/ Forside / Teknologi / Hardware / Grafikkort / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Grafikkort
#NavnPoint
tedd 11444
Manse9933 3657
Fijala 2911
peet49 2571
refi 2390
pallebhan.. 1955
strarup 1945
phg1 1758
Klaudi 1571
10  transor 1240
Valg af gfx til 2D...?
Fra : Taba


Dato : 17-01-04 19:05

Jeg er ved at samle en PC for en ven der primært vil bruge den som grafisk
arbejdsstation (og nok også til noget andet en gang i mellem). Så jeg ville
høre hvilke anbefalinger der kan gøres af nVidia, Ati etc....? Hvem har den
bedste 2D eller er de ens?

Det optimale for ham ville jo nok være et Matrox parhelia kort, men jeg
håber på at kunne finde et (billigere) alternativ til det.

/Taba



 
 
danni plougmann (17-01-2004)
Kommentar
Fra : danni plougmann


Dato : 17-01-04 19:28

matrox g400 eller g450
der er kendte for at ha en kanon 2d kvalitet.

"Taba" <no@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:bubtco$fqkq0$1@ID-201667.news.uni-berlin.de...
> Jeg er ved at samle en PC for en ven der primært vil bruge den som grafisk
> arbejdsstation (og nok også til noget andet en gang i mellem). Så jeg
ville
> høre hvilke anbefalinger der kan gøres af nVidia, Ati etc....? Hvem har
den
> bedste 2D eller er de ens?
>
> Det optimale for ham ville jo nok være et Matrox parhelia kort, men jeg
> håber på at kunne finde et (billigere) alternativ til det.
>
> /Taba
>
>



Jesper G. Poulsen (17-01-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 17-01-04 23:09

In article <bubtco$fqkq0$1@ID-201667.news.uni-berlin.de>,
no@hotmail.com says...

> høre hvilke anbefalinger der kan gøres af nVidia, Ati etc....? Hvem har den
> bedste 2D eller er de ens?

Ingen af de ovennævnte.

> Det optimale for ham ville jo nok være et Matrox parhelia kort, men jeg
> håber på at kunne finde et (billigere) alternativ til det.

Som danni plougmann vist prøver at fortælle, så er de store G-kort fra
Matrox vist at foretrække. De er set fra 565,- på edbpriser.dk

1289,- for det billigste Parhelia-baserede kort (Parhelia-LX).


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

Taba (17-01-2004)
Kommentar
Fra : Taba


Dato : 17-01-04 23:23

> Som danni plougmann vist prøver at fortælle, så er de store G-kort fra
> Matrox vist at foretrække. De er set fra 565,- på edbpriser.dk
>
> 1289,- for det billigste Parhelia-baserede kort (Parhelia-LX).

Men på 3D siden halter de ikke der? Eller er det bare et faktum at man enten
"vælger" 2D eller 3D?

/Taba



Jesper G. Poulsen (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 18-01-04 00:49

In article <buccgp$fmj1r$1@ID-201667.news.uni-berlin.de>,
no@hotmail.com says...

> Men på 3D siden halter de ikke der?

Jo.

> Eller er det bare et faktum at man enten "vælger" 2D eller 3D?

Ja. Nvidia og ATI har hurtige kort, også ved 2D. Matrox har bare en
billedkvalitet ved 2D der langt overgår 3D-kortene. Og til en grafisk
arbejdsstation vil god 2D-billedkvalitet være vigtigere end en voldsom
3D-ydelse.


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

Lars Jørgensen (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Lars Jørgensen


Dato : 18-01-04 01:05

On Sun, 18 Jan 2004 00:49:23 +0100, Jesper G. Poulsen wrote:

> Ja. Nvidia og ATI har hurtige kort, også ved 2D. Matrox har bare en
> billedkvalitet ved 2D der langt overgår 3D-kortene.

"langt overgår" er nok lige flot nok. Ingen tvivl og at Matrox-kort er
kram, men _så_ elendige er "almindelige" grafikkort da heller ikke. Rygtet
fra G200/G400 dagene hænger godt ved

> Og til en grafisk
> arbejdsstation vil god 2D-billedkvalitet være vigtigere end en voldsom
> 3D-ydelse.

Men nok næsten endnu vigtigere er en god skærm. Især hvis man skal nyde et
rigtig godt grafikkort.

--
Mvh. Lars

Brian Lund (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Brian Lund


Dato : 18-01-04 02:50

> > Ja. Nvidia og ATI har hurtige kort, også ved 2D. Matrox har bare en
> > billedkvalitet ved 2D der langt overgår 3D-kortene.
>
> "langt overgår" er nok lige flot nok. Ingen tvivl og at Matrox-kort er
> kram, men _så_ elendige er "almindelige" grafikkort da heller ikke. Rygtet
> fra G200/G400 dagene hænger godt ved

Ja, Radeon 8500 leverer faktisk et rigtigt godt 2D billede! Bedre end på de
senere kort, det er så dog svært at konstatere hvis ikke man har en rigitg
god skærm :)

> > Og til en grafisk
> > arbejdsstation vil god 2D-billedkvalitet være vigtigere end en voldsom
> > 3D-ydelse.
>
> Men nok næsten endnu vigtigere er en god skærm. Især hvis man skal nyde et
> rigtig godt grafikkort.

Nemlig, med de CRT/triniton skærme jeg har haft fingrene i har der ikke
været den store forskel... Har ikke haft fat i en LCD/TFT skærm endnu, men
jeg kan forestille mig at det er sådan en der skal til før at der er noget
at se :)


Brian



Jesper G. Poulsen (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 18-01-04 10:15

In article <4uwrecslvk5j$.11r1iq5krt9fk$.dlg@40tude.net>,
fake@email.invalid says...

> "langt overgår" er nok lige flot nok. Ingen tvivl og at Matrox-kort er

Nu er jeg ikke den der hænger mig så vildt i tests, men jeg har læst en
test af Parhelia, da jeg skulle under hvad det var for en "fisk".


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408942
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste