/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
DVD kopiering og ophavsret
Fra : Henrik Schmidt


Dato : 28-12-03 16:20

Hej alle,

Jeg har søgt lidt i gruppen for at finde nogle informationer ang. DVD
kopiering. Sådan som jeg forstår lovgivningen, er det lovligt at kopiere en
DVD til eget brug, såfremt den ikke er kopi-sikret og man ejer originalen.
Hvis den er kopi-sikret er det lovligt at bryde denne, hvis formålet er at
afspille filmen. Det er dog ikke lovligt at bryde kopi-sikringen, hvis
formålet er at kopiere DVDen.

Her er så pointen. Idet stort set alle DVD'er, der udgives i danmark er
CSS-krypteret og dermed kopi-sikrede, er den nuværende lovgivning et de
facto forbud mod kopiering af DVDer. Er det korrekt forstået?



 
 
Ukendt (28-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-12-03 18:23


"Henrik Schmidt" <a@b.c> wrote in message
news:3feef4ae$0$29389$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Her er så pointen. Idet stort set alle DVD'er, der udgives i danmark er
> CSS-krypteret og dermed kopi-sikrede, er den nuværende lovgivning et de
> facto forbud mod kopiering af DVDer. Er det korrekt forstået?

Det må blive et ja


--
Med venlig hilsen

Jesper Brock
Chefredaktør, www.unfairpris.dk - fordi annoncehajerne også kommer efter
DIG!



Gerner (28-12-2003)
Kommentar
Fra : Gerner


Dato : 28-12-03 21:49

On Sun, 28 Dec 2003 18:23:23 +0100, "Jesper Brock" <jesper.brock(at)mail.dk>
wrote in dk.videnskab.jura:

>
>"Henrik Schmidt" <a@b.c> wrote in message
>news:3feef4ae$0$29389$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Her er så pointen. Idet stort set alle DVD'er, der udgives i danmark er
>> CSS-krypteret og dermed kopi-sikrede, er den nuværende lovgivning et de
>> facto forbud mod kopiering af DVDer. Er det korrekt forstået?
>
>Det må blive et ja

Endnu et ukvalificeret svar.


--
Gerner
523WU/2440hrs

Henrik Schmidt (28-12-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Schmidt


Dato : 28-12-03 22:36


"Gerner" <nospamadress@postkasse.dk> wrote in message
news:mcguuvghjo0ehd2jflodclg08m5vqe9qs9@4ax.com...
> On Sun, 28 Dec 2003 18:23:23 +0100, "Jesper Brock"
<jesper.brock(at)mail.dk>
> wrote in dk.videnskab.jura:
>
> >
> >"Henrik Schmidt" <a@b.c> wrote in message
> >news:3feef4ae$0$29389$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> >> Her er så pointen. Idet stort set alle DVD'er, der udgives i danmark er
> >> CSS-krypteret og dermed kopi-sikrede, er den nuværende lovgivning et de
> >> facto forbud mod kopiering af DVDer. Er det korrekt forstået?
> >
> >Det må blive et ja
>
> Endnu et ukvalificeret svar.
>

Og hvad mener du lige jeg kan bruge _dit_ svar til, Gerner?



Ukendt (28-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-12-03 23:55


"Henrik Schmidt" <a@b.c> wrote in message
news:3fef4cce$0$29308$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Og hvad mener du lige jeg kan bruge _dit_ svar til, Gerner?


Gerners svar skal du bruge til det samme, som vi andre gør - ignorere dem.

Der er tale om en person med et så kedeligt liv, at det ligefrem er et
højdepunkt i hverdagens trummerum at blive kritiseret af andre. Derfor
terroriserer Gerner diverse nyhedsgrupper i håb om, at nogen vil skælde ud,
så han får et minimum af menneskelig opmærksomhed... selvom det kun er for
en kort stund.

Jeg har med vilje ikke indsat smileys i ovenstående, da jeg synes det er
mere tragisk end morsomt. Søg selv på Google for at finde yderligere
dokumentation for sandheden i dette indlæg.


--
Med venlig hilsen

Jesper Brock
Adm. leder, www.Flashlight-Gruppen.dk
Diskoteker * lyd- og lysudlejning * karaokeanlæg





Michael Lund Sørense~ (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Michael Lund Sørense~


Dato : 29-12-03 00:35

Jesper Brock skrev :
> "Henrik Schmidt" <a@b.c> wrote in message
> news:3fef4cce$0$29308$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Og hvad mener du lige jeg kan bruge _dit_ svar til, Gerner?
>
>
> Gerners svar skal du bruge til det samme, som vi andre gør - ignorere dem.
>
> Der er tale om en person med et så kedeligt liv, at det ligefrem er et
> højdepunkt i hverdagens trummerum at blive kritiseret af andre. Derfor
> terroriserer Gerner diverse nyhedsgrupper i håb om, at nogen vil skælde
ud,
> så han får et minimum af menneskelig opmærksomhed... selvom det kun er for
> en kort stund.
>
> Jeg har med vilje ikke indsat smileys i ovenstående, da jeg synes det er
> mere tragisk end morsomt. Søg selv på Google for at finde yderligere
> dokumentation for sandheden i dette indlæg.

100 % Enig i _begge_ Jespers svar!

--
Med venlig hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd



Gerner (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Gerner


Dato : 29-12-03 01:14

On Mon, 29 Dec 2003 00:35:26 +0100, "Michael Lund Sørensen"
<laeses_ikke@gromit.dk> wrote in dk.videnskab.jura:

>Jesper Brock skrev :
>> "Henrik Schmidt" <a@b.c> wrote in message
>> news:3fef4cce$0$29308$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>> Og hvad mener du lige jeg kan bruge _dit_ svar til, Gerner?
>>
>>
>> Gerners svar skal du bruge til det samme, som vi andre gør - ignorere dem.
>>
>> Der er tale om en person med et så kedeligt liv, at det ligefrem er et
>> højdepunkt i hverdagens trummerum at blive kritiseret af andre. Derfor
>> terroriserer Gerner diverse nyhedsgrupper i håb om, at nogen vil skælde
>ud,
>> så han får et minimum af menneskelig opmærksomhed... selvom det kun er for
>> en kort stund.
>>
>> Jeg har med vilje ikke indsat smileys i ovenstående, da jeg synes det er
>> mere tragisk end morsomt. Søg selv på Google for at finde yderligere
>> dokumentation for sandheden i dette indlæg.
>
>100 % Enig i _begge_ Jespers svar!

Hold dig til alkoholen og væk fra gruppen.

--
Gerner
525WU/2452hrs

Gerner (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Gerner


Dato : 29-12-03 01:12

On Sun, 28 Dec 2003 23:54:54 +0100, "Jesper Brock" <jesper.brock(at)mail.dk>
wrote in dk.videnskab.jura:

>
>"Henrik Schmidt" <a@b.c> wrote in message
>news:3fef4cce$0$29308$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Og hvad mener du lige jeg kan bruge _dit_ svar til, Gerner?
>
>
>Gerners svar skal du bruge til det samme, som vi andre gør - ignorere dem.
>
>Der er tale om en person med et så kedeligt liv, at det ligefrem er et
>højdepunkt i hverdagens trummerum at blive kritiseret af andre. Derfor
>terroriserer Gerner diverse nyhedsgrupper i håb om, at nogen vil skælde ud,
>så han får et minimum af menneskelig opmærksomhed... selvom det kun er for
>en kort stund.
>
>Jeg har med vilje ikke indsat smileys i ovenstående, da jeg synes det er
>mere tragisk end morsomt. Søg selv på Google for at finde yderligere
>dokumentation for sandheden i dette indlæg.

Det er dig der laver en fejl og så skal du svine mig til.

Du må leve et kedeligt liv, når du skal svare forkert til hvert indlæg.
Sæt dig ind i de love du tror der gælder i stedet for at misbruge gruppen.

--
Gerner
525WU/2452hrs

Ukendt (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-12-03 16:56


"Gerner" <nospamadress@postkasse.dk> wrote in message
news:03suuvscmdp269ahdfciehva7qsel9giuj@4ax.com...
> Det er dig der laver en fejl og så skal du svine mig til.

Nej, nej, du tager helt fejl.

Jeg sviner ikke nogen til - tværtimod følger jeg dit råd og forholder mig
til, hvad skrevet står.

Ifølge fundatsen ønskes ikke ukvalificerede svar (læs: svar uden en eller
anden form for underbygning).

Jeg har derfor anvendt Google til kildesøgning og på denne måde fundet frem
til at Gerner/Verner/Whatever(indsæt selv flere navne her) har terroriseret
det danske usenet SIDEN 1996 - det er et år før jeg overhovedet kom på
internettet.

Til dem, der vil forske i gerners historie, kan jeg anbefale følgende link:

http://groups.google.dk/groups?q=gerner&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&btnG=Google-s%C3%B8gning

Det skal siges, at en søgning på ordet "gerner" udløser 95 sider med
søgeresultater... ikke alle omhandler "vores" gerner, men en forbløffende
stor del gør...


--
Med venlig hilsen

Jesper Brock
Adm. leder, www.Flashlight-Gruppen.dk
Diskoteker * lyd- og lysudlejning * karaokeanlæg



Gerner (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Gerner


Dato : 29-12-03 18:17

On Mon, 29 Dec 2003 16:56:05 +0100, "Jesper Brock" <jesper.brock(at)mail.dk>
wrote in dk.videnskab.jura:

>
>"Gerner" <nospamadress@postkasse.dk> wrote in message
>news:03suuvscmdp269ahdfciehva7qsel9giuj@4ax.com...
>> Det er dig der laver en fejl og så skal du svine mig til.
>
>Nej, nej, du tager helt fejl.
>
>Jeg sviner ikke nogen til - tværtimod følger jeg dit råd og forholder mig
>til, hvad skrevet står.

Skal du også være fræk dit dumme svin !!!!!
>
>Ifølge fundatsen ønskes ikke ukvalificerede svar (læs: svar uden en eller
>anden form for underbygning).

Så er det derfor du skriver et ukvalificeret svar:
>"Henrik Schmidt" <a@b.c> wrote in message
>news:3feef4ae$0$29389$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Her er så pointen. Idet stort set alle DVD'er, der udgives i danmark er
>> CSS-krypteret og dermed kopi-sikrede, er den nuværende lovgivning et de
>> facto forbud mod kopiering af DVDer. Er det korrekt forstået?
>
>Det må blive et ja
>
>
>--
>Med venlig hilsen
>
>Jesper Brock
>Chefredaktør, www.unfairpris.dk - fordi annoncehajerne også kommer efter
>DIG!
>

fut dk.snak.mudderkast

--
Gerner
527WU/2460hrs

Ukendt (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-12-03 19:06


"Gerner" <nospamadress@postkasse.dk> wrote in message
news:n3o0vvc6bqmjd0b1ju7vro7dgsdaaa6kv9@4ax.com...
> Skal du også være fræk dit dumme svin !!!!!

Næh... jeg er bare sunket i barndom. Dette relaterer sig i hvert fald mest
til en gode gamle børnesang - come on, sing with me:

"For nu skal alle more sig, more sig, more sig..."

Nu har jeg prøvet at behandle dig nøjagtig ligesom du behandler andre... Det
er slet ikke sjovt at få igen af egen skuffe, vel...?

Undskyld til gruppens øvrige læsere, for at jeg lige blev ramt af en trang
til at "make my point". Nu har dette vist varet længe nok - lad os komme
tilbage til juraen.

EOD!!!!!!


--
Med venlig hilsen

Jesper Brock
Adm. leder, www.Flashlight-Gruppen.dk
Diskoteker * lyd- og lysudlejning * karaokeanlæg



Gerner (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Gerner


Dato : 29-12-03 19:35

On Mon, 29 Dec 2003 19:06:24 +0100, "Jesper Brock" <jesper.brock(at)mail.dk>
wrote in dk.videnskab.jura:

>
>"Gerner" <nospamadress@postkasse.dk> wrote in message
>news:n3o0vvc6bqmjd0b1ju7vro7dgsdaaa6kv9@4ax.com...
>> Skal du også være fræk dit dumme svin !!!!!
>
>Næh... jeg er bare sunket i barndom. Dette relaterer sig i hvert fald mest
>til en gode gamle børnesang - come on, sing with me:
>
>"For nu skal alle more sig, more sig, more sig..."
>
>Nu har jeg prøvet at behandle dig nøjagtig ligesom du behandler andre... Det
>er slet ikke sjovt at få igen af egen skuffe, vel...?

Det er sgu omvendt logik dit fjols. Jeg behandler andre som de behandler mig
ikke omvendt.
>
>Undskyld til gruppens øvrige læsere, for at jeg lige blev ramt af en trang
>til at "make my point". Nu har dette vist varet længe nok - lad os komme
>tilbage til juraen.

Jura ? Hvad forstand har du på det ? Du har tydeligt demonstreret at du kun kan
give ukvalificerede svar, selv på simple spørgsmål.
>
>EOD!!!!!!

fut dk.snak.mudderkast

--
Gerner
527WU/2460hrs

Gerner (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Gerner


Dato : 29-12-03 01:08

On Sun, 28 Dec 2003 22:36:15 +0100, "Henrik Schmidt" <a@b.c> wrote in
dk.videnskab.jura:

>
>"Gerner" <nospamadress@postkasse.dk> wrote in message
>news:mcguuvghjo0ehd2jflodclg08m5vqe9qs9@4ax.com...
>> On Sun, 28 Dec 2003 18:23:23 +0100, "Jesper Brock"
><jesper.brock(at)mail.dk>
>> wrote in dk.videnskab.jura:
>>
>> >
>> >"Henrik Schmidt" <a@b.c> wrote in message
>> >news:3feef4ae$0$29389$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> >> Her er så pointen. Idet stort set alle DVD'er, der udgives i danmark er
>> >> CSS-krypteret og dermed kopi-sikrede, er den nuværende lovgivning et de
>> >> facto forbud mod kopiering af DVDer. Er det korrekt forstået?
>> >
>> >Det må blive et ja
>>
>> Endnu et ukvalificeret svar.
>>
>
>Og hvad mener du lige jeg kan bruge _dit_ svar til, Gerner?
>
Erkend at fundatsen ikke fungerer.

--
Gerner
525WU/2452hrs

H@nsen (29-12-2003)
Kommentar
Fra : H@nsen


Dato : 29-12-03 01:37

Gerner wrote:
> Erkend at fundatsen ikke fungerer.

> Du må leve et kedeligt liv, når du skal svare forkert til hvert indlæg.
> Sæt dig ind i de love du tror der gælder i stedet for at misbruge gruppen.

> Hold dig til alkoholen og væk fra gruppen.

> Endnu et ukvalificeret svar.

Det må være rekord, jeg har abonneret på denne gruppe i 3 minutter og
allerede nu er der en der gør sig stor fortjent til en tur i filteret... det
er da forhåbentlig ikke standarden i denne gruppe, med et ellers seriøst
navn.



Henning Makholm (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Henning Makholm


Dato : 29-12-03 02:02

Scripsit "H@nsen" <tele1adslSLET_LIGE_DETTE@OG_DETTEtele2adsl.dk>
> Gerner wrote:

> > Hold dig til alkoholen og væk fra gruppen.

> allerede nu er der en der gør sig stor fortjent til en tur i filteret... det
> er da forhåbentlig ikke standarden i denne gruppe, med et ellers seriøst
> navn.

Nej, det er først for nylig at Gverner er dukket op.

--
Henning Makholm "He who joyfully eats soup has already earned
my contempt. He has been given teeth by mistake,
since for him the intestines would fully suffice."

Gerner (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Gerner


Dato : 29-12-03 12:01

On 29 Dec 2003 01:02:29 +0000, Henning Makholm <henning@makholm.net> wrote in
dk.videnskab.jura:

>Scripsit "H@nsen" <tele1adslSLET_LIGE_DETTE@OG_DETTEtele2adsl.dk>
>> Gerner wrote:
>
>> > Hold dig til alkoholen og væk fra gruppen.
>
>> allerede nu er der en der gør sig stor fortjent til en tur i filteret... det
>> er da forhåbentlig ikke standarden i denne gruppe, med et ellers seriøst
>> navn.
>
>Nej, det er først for nylig at Gverner er dukket op.

Endnu et eksempel på grov tilsvining.

--
Gerner
527WU/2460hrs

Andrew (31-12-2003)
Kommentar
Fra : Andrew


Dato : 31-12-03 18:16


> >Nej, det er først for nylig at Gverner er dukket op.
>
> Endnu et eksempel på grov tilsvining.

---
Gerner i tidligere indlæg:
"Skal du også være fræk dit dumme svin !!!!!"
---

Du er et lysende eksempel på hvordan man skal opføre sig, hvad Gerner?!...

/anders



Gerner (31-12-2003)
Kommentar
Fra : Gerner


Dato : 31-12-03 19:07

On Wed, 31 Dec 2003 18:15:45 +0100, "Andrew" <andvalenFJERN@post.tele.dk> wrote
in dk.videnskab.jura:

>
>> >Nej, det er først for nylig at Gverner er dukket op.
>>
>> Endnu et eksempel på grov tilsvining.
>
>---
>Gerner i tidligere indlæg:
>"Skal du også være fræk dit dumme svin !!!!!"
>---
>
>Du er et lysende eksempel på hvordan man skal opføre sig, hvad Gerner?!...

Hvordan kan det være du ikke citerer de tilsvininger de andre skriver ?
Men det tør du sgu ikke !
>
>/anders
>

--
Gerner
535WU/2494hrs

Peter G C (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 29-12-03 11:35

"H@nsen" <tele1adslSLET_LIGE_DETTE@OG_DETTEtele2adsl.dk> skrev i en
meddelelse news:cHKHb.3538$Ta5.2450@news.get2net.dk...

[klip]

> Det må være rekord, jeg har abonneret på denne gruppe i 3 minutter og
> allerede nu er der en der gør sig stor fortjent til en tur i filteret...
det
> er da forhåbentlig ikke standarden i denne gruppe, med et ellers seriøst
> navn.

Niveauet er sædvanligvis ganske højt for en nyhedsgruppe. Vent og se tiden
an.

Velkommen, forresten

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Gerner (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Gerner


Dato : 29-12-03 18:09

On Mon, 29 Dec 2003 11:34:44 +0100, "Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk>
wrote in dk.videnskab.jura:

>"H@nsen" <tele1adslSLET_LIGE_DETTE@OG_DETTEtele2adsl.dk> skrev i en
>meddelelse news:cHKHb.3538$Ta5.2450@news.get2net.dk...
>
>[klip]
>
>> Det må være rekord, jeg har abonneret på denne gruppe i 3 minutter og
>> allerede nu er der en der gør sig stor fortjent til en tur i filteret...
>det
>> er da forhåbentlig ikke standarden i denne gruppe, med et ellers seriøst
>> navn.
>
>Niveauet er sædvanligvis ganske højt for en nyhedsgruppe. Vent og se tiden
>an.

En noget løgnagtig udtalelse, når man blot kan tælle alle de indlæg der er
direkte i modstrid med fundatsen. Du var ellers en meget ivrig fortaler for at
ændringerne skulle ske, og at de netop skulle fjerne alle de ukvalficerede svar
der var i gruppen dengang. Hvad er der sket med den ivrighed til at holde
gruppen ren for ukvalificerede svar ?

Eller genkender du ikke et ukvalificeret svar ? Det kunne du da ellers sagtens i
otd debatten. Ellers var du jo ikke en sådan formidabel fortaler for
ændringerne.
Jeg går ud fra du er "Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> som skrev i de
forskellige debatter om ændringerne.
>
>Velkommen, forresten
>
>/Peter

--
Gerner
527WU/2460hrs

Gerner (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Gerner


Dato : 29-12-03 11:59

On Mon, 29 Dec 2003 01:37:02 +0100, "H@nsen"
<tele1adslSLET_LIGE_DETTE@OG_DETTEtele2adsl.dk> wrote in dk.videnskab.jura:

>Gerner wrote:
>> Erkend at fundatsen ikke fungerer.
>
>> Du må leve et kedeligt liv, når du skal svare forkert til hvert indlæg.
>> Sæt dig ind i de love du tror der gælder i stedet for at misbruge gruppen.
>
>> Hold dig til alkoholen og væk fra gruppen.
>
>> Endnu et ukvalificeret svar.
>
>Det må være rekord, jeg har abonneret på denne gruppe i 3 minutter og
>allerede nu er der en der gør sig stor fortjent til en tur i filteret... det
>er da forhåbentlig ikke standarden i denne gruppe, med et ellers seriøst
>navn.
>
Jo det er standarden i denne gruppe at der skrives ukvalificerde svar og
standarden for brugerne at tilsvine folk der gør opmærksom på det.

Læs fundatsen og læs svarerne til et udvalg af spørgsmål, og se selv hvor tit
fundatsen overtrædes.

Fundatsen blev strammet op i august 2002 på grund af de mange ukvalificerede
svar og rene gætterier der var i gruppen og nu ved indgangen til 2004 er gruppen
tilbage til før august 2002. Der var 484 indlæg omkring opstramningen hvor nogle
modstandere frygtede at gruppen blev en "elite" gruppe. Ha, det behøvede de ikke
at frygte, her er de samme type svar som opstramningen skulle fjerne.

--
Gerner
527WU/2460hrs

nvj@fys.ku.dotdk (02-01-2004)
Kommentar
Fra : nvj@fys.ku.dotdk


Dato : 02-01-04 18:49

Henrik Schmidt wrote:

> Hej alle,
>
> Jeg har søgt lidt i gruppen for at finde nogle informationer ang. DVD
> kopiering. Sådan som jeg forstår lovgivningen, er det lovligt at kopiere
> en DVD til eget brug, såfremt den ikke er kopi-sikret og man ejer
> originalen. Hvis den er kopi-sikret er det lovligt at bryde denne, hvis
> formålet er at afspille filmen. Det er dog ikke lovligt at bryde
> kopi-sikringen, hvis formålet er at kopiere DVDen.
>
> Her er så pointen. Idet stort set alle DVD'er, der udgives i danmark er
> CSS-krypteret og dermed kopi-sikrede, er den nuværende lovgivning et de
> facto forbud mod kopiering af DVDer. Er det korrekt forstået?

Det ser sådan ud. Udgiveren kan "skrive sin egen ophavsretslov" og indkode
den i software. (OT moralsk dom: skammeligt)

En række links (hvis du ikke har fundet dem):

Svar på spørgsmål om kopispærring (tekniske foranstaltninger)
http://www.kum.dk/sw5335.asp

http://www.folketinget.dk/Samling/20021/udvbilag/KUU/L19_bilag111.htm
"Afspilningen af eksempelvis en cd eller en dvd-film er ikke en
ophavsretligt relevant handling, og de tilfældige og flygtige fikseringer,
der måtte opstå som led i denne proces, ændrer ikke på dette faktum."

(Jeg er ikke juridisk kvalificeret, men jeg har brugt en del tid på at
bekæmpe disse bestemmelser.)

mvh

Niels

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408952
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste