vandet uden mit Ur, og så gør det jo heller ikke noget at man som du
selv skriver signalerer at man er dykker.

Med Venlig Hilsen

Palle Baggesaard AOWD og CMAS **


--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Karsten (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Karsten


Dato : 18-02-04 00:42

Hej Jacob

Jeg har det sidste stykke tid dykket med Suunto Mosquito og synes det
er den bedste computer jeg har dykket med. Jeg købte den af samme
årsag som du nævner, nemlig at jeg også ville bruge den til daglig.
Derudover synes jeg det er en fix lille computer at dykke med. Jeg har
ikke brug for en kæmpe mursten på armen og Mosquitoen har et ganske
fint display. Det eneste minus er at Mosquitoen ikke er så hårdfør.
Den bliver hurtig lidt ridset, når man bruger den til hverdag. Har du
råd, så gå istedet efter Suunto Stinger, der er noget mere hårdfør.
Personligt venter jeg på at Mares frigiver deres nye NEMO computer i
april måned. Den ser virkelig lækker ud!

Om man har brug for et alm. ur når man dykker må være op til den
enkelte. Jeg laver ikke teknisk dykning og heller ikke dekompressions
dykning, så for mig ville et alm. ur være fuldstændigt overflødigt at
tage med på et dyk. Hvis min computer skulle gå ned (har ALDRIG
oplevet det) ville jeg jo afbryde dykket med det samme og et alm. ur
vil i den situation ikke kunne bruges til ret meget.

I sidste ende må det være op til dine dykkerambitioner og din
pengepung at afgøre hvilke ur/computer du vil kaste penge efter.

Held og lykke med valget

Mvh

Karsten

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste