/ Forside / Teknologi / Udvikling / HTML / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
HTML
#NavnPoint
molokyle 11184
Klaudi 5506
bentjuul 3377
severino 2040
smorch 1950
strarup 1525
natmaden 1396
scootergr.. 1320
e.c 1150
10  miritdk 1110
print.css
Fra : Lars Olesen


Dato : 22-01-04 18:03

Jeg kan pludselig ikke få mit udskriftsstylesheet til at virke?

Hvad kan der være galt?

http://www.vih.dk/css/print.css

--
Lars Olesen
www.fodboldenslegestue.dk www.vih.dk
www.husklink.dk www.discimport.dk

 
 
Erik Ginnerskov (22-01-2004)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 22-01-04 18:53


"Lars Olesen" <lsolesen@hotmail.com> skrev

> Jeg kan pludselig ikke få mit udskriftsstylesheet til at virke?

En beskrivelse af fejlen ville gøre det lettere at hjælpe dig med at rette
den.

http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://www.hjemmesideskolen.dk - http://www.html-faq.dk
http://hjem.get2net.dk/egin



Lars Olesen (22-01-2004)
Kommentar
Fra : Lars Olesen


Dato : 22-01-04 20:02

>>Jeg kan pludselig ikke få mit udskriftsstylesheet til at virke?
>
> En beskrivelse af fejlen ville gøre det lettere at hjælpe dig med at rette
> den.

Ja, du har ret. Tankeløst af mig. Den bruger simpelthen ikke mit
print.css, hvor jeg bl.a. har en del display: none i toppen og en
skrifttype. Men det har ingen effekt på udskriften.

--
Lars Olesen
www.fodboldenslegestue.dk www.vih.dk
www.husklink.dk www.discimport.dk

No1 (23-01-2004)
Kommentar
Fra : No1


Dato : 23-01-04 09:42

> Ja, du har ret. Tankeløst af mig. Den bruger simpelthen ikke mit
> print.css, hvor jeg bl.a. har en del display: none i toppen og en
> skrifttype. Men det har ingen effekt på udskriften.

Hvad gør du for at browseren skal bruge din print.css? Laver du en
henvisning i HTML koden? Hvordan ser det ud? Fortæl.

Lars Olesen (23-01-2004)
Kommentar
Fra : Lars Olesen


Dato : 23-01-04 10:18

>> Ja, du har ret. Tankeløst af mig. Den bruger simpelthen ikke mit
>> print.css, hvor jeg bl.a. har en del display: none i toppen og en
>> skrifttype. Men det har ingen effekt på udskriften.
>
> Hvad gør du for at browseren skal bruge din print.css? Laver du en
> henvisning i HTML koden? Hvordan ser det ud? Fortæl.

Ja, jeg gør følgende i head sektionen.

<link rel="stylesheet" href="/css/print.css" type="text/css"
title="Print" media="print" />

Se i øvrigt www.vih.dk.

--
Lars Olesen
www.fodboldenslegestue.dk www.vih.dk
www.husklink.dk www.discimport.dk

Jens Gyldenkærne Cla~ (23-01-2004)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 23-01-04 10:36

No1 skrev:

> Hvad gør du for at browseren skal bruge din print.css? Laver
> du en henvisning i HTML koden? Hvordan ser det ud? Fortæl.

.... og giv meget gerne et link.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Lars Olesen (23-01-2004)
Kommentar
Fra : Lars Olesen


Dato : 23-01-04 10:52

> ... og giv meget gerne et link.

øh, linket stod lige nedenunder, men du får det da gerne igen:

http://www.vih.dk

--
Lars Olesen
www.fodboldenslegestue.dk www.vih.dk
www.husklink.dk www.discimport.dk

Jens Gyldenkærne Cla~ (23-01-2004)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 23-01-04 10:47

Lars Olesen skrev:

> Ja, jeg gør følgende i head sektionen.
>
> <link rel="stylesheet" href="/css/print.css" type="text/css"
> title="Print" media="print" />

Det er formentlig fordi du har sat en titel på. Titler bruges til
at angive alternative css-ark med (og til at give et navn til
default-arket så man kan skifte tilbage til det). Du skal _ikke_
bruge title hvis du ikke tilbyder flere styles til dit site (og
selv om du tilbyder flere css-ark, så skal du ikke sætte en titel
på et ark der skal bruges i alle konfigurationer).
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Lars Olesen (23-01-2004)
Kommentar
Fra : Lars Olesen


Dato : 23-01-04 14:44

> Det er formentlig fordi du har sat en titel på. Titler bruges til
> at angive alternative css-ark med (og til at give et navn til
> default-arket så man kan skifte tilbage til det). Du skal _ikke_
> bruge title hvis du ikke tilbyder flere styles til dit site (og
> selv om du tilbyder flere css-ark, så skal du ikke sætte en titel
> på et ark der skal bruges i alle konfigurationer).

Det var lige nøjagtig det. Havde ikke fjernet dem efter jeg havde
droppet min styleswitcher :) Tak for hjælpen!

--
Lars Olesen
www.fodboldenslegestue.dk www.vih.dk
www.husklink.dk www.discimport.dk

Jens Gyldenkærne Cla~ (23-01-2004)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 23-01-04 10:55

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Det er formentlig fordi du har sat en titel på. Titler bruges til
> at angive alternative css-ark med


Jeg fandt lige W3's forklaring her:

   <http://www.w3.org/TR/html401/present/styles.html#h-14.3>


Specielt en del af afsnit 14.3.2 er interessant:


,----
| Specify that the style sheet is persistent, preferred, or
| alternate:
| * To make a style sheet persistent, set the rel attribute to
| "stylesheet" and don't set the title attribute.
| * To make a style sheet preferred, set the rel attribute to
| stylesheet" and name the style sheet with the title attribute.
| * To specify an alternate style sheet, set the rel attribute to
| "alternate stylesheet" and name the style sheet with the title
| attribute.
`----

Lidt senere i samme afsnit står der hvad der sker (eller i hvert
fald hvad der bør ske) hvis der er to foretrukne (preferred) css-
ark - dvs. to link-definitioner med rel="stylesheet" og forskellige
titler:

,----
| If two or more LINK elements specify a preferred style sheet, the
| first one takes precedence.
`----
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Jens Gyldenkærne Cla~ (23-01-2004)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 23-01-04 10:57

Lars Olesen skrev:

>> ... og giv meget gerne et link.

> øh, linket stod lige nedenunder, men du får det da gerne igen:

Jeg havde ikke set dit indlæg fra 10:17 da jeg sendte mit 10:35
(havde ikke fået genopdateret gruppen efter en pause) - beklager.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Lars Olesen (23-01-2004)
Kommentar
Fra : Lars Olesen


Dato : 23-01-04 14:45

>>øh, linket stod lige nedenunder, men du får det da gerne igen:
>
> Jeg havde ikke set dit indlæg fra 10:17 da jeg sendte mit 10:35
> (havde ikke fået genopdateret gruppen efter en pause) - beklager.

Det skal du ikke beklage. Jeg startede jo med ikke at kunne finde ud af
at gebærde mig :) Tak for hjælpen.

--
Lars Olesen
www.fodboldenslegestue.dk www.vih.dk
www.husklink.dk www.discimport.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408952
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste