|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Nyhedsbrev fra Bilmagasinet Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  05-12-03 11:01
 | 
 |  | Et liv i luksus
 
 Livet som biljournalist er helt fantastisk. Nogle dage kæmper vi mod
 regnvejret for at få en Opel Corsa i kassen, og andre gange står man under
 en skyfri himmel på Rolls-Royce bilfabrikken og får overrakt nøglerne til en
 Phantom. Det sidste skete for mig for en uge siden.
 
 Rolls-Royce ejes af BMW, der har brugt fire år på at udvikle en værdig
 Rolls-Royce efter Silver Seraph, der var en luksusudgave af en Bentley
 Arnage. Og de har arbejdet hårdt i de fire år. Dels har de bygget en helt ny
 bilfabrik i Goodwood i sydengland, og dels har de udviklet hvad der må være
 verdens lækreste luksusøse.
 
 PR-medarbejderen forsøgte at forklare hvordan jeg skulle betjene bilen, men
 ærlig talt var mine tanker allerede ude på landevejen. Phantom er et
 gigantisk automobil, der virker meget større end de fem-seks meter den er
 opgivet til.
 
 Som rejsende journalister møder vi mange biler på eksotiske steder, men
 dette møde med Phantom førte en god portion ærefrygt ind i undertegnede. Du
 bliver automatisk forvandlet til en underdanig person, der har fået det
 privilegium at være bilens oppasser for en kort periode.
 
 Og hvilken tid. Du bliver transporteret på første klasse, affjedringen er
 ultra komfortabel og der er så stille i kabinen, at du kan nøjes med at
 hviske, også til dem der sidder på bagsædet. Før jeg mødte Phantom viste
 jeg, at den ville være luksuriøs. Men her bagefter er jeg nærmest lammet
 over hvor stor forskel der er på luksusbiler.
 
 Springet fra den før nævnte Corsa til en Mercedes S-klasse er ligeså stor
 som springet fra S-klassen op til Phantom. Verden er ikke den samme længere,
 også selvom jeg ikke fik lov til at beholde bilen.
 
 Karsten Lemche
 Bil Magasinet
 
 --
 Jan W Nielsen
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  E. Jensen (05-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : E. Jensen
 | 
 Dato :  05-12-03 13:25
 | 
 |  | > Et liv i luksus
 >
 > Livet som biljournalist er helt fantastisk. Nogle dage kæmper vi mod
 > regnvejret for at få en Opel Corsa i kassen, og andre gange står man under
 > en skyfri himmel på Rolls-Royce bilfabrikken og får overrakt nøglerne til
 en
 > Phantom. Det sidste skete for mig for en uge siden.
 >
 > Rolls-Royce ejes af BMW, der har brugt fire år på at udvikle en værdig
 > Rolls-Royce efter Silver Seraph, der var en luksusudgave af en Bentley
 > Arnage. Og de har arbejdet hårdt i de fire år. Dels har de bygget en helt
 ny
 > bilfabrik i Goodwood i sydengland, og dels har de udviklet hvad der må
 være
 > verdens lækreste luksusøse.
 >
 > PR-medarbejderen forsøgte at forklare hvordan jeg skulle betjene bilen,
 men
 > ærlig talt var mine tanker allerede ude på landevejen. Phantom er et
 > gigantisk automobil, der virker meget større end de fem-seks meter den er
 > opgivet til.
 >
 > Som rejsende journalister møder vi mange biler på eksotiske steder, men
 > dette møde med Phantom førte en god portion ærefrygt ind i undertegnede.
 Du
 > bliver automatisk forvandlet til en underdanig person, der har fået det
 > privilegium at være bilens oppasser for en kort periode.
 >
 > Og hvilken tid. Du bliver transporteret på første klasse, affjedringen er
 > ultra komfortabel og der er så stille i kabinen, at du kan nøjes med at
 > hviske, også til dem der sidder på bagsædet. Før jeg mødte Phantom viste
 > jeg, at den ville være luksuriøs. Men her bagefter er jeg nærmest lammet
 > over hvor stor forskel der er på luksusbiler.
 >
 > Springet fra den før nævnte Corsa til en Mercedes S-klasse er ligeså stor
 > som springet fra S-klassen op til Phantom. Verden er ikke den samme
 længere,
 > også selvom jeg ikke fik lov til at beholde bilen.
 
 Netop sådanne artikler fik mig til at opsige mit abonnement på bilmagasinet.
 Hvorfor skrive så meget om biler, som menig mand aldrig nogensinde får
 muligheden for at komme i nærheden af ?!?
 
 mvh E
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (05-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  05-12-03 13:40
 | 
 |  | 
 
            "E. Jensen" <mailto:FjernMigebbehoegjensenFjernMig@hotmail.com> skrev i en 
 meddelelse 
 "Re: Nyhedsbrev fra Bilmagasinet"
 > Netop sådanne artikler fik mig til at opsige mit abonnement på bilmagasinet.
 > Hvorfor skrive så meget om biler, som menig mand aldrig nogensinde får
 > muligheden for at komme i nærheden af ?!?
 Det er den slags artikler jeg læser først. Jeg læser om de eksotiske først og når 
 det så er læst tager jeg resten af bladet, men det sker altså tit at jeg hopper 
 helt over artikler om små biler som jeg alligevel ikke gider eje. 
 Men sådan er vi jo så forskellige.
 Thomas
 -- Sendt via http://www.autoatlas.dk  - din bilguide (Fra IP:130.227.13.5)
 -- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk |  |  | 
  Mikael L (05-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikael L
 | 
 Dato :  05-12-03 15:52
 | 
 |  | 
 "E. Jensen" <FjernMigebbehoegjensenFjernMig@hotmail.com> skrev i en
 meddelelse news:3fd0791b$0$174$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 
 Klip
 >
 > Netop sådanne artikler fik mig til at opsige mit abonnement på
 bilmagasinet.
 > Hvorfor skrive så meget om biler, som menig mand aldrig nogensinde får
 > muligheden for at komme i nærheden af ?!?
 
 
 Måske fordi det er rasende uinteresant at blive ved med at læse om Suzuki
 Alto nu med airbag og små Fiat Puntoer og Ford Mondeoer. Det er jo ikke alle
 som synes at små kedelige hverdags biler er vejen frem.
 Måske det er den sædvanlige misundelse når man ikke vil høre om hvad andre
 synes om de - for de fleste - uopnålige biler.
 Det er måske værd at tænke over at de ting som bliver proppet i de dyreste
 luksusbiler, efter en årrække er at finde i de små biler også. som eks. kan
 nævnes ABS-bremser, airbag, og xenonlygter.
 
 Mikael
 
 
 
 
 |  |  | 
   Tom (05-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tom
 | 
 Dato :  05-12-03 18:35
 | 
 |  | 
 
 > Måske fordi det er rasende uinteresant at blive ved med at læse om Suzuki
 > Alto nu med airbag og små Fiat Puntoer og Ford Mondeoer. Det er jo ikke
 alle
 > som synes at små kedelige hverdags biler er vejen frem.
 
 næh men at flytte en mondeo over i den kategori er helligbrøde.
 
 
 > Måske det er den sædvanlige misundelse når man ikke vil høre om hvad andre
 > synes om de - for de fleste - uopnålige biler.
 > Det er måske værd at tænke over at de ting som bliver proppet i de dyreste
 > luksusbiler, efter en årrække er at finde i de små biler også. som eks.
 kan
 > nævnes ABS-bremser, airbag, og xenonlygter.
 
 åh ja....hm SMÅ biler?
 
 --
 Tom
 
 
 
 
 
 |  |  | 
    Mikael L (05-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikael L
 | 
 Dato :  05-12-03 18:50
 | 
 |  | 
 "Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
 news:3fd0c1df$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 >
 > > Måske fordi det er rasende uinteresant at blive ved med at læse om
 Suzuki
 > > Alto nu med airbag og små Fiat Puntoer og Ford Mondeoer. Det er jo ikke
 > alle
 > > som synes at små kedelige hverdags biler er vejen frem.
 >
 > næh men at flytte en mondeo over i den kategori er helligbrøde.
 Okay, mondeo er måske ikke en lille bil, men en almindelig kedelig
 hverdagsbil i mine øjne. Sorry    > > Måske det er den sædvanlige misundelse når man ikke vil høre om hvad
 andre
 > > synes om de - for de fleste - uopnålige biler.
 > > Det er måske værd at tænke over at de ting som bliver proppet i de
 dyreste
 > > luksusbiler, efter en årrække er at finde i de små biler også. som eks.
 > kan
 > > nævnes ABS-bremser, airbag, og xenonlygter.
 >
 > åh ja....hm SMÅ biler?
 Ja nu kan man jo få en Suzuki Alto med airbag og ABS-bremser.
 Efter en mindre årrække kommer udstyret i mellemklasse bilerne og til sidst
 i de helt små biler.
 Hvem ved, måske om 15 år står Suzuki logoet også hele tiden vandret på
 hjulkapslerne ligesom på en RR    |  |  | 
     Tom (05-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tom
 | 
 Dato :  05-12-03 19:29
 | 
 |  | 
 > Okay, mondeo er måske ikke en lille bil, men en almindelig kedelig
 > hverdagsbil i mine øjne. Sorry    ....du bør øjeblikkelig bestille tid hos øjenlægen   ))
 --
 Tom
            
             |  |  | 
     Jan W Nielsen (05-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  05-12-03 19:31
 | 
 |  | 
 
            Mikael L wrote:
 > Okay, mondeo er måske ikke en lille bil, men en almindelig kedelig
 > hverdagsbil i mine øjne. Sorry    Måske - helt anderledes, hvis det havde været en Vectra 2.0i fra 1990.   )
 --
 Jan W Nielsen
            
             |  |  | 
  Henning Præstegaard (05-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henning Præstegaard
 | 
 Dato :  05-12-03 23:44
 | 
 |  | E. Jensen wrote:
 > Netop sådanne artikler fik mig til at opsige mit abonnement på
 > bilmagasinet.
 >
 Nå så er vi to.
 
 mvh
 Henning
 
 
 
 
 |  |  | 
  Frederik (05-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Frederik
 | 
 Dato :  05-12-03 17:51
 | 
 |  | 
 "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message
 news:3fd0579a$0$27306$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
 > Et liv i luksus
 >
 > Livet som biljournalist er helt fantastisk. Nogle dage kæmper vi mod
 > regnvejret for at få en Opel Corsa i kassen, og andre gange står man under
 > en skyfri himmel på Rolls-Royce bilfabrikken og får overrakt nøglerne til
 en
 > Phantom. Det sidste skete for mig for en uge siden.
 >
 > Rolls-Royce ejes af BMW, der har brugt fire år på at udvikle en værdig
 > Rolls-Royce efter Silver Seraph, der var en luksusudgave af en Bentley
 > Arnage. Og de har arbejdet hårdt i de fire år. Dels har de bygget en helt
 ny
 > bilfabrik i Goodwood i sydengland, og dels har de udviklet hvad der må
 være
 > verdens lækreste luksusøse.
 >
 > PR-medarbejderen forsøgte at forklare hvordan jeg skulle betjene bilen,
 men
 > ærlig talt var mine tanker allerede ude på landevejen. Phantom er et
 > gigantisk automobil, der virker meget større end de fem-seks meter den er
 > opgivet til.
 >
 > Som rejsende journalister møder vi mange biler på eksotiske steder, men
 > dette møde med Phantom førte en god portion ærefrygt ind i undertegnede.
 Du
 > bliver automatisk forvandlet til en underdanig person, der har fået det
 > privilegium at være bilens oppasser for en kort periode.
 >
 > Og hvilken tid. Du bliver transporteret på første klasse, affjedringen er
 > ultra komfortabel og der er så stille i kabinen, at du kan nøjes med at
 > hviske, også til dem der sidder på bagsædet. Før jeg mødte Phantom viste
 > jeg, at den ville være luksuriøs. Men her bagefter er jeg nærmest lammet
 > over hvor stor forskel der er på luksusbiler.
 >
 > Springet fra den før nævnte Corsa til en Mercedes S-klasse er ligeså stor
 > som springet fra S-klassen op til Phantom. Verden er ikke den samme
 længere,
 > også selvom jeg ikke fik lov til at beholde bilen.
 >
 
 Hertil troede jeg det var noget, du havde oplevet....
 
 
 > Karsten Lemche
 > Bil Magasinet
 >
 
 Her er jeg ikke så misundelig længere.
 > --
 > Jan W Nielsen
 >
 
 God historie Hr. Nielsen
 
 Frederik Carøe
 
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
  Jan W Nielsen (05-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  05-12-03 19:04
 | 
 |  | 
 
            Frederik wrote:
 > Hertil troede jeg det var noget, du havde oplevet....
 Desværre nej.    > God historie Hr. Nielsen
 Velbekomme, Hr Carøe.
 (Det lyder godt - måske vi skulle begynde at tiltale hinanden på den måde -
 liesom fra Folketingets talerstol.)    --
 Jan W Nielsen
            
             |  |  | 
   Frederik (05-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Frederik
 | 
 Dato :  05-12-03 19:42
 | 
 |  | 
 "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message
 news:3fd0c86d$0$17616$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
 > Frederik wrote:
 >
 > > Hertil troede jeg det var noget, du havde oplevet....
 >
 > Desværre nej.    >
 > > God historie Hr. Nielsen
 >
 > Velbekomme, Hr Carøe.
 >
 > (Det lyder godt - måske vi skulle begynde at tiltale hinanden på den
 måde -
 > liesom fra Folketingets talerstol.)    >
 > --
 > Jan W Nielsen
 >
 >
 >
 Efter indtagelse af en refsvindinge, er jeg i mit gode lune, du vil herefter
 altid være Hr. Nielsen for mig    Mvh.
 Hr. Carøe
            
             |  |  | 
    Jan W Nielsen (05-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  05-12-03 19:49
 | 
 |  | 
 
            Frederik wrote:
 > Efter indtagelse af en refsvindinge, er jeg i mit gode lune, du vil
 > herefter altid være Hr. Nielsen for mig    Så vil jeg skåle i Ceres - siden jég jo kommer fra Århus.    --
 Jan W Nielsen
            
             |  |  | 
  Chr. L. (06-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Chr. L.
 | 
 Dato :  06-12-03 00:52
 | 
 |  | 
 "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message
 news:3fd0579a$0$27306$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
 > Et liv i luksus
 >
 > Livet som biljournalist er helt fantastisk. Nogle dage kæmper vi mod
 > regnvejret for at få en Opel Corsa i kassen, og andre gange står man under
 > en skyfri himmel på Rolls-Royce bilfabrikken og får overrakt nøglerne til
 en
 > Phantom. Det sidste skete for mig for en uge siden.
 >
 > Rolls-Royce ejes af BMW, der har brugt fire år på at udvikle en værdig
 > Rolls-Royce efter Silver Seraph, der var en luksusudgave af en Bentley
 > Arnage. Og de har arbejdet hårdt i de fire år. Dels har de bygget en helt
 ny
 > bilfabrik i Goodwood i sydengland, og dels har de udviklet hvad der må
 være
 > verdens lækreste luksusøse.
 >
 > PR-medarbejderen forsøgte at forklare hvordan jeg skulle betjene bilen,
 men
 > ærlig talt var mine tanker allerede ude på landevejen. Phantom er et
 > gigantisk automobil, der virker meget større end de fem-seks meter den er
 > opgivet til.
 >
 > Som rejsende journalister møder vi mange biler på eksotiske steder, men
 > dette møde med Phantom førte en god portion ærefrygt ind i undertegnede.
 Du
 > bliver automatisk forvandlet til en underdanig person, der har fået det
 > privilegium at være bilens oppasser for en kort periode.
 >
 > Og hvilken tid. Du bliver transporteret på første klasse, affjedringen er
 > ultra komfortabel og der er så stille i kabinen, at du kan nøjes med at
 > hviske, også til dem der sidder på bagsædet. Før jeg mødte Phantom viste
 > jeg, at den ville være luksuriøs. Men her bagefter er jeg nærmest lammet
 > over hvor stor forskel der er på luksusbiler.
 >
 > Springet fra den før nævnte Corsa til en Mercedes S-klasse er ligeså stor
 > som springet fra S-klassen op til Phantom. Verden er ikke den samme
 længere,
 > også selvom jeg ikke fik lov til at beholde bilen.
 >
 > Karsten Lemche
 > Bil Magasinet
 >
 > --
 
 Der er bare et problem som jounalisten glemmer,-det er fedest at blive kørt
 i sådanne biler, ikke at køre dem selv,-imodsætning til andre dyre biler så
 er RR i en klasse hvor det ikke er en 'drivers car' mere...
 
 Chr.
 
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |