| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Prøveplader: Fra : Thomas | 
  Dato :  16-10-03 18:16 |  
  |   
            Hej NG
 
 Jeg følger lige op på "prøveplade-tråden" som jeg selv startede i
 binaer.motor
 
 Nu vil det glæde mig hvis nogen kan klarlægge præcist hvad man må og ikke må
 med prøveplader.  Jeg ser mange mc'ere og amerikaner biler om sommeren med
 prøveplader.  Ja det er surt at betale afgift for noget man kun bruger få
 gange om året, men......   Hvad siger loven? hvad er konsekvenserne hvis en
 prøveplade ikke bruge korrekt?
 
 Jeg antager at folk ikke har betalt afgift, hvorfor skulle man ellers køre
 med prøveplader? Det øger ikke ligefrem prestigen på hverken sportsvogne
 eller flydere.   Men man kan da få en dejlig billig
 køreoplevelse................
 
 
 Mvh
 
 Thomas
 Der også gerne vil med på (sports)vognen
 
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Per Beer Hansen (16-10-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Beer Hansen | 
  Dato :  16-10-03 18:43 |  
  |  
 
            Thomas wrote:
 > Hej NG
 >
 > Jeg følger lige op på "prøveplade-tråden" som jeg selv startede i
 > binaer.motor
 >
 > Nu vil det glæde mig hvis nogen kan klarlægge præcist hvad man må og
 > ikke må med prøveplader.
 Generelt må man ikke køre "privat" kørsel, pladerne er hovedsageligt
 beregnet til kørsel ifbm rep/salg/klargøring/syn.
 Hvis det er lejede plader, så skal man afkrydse hvad man skal bruge dem til,
 og der er ikke noget felt der hedder "Søndagstur med familien"   
> Jeg ser mange mc'ere og amerikaner biler om
 > sommeren med prøveplader.  Ja det er surt at betale afgift for noget
 > man kun bruger få gange om året, men......   Hvad siger loven? hvad
 > er konsekvenserne hvis en prøveplade ikke bruge korrekt?
 Inddragelse af pladerne samt en bøde.
 Hvis der er tale om en bil uden afgift, kan man i visse tilfælde også blive
 opkrævet afgift på bilen.
 >
 > Jeg antager at folk ikke har betalt afgift, hvorfor skulle man ellers
 > køre med prøveplader?
 Det kunne jo være at bilen ikke kan synes i DK, eller at man ikke lige har
 fået taget sig (læs = ikke har råd    sammen til det.
 > Det øger ikke ligefrem prestigen på hverken
 > sportsvogne eller flydere.
 100% enig.
 > Men man kan da få en dejlig billig
 > køreoplevelse................
 Ja måske, hvis ikke lovens lange arm får fat i én, og stikker den lange arm
 ned i din baglomme   
-- 
 Mvh
       Per --Ford Sierra 1,6 (S) 1987--
 www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - mere end 2,5 GB video online
 Nu med highlights fra 2002 og 2003 + meget mere
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Petersen_Michael (16-10-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Petersen_Michael | 
  Dato :  16-10-03 18:59 |  
  |  
 
            "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMhansen.tdcadsl.dk> skrev i en
 meddelelse news:3f8ed89a$0$30077$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Hvis det er lejede plader, så skal man afkrydse hvad man skal bruge dem
 til,
 > og der er ikke noget felt der hedder "Søndagstur med familien"   
men der er et felt der hedder noget i stil med
 "fremvisning i salgs øjemed"
 jeg kan sq ikke se noget problem i at folk betaler
 100,- Kr. om dagen for Nr.plader mens jeg
 slipper med nogle få K om året i vægtafgift   
--
 Med venlig hilsen Michael Petersen
 residerende i Nyborg
 fjern dyret i min @dresse ved privat post
 http://www.petersensweb.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Per Beer Hansen (16-10-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Beer Hansen | 
  Dato :  16-10-03 19:05 |  
  |  
 
            Petersen_Michael wrote:
 >
 > men der er et felt der hedder noget i stil med
 > "fremvisning i salgs øjemed"
 Jeps, det havde jeg også skrevet.
 >
 > jeg kan sq ikke se noget problem i at folk betaler
 > 100,- Kr. om dagen for Nr.plader mens jeg
 > slipper med nogle få K om året i vægtafgift   
Heller ikke hvis det f.eks er en person, som ikke lige har råd til at syne
 sin gamle bil, fordi den både skal have lavet styretøj og bremser ?
 Så er det da smart at man lige kan få sig en week-end tur engang i mellem
  
-- 
 Mvh
       Per --Ford Sierra 1,6 (S) 1987--
 www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - mere end 2,5 GB video online
 Nu med highlights fra 2002 og 2003 + meget mere
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Petersen_Michael (16-10-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Petersen_Michael | 
  Dato :  16-10-03 19:32 |  
  |  
 
            "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMhansen.tdcadsl.dk> skrev i en
 meddelelse news:3f8eddd5$0$30084$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Petersen_Michael wrote:
 > >
 > > men der er et felt der hedder noget i stil med
 > > "fremvisning i salgs øjemed"
 >
 > Jeps, det havde jeg også skrevet.
 så er der jo også dømt frit slag..
 det vil altid være påstand mod påstand, om du er
 ude at kører i bilen, sammen med en potentiel kunde
 eller på vej ud til en potentiel kunde, eller eller   
> > jeg kan sq ikke se noget problem i at folk betaler
 > > 100,- Kr. om dagen for Nr.plader mens jeg
 > > slipper med nogle få K om året i vægtafgift   
>
 > Heller ikke hvis det f.eks er en person, som ikke lige har råd til at syne
 > sin gamle bil, fordi den både skal have lavet styretøj og bremser ?
 > Så er det da smart at man lige kan få sig en week-end tur engang i mellem
 >   
tjae.. med det bilinspektionen slår plat og krone om,
 kan det være det samme..
 så kan man lige så godt være så naiv at tro på at dem, som lejer
 prøveskilte kører i en nogenlunde forsvarlig øse
 men nu var det jo hovedsageligt amerikanerne og MCisterne
 tråden gik på..
 --
 Med venlig hilsen Michael Petersen
 residerende i Nyborg
 fjern dyret i min @dresse ved privat post
 http://www.petersensweb.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              A. K. (16-10-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : A. K. | 
  Dato :  16-10-03 19:44 |  
  |   
            >
 > men nu var det jo hovedsageligt amerikanerne og MCisterne
 > tråden gik på..
 >
 Der er også en regel om prøveplader og veteran biler, der er det muligt at
 leje pladerne til søndags / ferie ture, en bekendt jeg har, som selv var
 selvstændig og havde faste prøveplader, lejede prøveplader til en ferietur i
 en af hans veteranbiler, han måtte ikke bruge dem han havde hjemme på
 værkstedet, jeg kender ikke reglerne, men spørger ham ad når jeg lige
 "fanger "ham, og så kan der da følges op på det.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Per Beer Hansen (16-10-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Beer Hansen | 
  Dato :  16-10-03 20:36 |  
  |  
 
            Petersen_Michael wrote:
 >
 > så er der jo også dømt frit slag..
 Ja mere eller mindre.
 > det vil altid være påstand mod påstand, om du er
 > ude at kører i bilen, sammen med en potentiel kunde
 > eller på vej ud til en potentiel kunde, eller eller   
Jo jo, men hvis du har hele familien med, så er det ikke sikkert at strissen
 hopper på den   
>
 > tjae.. med det bilinspektionen slår plat og krone om,
 > kan det være det samme..
 >
 > så kan man lige så godt være så naiv at tro på at dem, som lejer
 > prøveskilte kører i en nogenlunde forsvarlig øse
 Arh, så slemme synes jeg nu ikke at synsfolkene er.
 >
 > men nu var det jo hovedsageligt amerikanerne og MCisterne
 > tråden gik på..
 Ja men de kan jo også være defekte.
 -- 
 Mvh
       Per --Ford Sierra 1,6 (S) 1987--
 www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - mere end 2,5 GB video online
 Nu med highlights fra 2002 og 2003 + meget mere
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Ted (16-10-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ted | 
  Dato :  16-10-03 20:47 |  
  |   
            men nu var det jo hovedsageligt amerikanerne og MCisterne
 > tråden gik på..
 
 Ja men de kan jo også være defekte.
 ---------
 Ja, i høj grad.
 
 Men de fleste specielle og veteranbiler er nu i god stand... men
 selvfølgelig med undtagelser
 
 Teddy
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Petersen_Michael (17-10-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Petersen_Michael | 
  Dato :  17-10-03 13:13 |  
  |  
 
            "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMhansen.tdcadsl.dk> skrev i en
 meddelelse news:3f8ef36a$0$30079$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Jo jo, men hvis du har hele familien med, så er det ikke sikkert at
 strissen
 > hopper på den   
hmm.. da vi investerede i Primeraen
 var både mor og unger da med, vi skal
 jo alle bruge bilen på en eller anden led,
 så jeg finde rdet meget natrurligt med
 en "familie prøvetur"
 > Arh, så slemme synes jeg nu ikke at synsfolkene er.
 ikke?
 Primeraen er blevet synet flere gange, en gang efter
 at en længdevange var blevet klemt pga.
 et fjols troede den var bygget solidt nok til at man kunne
 løfte den ene side, ved at løfte midt på vangen..
 no problem, ingen anmærkninger
 2. gang den skulle synes, blev den kun betinget godkendt pga.
 vangen, og fordi lygterne var fejljusterede, som følge af
 at der lå ca 100 Kg. cement i bagagerummet (hvilket bilinspektøren
 havde observeret)
 min gamle XR3I slap gennem syn, uden en eneste anmærkning
 med følgende fejl: 3 huller i panelerne, defekt sidespejl
 blinklys der ikke selv slår fra, benzin pumpe (den der hænger
 ved bagtøjet) hang kun fast i "gammel vane" - ophænget tæret
 98% væk
 min campingvogn blev synet uden anmærkninger med dæk
 der ikke var godkendt til at bære vognens tilladte toitalvægt,
 men der var self. masser af ,mønster på   
så jo alt i alt, det er sq plat eller krone, hvad man får ud af at komme
 til syn med sit køretøj, IMHO mest plat..
 > > men nu var det jo hovedsageligt amerikanerne og MCisterne
 > > tråden gik på..
 >
 > Ja men de kan jo også være defekte.
 ja det KAN de da
 lad os tage et nyt eksempel fra det virkelige liv..
 da jeg købte Patrolen, var der store huller i bunden
 og panelerne, men det var ikke noget problem at få
 plader på, for der var stadig 5 måneder til den skulle
 synes..
 siden eksplumderede motoren, og jeg afmeldte bilen inden syn..
 i forbindelse med at jeg renoverede maskinen, men endnu
 ikke havde fået gjort noget videre ved rusten, lejede
 jeg prøveplader til den.. stadig ikke noget problem..
 har du et problem med det?
 --
 Med venlig hilsen Michael Petersen
 residerende i Nyborg
 fjern dyret i min @dresse ved privat post
 http://www.petersensweb.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Per Beer Hansen (17-10-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Beer Hansen | 
  Dato :  17-10-03 14:59 |  
  |  
 
            Petersen_Michael wrote:
 >
 > hmm.. da vi investerede i Primeraen
 > var både mor og unger da med, vi skal
 > jo alle bruge bilen på en eller anden led,
 > så jeg finde rdet meget natrurligt med
 > en "familie prøvetur"
 Jamen min erfaring er da også, at hvis man har en god "undskyldning", så
 siger de ikke noget til det.
 Men der er jo trods alt også forskel på en prøvetur og en søndagstur.
 >
 >> Arh, så slemme synes jeg nu ikke at synsfolkene er.
 >
 > ikke?
 Næh.
 >
 > Primeraen er blevet synet flere gange, en gang efter
 > at en længdevange var blevet klemt pga.
 > et fjols troede den var bygget solidt nok til at man kunne
 > løfte den ene side, ved at løfte midt på vangen..
 >
 > no problem, ingen anmærkninger
 >
 > 2. gang den skulle synes, blev den kun betinget godkendt pga.
 > vangen, og fordi lygterne var fejljusterede, som følge af
 > at der lå ca 100 Kg. cement i bagagerummet (hvilket bilinspektøren
 > havde observeret)
 >
 > min gamle XR3I slap gennem syn, uden en eneste anmærkning
 > med følgende fejl: 3 huller i panelerne, defekt sidespejl
 > blinklys der ikke selv slår fra, benzin pumpe (den der hænger
 > ved bagtøjet) hang kun fast i "gammel vane" - ophænget tæret
 > 98% væk
 >
 > min campingvogn blev synet uden anmærkninger med dæk
 > der ikke var godkendt til at bære vognens tilladte toitalvægt,
 > men der var self. masser af ,mønster på   
>
 > så jo alt i alt, det er sq plat eller krone, hvad man får ud af at
 > komme til syn med sit køretøj, IMHO mest plat..
 Et syn er jo "kun" en stikprøve kontrol, de kan jo ikke se/opdage alt
 desværre.
 Det er jo begrænset hvad de kan nå på de ca. 20 minutter, og derfor er lidt
 af ansvaret lagt over på "kundernes" samvittighed.
 >
 > lad os tage et nyt eksempel fra det virkelige liv..
 > da jeg købte Patrolen, var der store huller i bunden
 > og panelerne, men det var ikke noget problem at få
 > plader på, for der var stadig 5 måneder til den skulle
 > synes..
 >
 > siden eksplumderede motoren, og jeg afmeldte bilen inden syn..
 > i forbindelse med at jeg renoverede maskinen, men endnu
 > ikke havde fået gjort noget videre ved rusten, lejede
 > jeg prøveplader til den.. stadig ikke noget problem..
 >
 > har du et problem med det?
 Overhovedet ikke, hvis du har haft behov for at flytte bilen, og den har
 været i forsvarlig stand, så er det OK med mig.
 Det jeg skrev i starten af denne tråd, var jo at der overhovedet ingen
 kontrol er, med de biler man lejer prøveskilte til.
 Dvs. at jeg "bare" kan køre rundt uden bremser, styretøj osv.
 -- 
 Mvh
       Per --Ford Sierra 1,6 (S) 1987--
 www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - mere end 2,5 GB video online
 Nu med highlights fra 2002 og 2003 + meget mere
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 Petersen_Michael (17-10-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Petersen_Michael | 
  Dato :  17-10-03 15:11 |  
  |  
 
            "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMhansen.tdcadsl.dk> skrev i en
 meddelelse news:3f8ff599$0$30082$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Et syn er jo "kun" en stikprøve kontrol, de kan jo ikke se/opdage alt
 > desværre.
 > Det er jo begrænset hvad de kan nå på de ca. 20 minutter, og derfor er
 lidt
 > af ansvaret lagt over på "kundernes" samvittighed.
 hvorfor har du så et problem med at prøveskilte lejes under
 straf ansvar?
 > Det jeg skrev i starten af denne tråd, var jo at der overhovedet ingen
 > kontrol er, med de biler man lejer prøveskilte til.
 > Dvs. at jeg "bare" kan køre rundt uden bremser, styretøj osv.
 lemfældig kontrol / ingen kontrol, det er altid chaufføren der har
 ansvaret for at kørertøjet er i forsvarlig stand
 se også Strandtofts indlæg
 --
 Med venlig hilsen Michael Petersen
 residerende i Nyborg
 fjern dyret i min @dresse ved privat post
 http://www.petersensweb.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Per Beer Hansen (17-10-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Beer Hansen | 
  Dato :  17-10-03 15:20 |  
  |  
 
            Petersen_Michael wrote:
 >
 > hvorfor har du så et problem med at prøveskilte lejes under
 > straf ansvar?
 Hvorhenne er det lige at du ser, at jeg har et problem med det ?
 >
 > lemfældig kontrol / ingen kontrol,
 Det giver jeg dig ikke helt ret i.
 Jeg synes nu at de er ret gode til at skille "fårene fra bukkene", ved et
 syn.
 Bremser og styretøj bliver altid tjekket ved syn.
 > det er altid chaufføren der har
 > ansvaret for at kørertøjet er i forsvarlig stand
 Helt enig, men det er bare ikke alle der magter dette ansvar, og derfor
 måske bevæger sig rundt i nogle køretøjer uden bremser/styretøj.
 Men det synes du måske er helt iorden ?
 -- 
 Mvh
       Per --Ford Sierra 1,6 (S) 1987--
 www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - mere end 2,5 GB video online
 Nu med highlights fra 2002 og 2003 + meget mere
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                   Petersen_Michael (17-10-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Petersen_Michael | 
  Dato :  17-10-03 17:23 |  
  |  
 
            "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMhansen.tdcadsl.dk> skrev i en
 meddelelse news:bmotqq$nuk$1@news.cybercity.dk...
 > Petersen_Michael wrote:
 > >
 > > hvorfor har du så et problem med at prøveskilte lejes under
 > > straf ansvar?
 >
 > Hvorhenne er det lige at du ser, at jeg har et problem med det ?
 som jeg læser dit første indlæg i denne tråd, lader du
 dig generer af at nogle strækker eller bøjer reglerne
 til deres fordel ifb. med brug af prøve plader
 > > lemfældig kontrol / ingen kontrol,
 >
 > Det giver jeg dig ikke helt ret i.
 > Jeg synes nu at de er ret gode til at skille "fårene fra bukkene", ved et
 > syn.
 tjae, hvorfor kan jeg forledes til at tro, at det er ok at Primeraen
 kører rundt med en vange der er lidt ude af facon, men dog 100%
 intakt, og ved næste syn blive "knaldet på det"
 > Bremser og styretøj bliver altid tjekket ved syn.
 sikkert
 > > det er altid chaufføren der har
 > > ansvaret for at kørertøjet er i forsvarlig stand
 >
 > Helt enig, men det er bare ikke alle der magter dette ansvar, og derfor
 > måske bevæger sig rundt i nogle køretøjer uden bremser/styretøj.
 > Men det synes du måske er helt iorden ?
 nope, men det er ikke trådens emne..
 jeg synes det er fair, at folk der bevæger sig rundt i et i et
 defekt kørertøj kan straffes for det
 --
 Med venlig hilsen Michael Petersen
 residerende i Nyborg
 fjern dyret i min @dresse ved privat post
 http://www.petersensweb.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                    Per Beer Hansen (17-10-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Beer Hansen | 
  Dato :  17-10-03 18:14 |  
  |  
 
            Petersen_Michael wrote:
 >
 > som jeg læser dit første indlæg i denne tråd, lader du
 > dig generer af at nogle strækker eller bøjer reglerne
 > til deres fordel ifb. med brug af prøve plader
 Jeg tror du har misforstået mig så, det jeg har noget i mod, er dem der
 lejer prøveplader til biler som ikke kan synes på grund af for store
 sikkerhedsmæssige mangler.
 Men det er selvfølgeligt lige så slemt hvis der er plader på bilen, og den
 er uforsvarlig at køre i.
 >
 > tjae, hvorfor kan jeg forledes til at tro, at det er ok at Primeraen
 > kører rundt med en vange der er lidt ude af facon, men dog 100%
 > intakt, og ved næste syn blive "knaldet på det"
 Et syn er jo netop kun en stikprøve kontrol, og den første gang din Primera
 gik i gennem, havde synsmanden jo nok ikke set at vangen var defekt.
 >>
 >> Helt enig, men det er bare ikke alle der magter dette ansvar, og
 >> derfor måske bevæger sig rundt i nogle køretøjer uden
 >> bremser/styretøj. Men det synes du måske er helt iorden ?
 >
 > nope, men det er ikke trådens emne..
 > jeg synes det er fair, at folk der bevæger sig rundt i et i et
 > defekt kørertøj kan straffes for det
 OK, så er vi da stort set enige   
-- 
 Mvh
       Per --Ford Sierra 1,6 (S) 1987--
 www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - mere end 2,5 GB video online
 Nu med highlights fra 2002 og 2003 + meget mere
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                     Petersen_Michael (17-10-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Petersen_Michael | 
  Dato :  17-10-03 18:54 |  
  |  
 
            "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMhansen.tdcadsl.dk> skrev i en
 meddelelse news:bmp809$16qj$1@news.cybercity.dk...
 > Jeg tror du har misforstået mig så, det jeg har noget i mod, er dem der
 > lejer prøveplader til biler som ikke kan synes på grund af for store
 > sikkerhedsmæssige mangler.
 > Men det er selvfølgeligt lige så slemt hvis der er plader på bilen, og den
 > er uforsvarlig at køre i.
 godt så, så du er ikke efter Amerikanerne, Veteranerne og MCisterne
 der lejer prøveplader, istædet for at betale afgift?
 > > tjae, hvorfor kan jeg forledes til at tro, at det er ok at Primeraen
 > > kører rundt med en vange der er lidt ude af facon, men dog 100%
 > > intakt, og ved næste syn blive "knaldet på det"
 >
 > Et syn er jo netop kun en stikprøve kontrol, og den første gang din
 Primera
 > gik i gennem, havde synsmanden jo nok ikke set at vangen var defekt.
 synes det er noget fis, vanger er da noget der altid kontroleres?
 og mellem for og bagdør, er de fuldt synlige - ikke til at overse..
 og så det fis med min lygteføring, sq da klart at lygterne lyser op i himlen
 sq da klart når der er 100 Kg cement i bagagerummet, er da ikke noget
 at lave en betinget godkendelse på..
 no way, problemet med bilinspektørene er at de enten slår plat eller krone,
 eller er styret af humørsvingninger..
 > > jeg synes det er fair, at folk der bevæger sig rundt i et i et
 > > defekt kørertøj kan straffes for det
 >
 > OK, så er vi da stort set enige   
ok
 --
 Med venlig hilsen Michael Petersen
 residerende i Nyborg
 fjern dyret i min @dresse ved privat post
 http://www.petersensweb.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                      Per Beer Hansen (17-10-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Beer Hansen | 
  Dato :  17-10-03 20:08 |  
  |  
 
            Petersen_Michael wrote:
 >
 > godt så, så du er ikke efter Amerikanerne, Veteranerne og MCisterne
 > der lejer prøveplader, istædet for at betale afgift?
 Næh egentlig ikke, såfremt der ikke er tale om direkte farlige/faldefærdige
 biler/MC'er.
 >
 > synes det er noget fis, vanger er da noget der altid kontroleres?
 Jeg tror at det med rustkontrollen måske nok afhænger af bilens øvrige stand
 samt af dens årgang.
 Hvis en bil ser "ny" ud, så har de det med ikke at tjekke rusten så
 grundigt.
 > og mellem for og bagdør, er de fuldt synlige - ikke til at overse..
 Der er selvfølgeligt også forskel på de enkelte synsmænd, nogle går mere op
 i deres arbejde end andre.
 >
 > og så det fis med min lygteføring, sq da klart at lygterne lyser op i
 > himlen sq da klart når der er 100 Kg cement i bagagerummet, er da
 > ikke noget at lave en betinget godkendelse på..
 >
 > no way, problemet med bilinspektørene er at de enten slår plat eller
 > krone,
 Arh det synes jeg nu ikke, men det er jo kun mennesker og ikke 2 af dem er
 ens.
 > eller er styret af humørsvingninger..
 Jeps, det har jeg også selv erfaret (det er dog ret sjældent nu om dage,
 synes jeg).
 -- 
 Mvh
       Per --Ford Sierra 1,6 (S) 1987--
 www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - mere end 2,5 GB video online
 Nu med highlights fra 2002 og 2003 + meget mere
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                  Ted (18-10-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ted | 
  Dato :  18-10-03 00:56 |  
  |   
            > Det jeg skrev i starten af denne tråd, var jo at der overhovedet ingen
 > kontrol er, med de biler man lejer prøveskilte til.
 > Dvs. at jeg "bare" kan køre rundt uden bremser, styretøj osv.
 -------------
 
 JEP  Det er der desværre ikke..  Alle kan leje et sæt prøveplader og
 derefter køre frit rundt i DK.....Uanset stand og hensigt
 
 Og her vil jeg så komme med en kommentar som garanteret ikke bliver særlig
 populær...!!!
   Bemærk alle de MB 500/600 sel/cab Osv som kører rundt uden afgift, vel og
 mærke på Svenske/Norske/Polske/Finske  plader....selvom de virkelig  bor i
 DK....Særdeles udbredt i Helsingør og omegn..... og de har blot en kvinde i
 Sverige/jaja og de andre lande til at sige at de skam bor i Sverige osv...
 Det er skam lovligt.... og så prøver de( Le Policia) ihærdigt på at "fange"
 fx. mig som bare venter på et syn og en afgift..... Det er efter min mening
 som at bo i et land som fx. Rusland...
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Thomas Strandtoft (16-10-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas Strandtoft | 
  Dato :  16-10-03 22:37 |  
  |  
 
            Per Beer Hansen wrote:
 > Heller ikke hvis det f.eks er en person, som ikke lige har råd til at syne
 > sin gamle bil, fordi den både skal have lavet styretøj og bremser ?
 "Benyttelsen af prøveskilte ved anden kørsel end i tilladelsen
 anført samt på køretøjer, der er farlige for færdselssikkerheden,
 er ikke tilladt og medfører strafansvar".
 Dvs. der er ikke frit slag for at køre rundt i et lig..
 -- 
 Hygge..
 Thomas
 < http://www.carftp.com> - a library of car videos.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Per Beer Hansen (17-10-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Beer Hansen | 
  Dato :  17-10-03 18:16 |  
  |  
 
            Thomas Strandtoft wrote:
 >
 > "Benyttelsen af prøveskilte ved anden kørsel end i tilladelsen
 > anført samt på køretøjer, der er farlige for færdselssikkerheden,
 > er ikke tilladt og medfører strafansvar".
 >
 > Dvs. der er ikke frit slag for at køre rundt i et lig..
 Næh, men det sker da alligevel.
 Jeg er godt klar over at det vil være en umulig opgave at kontrollere alle
 de biler, som der ønskes prøveplader til.
 -- 
 Mvh
       Per --Ford Sierra 1,6 (S) 1987--
 www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - mere end 2,5 GB video online
 Nu med highlights fra 2002 og 2003 + meget mere
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Ted (16-10-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ted | 
  Dato :  16-10-03 19:45 |  
  |  
 
            Halløjsa.
 Jeg blev nødsaget til at leje 100krplader i en lang periode til min 68
 Cadillac
 http://members.rankmyride.com/Smallblock se den evt på linket...
 Grunden til dette, var at sbi ikke ville godtage dens Airride system,
 hvilket også er ganske forståeligt, da den ikke er født med det.
 Ellers 0 fejl på en 35 år gammel vogn. ( har kørt i LA, så ingen rust.)
 Jeg startede i 8.md med at søge afgift, og fremstille bilen for syn/toldsyn.
 Og havde den blevet godkendt i 8.md havde jeg da også betalt afgiften der.
 Men den blev godkendt 1.10.2003 ( efter montering af nye almindelige
 fjedre ) og så er det jo lidt sent på sæsonen, så jeg venter med afgiften
 til April 2004
 Men det er da blevet til mange gode timer på prøveplader i år alligevel. Og
 staten har da sammenlagt fået kr. 3.700,- for den fornøjelse.
 Så jeg har da afdraget lidt på udlandsgælden der...
 PS) Meget venlig kommentar fra synshallen efter godkendelse : Nåee... så
 skal du rigtig hjem og montere airride igen hva !
 Med venlig hilsen
 Teddy
 www.smallblock.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           jan@stevns.net (16-10-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : jan@stevns.net | 
  Dato :  16-10-03 20:18 |  
  |  
 
            "Ted" <salg@smallblock.dk> skrev :
 >PS) Meget venlig kommentar fra synshallen efter godkendelse : Nåee... så
 >skal du rigtig hjem og montere airride igen hva !
 Hehe ....   Gu' ved om ikke det redder hele deres dag, når der dukker
 en slig øse op ?
 -- 
 jan@stevns.net -  www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......!  "
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på  http://www.dkfritidbil.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Ted (16-10-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ted | 
  Dato :  16-10-03 20:28 |  
  |   
            
Hehe ....   Gu' ved om ikke det redder hele deres dag, når der dukker
 > en slig øse op ?
 ----------
 Jow... Der var hele 3 synsfolk ude i den i næsten 15 minutter til dens
 første fremstilling.
 Men det var da også højt solskin, og kluden nede...
 Teddy
 www.smallblock.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Henning Præstegaard (16-10-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henning Præstegaard | 
  Dato :  16-10-03 21:16 |  
  |   
            Ted wrote:
 > Men det er da blevet til mange gode timer på prøveplader i år
 > alligevel. Og staten har da sammenlagt fået kr. 3.700,- for den
 > fornøjelse. Så jeg har da afdraget lidt på udlandsgælden der...
 >
 Æh, der er noget du har misforstået. At du slæber bilen hjem fra
 fra udlandet forøger udlandsgælden. At du betaler en bondegård
 i skat har ikke en skid betydning for udlandsgælden andet end du
 ikke kan bruge pengene til at købe ind i udlandet. Hvis du havde
 solgt et eller andet ville du havde forminsket udlandsglæden.
 Nå men pyt. Glæd dig over din fine bil. Cruise nu rundet en varm
 sommer dag så vi andre også kan nyde synet.
 
 Der plejer at være "kaner" træf i Viborg den sidste weekend i juni.
 
 mvh
 Henning
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |