/ Forside / Interesser / Fritid / Computerspil / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Computerspil
#NavnPoint
tedd 8528
mikael_ha.. 7820
refi 7305
Nordsted1 5883
ostemanden 4941
pallebhan.. 4708
HJV9222 4392
Klaudi 3560
miritdk 2521
10  Tri 2316
Ingen Pirateri
Fra : frank


Dato : 19-10-03 15:36

Hej
Jeg har lige lånt BjergkøbingGrand Prix til min søn henne på det lokale
biblotek,men
installationskoden virker ikke E4J2-62XXF-QML5.Jeg håber at der er en
der vil hjælpe mig.




Frank



 
 
Per Nielsen (20-10-2003)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 20-10-03 17:16

"frank" <gifra.n@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:onTkb.1561$He7.667@news.get2net.dk...
> Jeg har lige lånt BjergkøbingGrand Prix til min søn henne på det lokale
> biblotek,men
> installationskoden virker ikke E4J2-62XXF-QML5.Jeg håber at der er en
> der vil hjælpe mig.

Svjh er pågældende spil beskyttet med CD-Cops, og så virker selv en original
skive ikke i alle drev. Jeg havde det samme problem med de senere Pixeline
spil, og opgav til sidst. Efter indtastning af koden skete der bare ikke en
hujende fis, eller også låste computeren. Tilbage til forhandleren med det
bras. Det er sikkert også derfor at CD-Cops ikke er særligt udbredt.

Har du mulighed for at installere spillet fra et andet drev? Ellers kunne
man måske prøve at fifle med noget virtuelt drev a la Daemon Tools, men jeg
ved ikke om det kan gøre det, jeg har ikke prøvet det.



iddqdATworldonline.D~ (20-10-2003)
Kommentar
Fra : iddqdATworldonline.D~


Dato : 20-10-03 17:54

Per Nielsen wrote:
> Svjh er pågældende spil beskyttet med CD-Cops, og så virker selv en original
> skive ikke i alle drev. Jeg havde det samme problem med de senere Pixeline
> spil, og opgav til sidst. Efter indtastning af koden skete der bare ikke en
> hujende fis, eller også låste computeren. Tilbage til forhandleren med det
> bras. Det er sikkert også derfor at CD-Cops ikke er særligt udbredt.
>
Det bruges mere til prof software, og der er det faktisk ganske udbredt.
Heldigvis er det også blevet bedre siden de versioner du kender fra
Pixeline m.m., det er forresten et dansk firma som laver CD-COPS.

> Har du mulighed for at installere spillet fra et andet drev? Ellers kunne
> man måske prøve at fifle med noget virtuelt drev a la Daemon Tools, men jeg
> ved ikke om det kan gøre det, jeg har ikke prøvet det.
>
Prøv også at kigge efter en No-CD løsning på www.gamecopyworld.com

Mvh

Bruno


Per Nielsen (20-10-2003)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 20-10-03 18:14

"iddqdATworldonline.DenmarK" <iddqd@worldonline.DenmarK> skrev i en
meddelelse news:bn13ul$16d9$1@news.cybercity.dk...
> Det bruges mere til prof software, og der er det faktisk ganske udbredt.
> Heldigvis er det også blevet bedre siden de versioner du kender fra
> Pixeline m.m., det er forresten et dansk firma som laver CD-COPS.

I know. Det var også på Lademanns Leksikon 2000, men var forsvundet igen på
2001-versionen. Det var der måske en årsag til? Forhåbentlig er det da
blevet bedre, folk beholder jo ikke noget der ikke virker på deres systemer.
Så må de have det tilbage i hovedet igen, og gøre det bedre næste gang.

> Prøv også at kigge efter en No-CD løsning på www.gamecopyworld.com

Jo, men som du selv siger, det er en dansk kopibeskyttelse. Bruges
fortrinsvis på danske programmer og spil (regner jeg med), og en no-cd
løsning findes sjældent til danske spil. Hvis du kan finde en til
Bjergkøbing Grand Prix, eller til andre danske spil for den sags skyld, må
du da meget gerne lige lægge et link. Hitman 1 og 2 tæller ikke .



iddqdATworldonline.D~ (20-10-2003)
Kommentar
Fra : iddqdATworldonline.D~


Dato : 20-10-03 19:24

Per Nielsen wrote:
> Jo, men som du selv siger, det er en dansk kopibeskyttelse. Bruges
> fortrinsvis på danske programmer og spil (regner jeg med), og en no-cd
> løsning findes sjældent til danske spil.

Jeg kender gennem mit arbejde en del internationale forlag der sælger
software i hele verden som benytter CD-COPS og Macrovision, de skifter
lidt sikkert afhængig af pris. Men ingen tvivl om at C'Dilla eller
Macrovision om du vil sikkert der er engelsk er mere udbredt, jeg har da
også været på kursus i hvordan deres software bruges.

Der findes også andre f.eks. noget der stammer fra Israel, men jeg har
dog endnu ikke set et produkt der brugte det.


> Hvis du kan finde en til
> Bjergkøbing Grand Prix, eller til andre danske spil for den sags skyld, må
> du da meget gerne lige lægge et link. Hitman 1 og 2 tæller ikke .
>
Kunne nok godt hjælpe, men da jeg er lidt for tæt på professionelt
dur det ikke. Men hvis man søger lidt på nettet, så kan der findes
programmer til at fjerne kopibeskyttelse med, så har jeg vist ikke sagt
for meget.

Ellers så kontakt producenten, det skulle undre mig meget hvis ikke de
kan hjælpe.

Mvh

Bruno


Per Nielsen (20-10-2003)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 20-10-03 19:47

"iddqdATworldonline.DenmarK" <iddqd@worldonline.DenmarK> skrev i en
meddelelse news:bn198b$1ffr$1@news.cybercity.dk...
> Jeg kender gennem mit arbejde en del internationale forlag der sælger
> software i hele verden som benytter CD-COPS og Macrovision, de skifter
> lidt sikkert afhængig af pris. Men ingen tvivl om at C'Dilla eller
> Macrovision om du vil sikkert der er engelsk er mere udbredt, jeg har da
> også været på kursus i hvordan deres software bruges.

Jeg troede Macrovision kun var noget der blev brugt til film, det være sig
DVD eller VHS. Med mindre Safedisc beskyttelsen har et eller andet med
Macrovision at gøre, jeg kan ikke lige huske det.

> Der findes også andre f.eks. noget der stammer fra Israel, men jeg har
> dog endnu ikke set et produkt der brugte det.

Er det HexaLock CD Copy Protection du har i tankerne?:

http://www.eclipsedata.com/communications/pr/PR-HexaLock.htm

Der findes en del andet. Det man mest støder på i spil i øjeblikket er
Safedisc 2.x og Securom NEW 4.8x. Men der er også StarForce, Laserlock og
andet.

> Kunne nok godt hjælpe, men da jeg er lidt for tæt på professionelt
> dur det ikke. Men hvis man søger lidt på nettet, så kan der findes
> programmer til at fjerne kopibeskyttelse med, så har jeg vist ikke sagt
> for meget.

Årh, kom nu .

Jeg har for nogle år siden (vel 3-4) rodet lidt med fjernelse af CD-Cops
beskyttelse. Netop fordi originale Pixeline spil ikke kunne installeres og
spilles på mit daværende system. Havde Magnus & Myggen spillene det ikke
også på et tidspunkt? Jeg kunne fjerne CD-Cops på nogle af de første
Pixeline spil (som havde det), men jeg kunne ikke på de senere spil. Mest
fordi "værktøjet" til fjernelse af CD-Cops ikke udviklede sig i takt med
beskyttelsen. Vist nok noget med at forfatteren ikke så det store formål med
det, da CD-Cops ikke var så udbredt som andre beskyttelser.

> Ellers så kontakt producenten, det skulle undre mig meget hvis ikke de
> kan hjælpe.

Det var jo så en mulighed for Frank, som har startet tråden.



iddqdATworldonline.D~ (20-10-2003)
Kommentar
Fra : iddqdATworldonline.D~


Dato : 20-10-03 20:22

Per Nielsen wrote:
> Jeg troede Macrovision kun var noget der blev brugt til film, det være sig
> DVD eller VHS. Med mindre Safedisc beskyttelsen har et eller andet med
> Macrovision at gøre, jeg kan ikke lige huske det.
>
Macrovision er både et firma og så den beskyttelse du tænker på.


> Der findes en del andet. Det man mest støder på i spil i øjeblikket er
> Safedisc 2.x og Securom NEW 4.8x. Men der er også StarForce, Laserlock og
> andet.
>
Mener det fra Israel hedder LaserLock, men har aldrig brugt det. De
sendte os en demo som ikke virkede, så vi har ikke anbefalet til nogen
af vores kunder.

> Jeg har for nogle år siden (vel 3-4) rodet lidt med fjernelse af CD-Cops
> beskyttelse. Netop fordi originale Pixeline spil ikke kunne installeres og
> spilles på mit daværende system. Havde Magnus & Myggen spillene det ikke
> også på et tidspunkt?

Muligt, men jeg kender mest EMP's spil når vi taler den målgruppe.


Jeg kunne fjerne CD-Cops på nogle af de første
> Pixeline spil (som havde det), men jeg kunne ikke på de senere spil. Mest
> fordi "værktøjet" til fjernelse af CD-Cops ikke udviklede sig i takt med
> beskyttelsen. Vist nok noget med at forfatteren ikke så det store formål med
> det, da CD-Cops ikke var så udbredt som andre beskyttelser.
>
Det er rent våbenkapløb, og det er tænkeligt det afhænger hvilken
release man er udsat for om der kan findes en løsning.


> Det var jo så en mulighed for Frank, som har startet tråden.
>
Præcis min tanke.

Mvh

Bruno


Per Nielsen (20-10-2003)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 20-10-03 23:05

"iddqdATworldonline.DenmarK" <iddqd@worldonline.DenmarK> skrev i en
meddelelse news:bn1cki$1ko9$1@news.cybercity.dk...
> Det er rent våbenkapløb, og det er tænkeligt det afhænger hvilken
> release man er udsat for om der kan findes en løsning.

Præcis. Jeg går ud fra at i så også kigger lidt på de forskellige
backup-programmer? Bortset far at jeg ikke ved hvor du arbejder, men det er
måske tys-tys .



Gerner (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Gerner


Dato : 21-10-03 07:53

On Tue, 21 Oct 2003 00:05:07 +0200, "Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> wrote
in dk.spil.computer:

>"iddqdATworldonline.DenmarK" <iddqd@worldonline.DenmarK> skrev i en
>meddelelse news:bn1cki$1ko9$1@news.cybercity.dk...
>> Det er rent våbenkapløb, og det er tænkeligt det afhænger hvilken
>> release man er udsat for om der kan findes en løsning.
>
>Præcis. Jeg går ud fra at i så også kigger lidt på de forskellige
>backup-programmer? Bortset far at jeg ikke ved hvor du arbejder, men det er
>måske tys-tys .
>
Jeres fortsatte debat hører ikke hjemme her. Prøv sikkerhedsgruppen.

--
Gerner
193WU/891hrs

Per Nielsen (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 21-10-03 09:08

"Gerner" <nospamadress@postkasse.dk> skrev i en meddelelse
news:stl9pv8id1hrk93g2gidr2iuqitki73hfc@4ax.com...
> Jeres fortsatte debat hører ikke hjemme her. Prøv sikkerhedsgruppen.

...........og hvad har det så med sikkerhed at gøre?..........



iddqdATworldonline.D~ (21-10-2003)
Kommentar
Fra : iddqdATworldonline.D~


Dato : 21-10-03 17:27

Gerner wrote:
> Jeres fortsatte debat hører ikke hjemme her. Prøv sikkerhedsgruppen.
>

Nu omhandler det trods alt kopibeskyttelse af computerspil, så direkte
OT mener jeg ikke det selvom det er på grænsen.

Mvh

Bruno


iddqdATworldonline.D~ (21-10-2003)
Kommentar
Fra : iddqdATworldonline.D~


Dato : 21-10-03 17:26

Per Nielsen wrote:

> Præcis. Jeg går ud fra at i så også kigger lidt på de forskellige
> backup-programmer?

Den slags overlades til producenterne af kopibeskyttelse, vores arbejde
er at lave de spil/programmer som kunderne ønsker og vil de havde deres
software beskyttet så hjælper vi så med det i form af samarbejde med
producenterne af kopibeskyttelse.

> Bortset far at jeg ikke ved hvor du arbejder, men det er
> måske tys-tys .
>
Det er ikke hemmeligt, men da jeg skriver her som privatperson så er det
irrelevant. Hvis du er nysgerrig så kan du sikkert finde ud af det ved
lidt kreativ søgning med Google.

Mvh

Bruno


Per Nielsen (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 21-10-03 18:09

"iddqdATworldonline.DenmarK" <iddqd@worldonline.DenmarK> skrev i en
meddelelse news:bn3mm4$24co$1@news.cybercity.dk...
> Det er ikke hemmeligt, men da jeg skriver her som privatperson så er det
> irrelevant. Hvis du er nysgerrig så kan du sikkert finde ud af det ved
> lidt kreativ søgning med Google.

Det er okay.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408935
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste