/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Dårlig internetudbyder
Fra : Søren


Dato : 12-12-03 15:04

Hej gruppe.

Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe mig med.

I den boligforening som jeg bor i, fik vi i februar 2003 etableret en fælles
internetforbindelse.

Internetforbindelsen leveres via en radiokædeløsning. Det blev os pålagt at
vi skulle købe sende/modtage udstyret til en pris på ca. 20000kr.

Vi blev oplyst at vi ville være koblet på udbyderens fibernetværk pr. 1/7
2003 hvor efter udbyderen ville købe det pågældende udstyr tilbage.

Konsulenten som deltog i på den ekstraordinære generalforsamling foreslog at
vi skulle have den sanktions mulighed, at hvis vi ikke var koblet på
fiberforbindelsen pr. 1/7 2003 skulle vi have gratis forbindelse via
radioforbindelsen indtil fiberen var i hus. Det lød for os som en god aftale
og vi underskrev kontrakten.

Det viser sig at Udbyderen ikke er i stand til at levere en stabil
forbindelse. I løbet af det sidste halve år har kvaliteten været for
nedafgående. Hastigheden er ofte meget lav (langsommere end 56 k modem)
eller også er der overhoved ikke forbindelse. Vi har haft taget kontakt til
udbyderen 20 til 30 gange via mail og telefon. I løbet af de sidste 2
måneder har de erkendt at der var et problem, og at de arbejder på at løse
det., men der sker ikke noget!!!

Vores smertetærskel er ved at være nået. Vi ønsker ikke at have dem som
udbyder længere.

Mit spørgsmål lyder så:

Hvilke muligheder har vi for at føre en retssag mod udbyderen? Der er jo
tydeligvis tale om kontrakt brud.

Kan vi kræve at få pengene tilbage for det udstyr vi har købt?

Findes der ikke en eller form for bod man kan pålægge udbyderen for "svige
og smerte" (manglende internet)?

Håber på at få nogle gode input, evt. beretninger fra tidligere sager.



Venlig hilsen

Søren





 
 
Peter G C (13-12-2003)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 13-12-03 14:01

"Søren" <Soeren.hanghoej@GED.dk> skrev i en meddelelse
news:7VjCb.864$Z_7.431@news.get2net.dk...

[klip]

> Mit spørgsmål lyder så:
>
> Hvilke muligheder har vi for at føre en retssag mod udbyderen? Der er jo
> tydeligvis tale om kontrakt brud.

Tydeligvis? Det er muligt, men vi kender ikke kontraktens ordlyd.

> Kan vi kræve at få pengene tilbage for det udstyr vi har købt?

Måske.

> Findes der ikke en eller form for bod man kan pålægge udbyderen for "svige
> og smerte" (manglende internet)?

Erstatning - ikke andet. Har I aftalt noget?

> Håber på at få nogle gode input, evt. beretninger fra tidligere sager.

Gå til advokat og få en snak om sagen.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Jim Andersen (16-12-2003)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 16-12-03 10:40

Søren wrote:
> Håber på at få nogle gode input

Næste gang, så få en konsulent ind over som kan hjælpe jer med udformning af
en kontrakt.

/jim



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408952
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste