/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / Linux / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Linux
#NavnPoint
o.v.n. 11177
peque 7911
dk 4814
e.c 2359
Uranus 1334
emesen 1334
stone47 1307
linuxrules 1214
Octon 1100
10  BjarneD 875
Download af musik hos TDC
Fra : Pingvinen


Dato : 14-12-03 20:05

Ja ser man det så er der igen monopol lignende tilstande som TDC.

for at downloade musik skal man have Windows mediaplayer 9 installeret

men det kan man jo ikke når man kører linux er det bare mig eller er det
bare sur R.. .



 
 
Martin Johansen [600~ (14-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 14-12-03 21:20

Pingvinen wrote:

> Ja ser man det så er der igen monopol lignende tilstande som TDC.
>
> for at downloade musik skal man have Windows mediaplayer 9 installeret
>
> men det kan man jo ikke når man kører linux er det bare mig eller er det
> bare sur R.. .

Det er bare typisk. Nu har jeg ikke kigget nærmere på det, men hvad er det
som kræver WMP?

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Kristian Thy (14-12-2003)
Kommentar
Fra : Kristian Thy


Dato : 14-12-03 21:41

Martin Johansen [6000] uttered:
> Det er bare typisk. Nu har jeg ikke kigget nærmere på det, men hvad er det
> som kræver WMP?

Musikken :)

Hvis du kører andet end Windows og Indernet Exploder er du ikke
velkommen. Det er totalt træls...jeg ville også gerne støtte en god
ide og købe musik på nettet, men jeg er shit out of luck. Sidst jeg
prøvede skete dette:

http://quovadis.dk/img/tdcmusik.jpg

\\kristian
--
IRC is just multiplayer notepad.

Martin Johansen [600~ (14-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 14-12-03 21:56

Kristian Thy wrote:

> Martin Johansen [6000] uttered:
>> Det er bare typisk. Nu har jeg ikke kigget nærmere på det, men hvad er
>> det som kræver WMP?
>
> Musikken :)

Hehe okay. Men jeg tænkte bare på streaming fra fx. di.fm .. de skriver også
WMP, men mplayer klarer det snildt..

> Hvis du kører andet end Windows og Indernet Exploder er du ikke
> velkommen. Det er totalt træls...jeg ville også gerne støtte en god
> ide og købe musik på nettet, men jeg er shit out of luck. Sidst jeg
> prøvede skete dette:

Der er mange steder man ikke er velkommen. Mon man ligefrem kan påkalde sig
brug på racisme paragraffen??

> http://quovadis.dk/img/tdcmusik.jpg

Tsk tsk.. amatøragtigt.

Anyhow, jeg føler med dig/jer, jeg har bare efterhånden lært, at leve med
man er en "fremmed" på nettet...

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Pingvinen (14-12-2003)
Kommentar
Fra : Pingvinen


Dato : 14-12-03 22:10

Martin Johansen [6000] wrote:
> Kristian Thy wrote:
>
>
>>Martin Johansen [6000] uttered:
>>
>>>Det er bare typisk. Nu har jeg ikke kigget nærmere på det, men hvad er
>>>det som kræver WMP?
>>
>>
>>Musikken :)
>
>
> Hehe okay. Men jeg tænkte bare på streaming fra fx. di.fm .. de skriver også
> WMP, men mplayer klarer det snildt..
>
>
>>Hvis du kører andet end Windows og Indernet Exploder er du ikke
>>velkommen. Det er totalt træls...jeg ville også gerne støtte en god
>>ide og købe musik på nettet, men jeg er shit out of luck. Sidst jeg
>>prøvede skete dette:
>
>
> Der er mange steder man ikke er velkommen. Mon man ligefrem kan påkalde sig
> brug på racisme paragraffen??
>
>
>>http://quovadis.dk/img/tdcmusik.jpg
>
>
> Tsk tsk.. amatøragtigt.
>
> Anyhow, jeg føler med dig/jer, jeg har bare efterhånden lært, at leve med
> man er en "fremmed" på nettet...
>
Man burde jo gøre noget. *s*


Martin Johansen [600~ (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 15-12-03 08:27

Pingvinen wrote:

> Man burde jo gøre noget. *s*

Man burde klaske webmasteren til alle disse websteder med en våd søndags
berlinger! SÅ ka' de lære det! *G*

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Rasmus Kjærem Nielse~ (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Rasmus Kjærem Nielse~


Dato : 15-12-03 10:26

Martin Johansen [6000] wrote:

> Pingvinen wrote:
>
>> Man burde jo gøre noget. *s*
>
> Man burde klaske webmasteren til alle disse websteder med en våd søndags
> berlinger! SÅ ka' de lære det! *G*
>

Normalt vil jeg være enig med jer... Jeg sloges igennem et halvt år for at
få min netbank til at køre uner Linux...

TDC kan dog ikke bebrejdes at DRM ikke er implementeret under Linux.
Hvis i vil bebrejde nogen - så må det være pladeselskaberne og deres krav
til distributionsmetoder.

/rasmus

Martin Johansen [600~ (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 15-12-03 21:09

Rasmus Kjærem Nielsen wrote:

> Normalt vil jeg være enig med jer... Jeg sloges igennem et halvt år for at
> få min netbank til at køre uner Linux...

Jeg slås stadig...

> TDC kan dog ikke bebrejdes at DRM ikke er implementeret under Linux.

Enig.

> Hvis i vil bebrejde nogen - så må det være pladeselskaberne og deres krav
> til distributionsmetoder.

Enig, men for pokker.. hvor stor er jeg liiiige i sammenligning med dem? uha


--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Ivar Madsen (14-12-2003)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 14-12-03 22:07

Pingvinen skrev i -dk.edb.system.unix:

> Ja ser man det så er der igen monopol lignende tilstande som TDC.
>
> for at downloade musik skal man have Windows mediaplayer 9 installeret
>
> men det kan man jo ikke når man kører linux er det bare mig eller er det
> bare sur R.. .

Fra http://musik.tdconline.dk/article.php?dogtag=od2-faq#ol_her22

|Hvornår kan i tilbyde en løsning til Linux og Mac brugere?
|Svar: Der foreligger pt. ikke nogen dato for, hvornår en løsning til Linux
|og Mac er klar. Problemet ligger i, at licensen til musikken er beskyttet
|af DRM (Digital Right Manager), hvilket ikke understøttes i Mac og Linux.
|DRM er et krav fra pladeselskaberne.

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Kent Friis (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 15-12-03 18:09

Den Sun, 14 Dec 2003 22:06:34 +0100 skrev Ivar Madsen:
>Pingvinen skrev i -dk.edb.system.unix:
>
>> Ja ser man det så er der igen monopol lignende tilstande som TDC.
>>
>> for at downloade musik skal man have Windows mediaplayer 9 installeret
>>
>> men det kan man jo ikke når man kører linux er det bare mig eller er det
>> bare sur R.. .
>
>Fra http://musik.tdconline.dk/article.php?dogtag=od2-faq#ol_her22
>
>|Hvornår kan i tilbyde en løsning til Linux og Mac brugere?
>|Svar: Der foreligger pt. ikke nogen dato for, hvornår en løsning til Linux
>|og Mac er klar. Problemet ligger i, at licensen til musikken er beskyttet
>|af DRM (Digital Right Manager), hvilket ikke understøttes i Mac og Linux.
>|DRM er et krav fra pladeselskaberne.

Det lyder præcis ligesom DR engang i tidernes morgen, da de nægtede
at lade linux-brugere lytte til deres netradio.

På et tidspunkt gav de sig, og lavede netradioen i real-audio for uden
ved WMA, og med links i stedet for den der EMBED-tingest.

Real-audio filerne virkede godt nok ikke særlig godt, men det betød
jo ikke så meget, når WMA alligevel kører bedre under Linux, og iøvrigt
gjorde det allerede inden de begyndte på real-audio skidtet.

Mvh
Kent
--
Help test this great MMORPG game - http://www.eternal-lands.com/

Klaus Ellegaard (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 15-12-03 18:19

leeloo@phreaker.net (Kent Friis) writes:

>>|Problemet ligger i, at licensen til musikken er beskyttet
>>|af DRM (Digital Right Manager), hvilket ikke understøttes i Mac og Linux.
>>|DRM er et krav fra pladeselskaberne.

>Det lyder præcis ligesom DR engang i tidernes morgen, da de nægtede
>at lade linux-brugere lytte til deres netradio.

Ikke rigtig. For DRs vedkommende var det et simpelt valg mellem
forskellige teknologier. I dette tilfælde handler det om, at der
(endnu) ikke er et acceptabelt DRM-system til Linux.

DR-sagen: management-valg. Denne sag: teknisk mangel ved andre
OS'er end Windows.

Mvh.
   Klaus.

Kent Friis (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 15-12-03 18:23

Den Mon, 15 Dec 2003 17:18:51 +0000 (UTC) skrev Klaus Ellegaard:
>leeloo@phreaker.net (Kent Friis) writes:
>
>>>|Problemet ligger i, at licensen til musikken er beskyttet
>>>|af DRM (Digital Right Manager), hvilket ikke understøttes i Mac og Linux.
>>>|DRM er et krav fra pladeselskaberne.
>
>>Det lyder præcis ligesom DR engang i tidernes morgen, da de nægtede
>>at lade linux-brugere lytte til deres netradio.
>
>Ikke rigtig. For DRs vedkommende var det et simpelt valg mellem
>forskellige teknologier.

Ja, et valg imellem <EMBED> og <A HREF>.

>I dette tilfælde handler det om, at der
>(endnu) ikke er et acceptabelt DRM-system til Linux.

Er der nogen der har prøvet at afspille en af disse filer under Linux,
eller går man bare ud fra at når det hedder noget med W, så virker det
kun under windows, ligesom DR gjorde?

Mvh
Kent
--
Help test this great MMORPG game - http://www.eternal-lands.com/

Kristian Thy (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Kristian Thy


Dato : 15-12-03 20:24

Kent Friis uttered:
> Er der nogen der har prøvet at afspille en af disse filer under Linux,
> eller går man bare ud fra at når det hedder noget med W, så virker det
> kun under windows, ligesom DR gjorde?

Jeg ville gerne, men jeg kan jo ikke få lov at downloade den :)

\\kristian
--
"I'm a pork. I need commitment!"
--Miss Piggy

Martin Johansen [600~ (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 15-12-03 21:10

Kristian Thy wrote:

> Jeg ville gerne, men jeg kan jo ikke få lov at downloade den :)

Har du et link? Jeg vil gerne lige prøve også

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Kristian Thy (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Kristian Thy


Dato : 15-12-03 22:46

Martin Johansen [6000] uttered:
> Har du et link? Jeg vil gerne lige prøve også

Gå ind på http://musik.tdconline.dk/ og klik på et nummer. Du kan ikke
engang søge hvis du ikke har IE.

Bemærk at man alligevel kun kan downloade hvis man køber - 'lytte' er
streaming, så vidt jeg kan se.

\\kristian
--
"The ability to enslave a planet is insignificant
next to the power of the Macintosh"
--Darth Vader

Martin Johansen [600~ (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 15-12-03 23:24

Kristian Thy wrote:

> Gå ind på http://musik.tdconline.dk/ og klik på et nummer. Du kan ikke
> engang søge hvis du ikke har IE.
>
> Bemærk at man alligevel kun kan downloade hvis man køber - 'lytte' er
> streaming, så vidt jeg kan se.

Skod. Jeg mindes, at dette var noget jeg havde set frem til dengang jeg
bestilte TDC Bredbånd... hvad jeg ikke var klar over var, at jeg åbenbart
er tvunget til, at investere i en XP Licens til lidt over 1000,-... det
bliver noget dyrt musik

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Kent Friis (16-12-2003)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 16-12-03 19:25

Den 15 Dec 2003 21:46:28 GMT skrev Kristian Thy:
>Martin Johansen [6000] uttered:
>> Har du et link? Jeg vil gerne lige prøve også
>
>Gå ind på http://musik.tdconline.dk/ og klik på et nummer. Du kan ikke
>engang søge hvis du ikke har IE.

Og dermed er det så bevist at det ikke er DRM der er en hindring, jeg
nægter i hvert fald at tro at pladeselskaberne kræver DRM for at
tillade en simpel søgning.

Mvh
Kent
--
Help test this great MMORPG game - http://www.eternal-lands.com/

Klaus Ellegaard (16-12-2003)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 16-12-03 19:36

leeloo@phreaker.net (Kent Friis) writes:

>Og dermed er det så bevist at det ikke er DRM der er en hindring, jeg
>nægter i hvert fald at tro at pladeselskaberne kræver DRM for at
>tillade en simpel søgning.

Hvis produktet ikke kan bruges på en given platform, hvorfor så
lave indpakningen så den kan?

Mvh.
   Klaus.

Kristian Thy (16-12-2003)
Kommentar
Fra : Kristian Thy


Dato : 16-12-03 19:51

Klaus Ellegaard uttered:
> Hvis produktet ikke kan bruges på en given platform, hvorfor så
> lave indpakningen så den kan?

Hvorfor ikke give kunderne lov til selv at bestemme over hvad de
køber? Så længe TDC oplyser at musikken ikke kan afspilles på
*nix-bokse og jeg betaler, hvad har de så at udsætte på mine penge?

Så kan jeg jo selv se *om* det kan bruges på en given platform.

Anyhoo, når jeg næste gang booter til Windows (en gang i weekenden,
måske) så tror jeg at jeg skal prøve at købe et nummer og se hvad man
kan og ikke kan med det...

\\kristian
--
Give a man a match, and he'll be warm for a minute.
Set him on fire, and he'll be warm for the rest of his life.

Kent Friis (17-12-2003)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 17-12-03 19:13

Den Tue, 16 Dec 2003 18:35:39 +0000 (UTC) skrev Klaus Ellegaard:
>leeloo@phreaker.net (Kent Friis) writes:
>
>>Og dermed er det så bevist at det ikke er DRM der er en hindring, jeg
>>nægter i hvert fald at tro at pladeselskaberne kræver DRM for at
>>tillade en simpel søgning.
>
>Hvis produktet ikke kan bruges på en given platform, hvorfor så
>lave indpakningen så den kan?

Det ligner stadig meget DRs argument - hvorfor skulle de lave links til
WMA-streams, når de troede de kun virkede under windows?

Når de ligefrem investerede i Real-audio software af hensyn til
Linux-brugere, har de jo tydeligvis været så overbeviste om det, at
de slet ikke havde brug for at undersøge om WMA kunne afspilles under
Linux. Hvis de havde undersøgt det, ville de jo være kommet frem til
at WMA virker bedre end Real-audio under Linux.

Mvh
Kent
--
Help test this great MMORPG game - http://www.eternal-lands.com/

Martin Johansen [600~ (17-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 17-12-03 19:19

Kent Friis wrote:

> Linux. Hvis de havde undersøgt det, ville de jo være kommet frem til
> at WMA virker bedre end Real-audio under Linux.

Og det endda _meget_ bedre. Synes dog stadig de eller ligefrem alle som
streamer via nettet burde gå over til mp3-streams. Virker IMHO 100%
perfekt, hvor WMA kun opnår 95%

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Ivar Madsen (17-12-2003)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 17-12-03 22:06

Kent Friis skrev i -dk.edb.system.unix:

> Når de ligefrem investerede i Real-audio software af hensyn til
> Linux-brugere, har de jo tydeligvis været så overbeviste om det, at
> de slet ikke havde brug for at undersøge om WMA kunne afspilles under
> Linux. Hvis de havde undersøgt det, ville de jo være kommet frem til
> at WMA virker bedre end Real-audio under Linux.

Hvordan får man DR's WMA stream til at virke under Linux?

Har du prøvet Real-One til Linux? Jeg tænker ikke på Real-audio version 8,
men Real-One version 9,,,
Den har en besværlig install procudyre hvor man skal editere i filerne hvis
man vil have den installeret i f.eks. /usr/local/Real-One da den så kun kan
installeres som root og så ligger nogle filer i /root som så skal copieres
over i /home/~ og stierne i de filer skal så manuelt ændres så de kommer
til at passe. Men så køre den IMO også OK, med fulscreen osv,,,

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Martin Johansen [600~ (17-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 17-12-03 22:09

Ivar Madsen wrote:

> Hvordan får man DR's WMA stream til at virke under Linux?

mplayer er din ven.. din _meget_ gode ven.

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Ivar Madsen (17-12-2003)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 17-12-03 22:23

Martin Johansen [6000] skrev i -dk.edb.system.unix:

>> Hvordan får man DR's WMA stream til at virke under Linux?
> mplayer er din ven.. din meget gode ven.

Ja, men hvis jeg i Mozilla går ind på siden, så kan jeg ikke komme hvidere,
så hvad gør du så?

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Kent Friis (17-12-2003)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 17-12-03 22:46

Den Wed, 17 Dec 2003 22:22:38 +0100 skrev Ivar Madsen:
>Martin Johansen [6000] skrev i -dk.edb.system.unix:
>
>>> Hvordan får man DR's WMA stream til at virke under Linux?
>> mplayer er din ven.. din meget gode ven.
>
>Ja, men hvis jeg i Mozilla går ind på siden, så kan jeg ikke komme hvidere,
>så hvad gør du så?

Jeg prøvede lige (hører sjældent DR):

http://www.dr.dk/
Hør radio -> DR P3
"Du kan bruge de direkte radiolinks herfra" som er et link til
http://www.dr.dk/netradio/netradiohelp_direkte.shtml
Clicker på linket.
Clicker på 64 Kbps ud for P3.

Mvh
Kent
--
Help test this great MMORPG game - http://www.eternal-lands.com/

Martin Johansen [600~ (17-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 17-12-03 22:48

Ivar Madsen wrote:

> Ja, men hvis jeg i Mozilla går ind på siden, så kan jeg ikke komme
> hvidere, så hvad gør du så?

Jeg har bare lavet min egen startside og lagt de respektive links derpå som
linker direkte til streamet.

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Kent Friis (17-12-2003)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 17-12-03 22:42

Den Wed, 17 Dec 2003 22:05:50 +0100 skrev Ivar Madsen:
>Kent Friis skrev i -dk.edb.system.unix:
>
>> Når de ligefrem investerede i Real-audio software af hensyn til
>> Linux-brugere, har de jo tydeligvis været så overbeviste om det, at
>> de slet ikke havde brug for at undersøge om WMA kunne afspilles under
>> Linux. Hvis de havde undersøgt det, ville de jo være kommet frem til
>> at WMA virker bedre end Real-audio under Linux.
>
>Hvordan får man DR's WMA stream til at virke under Linux?

mplayer

>Har du prøvet Real-One til Linux? Jeg tænker ikke på Real-audio version 8,
>men Real-One version 9,,,

Nej, men alene det at man skal til at downloade et eller andet suspekt
program (som dengang jeg installerede den under windows nærmede sig
kraftigt betegnelsen "spyware"), giver adskillige minus-point i den
sammenhæng.

>Den har en besværlig install procudyre hvor man skal editere i filerne hvis
>man vil have den installeret i f.eks. /usr/local/Real-One da den så kun kan
>installeres som root og så ligger nogle filer i /root som så skal copieres
>over i /home/~ og stierne i de filer skal så manuelt ændres så de kommer
>til at passe.

Yikes, det bliver værre og værre.

>Men så køre den IMO også OK, med fulscreen osv,,,

Full-screen audio, det må sg* være en MS-opfindelse, for at forhindre
at man forsøger at få computeren til at multitaske

Mvh
Kent
--
Help test this great MMORPG game - http://www.eternal-lands.com/

Ivar Madsen (18-12-2003)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 18-12-03 07:46

Kent Friis skrev i -dk.edb.system.unix:

>>Har du prøvet Real-One til Linux? Jeg tænker ikke på Real-audio version 8,
>>men Real-One version 9,,,
> Nej, men alene det at man skal til at downloade et eller andet suspekt
> program (som dengang jeg installerede den under windows nærmede sig
> kraftigt betegnelsen "spyware"), giver adskillige minus-point i den
> sammenhæng.

Øhe, jeg kan da ikke mindes at have downloade et eller andet suspekt
program, jeg mindes at have downloade installationsprogrammet og
installeret, det er IMO det normale under windows, og flere programmer til
Linux har det også sådan, mens de fleste kan hentes som f.eks. .rpm parker,
eller sovsen.

>>Den har en besværlig install procudyre hvor man skal editere i filerne
>>hvis man vil have den installeret i f.eks. /usr/local/Real-One da den så
>>kun kan installeres som root og så ligger nogle filer i /root som så skal
>>copieres over i /home/~ og stierne i de filer skal så manuelt ændres så de
>>kommer til at passe.
> Yikes, det bliver værre og værre.

Man kan også bare som de mener det skal gøres, installere det hele i home,
der vil jeg bare ikke have programmer liggende,,,

>>Men så køre den IMO også OK, med fulscreen osv,,,
> Full-screen audio, det må sg* være en MS-opfindelse, for at forhindre
> at man forsøger at få computeren til at multitaske

Du ved det måske ikke, men den kan alså også vise video, og det er
naturligvis der det er aktuelt med fuldscreen,,,


> --
> Help test this great MMORPG game - http://www.eternal-lands.com/

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Klaus Ellegaard (18-12-2003)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 18-12-03 07:52

Ivar Madsen <spam.usenet.im@milli.dk> writes:

[Real]
>Øhe, jeg kan da ikke mindes at have downloade et eller andet suspekt
>program, jeg mindes at have downloade installationsprogrammet og
>installeret, det er IMO det normale under windows, og flere programmer til
>Linux har det også sådan, mens de fleste kan hentes som f.eks. .rpm parker,
>eller sovsen.

Indeed, men deres licensbetingelser og de ting, programmet gør
i baggrunden, kan få håret til at rejse sig på de fleste.

Mvh.
   Klaus.

Kent Friis (18-12-2003)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 18-12-03 18:53

Den Thu, 18 Dec 2003 07:46:08 +0100 skrev Ivar Madsen:
>Kent Friis skrev i -dk.edb.system.unix:
>
>>>Har du prøvet Real-One til Linux? Jeg tænker ikke på Real-audio version 8,
>>>men Real-One version 9,,,
>> Nej, men alene det at man skal til at downloade et eller andet suspekt
>> program (som dengang jeg installerede den under windows nærmede sig
>> kraftigt betegnelsen "spyware"), giver adskillige minus-point i den
>> sammenhæng.
>
>Øhe, jeg kan da ikke mindes at have downloade et eller andet suspekt
>program,

Real-audio kører ikke særlig godt i mplayer (og vist heller ikke i
Windows MediaPlayer). Og så må man ud og download'e et eller andet
suspekt program kun til det formål.

Det optimale ville naturligvis være hvis både real-audio og WMA kunne
køre i XMMS, så man kunne nøjes med at bruge mplayer til film (hvilket
den egner sig bedst til).

>>>Den har en besværlig install procudyre hvor man skal editere i filerne
>>>hvis man vil have den installeret i f.eks. /usr/local/Real-One da den så
>>>kun kan installeres som root og så ligger nogle filer i /root som så skal
>>>copieres over i /home/~ og stierne i de filer skal så manuelt ændres så de
>>>kommer til at passe.
>> Yikes, det bliver værre og værre.
>
>Man kan også bare som de mener det skal gøres, installere det hele i home,
>der vil jeg bare ikke have programmer liggende,,,
>
>>>Men så køre den IMO også OK, med fulscreen osv,,,
>> Full-screen audio, det må sg* være en MS-opfindelse, for at forhindre
>> at man forsøger at få computeren til at multitaske
>
>Du ved det måske ikke, men den kan alså også vise video, og det er
>naturligvis der det er aktuelt med fuldscreen,,,

Jo tak, det ved jeg godt, og det sker da også en gang imellem jeg må
have fat i den gamle realplayer (fra før det blev spyware), for at
afspille en real-movie. Men nu var det real-audio vi diskuterede.

Mvh
Kent
--
Help test this great MMORPG game - http://www.eternal-lands.com/

Thomas Overgaard (17-12-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Overgaard


Dato : 17-12-03 23:07


Ivar Madsen wrote :

> Ja, men hvis jeg i Mozilla går ind på siden, så kan jeg ikke komme hvidere,
> så hvad gør du så?

Du går ind på denne side som har de direkte links:
<URL: http://www.dr.dk/netradio/netradiohelp_direkte.shtml>

Du kan sikkert fikse det så du bare skal klikke på linkene i Mozilla men
du kan også bare kopiere linket og så starte mplayer i konsollen:
'mplayer http://www.dr.dk/netradio/p3-wmp.asx'

Alternativt kan du i KDE lave nogle menupunkter som starter netradioen.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Kent Friis (18-12-2003)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 18-12-03 18:55

Den Wed, 17 Dec 2003 23:06:32 +0100 skrev Thomas Overgaard:
>
>Ivar Madsen wrote :
>
>> Ja, men hvis jeg i Mozilla går ind på siden, så kan jeg ikke komme hvidere,
>> så hvad gør du så?
>
>Du går ind på denne side som har de direkte links:
><URL: http://www.dr.dk/netradio/netradiohelp_direkte.shtml>

Lige præcis, og det der irriterer mig er at det først var efter at
de havde investeret i Real-serveren "fordi WMA kun virker i Windows",
at de ville ud med linksene til deres WMA-streams.

Mvh
Kent
--
Help test this great MMORPG game - http://www.eternal-lands.com/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408937
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste