| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Opel kadett GSi 2.0 1989 Fra : SNiP | 
  Dato :  16-10-03 17:31 |  
  |   
            Davs..
 Ovenstående karet, har den monstro monteret en motor af types 20SEH?
 
 /J
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Niels Bengaard (16-10-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Niels Bengaard | 
  Dato :  16-10-03 17:40 |  
  |   
            > Davs..
 > Ovenstående karet, har den monstro monteret en motor af types 20SEH?
 
 Muligvis, der findes flere motorer afhængig af model.
 
 20SEH er 130 hk udgaven
 20NE har 115 hk
 20XE/J er med 16V og 156 hk og uden cat.
 C20XE er 16V med cat og 150 hk
 
 Niels
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           SNiP (16-10-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : SNiP | 
  Dato :  16-10-03 17:55 |  
  |   
            "Niels Bengaard" <bengaard@hotmail.com> wrote in message
 news:3f8ec9cd$0$27367$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 > > Davs..
 > > Ovenstående karet, har den monstro monteret en motor af types 20SEH?
 >
 > Muligvis, der findes flere motorer afhængig af model.
 >
 > 20SEH er 130 hk udgaven
 > 20NE har 115 hk
 > 20XE/J er med 16V og 156 hk og uden cat.
 > C20XE er 16V med cat og 150 hk
 >
 Jeps.
 Manden som jeg vil købe motor af, fabler om 130 Hk, så det er nok 20SEH.
 
 Pop quiz:
 
 Hvis man tager en Vectra A 2.0 GLS, og i den monterer en C20XE motor (denne
 motor antager jeg findes i Vectra 2000 modellen) mister bilen så sin
 identitet, og skal man derefter betale differencen i afgift, som jeg netop
 har beregnet som værende temmelig høj?
 
 
 /J
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Rasmus (16-10-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rasmus | 
  Dato :  16-10-03 21:45 |  
  |   
            
 "SNiP" <snip@snip.dk> wrote in message news:bmmihi$8ab$1@sunsite.dk...
 > "Niels Bengaard" <bengaard@hotmail.com> wrote in message
 > news:3f8ec9cd$0$27367$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 > > > Davs..
 > > > Ovenstående karet, har den monstro monteret en motor af types 20SEH?
 > >
 > > Muligvis, der findes flere motorer afhængig af model.
 > >
 > > 20SEH er 130 hk udgaven
 > > 20NE har 115 hk
 > > 20XE/J er med 16V og 156 hk og uden cat.
 > > C20XE er 16V med cat og 150 hk
 > >
 > Jeps.
 > Manden som jeg vil købe motor af, fabler om 130 Hk, så det er nok 20SEH.
 >
 > Pop quiz:
 >
 > Hvis man tager en Vectra A 2.0 GLS, og i den monterer en C20XE motor
 (denne
 > motor antager jeg findes i Vectra 2000 modellen) mister bilen så sin
 > identitet, og skal man derefter betale differencen i afgift, som jeg netop
 > har beregnet som værende temmelig høj?
 
 Ja, du overstiger effektforøgelsen med mere end 20%, hvis udgangspunktet er
 en motor med 115hk
 
 Men man kan da sagtens få en Vectra 2.0 16v m. 150hk uden det er en 2000?
 
 mvh
 Rasmus
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             SNiP (17-10-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : SNiP | 
  Dato :  17-10-03 06:47 |  
  |   
            "Rasmus" <SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> wrote in message
 news:bmn001$87l$1@sunsite.dk...
 > > Pop quiz:
 > >
 > > Hvis man tager en Vectra A 2.0 GLS, og i den monterer en C20XE motor
 > (denne
 > > motor antager jeg findes i Vectra 2000 modellen) mister bilen så sin
 > > identitet, og skal man derefter betale differencen i afgift, som jeg
 netop
 > > har beregnet som værende temmelig høj?
 >
 > Ja, du overstiger effektforøgelsen med mere end 20%, hvis udgangspunktet
 er
 > en motor med 115hk
 >
 > Men man kan da sagtens få en Vectra 2.0 16v m. 150hk uden det er en 2000?
 >
 Udgangspunktet er en 130 Hestes Vectra A.
 
 Hvis man nu købte en skadet Vectra 2000 i Tyskland, hev den herop på en
 autotrailer, uden nogensinde at indregistrere den og monterede motor, samt
 andre sunde dele, var det jo en ren herlighed, men er vi ude i noget
 identitets tab så? ( her tænker jeg på hvis nu fx den importerede donorbil
 havde lædersæder eller andet rart.)
 
 /J
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Ukendt (17-10-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  17-10-03 11:29 |  
  |  
 
            "SNiP" <snip@snip.dk> skrev i en meddelelse news:bmnvnl$5gi$1@sunsite.dk...
 > Udgangspunktet er en 130 Hestes Vectra A.
 >
 > Hvis man nu købte en skadet Vectra 2000 i Tyskland, hev den herop på en
 > autotrailer, uden nogensinde at indregistrere den og monterede motor, samt
 > andre sunde dele, var det jo en ren herlighed, men er vi ude i noget
 > identitets tab så? ( her tænker jeg på hvis nu fx den importerede donorbil
 > havde lædersæder eller andet rart.)
 Det er svært at skyde på....
 En bekendt havde en 130hestes Kadett E GSi... Han lagde den motor med 150hk
 i...
 Han fik den synet 3 gange med den motor i (Han havde bilen i 11 år), der var
 ikke problemer ang. motoren ved samtlige syn, kun så meget andet.. for lav,
 for store fælge, centervisker, udstødningen larmer for meget osv...
 Han snakkede med Told & Skat, afgiften ville falde, såfremt han monterede
 bremser fra 16v'eren på sin 8v.
 Desværre for ham blev bilen stjålet fra bopælen tidligere i år, og
 forsikringen ville ikke give noget nævneværdigt for den... Indtil der kom
 billeder og kvitteringer på _alt_ lavet på bilen på bordet... Så blev der
 til at importerer en Vectra 2000 bygget ned i en Corsa A samt afgift :)
 Noget andet er at den rykker helt åndsvagt ;)
 --
 Mvh Bjørn
 Opel Kadett E 2.0i Club Caravan   
http://www.opelpower.dk/bilerne/bil.asp?mode=1
http://www.opelpower.dk -  http://www.norgaardsweb.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               SNiP (17-10-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : SNiP | 
  Dato :  17-10-03 11:37 |  
  |   
            "Bjørn" <admin[at]norgaardsweb.dk> wrote in message
 news:3f8fc480$0$12649$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 > "SNiP" <snip@snip.dk> skrev i en meddelelse
 news:bmnvnl$5gi$1@sunsite.dk...
 > > Udgangspunktet er en 130 Hestes Vectra A.
 > >
 > > Hvis man nu købte en skadet Vectra 2000 i Tyskland, hev den herop på en
 > > autotrailer, uden nogensinde at indregistrere den og monterede motor,
 samt
 > > andre sunde dele, var det jo en ren herlighed, men er vi ude i noget
 > > identitets tab så? ( her tænker jeg på hvis nu fx den importerede
 donorbil
 > > havde lædersæder eller andet rart.)
 >
 > Det er svært at skyde på....
 >
 > En bekendt havde en 130hestes Kadett E GSi... Han lagde den motor med
 150hk
 > i...
 >
 > Han fik den synet 3 gange med den motor i (Han havde bilen i 11 år), der
 var
 > ikke problemer ang. motoren ved samtlige syn, kun så meget andet.. for
 lav,
 > for store fælge, centervisker, udstødningen larmer for meget osv...
 >
 > Han snakkede med Told & Skat, afgiften ville falde, såfremt han monterede
 > bremser fra 16v'eren på sin 8v.
 >
 Da jeg antager at Bremserne er identiske på de to biler, skiver hele vejen
 rundt, ventilerede foran, burde dette jo ikke præsentere noget problem. Jeg
 tror vi føler os sikre nok til at vove pelsen.
 
 > Desværre for ham blev bilen stjålet fra bopælen tidligere i år, og
 > forsikringen ville ikke give noget nævneværdigt for den... Indtil der kom
 > billeder og kvitteringer på _alt_ lavet på bilen på bordet... Så blev der
 > til at importerer en Vectra 2000 bygget ned i en Corsa A samt afgift :)
 > Noget andet er at den rykker helt åndsvagt ;)
 >
 Surt, og held i uheld :)
 
 
 /J
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |