/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Cybercity og TDC kunder får mere båndbredd~
Fra : Nic


Dato : 05-12-03 16:33

Nej, hvad havde man forventet?

Tragisk - men en udbyder mindre sker der vel heller intet ved...

--

Nic

(remove all xyz from email address to reply)



 
 
Peter Anskjær (06-12-2003)
Kommentar
Fra : Peter Anskjær


Dato : 06-12-03 11:59

"Nic" <emailxyznifo@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:Ky1Ab.53349$jf4.2901091@news000.worldonline.dk...
> Nej, hvad havde man forventet?
>
> Tragisk - men en udbyder mindre sker der vel heller intet ved...
>
Jeg har en 1024/256 kbit fra TDC, jeg er ikke tilfreds med deres tiltag og
kan kun se at det gavner TDC med deres nye prisstruktur. Min forbindelse er
perfekt til mit brug, jeg har ikke brug for hverken mere eller mindre
download, min upload er lige akkurat stor nok, 128kbit er for lille. Jeg
bliver tvunget til at opgradere min linje til en 2048/256 for en merpris af
64 kr/md. TDC får ikke mere trafik fra min side selvom de giver mig større
download, så det koster dem ikke en krone at upgradere min forbindelse.
Jeg tror det er deres bagtanke generelt, at bare fordi folk får hurtigere
download er det ikke nødvendigvis sikkert at de vil downloade mere. Derfor
er det faktisk for manges vedkommende en prisstigning som går direkte i TDCs
lomme uden de får større udgifter.

Mvh
Peter som synes TDC skulle have lavet prisfald i stedet for at sløjfe nogle
forbindelser



Kim Hansen (06-12-2003)
Kommentar
Fra : Kim Hansen


Dato : 06-12-03 12:57

On Sat, 6 Dec 2003 11:59:18 +0100, "Peter Anskjær" <m@ybe.not> wrote:

>"Nic" <emailxyznifo@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
>news:Ky1Ab.53349$jf4.2901091@news000.worldonline.dk...
>> Nej, hvad havde man forventet?
>>
>> Tragisk - men en udbyder mindre sker der vel heller intet ved...
>>
>Jeg har en 1024/256 kbit fra TDC, jeg er ikke tilfreds med deres tiltag og
>kan kun se at det gavner TDC med deres nye prisstruktur. Min forbindelse er
>perfekt til mit brug, jeg har ikke brug for hverken mere eller mindre
>download, min upload er lige akkurat stor nok, 128kbit er for lille. Jeg
>bliver tvunget til at opgradere min linje til en 2048/256 for en merpris af
>64 kr/md. TDC får ikke mere trafik fra min side selvom de giver mig større
>download, så det koster dem ikke en krone at upgradere min forbindelse.
>Jeg tror det er deres bagtanke generelt, at bare fordi folk får hurtigere
>download er det ikke nødvendigvis sikkert at de vil downloade mere. Derfor
>er det faktisk for manges vedkommende en prisstigning som går direkte i TDCs
>lomme uden de får større udgifter.
>
>Mvh
>Peter som synes TDC skulle have lavet prisfald i stedet for at sløjfe nogle
>forbindelser
>

Jeg står i nøjagtig samme sitiuation som dig, og kunne ikke være mere
enig.
Så jeg leder efter en god udbyder med mine behov til en god pris.



M.V.H

Kim Hansen

Ved reply slet "fjern" i Mailadressen.

Henning Lund (06-12-2003)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 06-12-03 14:02

Kim Hansen skrev:

> Jeg står i nøjagtig samme sitiuation som dig, og kunne ikke være mere
> enig.
> Så jeg leder efter en god udbyder med mine behov til en god pris.

Jeg tror vi er mange som er utilfredse med den nye politik de frembruser
med, den kommer kun dem selv tilgode, flere penge i kassen.


--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hla@tdcspace.dk


Rea721 (06-12-2003)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 06-12-03 18:54

Peter Anskjær wrote:

> Jeg har en 1024/256 kbit fra TDC, -snip-

Det har jeg også, gammel ATM-1 løsning.

> Jeg bliver tvunget til at opgradere min
> linje til en 2048/256 for en merpris af 64 kr/md.

Hvorfor bliver du tvunget? Du kan vel også vælge en langsommer
løsning...512/256 eller ?

Jeg ved ikke om der er forskel på de løsninger vi får tilbudt, afhængigt af
hvad vi har pt...men...

Mit brev siger at jeg senest 1 marts 2004 automatisk bliver opgraderet til
2048/256 og merprisen på 64,- gælder først fra 1 juli.

Jeg kan dog også vælge at blive nedgraderet til 512/256 og dermed spare
126,- , skal bare give besked senest 15 juni 2004.

Der er intet nævnt om xxx/128 linier i mit brev og der oplyses om at
1048/256 ikke bliver udbudt mere....vi taler om TDC bredbånd express.

Så jeg har altså et valg om automatisk at blive opgraderet med minimum 4 mdr
"gratis" 2048/256 for 64,- ekstra pr mdr eller nedgradere til 512/256 og
spare 126,- pr mdr....er jeres helt anderledes ??

--
Rea721 AKA Leon Andrea skod1@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse
Den sidste operative Flyvestation på Sjælland.


Henning Lund (06-12-2003)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 06-12-03 19:31

Rea721 skrev:

> Så jeg har altså et valg om automatisk at blive opgraderet med
> minimum 4 mdr "gratis" 2048/256 for 64,- ekstra pr mdr eller
> nedgradere til 512/256 og spare 126,- pr mdr....er jeres helt
> anderledes ??

Nej nøjagtigt det samme.


--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hla@tdcspace.dk


Rea721 (06-12-2003)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 06-12-03 21:18

Henning Lund wrote:

> Nej nøjagtigt det samme.

Ja, så kan jeg slet ikke se problemet.

--
Rea721 AKA Leon Andrea skod1@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse
Den sidste operative Flyvestation på Sjælland.


Henning Lund (06-12-2003)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 06-12-03 22:22

Rea721 skrev:

> Ja, så kan jeg slet ikke se problemet.

64 kr.


--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hla@tdcspace.dk


Rea721 (06-12-2003)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 06-12-03 22:42

Henning Lund wrote:

>> Ja, så kan jeg slet ikke se problemet.

> 64 kr.

Det er da et pseudoproblem.

Alternativt kunne TDC ha sagt:

***
Ydelsen 1024/256 nedlægges og abbonementet opsiges hermed pr whateverdato.
Du kan dog vælge en lidt dyre og hurtigere løsning eller en langsommerer og
billigerer løsning.
Med mindre at vi høre fra dig inden xx dato betragtes dit abbonement som
opsagt pr whateverdato.
***

Ville det være acceptabelt ?

--
Rea721 AKA Leon Andrea skod1@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse
Den sidste operative Flyvestation på Sjælland.





Henning Lund (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 07-12-03 10:48

Rea721 skrev:

> Det er da et pseudoproblem.

Snakker du også dansk?

>
> Alternativt kunne TDC ha sagt:
>
> ***
> Ydelsen 1024/256 nedlægges og abbonementet opsiges hermed pr
> whateverdato. Du kan dog vælge en lidt dyre og hurtigere løsning
> eller en langsommerer og billigerer løsning.
> Med mindre at vi høre fra dig inden xx dato betragtes dit abbonement
> som opsagt pr whateverdato.
> ***
>
> Ville det være acceptabelt ?

Nå kan det så stilles op på adskillige måder, resultatet bliver det
samme i sidste ende, vil vi beholde up/down på de 1024/256 som vi valgte
_selv_ i tidernes morgen, så rammes vi igen på pengepungen til TDC´s
fordel.

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hla@tdcspace.dk


Rea721 (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 07-12-03 13:25

Henning Lund wrote:

> Snakker du også dansk?

Ja.

>> Ville det være acceptabelt ?

> Nå kan det så stilles op på adskillige måder, resultatet bliver det
> samme i sidste ende,vil vi beholde up/down på de 1024/256 som vi
> valgte _selv_ i tidernes morgen,

Jeg stillede dig et spørgsmål, ville fremgangsmåden være mere acceptabel ?

> så rammes vi igen på pengepungen
> til TDC´s fordel.

Ingen rammes på nogen pengepung hvis de ikke selv vil, ingen er tvunget til
noget som helst.



--
Rea721 AKA Leon Andrea skod1@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse
Den sidste operative Flyvestation på Sjælland.


Henning Lund (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 07-12-03 14:23

Rea721 skrev:

> Jeg stillede dig et spørgsmål, ville fremgangsmåden være mere
> acceptabel ?

Er der forskel?

> Ingen rammes på nogen pengepung hvis de ikke selv vil, ingen er
> tvunget til noget som helst.

Det er da noget vrøvl du siger der, jeg er da tvunget udi 64 kr ekstra
pr mdr. for at beholde min 1024/256 linie, fatter du ikke det?
Alternativet er jo at nedgradere, så beholder jeg jo ikke de 1024,
opgradere ja så har jeg ekstraudgiften.


--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hla@tdcspace.dk


Rea721 (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 07-12-03 14:52

Henning Lund wrote:

>> Jeg stillede dig et spørgsmål, ville fremgangsmåden være mere
>> acceptabel ?

> Er der forskel?

Vil du svare på spørgsmålet eller vil du ikke ?

> Det er da noget vrøvl du siger der, jeg er da tvunget udi 64 kr ekstra
> pr mdr. for at beholde min 1024/256 linie, fatter du ikke det?

Du kan ikke beholde din 1024/256...den forsvinder, fatter du ikke det ?

> Alternativet er jo at nedgradere, så beholder jeg jo ikke de 1024,
> opgradere ja så har jeg ekstraudgiften.

Din ydelse forsvinder......den eksistere ikke mere...væk, borte!!! Du har nu
tre valgmuligheder:
1) Opgrader og betal 64,- mere
2) Nedgrader og spar 126,-
3) Find en anden ISP

Hvor er tvangen?

--
Rea721 AKA Leon Andrea skod1@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse
Den sidste operative Flyvestation på Sjælland.



Henning Lund (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 07-12-03 16:02

Rea721 skrev:

> Hvor er tvangen?

Du vil bare ikke fatte pointen.


--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hla@tdcspace.dk

Rea721 (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 07-12-03 16:17

Henning Lund wrote:

>> Hvor er tvangen?

> Du vil bare ikke fatte pointen.

Jo, jeg vil gerne, og jeg vil sådan set godt ha at du forklare den for mig.

--
Rea721 AKA Leon Andrea skod1@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse
Den sidste operative Flyvestation på Sjælland.


Henning Lund (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 07-12-03 16:42

Rea721 skrev:

> Jo, jeg vil gerne, og jeg vil sådan set godt ha at du forklare den
> for mig.

Jeg er tvunget da TDC er den eneste udbyder på min central.


--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hla@tdcspace.dk


Rene Joergensen (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Rene Joergensen


Dato : 07-12-03 17:03

Henning Lund <falsk_adresse@noget.invalid> wrote:

> Jeg er tvunget da TDC er den eneste udbyder på min central.

Du vil jo stadig kunne få fra Tiscali og CC da de begge to lejer sig ind
på TDCs udstyr. Så der er ingen tvang.

--
-René


Rene Joergensen (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Rene Joergensen


Dato : 07-12-03 17:07

Rene Joergensen <fox@nospam.dk> wrote:

> Du vil jo stadig kunne få fra Tiscali og CC da de begge to lejer sig ind
> på TDCs udstyr. Så der er ingen tvang.

Plus nogle andre som jeg sikkert har glemt.

--
-René


Henning Lund (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 07-12-03 18:14

Rene Joergensen skrev:

> Du vil jo stadig kunne få fra Tiscali og CC da de begge to lejer sig
> ind på TDCs udstyr. Så der er ingen tvang.

Det tror du, jeg undersøgte det for et stykke tid siden og da vi kun er
under 10 her på centralen ville ingen andre end TDC udbyde AFSL.


--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hla@tdcspace.dk


Rene Joergensen (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Rene Joergensen


Dato : 07-12-03 20:33

Henning Lund <falsk_adresse@noget.invalid> wrote:

>> Du vil jo stadig kunne få fra Tiscali og CC da de begge to lejer sig
>> ind på TDCs udstyr. Så der er ingen tvang.
> Det tror du, jeg undersøgte det for et stykke tid siden og da vi kun er
> under 10 her på centralen ville ingen andre end TDC udbyde AFSL.

Det er ikke bare noget jeg tror. Da de jo lejer sig ind på TDCs udstyr
kan de tilbyde ADSL NØJAGTIG de samme steder som TDC.

Hvis din nabo hedder Lene kan hun da ihvertfald sagtens få hos CC.

--
-René


Anders K. Olsen (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Anders K. Olsen


Dato : 07-12-03 21:43

"Rene Joergensen" <fox@nospam.dk> wrote in message
news:slrnbt703v.4k2.fox@hal6000.bananas.dk...
> Henning Lund <falsk_adresse@noget.invalid> wrote:
>
> >> Du vil jo stadig kunne få fra Tiscali og CC da de begge to lejer sig
> >> ind på TDCs udstyr. Så der er ingen tvang.
> > Det tror du, jeg undersøgte det for et stykke tid siden og da vi kun er
> > under 10 her på centralen ville ingen andre end TDC udbyde AFSL.
>
> Det er ikke bare noget jeg tror. Da de jo lejer sig ind på TDCs udstyr
> kan de tilbyde ADSL NØJAGTIG de samme steder som TDC.

Nej, CC og Tiscali sætter selv deres eget udstyr op på centralerne. Tele2
lejer sig ind på TDC's udstyr.

/Anders



Rene Joergensen (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Rene Joergensen


Dato : 07-12-03 22:08

Anders K. Olsen <akol_dk@hotmail.com> wrote:

> Nej, CC og Tiscali sætter selv deres eget udstyr op på centralerne. Tele2
> lejer sig ind på TDC's udstyr.

Få styr på dine fakta før du blander dig i en diskussion.

--
-René


Martin Højriis Krist~ (08-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 08-12-03 08:44

"Anders K. Olsen" <akol_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3fd390db$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Nej, CC og Tiscali sætter selv deres eget udstyr op på centralerne. Tele2
> lejer sig ind på TDC's udstyr.

Ihvertfald Tiscali lejer sig også ind på TDC's udstyr nogle steder. Jeg tror
også CC gør det

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Kasper Mejlgaard (09-12-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Mejlgaard


Dato : 09-12-03 00:02

It seems Martin Højriis Kristensen wrote:
> Ihvertfald Tiscali lejer sig også ind på TDC's udstyr nogle steder. Jeg tror
> også CC gør det

Jeg kan bekræfte at vi (CC) gør det. Stort set eneste forskel for slutkunde er
det bevidste fravalg om ikke at tilbyde 256/128 via BSA.

--
Kasper Mejlgaard
Lound pipes saves lifes
1970 FLH1200 Electra Glide

Klaus Ellegaard (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 07-12-03 21:48

"Anders K. Olsen" <akol_dk@hotmail.com> writes:

>> Det er ikke bare noget jeg tror. Da de jo lejer sig ind på TDCs udstyr
>> kan de tilbyde ADSL NØJAGTIG de samme steder som TDC.

>Nej, CC og Tiscali sætter

også

>selv deres eget udstyr op på centralerne.

Mvh.
Klaus.

Thunderbird [7100] (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 07-12-03 22:30

>Det er ikke bare noget jeg tror. Da de jo lejer sig ind på TDCs udstyr
>kan de tilbyde ADSL NØJAGTIG de samme steder som TDC.

Nej det kan han ikke. Før at han kan vælge CC eller Tiscali skal de ud
og installere deres eget udstyr i TDC's DSLAM.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Knud Gert Ellentoft (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 07-12-03 22:47

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev :

>Nej det kan han ikke. Før at han kan vælge CC eller Tiscali skal de ud
>og installere deres eget udstyr i TDC's DSLAM.

Nej, på de centraler, hvor Tiscali ikke selv er repræsenteret
gensælger de TDCs bredbånd.

Mener det samme gælder Cybercuty.
--
Knud

Thunderbird [7100] (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 07-12-03 22:45

On Sun, 07 Dec 2003 22:46:31 +0100, Knud Gert Ellentoft
<ellentoft@mail.tele.invalid> wrote:

>"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev :
>
>>Nej det kan han ikke. Før at han kan vælge CC eller Tiscali skal de ud
>>og installere deres eget udstyr i TDC's DSLAM.
>
>Nej, på de centraler, hvor Tiscali ikke selv er repræsenteret
>gensælger de TDCs bredbånd.
>
>Mener det samme gælder Cybercuty.

Det var den forklaring jeg fik af CC¨s kundeservice da jeg spurgte til
hvorfor at TDC dækkede hvor at jeg boede og de ikke gjorde.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Andreas Plesner Jaco~ (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 07-12-03 22:56

On 2003-12-07, Thunderbird [7100] <> wrote:
>>
>>Nej, på de centraler, hvor Tiscali ikke selv er repræsenteret
>>gensælger de TDCs bredbånd.
>>
>>Mener det samme gælder Cybercuty.
>
> Det var den forklaring jeg fik af CC¨s kundeservice da jeg spurgte til
> hvorfor at TDC dækkede hvor at jeg boede og de ikke gjorde.

Hvornår?

--
Andreas Plesner Jacobsen | Conquering Russia should be done steppe by steppe.

Nicolai (08-12-2003)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 08-12-03 16:17


"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> wrote in message
news:rr77tv4g8t198i85nq70idj2qpbg6rjrnk@dtext.news.tele.dk...

> Nej, på de centraler, hvor Tiscali ikke selv er repræsenteret
> gensælger de TDCs bredbånd.

Men er det ikke noget de først er begyndt på fornylig? Altså, den sidste
måned eller 2?

> --
> Knud

Nic



Kasper Mejlgaard (09-12-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Mejlgaard


Dato : 09-12-03 00:07

It seems Nicolai wrote:
> Men er det ikke noget de først er begyndt på fornylig? Altså, den sidste
> måned eller 2?

Nope. Det kunne CC fra 1/1 då. Se evt.:
<http://www.cybercity.dk/presse/tidligere_pressemeddelelser/010702/>

--
Kasper Mejlgaard
Lound pipes saves lifes
1970 FLH1200 Electra Glide

Martin Højriis Krist~ (08-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 08-12-03 15:04

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
news:2v67tv4hnplr634kqi7k2mbqoft3ijfanj@4ax.com...
> Nej det kan han ikke. Før at han kan vælge CC eller Tiscali skal de ud
> og installere deres eget udstyr i TDC's DSLAM.

CC installerer ikke udstyr i TDC's DSLAM.
De steder hvor CC har udstyr er det egne DSLAM'er

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Thunderbird [7100] (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 07-12-03 20:17

On 07 Dec 2003 16:02:54 GMT, Rene Joergensen <fox@nospam.dk> wrote:

>Henning Lund <falsk_adresse@noget.invalid> wrote:
>
>> Jeg er tvunget da TDC er den eneste udbyder på min central.
>
>Du vil jo stadig kunne få fra Tiscali og CC da de begge to lejer sig ind
>på TDCs udstyr. Så der er ingen tvang.

Nej det kan han ikke. Fpr at han kan vælge CC eller Tiscali skal de ud
og installere deres eget udstyr i TDC's DSLAM.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Rene Joergensen (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Rene Joergensen


Dato : 07-12-03 20:35

Thunderbird [7100] <> wrote:

> Nej det kan han ikke. Fpr at han kan vælge CC eller Tiscali skal de ud
> og installere deres eget udstyr i TDC's DSLAM.

Ikke korrekt.

--
-René


Henning Lund (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 07-12-03 20:39

Rene Joergensen skrev:

> Ikke korrekt.

Det siger bla. CC da.

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hla@tdcspace.dk

Thunderbird [7100] (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 07-12-03 22:32

On 07 Dec 2003 19:35:13 GMT, Rene Joergensen <fox@nospam.dk> wrote:

>Thunderbird [7100] <> wrote:
>
>> Nej det kan han ikke. Fpr at han kan vælge CC eller Tiscali skal de ud
>> og installere deres eget udstyr i TDC's DSLAM.
>
>Ikke korrekt.

hmm så syns jeg du skulle ringe til CC og fortælle dem at de lyver. For
det var den forklaring jeg fik af CC¨s kundeservice da jeg spurgte til
hvorfor at TDC dækkede hvor at jeg boede og de ikke gjorde.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Daniel Stjernholm (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Daniel Stjernholm


Dato : 07-12-03 23:34

On Sun, 07 Dec 2003 22:32:05 +0100, "Thunderbird [7100]"
<praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote:

>hmm så syns jeg du skulle ringe til CC og fortælle dem at de lyver. For
>det var den forklaring jeg fik af CC¨s kundeservice da jeg spurgte til
>hvorfor at TDC dækkede hvor at jeg boede og de ikke gjorde.

Hvor længe er det siden? At CC bruger/kan bruge TDCs DSLAM'er er ikke
noget der altid har været sådan.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Daniel Stjernholm Andersen

Thunderbird [7100] (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 07-12-03 23:46

On Sun, 07 Dec 2003 23:33:43 +0100, Daniel Stjernholm
<skumling@skumling.dk> wrote:

>On Sun, 07 Dec 2003 22:32:05 +0100, "Thunderbird [7100]"
><praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote:
>
>>hmm så syns jeg du skulle ringe til CC og fortælle dem at de lyver. For
>>det var den forklaring jeg fik af CC¨s kundeservice da jeg spurgte til
>>hvorfor at TDC dækkede hvor at jeg boede og de ikke gjorde.
>
>Hvor længe er det siden? At CC bruger/kan bruge TDCs DSLAM'er er ikke
>noget der altid har været sådan.

Tror at det er ca 1 år siden at jeg sidst undersøgte det.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Jesper Skriver (08-12-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 08-12-03 01:11

On Sun, 07 Dec 2003 23:46:18 +0100, Thunderbird [7100] wrote:
> On Sun, 07 Dec 2003 23:33:43 +0100, Daniel Stjernholm
><skumling@skumling.dk> wrote:
>
>>On Sun, 07 Dec 2003 22:32:05 +0100, "Thunderbird [7100]"
>><praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote:
>>
>>>hmm så syns jeg du skulle ringe til CC og fortælle dem at de lyver. For
>>>det var den forklaring jeg fik af CC¨s kundeservice da jeg spurgte til
>>>hvorfor at TDC dækkede hvor at jeg boede og de ikke gjorde.
>>
>>Hvor længe er det siden? At CC bruger/kan bruge TDCs DSLAM'er er ikke
>>noget der altid har været sådan.
>
> Tror at det er ca 1 år siden at jeg sidst undersøgte det.

Tingene har aendret sig siden da, CyberCity lejer TDC DSLAM porte paa de
centraler hvor de ikke selv er til stede, samme gaelder for Tele2.

Tiscali gensaelger TDC ADSL produkter de steder hvor de ikke selv
har DSLAM's.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Ivar Madsen (08-12-2003)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 08-12-03 22:44

Jesper Skriver skrev i -dk.edb.internet.udbydere:

>>>>hmm så syns jeg du skulle ringe til CC og fortælle dem at de lyver. For
>>>>det var den forklaring jeg fik af CC¨s kundeservice da jeg spurgte til
>>>>hvorfor at TDC dækkede hvor at jeg boede og de ikke gjorde.
> Tingene har aendret sig siden da, CyberCity lejer TDC DSLAM porte paa de
> centraler hvor de ikke selv er til stede, samme gaelder for Tele2.

TDC's DSLAM skal da have et kort i pr kunde for at virke, er det TDC eller
CC der skal købe de kort hjem?
Hvis det er CC, så skal de jo også ud på centralen og sætte et kort i TDC's
DSLAM. (de kan så gøre det ved at bestille TDC til at udføre arbejdet)

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Jesper Skriver (08-12-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 08-12-03 23:15

On Mon, 08 Dec 2003 22:43:32 +0100, Ivar Madsen wrote:

> Jesper Skriver skrev i -dk.edb.internet.udbydere:
>
>>>>>hmm så syns jeg du skulle ringe til CC og fortælle dem at de
>>>>>lyver. For det var den forklaring jeg fik af CC¨s kundeservice da
>>>>>jeg spurgte til hvorfor at TDC dækkede hvor at jeg boede og de ikke
>>>>>gjorde.
>>
>> Tingene har aendret sig siden da, CyberCity lejer TDC DSLAM porte paa
>> de centraler hvor de ikke selv er til stede, samme gaelder for Tele2.
>
> TDC's DSLAM skal da have et kort i pr kunde for at virke, er det TDC
> eller CC der skal købe de kort hjem?

TDC, CC betaler en leje til TDC per port de bruger, ioevrigt er
der mere end en kunde per kort.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Ivar Madsen (09-12-2003)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 09-12-03 21:22

Jesper Skriver skrev i -dk.edb.internet.udbydere:

>> TDC's DSLAM skal da have et kort i pr kunde for at virke, er det TDC
>> eller CC der skal købe de kort hjem?
> TDC, CC betaler en leje til TDC per port de bruger,

OK.

> ioevrigt er
> der mere end en kunde per kort.

OK, så havde jeg misforstået det tiderliger,,,

BTW hvad så med IP er det en TDC eller en CC har fået tildelt til at tildele
kunderne?

Hvordan er det med sådan nogle ting som Mailserver & Newsserver, Tiscali
vidersælger TDC produkter, hvem levere så div. server til kunderne?

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Jesper Skriver (09-12-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 09-12-03 23:36

On Tue, 09 Dec 2003 21:22:00 +0100, Ivar Madsen wrote:

> Jesper Skriver skrev i -dk.edb.internet.udbydere:
>
>>> TDC's DSLAM skal da have et kort i pr kunde for at virke, er det TDC
>>> eller CC der skal købe de kort hjem?
>>
>> TDC, CC betaler en leje til TDC per port de bruger,
>
> OK.
>
>> ioevrigt er der mere end en kunde per kort.
>
> OK, så havde jeg misforstået det tiderliger,,,
>
> BTW hvad så med IP er det en TDC eller en CC har fået tildelt til at
> tildele kunderne?

CC koeber en ren lag 2 service fra TDC, saa man kobles til CC routere,
faar CC IP adresser, bruger CC mail og news servere etc.

Kunden kan mig bekendt ikke see forskel paa om de kobles til en CC eller
en TDC DSLAM, udover maaske hvilket CPE udstyr de faar.

> Hvordan er det med sådan nogle ting som Mailserver & Newsserver, Tiscali
> vidersælger TDC produkter, hvem levere så div. server til kunderne?

Hvis det er rent vidresalg, saa vil jeg *tro* at kunden bruger TDC's,
medmindre Tiscali har aabnet for at alle TDC kunder kan bruge deres mail
og news servere.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Kasper Mejlgaard (10-12-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Mejlgaard


Dato : 10-12-03 21:35

It seems Jesper Skriver wrote:
> Kunden kan mig bekendt ikke see forskel paa om de kobles til en CC eller
> en TDC DSLAM, udover maaske hvilket CPE udstyr de faar.

Selv CPE er præcis den samme.

--
Kasper Mejlgaard
Lound pipes saves lifes
1970 FLH1200 Electra Glide

Kasper Mejlgaard (09-12-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Mejlgaard


Dato : 09-12-03 00:10

It seems Jesper Skriver wrote:
> Tingene har aendret sig siden da, CyberCity lejer TDC DSLAM porte paa de
> centraler hvor de ikke selv er til stede, samme gaelder for Tele2.

Du får det til at lyde en smule som om at Tele2 har en eller flere egne
DSLAMs i Danmark? Er de begyndt selv at sætte udstyr op på samhusningerne?

--
Kasper Mejlgaard
Lound pipes saves lifes
1970 FLH1200 Electra Glide

Jesper Skriver (09-12-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 09-12-03 00:30

On Mon, 8 Dec 2003 23:10:20 +0000 (UTC), Kasper Mejlgaard wrote:
> It seems Jesper Skriver wrote:
>> Tingene har aendret sig siden da, CyberCity lejer TDC DSLAM porte paa de
>> centraler hvor de ikke selv er til stede, samme gaelder for Tele2.
>
> Du får det til at lyde en smule som om at Tele2 har en eller flere egne
> DSLAMs i Danmark? Er de begyndt selv at sætte udstyr op på samhusningerne?

Mig bekendt har Tele2 meget faa steder hvor de selv har/havde DSLAM's,
om de stadigt bruges ved jeg ikke.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Henning Lund (08-12-2003)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 08-12-03 05:49

Daniel Stjernholm skrev:

> Hvor længe er det siden?

I onsdags for mit vedkommende.


--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hla@tdcspace.dk


Henning Lund (08-12-2003)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 08-12-03 05:48

Thunderbird [7100] skrev:
så syns jeg du skulle ringe til CC og fortælle dem at de lyver.


Netop, samme svar fik jeg.

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hla@tdcspace.dk


Lars Christian Hesse~ (13-12-2003)
Kommentar
Fra : Lars Christian Hesse~


Dato : 13-12-03 05:25


"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote in message
news:j277tvs2khv4tcukt8tqeg9iom4249i13b@4ax.com...
> On 07 Dec 2003 19:35:13 GMT, Rene Joergensen <fox@nospam.dk> wrote:
>
> >Thunderbird [7100] <> wrote:
> >
> >> Nej det kan han ikke. Fpr at han kan vælge CC eller Tiscali skal de ud
> >> og installere deres eget udstyr i TDC's DSLAM.
> >
> >Ikke korrekt.
>
> hmm så syns jeg du skulle ringe til CC og fortælle dem at de lyver. For
> det var den forklaring jeg fik af CC¨s kundeservice da jeg spurgte til
> hvorfor at TDC dækkede hvor at jeg boede og de ikke gjorde.

He, he... du har tydeligvis aldrig arbejdet med kundeservice...
Ikke mere her fra....
/Lars



Nicolai (12-12-2003)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 12-12-03 21:54


"Lars Christian Hessellund" <hessellundREMOVE@c.dk> wrote in message
news:3fda156c$0$164

> He, he... du har tydeligvis aldrig arbejdet med kundeservice...
> Ikke mere her fra....

Det har jeg, så hvis jeg skal oversætte det som du mener her, ville det kort
sagt lyde således: "Bild kunden en troværdig historie på ærmet, hvor der som
minimum skal være navnet på en underleverandør/afdeling, som kan få
skylden." Noget i den retning?

> /Lars

Nic



Rea721 (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 07-12-03 17:05

Henning Lund wrote:

>> Jo, jeg vil gerne, og jeg vil sådan set godt ha at du forklare den
>> for mig.

> Jeg er tvunget da TDC er den eneste udbyder på min central.

Hihi....du er sgu go.

Jeg vil gå så langt at sige..... Du er tvunget til at betaler mere hvis:

1) Du ikke vil nedgraderer (som er et dit valg)
2) Du fortsat vil ha adsl (som er dit valg)
3) Der ikke er andre adsl udbyderer på din central (det er deres valg)

Så ja...du er udsat for tvang.... måske det ovenikøbet er ulovlig tvang...så
kan du anlægge sag mod TDC...og vinde...og få Pizza...gratis [Tm]

Og så gider jeg ikke spilde mere tid på det her.

--
Rea721 AKA Leon Andrea skod1@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse
Den sidste operative Flyvestation på Sjælland.




Henning Lund (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 07-12-03 18:16

Rea721 skrev:

>> Jeg er tvunget da TDC er den eneste udbyder på min central.
>
> Hihi....du er sgu go.

Det er de iskolde fakta som du åbenbart ikke kender.

>
> Jeg vil gå så langt at sige..... Du er tvunget til at betaler mere
> hvis:
>
> 1) Du ikke vil nedgraderer (som er et dit valg)

Korrekt

> 2) Du fortsat vil ha adsl (som er dit valg)

Selvfølgelig

> 3) Der ikke er andre adsl udbyderer på din central (det er deres valg)

Korrekt
>
> Så ja...du er udsat for tvang.... måske det ovenikøbet er ulovlig
> tvang...så kan du anlægge sag mod TDC...og vinde...og få
> Pizza...gratis [Tm]

Cola?
>
> Og så gider jeg ikke spilde mere tid på det her.

Det var dejligt.

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hla@tdcspace.dk


Daniel Stjernholm (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Daniel Stjernholm


Dato : 07-12-03 23:46

On Sun, 7 Dec 2003 16:41:43 +0100, "Henning Lund"
<falsk_adresse@noget.invalid> wrote:

>Jeg er tvunget da TDC er den eneste udbyder på min central.

Sludder. Hvis TDC kan levere, kan CyberCity, Tele2, Tiscali og Mira
også. CC og Tiscali har selv udstyr på en del centraler, men de
centraler hvor de ikke kan levere, bruger de TDCs udstyr.

Der er forskellige måder for de andre udbydere at køre igennem TDC -
den de fleste vel bruger er et engros-produkt (det hedder vist
Bitstream), hvor udbyderen sandsynligvis blot snakker ATM med TDC og
har en ATM PVC pr. kunde. Dvs. at TDC transporterer data frem og
tilbage mellem kunde og udbyder, og udbyderen smider så selv IP og
services som mail, news etc. på.

En alternativ måde er blot at gensælge TDCs ADSL-produkt. Så er det i
princippet 99% det samme som TDCs produkt, man får leveret, blot med
et andet klistermærke på. I de tilfælde leverer TDC også IP, news,
SMTP og muligvis også andre services. En af dem der gør dette er
Tiscali - hvilket jeg personligt finder en anelse lousy :)


Så der er altså rig mulighed for at få ADSL hos en anden ISP end TDC
direkte.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Daniel Stjernholm Andersen

Henning Lund (08-12-2003)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 08-12-03 05:47

Daniel Stjernholm skrev:

> Sludder. Hvis TDC kan levere, kan CyberCity,

Dvs du ved mere end CC´s erhvervsafdeling, ok.


--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hla@tdcspace.dk


Jesper Skriver (08-12-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 08-12-03 11:57

On Mon, 8 Dec 2003 05:47:06 +0100, Henning Lund wrote:

> Daniel Stjernholm skrev:
>
>> Sludder. Hvis TDC kan levere, kan CyberCity,
>
> Dvs du ved mere end CC´s erhvervsafdeling, ok.

Det er muligt at CC kun vil levere erhvervs produkter paa egne DSLAM's -
men privat produkterne leveres i al fald ogsaa via TDC DSLAMS.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Daniel Stjernholm (09-12-2003)
Kommentar
Fra : Daniel Stjernholm


Dato : 09-12-03 12:06

On Mon, 8 Dec 2003 05:47:06 +0100, "Henning Lund"
<falsk_adresse@noget.invalid> wrote:

>Dvs du ved mere end CC´s erhvervsafdeling, ok.

Du snakkede om 64 kroner, hvilket er den forskel der er på TDCs
privatprodukt. Hvis der havde været tale om TDCs erhvervsprodukt,
havde prisforskellen været 56,25 kr. inkl. moms. Så jeg gik ikke
udfra, at du snakkede om TDCs privatprodukt kontra CCs
erhvervsprodukt.

Det kan udemærket være, at de har en holdning om at de ikke vil levere
visse erhvervsløsninger på andet end deres egne DSLAM'er, men jeg er
nu ret sikker på at samarbejdet med TDC (også) skal bruges til at
kunne gå ud til et firma og tilbyde en samlet løsning til alle
medarbejdere - også dem, der bor på en central, hvor CC ikke lige selv
har fundet det rentabelt at sætte udstyr op.


--
Med venlig hilsen / Best regards
Daniel Stjernholm Andersen

Andreas Plesner Jaco~ (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 07-12-03 22:20

On 2003-12-07, Henning Lund <falsk_adresse@noget.invalid> wrote:
>
>> Jo, jeg vil gerne, og jeg vil sådan set godt ha at du forklare den
>> for mig.
>
> Jeg er tvunget da TDC er den eneste udbyder på min central.

Rent teknisk måske, men Tiscali videresælger TDC Internet produkter
(altså komplet med TDC IP adresser og det hele), mens Cybercity baserer
nogle af deres forbindelser på bitstream (og dermed også deres udstyr).
Så jeg vil mene at Tiscali med overvejende sandsynlighed kan levere
(hvad der rent faktisk er en TDC-forbindelse), mens det er mere
tvivlsomt om CC gider købe en ATM-forbindelse for at levere, hvis din
central virkelig er så lille.

--
Andreas Plesner Jacobsen | If you fail to plan, plan to fail.

Kasper Mejlgaard (09-12-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Mejlgaard


Dato : 09-12-03 12:50

It seems Andreas Plesner Jacobsen wrote:
> mens det er mere
> tvivlsomt om CC gider købe en ATM-forbindelse for at levere, hvis din
> central virkelig er så lille.

Det gider de.

--
Kasper Mejlgaard ansat hos CC
Lound pipes saves lifes
1970 FLH1200 Electra Glide

Nicolai (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 07-12-03 17:03


"Rea721" <skod1[remove]@721.dk> wrote in message
news:3fd330de$0$30080$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Din ydelse forsvinder......den eksistere ikke mere...væk, borte!!! Du har
nu
> tre valgmuligheder:
> 1) Opgrader og betal 64,- mere
> 2) Nedgrader og spar 126,-
> 3) Find en anden ISP
>
> Hvor er tvangen?

Der er vel ikke tale om direkte tvang, men frivillig tvang. Ikke alle
mennesker, synes det er sjovt, at skulle skifte udbyder, udstyr plus
opsætning af samme, hvis nu alting fungerer fint som det gør nu. Så hvis de
vil undgå at skulle skifte udbyder, udstyr, diverse configuration og hvad
der nu er af ventetid for den nye linie, så er de _nødt_ til at vælge mellem
2 onder hos sin udbyder. Nedgradere og få mindre hastighed eller opgradere
og betale mere. 64 kr. om måneden er da også penge.

Nu ser jeg det ikke som et problem, da jeg ikke er bange for at configurere,
skifte udbyder osv, men vi er jo ikke alle ens. Nogle har det jo godt med,
at tingene er nøjagtig de samme, hver dag, året rundt, hele livet og man
skal jo nok prøve at se tingene fra andre vinkler.

Så den eneste tvang vi reelt set har i DK, er vel at vi skal betale skat.
Men frivillig tvang er der jo masser af.

> --
> Rea721 AKA Leon Andrea skod1@721.dk http://721.dk
> Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse
> Den sidste operative Flyvestation på Sjælland.
>
>



Rea721 (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 07-12-03 17:08

Nicolai wrote:

> Der er vel ikke tale om direkte tvang, men frivillig tvang. -snip-

Der er ikke engang tale om frivillig tvang.... man kan vælge.

--
Rea721 AKA Leon Andrea skod1@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse
Den sidste operative Flyvestation på Sjælland.



Nicolai (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 07-12-03 17:25


"Rea721" <skod1[remove]@721.dk> wrote in message
news:3fd3509f$0$30083$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Der er ikke engang tale om frivillig tvang.... man kan vælge.

Det er vi så uenige om, set udfra at man er en person, som ikke kan, magter
eller vil skifte udstyr, udbyder osv. :)

> --
> Rea721 AKA Leon Andrea skod1@721.dk http://721.dk
> Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse
> Den sidste operative Flyvestation på Sjælland.

Nic



Henning Lund (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 07-12-03 18:18

Nicolai skrev:

> Det er vi så uenige om, set udfra at man er en person, som ikke kan,
> magter eller vil skifte udstyr, udbyder osv. :)

Pil resten fra og lad udbyderen stå som _ikke kan skifte udbyder_ så
passer historien.


--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hla@tdcspace.dk


Nicolai (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 07-12-03 19:28


"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> wrote in message
news:3fd3618f$0$95070$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Pil resten fra og lad udbyderen stå som _ikke kan skifte udbyder_ så
> passer historien.

Ja, årsagerne kan være mange, og man er nødt til at se det fra andres
synspunkt. Det er for forkælet, hvis man udfra hvad man selv kan og har
mulighed for, bedømmer hvad andre skal/kan eller er tvunget/ikke tvunget
til.

> --
> Mvh
> Henning Lund
> icq 18805021
> http://sitecenter.dk/freespace/ hla@tdcspace.dk

Nicolai



Henning Lund (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 07-12-03 19:58

Nicolai skrev:

> Ja, årsagerne kan være mange, og man er nødt til at se det fra andres
> synspunkt. Det er for forkælet, hvis man udfra hvad man selv kan og
> har mulighed for, bedømmer hvad andre skal/kan eller er tvunget/ikke
> tvunget til.

Nu er jeg ikke alene om meningen.



--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hla@tdcspace.dk


Ivar Madsen (08-12-2003)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 08-12-03 21:28

Nicolai skrev i -dk.edb.internet.udbydere:

> Nu ser jeg det ikke som et problem, da jeg ikke er bange for at
> configurere, skifte udbyder osv,

Det kan ellers være temlig bøvlet, jeg besluttede mig i sommers for at
skifte ADSL til CC, og nedlægge mit fastnet, det kunne ikke lade sig gøre,
først EFTER jeg havde nedlagt min fastnet kunne CC bestille rå kobber, så
jeg nedlagde mit ADSL + fastnet og bestilte webspeed, og har nu næsten et
halvt år efter bestilt CC ADSL,,,

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Martin Højriis Krist~ (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 07-12-03 15:02

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
news:3fd32ad4$0$94995$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Ingen rammes på nogen pengepung hvis de ikke selv vil, ingen er
> > tvunget til noget som helst.
> Det er da noget vrøvl du siger der, jeg er da tvunget udi 64 kr ekstra
> pr mdr. for at beholde min 1024/256 linie, fatter du ikke det?

Du er ikke tvunget til at beholde din ADSL..

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Henning Lund (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 07-12-03 16:06

Martin Højriis Kristensen skrev:

> Du er ikke tvunget til at beholde din ADSL..

Det var så en ny fortolkning.


--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hla@tdcspace.dk


Martin Møller (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Møller


Dato : 07-12-03 22:54


"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
news:3fd32ad4$0$94995$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Rea721 skrev:
>
> > Jeg stillede dig et spørgsmål, ville fremgangsmåden være mere
> > acceptabel ?
>
> Er der forskel?
>
> > Ingen rammes på nogen pengepung hvis de ikke selv vil, ingen er
> > tvunget til noget som helst.
>
> Det er da noget vrøvl du siger der, jeg er da tvunget udi 64 kr ekstra
> pr mdr. for at beholde min 1024/256 linie, fatter du ikke det?
> Alternativet er jo at nedgradere, så beholder jeg jo ikke de 1024,
> opgradere ja så har jeg ekstraudgiften.

Du kan da bare opsige dit abonnement. Længere er den ikke.

Martin



Kim Hansen (06-12-2003)
Kommentar
Fra : Kim Hansen


Dato : 06-12-03 19:43

On Sat, 6 Dec 2003 18:54:20 +0100, "Rea721" <skod1[remove]@721.dk>
wrote:

>Peter Anskjær wrote:
>
>> Jeg har en 1024/256 kbit fra TDC, -snip-
>
>Det har jeg også, gammel ATM-1 løsning.
>
>> Jeg bliver tvunget til at opgradere min
>> linje til en 2048/256 for en merpris af 64 kr/md.
>
>Hvorfor bliver du tvunget? Du kan vel også vælge en langsommer
>løsning...512/256 eller ?
>
>Jeg ved ikke om der er forskel på de løsninger vi får tilbudt, afhængigt af
>hvad vi har pt...men...
>
>Mit brev siger at jeg senest 1 marts 2004 automatisk bliver opgraderet til
>2048/256 og merprisen på 64,- gælder først fra 1 juli.
>
>Jeg kan dog også vælge at blive nedgraderet til 512/256 og dermed spare
>126,- , skal bare give besked senest 15 juni 2004.
>
>Der er intet nævnt om xxx/128 linier i mit brev og der oplyses om at
>1048/256 ikke bliver udbudt mere....vi taler om TDC bredbånd express
>Så jeg har altså et valg om automatisk at blive opgraderet med minimum 4 mdr
>"gratis" 2048/256 for 64,- ekstra pr mdr eller nedgradere til 512/256 og
>spare 126,- pr mdr....er jeres helt anderledes ??

Næ! min er ikke, men jeg valgte 1024/256 fordi det var det jeg mente
passede til mit behov. Selvfølgelig har jeg valget til at nedgradere,
men det mener jeg ikke dækker mit behov. Altså bliver jeg "tvunget"
til at betale flere penge til TDC eller at finde en anden udbyder.
Jeg er godt tilfreds med min forbindelse lige nu, og bryder mig ikke
om at få noget "trukket" ned over hovedet. Jeg tror at det er det
meget få der vil nedgradere, man får vel et eller andet "behov"
opbygget i løbet af årene. Det tror jeg at TDC ved, og groft sagt
udnytter det. Hvad bliver det næste?
Jeg tror at 1024/256 nok har været den mest brugte ( det står for egen
regning ) men så er det da smart at fjerne den, hvis , som jeg tror at
de fleste vil opgradere, det er mange gange 64.- lige i TDC kasse.
Og det kst. dem nok ikke mange ører.


Ang. xxx/128 tilbyder de på deres hjemmeside 2048/128 til 549.-





M.V.H

Kim Hansen

Ved reply slet "fjern" i Mailadressen.

Kasper Bøggild (06-12-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Bøggild


Dato : 06-12-03 20:53

"Kim Hansen" <kshfjern@postzone.dk> skrev i en meddelelse
news:dg74tvchrv92mmib7mbce3gedngkc1ofnc@4ax.com...
> Jeg tror at 1024/256 nok har været den mest brugte ( det står for egen
> regning ) men så er det da smart at fjerne den, hvis , som jeg tror at
> de fleste vil opgradere, det er mange gange 64.- lige i TDC kasse.
> Og det kst. dem nok ikke mange ører.

256/128 har klart været den mest udbredte forbindelse hidtil.
--
venlig hilsen
Kasper Bøggild
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC A/S"



Jesper G. Poulsen (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 07-12-03 15:19

In article <3fd233db$0$9731$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, dec03
@mail.dk says...
> 256/128 har klart været den mest udbredte forbindelse hidtil.

Hvorfor forsvinder den så?


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

Knud Gert Ellentoft (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 07-12-03 16:48

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev :

>Hvorfor forsvinder den så?

Fordi man formentlig ville være tvunget til at nedsætte prisen på
for at kunne følge med konkurrenterne.

Herved ville TDC formentlig ikke tjene noget af betydning på
forbindelsen, i stedet for vælger man så at beholde næsten samme
pris og så fordoble downloadhastighed.
--
Knud

Rea721 (06-12-2003)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 06-12-03 21:17

Kim Hansen wrote:

> Næ! min er ikke, men jeg valgte 1024/256 fordi det var det jeg mente
> passede til mit behov. Selvfølgelig har jeg valget til at nedgradere,
> men det mener jeg ikke dækker mit behov.

Det er jo i såfald dit helt eget problem, men det "glemte" du jo at skrive
noget om i dit andet indlæg.

> Altså bliver jeg "tvunget" til at betale flere penge til TDC

Nå nu kommer det i citationstegn.... det gir jo en lidt anden mening, men
uanset hvad...blir du ikke tvunget til noget...du vælger selv.

> eller at finde en anden udbyder.

Det er et valg man må gøre når TDC vælger ikke at udbyde deres ydelse mere.

> Jeg er godt tilfreds med min forbindelse lige nu, og bryder mig ikke
> om at få noget "trukket" ned over hovedet.

Så er det jo godt at det heller ikke er tilfældet her.

> Jeg tror at det er det meget få der vil nedgradere, man får vel et eller
andet "behov"
> opbygget i løbet af årene. Det tror jeg at TDC ved, og groft sagt
> udnytter det.

Hvordan er det liiige at TDC kan udnytte det når du har et frit valg ?

> Hvad bliver det næste?

Det får vi at se til den tid.

> Jeg tror at 1024/256 nok har været den mest brugte ( det står for egen
> regning ) men så er det da smart at fjerne den, hvis , som jeg tror at
> de fleste vil opgradere, det er mange gange 64.- lige i TDC kasse.

Godt at de kan tjene penge på deres forretning.....gætter også på at du
forsøger at sælge din arbejdskraft så dyrt som det er muligt?

> Og det kst. dem nok ikke mange ører.

Forhåbentlig ikke, der er jo kun et sted at hente pengene igen

> Ang. xxx/128 tilbyder de på deres hjemmeside 2048/128 til 549.-

Ok.

--
Rea721 AKA Leon Andrea skod1@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse
Den sidste operative Flyvestation på Sjælland.


René (06-12-2003)
Kommentar
Fra : René


Dato : 06-12-03 21:33

On Sat, 6 Dec 2003 21:16:44 +0100, "Rea721" <skod1[remove]@721.dk>
wrote:



[snip en masse om TDC]

>> Ang. xxx/128 tilbyder de på deres hjemmeside 2048/128 til 549.-
>
>Ok.

For at skabe en kæmpe debat. Hvorfor ikke bare rejse fra TDC til andre
udbydere. f.eks. CC. Jeg er godt tilfreds med CC. Ingen problemer her
overhovedet. De er jo bare som de andre udbydere tvunget i priser. Det
er jo stadig TDC der styrer alle priserne. Det er jo deres linier alle
andre udbydere bruger (lejer sig ind på). På et tidspunkt får TDC
rigtig konkurrence fra Telia. Og det ved jeg fordi jeg selv har været
med til at lægge rigtig lysleder i jorden for Dem. Så er Telia ikke
bundet af TDC som de andre udbydere som lejer sig ind. Det bliver i
hvert fald spændende... Vi for se om nogle år...



Hilsen René

Lars Kyndi Laursen (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Lars Kyndi Laursen


Dato : 07-12-03 01:29

René <renems@vip.cybercity.dk> enriched usenet with:

> Det er jo stadig TDC der styrer alle priserne. Det er jo deres linier
> alle andre udbydere bruger (lejer sig ind på). På et tidspunkt får TDC
> rigtig konkurrence fra Telia. Og det ved jeg fordi jeg selv har været
> med til at lægge rigtig lysleder i jorden for Dem. Så er Telia ikke
> bundet af TDC som de andre udbydere som lejer sig ind. Det bliver i
> hvert fald spændende... Vi for se om nogle år...

Med mindre Telia lægger kabler til de enkelte husstande. vil de stadig
skulle handle med TDC. Men da rå kobber og samhusning er
forsyningspligtsydelser, er det Telestyrelsen, der regulere priserne

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi Quidquid latine dictum sit
altum viditur

Now playing: Christina Aguilera - Fighter


Ivar Madsen (08-12-2003)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 08-12-03 21:21

Lars Kyndi Laursen skrev i -dk.edb.internet.udbydere:

> Men da rå kobber og samhusning er
> forsyningspligtsydelser,

Hvornår er det kommet forsyningspligt på rå kobber?
Hvis der ikke er plads, sådan rent fysisk på en central, har TDC så stadig
pligt til at samhuse på centralen? Og hvem er det lige der skal dække 100 %
af udgifterne til ombygning af centralerne før en samhusning kan ske?

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Martin Højriis Krist~ (08-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 08-12-03 21:23

"Ivar Madsen" <spam.usenet.im@milli.dk> skrev i en meddelelse
news:3555317.hMmEPmHHtV@news.milli.dk...
> > Men da rå kobber og samhusning er
> > forsyningspligtsydelser,
> Hvornår er det kommet forsyningspligt på rå kobber?

Det har der været fra starten, men såfremt der er mangel på kobber skal
kunden betale udbygning af nettet. Det er næppe rentabelt for nogen af
parterne.

> Hvis der ikke er plads, sådan rent fysisk på en central, har TDC så stadig
> pligt til at samhuse på centralen? Og hvem er det lige der skal dække 100
%
> af udgifterne til ombygning af centralerne før en samhusning kan ske?

Den der gerne vil ind på centralen.

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Ivar Madsen (08-12-2003)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 08-12-03 22:34

Martin Højriis Kristensen skrev i -dk.edb.internet.udbydere:

>> > Men da rå kobber og samhusning er
>> > forsyningspligtsydelser,
>> Hvornår er det kommet forsyningspligt på rå kobber?
> Det har der været fra starten, men såfremt der er mangel på kobber skal
> kunden betale udbygning af nettet. Det er næppe rentabelt for nogen af
> parterne.

Og så synes jeg ikke rigtigt at man kan sige at der er forsyningspligt.

>> Hvis der ikke er plads, sådan rent fysisk på en central, har TDC så
>> stadig pligt til at samhuse på centralen? Og hvem er det lige der skal
>> dække 100%
>> af udgifterne til ombygning af centralerne før en samhusning kan ske?
> Den der gerne vil ind på centralen.

Dog bliver det til samskudskgilde, hvis en 3. part sener vil ind på
centralen. Den dutter ikke at komme lige efter et andet selskab har
bekostet ombygning af centralen så der er blevet plads, og så tro at man
kan løbe frihjul,,,


--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt



Martin Højriis Krist~ (08-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 08-12-03 22:54

"Ivar Madsen" <spam.usenet.im@milli.dk> skrev i en meddelelse
news:1138903.vs4zvXQPPQ@news.milli.dk...
> > Det har der været fra starten, men såfremt der er mangel på kobber skal
> > kunden betale udbygning af nettet. Det er næppe rentabelt for nogen af
> > parterne.
> Og så synes jeg ikke rigtigt at man kan sige at der er forsyningspligt.

Men det er der altså...

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Martin Møller (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Møller


Dato : 07-12-03 22:53


"Rea721" <skod1[remove]@721.dk> skrev i en meddelelse
news:3fd2181d$0$30087$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Peter Anskjær wrote:
>
> > Jeg har en 1024/256 kbit fra TDC, -snip-
>
> Det har jeg også, gammel ATM-1 løsning.
>
> > Jeg bliver tvunget til at opgradere min
> > linje til en 2048/256 for en merpris af 64 kr/md.
>
> Hvorfor bliver du tvunget? Du kan vel også vælge en langsommer
> løsning...512/256 eller ?
>
> Jeg ved ikke om der er forskel på de løsninger vi får tilbudt, afhængigt
af
> hvad vi har pt...men...
>
> Mit brev siger at jeg senest 1 marts 2004 automatisk bliver opgraderet til
> 2048/256 og merprisen på 64,- gælder først fra 1 juli.
>
> Jeg kan dog også vælge at blive nedgraderet til 512/256 og dermed spare
> 126,- , skal bare give besked senest 15 juni 2004.
>
> Der er intet nævnt om xxx/128 linier i mit brev og der oplyses om at
> 1048/256 ikke bliver udbudt mere....vi taler om TDC bredbånd express.
>
> Så jeg har altså et valg om automatisk at blive opgraderet med minimum 4
mdr
> "gratis" 2048/256 for 64,- ekstra pr mdr eller nedgradere til 512/256 og
> spare 126,- pr mdr....er jeres helt anderledes ??

I har også det valg at I bare kan opsige jeres abonnement og finde jer en
anden udbyder.

Martin



Carsten Holck (11-12-2003)
Kommentar
Fra : Carsten Holck


Dato : 11-12-03 09:06

Martin Møller wrote:
> "Rea721" <skod1[remove]@721.dk> skrev i en meddelelse
> news:3fd2181d$0$30087$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Peter Anskjær wrote:
>>
..........
> I har også det valg at I bare kan opsige jeres abonnement og finde
> jer en anden udbyder.

Det er da en fantastisk holdning til kunderne - I kan bare køb hvad vi gider
at have i butikken, ellers kan i fise af, vi gider ikke sælge hvad kunderne
vil have...
Det lyder sgu som ren sovjettisk nostalgi.

--
/carsten



Verner (11-12-2003)
Kommentar
Fra : Verner


Dato : 11-12-03 11:00


"Carsten Holck" <cholck@malling.com> skrev i en meddelelse
news:3fd8256e$0$30084$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Martin Møller wrote:
> > "Rea721" <skod1[remove]@721.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3fd2181d$0$30087$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >> Peter Anskjær wrote:
> >>
> .........
> > I har også det valg at I bare kan opsige jeres abonnement og finde
> > jer en anden udbyder.
>
> Det er da en fantastisk holdning til kunderne - I kan bare køb hvad vi
gider
> at have i butikken, ellers kan i fise af, vi gider ikke sælge hvad
kunderne
> vil have...
> Det lyder sgu som ren sovjettisk nostalgi.
>
> --
> /carsten
>

Tag jer nu sammen piger, det er altså således i Danmark at det er ejerne af
butikkerne som selv bestemmer hvad de vil have på hylderne, og altså jeres
yndlings barbie dukke er udgået som model.
I kan selvfølgelig så løbe grædende hjem til mor og se om det hjælper, eller
prøve om der måske skulle være en anden dukke som i kan lege med.

Hilsen Verner



Peter Anskjær (11-12-2003)
Kommentar
Fra : Peter Anskjær


Dato : 11-12-03 11:51

"Verner" <verner@spam.dk> skrev i en meddelelse
news:br9f62$kgg$1@sunsite.dk...
>
> Tag jer nu sammen piger, det er altså således i Danmark at det er ejerne
af
> butikkerne som selv bestemmer hvad de vil have på hylderne, og altså jeres
> yndlings barbie dukke er udgået som model.
> I kan selvfølgelig så løbe grædende hjem til mor og se om det hjælper,
eller
> prøve om der måske skulle være en anden dukke som i kan lege med.
>
Men hvorfor skulle 1024kb udgå? For mit vedkommende vil TDC score 64 kr på
at "tvinge" mig til at opgradere hvis jeg vil forblive kunde hos dem. Jeg
vil som sagt ikke belaste deres net mere end nu selvom jeg får en hurtigere
forbindelse. Trafikken vil være den samme, altså vil TDC have samme udgift
ved at have mig som kunde som før ændring af forbindelsen.
Jeg kan sagtens se det fra TDC's side, de skal jo tjene penge. Men jeg synes
bare de forsøger på at skjule en prisstigning, måske ikke for alles
vedkommende, men for mit i hvert tilfælde.
Men som der er jokket meget rundt i, så er jeg ikke tvunget til noget som
helst, så når vi nærmer os den 1/6-04 vil jeg da undersøge markedet for at
se hvad der er af alternativer. Jeg håber andre der sidder i samme situation
som mig vil gøre det samme.
Jeg græder ikke, er bare irreteret over denne måde at lave en prisstigning
på.

Mvh
Peter



Martin Højriis Krist~ (11-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 11-12-03 19:24

"Peter Anskjær" <m@ybe.not> skrev i en meddelelse
news:3fd84c1e$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Men hvorfor skulle 1024kb udgå?

Fordi man mener det kan betale sig.

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Peter Anskjær (11-12-2003)
Kommentar
Fra : Peter Anskjær


Dato : 11-12-03 20:18

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
news:3fd8b65f$0$30085$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Peter Anskjær" <m@ybe.not> skrev i en meddelelse
> news:3fd84c1e$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Men hvorfor skulle 1024kb udgå?
>
> Fordi man mener det kan betale sig.
>
Selvfølgelig, men det skriver jeg jo sådan set også selv bagefter. Det er
det jeg er irreteret over, de skjuler en prisstigning og forsøger at få det
til at ligne et prisfald.

Mvh
Peter



Martin Højriis Krist~ (11-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 11-12-03 19:23

"Carsten Holck" <cholck@malling.com> skrev i en meddelelse
news:3fd8256e$0$30084$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Det lyder sgu som ren sovjettisk nostalgi.

Øhh, nej, du har vist ikke helt forstået markedsprincippet/kommunisme

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste