|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Passat Fra : Allan Møller
 | 
 Dato :  14-10-03 20:18
 | 
 |  | Hej igen !
 
 Jeg kigger på en VW Passat 2.8 VR6 Stationcar fra 1995 som har kørt ca.
 160000
 Kan man sige noget om hvor mange km man kan forvente sig der er tilbage i
 den bil ?
 Er motoren kendt som solid ?
 Hvad med Passat i den årgang og rust - er det et problem generelt ?
 
 Mvh. Allan
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  JK (15-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : JK
 | 
 Dato :  15-10-03 14:29
 | 
 |  | On Tue, 14 Oct 2003 21:18:26 +0200, "Allan Møller" <allan@anllanm.dk>
 wrote:
 
 >Hej igen !
 >
 >Jeg kigger på en VW Passat 2.8 VR6 Stationcar fra 1995 som har kørt ca.
 >160000
 >Kan man sige noget om hvor mange km man kan forvente sig der er tilbage i
 >den bil ?
 >Er motoren kendt som solid ?
 >Hvad med Passat i den årgang og rust - er det et problem generelt ?
 >
 
 Der er næppe mange i dette land, der kender den V6'er.
 
 Men karossen gror der mig bekendt ikke rust på. Jeg har selv en 2
 liters 4 cylindret fra 1993, som er sat på vejen i 1995 først. Der er
 stort set ikke rust på den. Men man skal være opmærksom på, at der ved
 reparationer på rudehejs, kan opstå sjusk med en plastfolie i dørene.
 Med utæt plastfolie løber vand ind i bunden af bilen. Det er
 naturligvis meget ødelæggende, meget hurtigt.
 
 Jeg har også behandlet bilen med dinitrol, nu 2. gang, fordi jeg
 ønsker at køre i den 3-4 år endnu.
 
 De hydrauliske ventilløftere skal nok skiftes på din bil, hvis ikke
 det allerede er sket. Jeg har kørt 167000 km med de oprindelige, og
 anvender en lidt tyk olie, for at slippe for deres tikken. Mobil1,
 0-40W, går slet ikke mere. Jeg bruger Castrol. halvsyntetisk, 15-40W.
 Den er samtidig meget billig. Jeg skifter ved hver 10000 km.
 
 2 liters motoren er kendt som meget robust. Det er den, der anvendes
 af Skoda nu i stor stil. 2.0 og 115 hk. Det er en meget lavtroterende
 motor med ret stort moment der topper helt ned ved 2600 rpm.
 Men den er ikke ligefrem tyst, og er derfor lidt forældet i dag.
 
 Interval for tandrem er vist 60000 km. Check om den er skiftet. Jeg
 kørte nu 100000 km med min. VW sænkede nemlig intervallet fra 120 til
 60.000 for et par år siden, uden at ændre på tandremmen. Det er mest
 politik, og værkstedsøkonomi, efter min mening.
 
 mvh
 
 John
 
 
 
 |  |  | 
  Morten Fruergaard (15-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  15-10-03 15:47
 | 
 |  | 
 
            "JK" <junk@mailzone.com> skrev i en meddelelse !
 > >
 > >Jeg kigger på en VW Passat 2.8 VR6 Stationcar fra 1995 som har kørt ca.
 > >160000
 > >Kan man sige noget om hvor mange km man kan forvente sig der er tilbage i
 > >den bil ?
 > >Er motoren kendt som solid ?
 > >Hvad med Passat i den årgang og rust - er det et problem generelt ?
 > >
 >
 > Der er næppe mange i dette land, der kender den V6'er.
 Jo, fra Golfen...
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk  deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
            
             |  |  | 
   Ukendt (15-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  15-10-03 20:03
 | 
 |  | 
 "Morten Fruergaard" <mit fornavn@mit efternavn.com> skrev i en meddelelse
 news:bmjmkl$l9l$1@sunsite.dk...
 > "JK" <junk@mailzone.com> skrev i en meddelelse !
 > > >
 > > >Jeg kigger på en VW Passat 2.8 VR6 Stationcar fra 1995 som har kørt ca.
 > > >160000
 > > >Kan man sige noget om hvor mange km man kan forvente sig der er tilbage
 i
 > > >den bil ?
 > > >Er motoren kendt som solid ?
 > > >Hvad med Passat i den årgang og rust - er det et problem generelt ?
 > > >
 > >
 > > Der er næppe mange i dette land, der kender den V6'er.
 >
 >
 > Jo, fra Golfen...
 Enig, endda rigtigt mange. Motoren er bundsolid, og holder endda til rimelig
 hård tuning. F.eks turbo.
 Man skal helst have en VR6 senere en juli 1993, da den her blev væsentligt
 forbedret bl.a. motorstyring og tænding.
 Men det er jo ikke et problem her når vognen er fra 95.
 De kan dog med tiden kommer til at larme lidt fra knastkæde, jeg tror det er
 et problem med knastkæde strammeren. Men har aldrig hørt om havari af den
 årsag. Har faktisk aldrig hørt om et havari på en VR6 motor.
 Rust, hvad er det ? Jeg tror det er et rimeligt ukendt fænomen på en Passat
 af den model.
 Har selv en 89'er. OK den har lige fået en lap i et panel her da den blev
 synet, en lille skade/bule som den tidligere ejer ikke havde fået lavet i
 tide havde udviklet sig, men ellers ingen alvorlig rust, faktisk kun der
 hvor der er boret huller ved rustbeskyttelse.
 Og så i bagklappen ved viskermotoren.
 Kig godt efter der, også indefra, om muligt.
 --
 Mvh
 Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk |  |  | 
    Allan Møller (16-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Allan Møller
 | 
 Dato :  16-10-03 16:38
 | 
 |  | 
 
            > > > Der er næppe mange i dette land, der kender den V6'er.
 > Enig, endda rigtigt mange. Motoren er bundsolid, og holder endda til
 rimelig
 > hård tuning. F.eks turbo.
 >
 > Man skal helst have en VR6 senere en juli 1993, da den her blev væsentligt
 > forbedret bl.a. motorstyring og tænding.
 > Men det er jo ikke et problem her når vognen er fra 95.
 Smider lige et link så i kan se den.
http://makeashorterlink.com/?X1E352C36 Jeg synes selv den ser rigtig pæn ud og glæder mig til en prøvetur.
 Mvh. Allan
            
             |  |  | 
     jan@stevns.net (16-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan@stevns.net
 | 
 Dato :  16-10-03 16:53
 | 
 |  | 
 
            "Allan Møller" <allan@anllanm.dk> skrev :
 >Jeg synes selv den ser rigtig pæn ud og glæder mig til en prøvetur.
 Den er da ganske nydelig , og prisen kan der vidst ikke klages på 
 14500 mil ~  145kkm ~ hold øje med dine bærearme foran 
 -- 
 jan@stevns.net - www.stevns.net "There is no replacement for displacement......!  "
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk |  |  | 
  Allan Møller (15-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Allan Møller
 | 
 Dato :  15-10-03 16:27
 | 
 |  | > Der er næppe mange i dette land, der kender den V6'er.
 
 Hvorfor ? Blev der ikke solgt nogen af dem ? Eller var der problemer ?
 Jeg bor i Sverige og køber den naturligvis her - måske den er lidt mere
 udbredt herover....
 
 
 Mvh. Allan som beklager den direkte mail til JK
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  jan@stevns.net (15-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan@stevns.net
 | 
 Dato :  15-10-03 16:56
 | 
 |  | 
 
            JK <junk@mailzone.com> skrev :
 >Der er næppe mange i dette land, der kender den V6'er.
 V6  `?    Det er sgutte Audi maskinen der ligger i Passaten, men en
 VR6 - også kendt fra Golf'erne 
 -- 
 jan@stevns.net - www.stevns.net "There is no replacement for displacement......!  "
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk |  |  | 
   TJ (15-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : TJ
 | 
 Dato :  15-10-03 21:10
 | 
 |  | 
 
            jan@stevns.net wrote:
 > V6  `?    Det er sgutte Audi maskinen der ligger i Passaten, men en
 > VR6 - også kendt fra Golf'erne
 Hva' ba' ? betyder det så, at denne er en Audi maskine?
http://makeashorterlink.com/?I34425936 PS er der nogen der ved om det er en 4 eller 5 trins automatgearkasse?
 "Sonil" var så venlig at advare mig mod 4 trins automatgearkasser
 Men jeg aner ikke hvad der sidder i bilen
 mvh TJ
            
             |  |  | 
    Ukendt (15-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  15-10-03 22:17
 | 
 |  | 
 "TJ" <junggreengaavaekspammer@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:3f8da9a7$0$54803$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > jan@stevns.net wrote:
 > > V6  `?    Det er sgutte Audi maskinen der ligger i Passaten, men en
 > > VR6 - også kendt fra Golf'erne
 >
 > Hva' ba' ? betyder det så, at denne er en Audi maskine?
 > http://makeashorterlink.com/?I34425936 Audi og Audi, vi ved jo godt hvem der ejer aktierne, LOL.
 Men ja, det er samme dunk som ligger i A4 og A6 med 2,8L V6.
 --
 Mvh
 Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk |  |  | 
     TJ (15-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : TJ
 | 
 Dato :  15-10-03 22:18
 | 
 |  | Claus Petersen wrote:
 > "TJ" <junggreengaavaekspammer@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
 
 > Audi og Audi, vi ved jo godt hvem der ejer aktierne, LOL.
 > Men ja, det er samme dunk som ligger i A4 og A6 med 2,8L V6.
 ok tak
 mvh TJ
 
 
 |  |  | 
    jan@stevns.net (16-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan@stevns.net
 | 
 Dato :  16-10-03 16:54
 | 
 |  | 
 
            "TJ" <junggreengaavaekspammer@mail.tele.dk> skrev :
 >Hva' ba' ? betyder det så, at denne er en Audi maskine?
 Aner det ikke - jeg hæftede mig bare ved fejltagelsen 
 v6 ~ vr6   - der har vist aldrig været nogle v6 maskiner i passat'en 
 -- 
 jan@stevns.net - www.stevns.net "There is no replacement for displacement......!  "
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk |  |  | 
     Morten Fruergaard (16-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  16-10-03 19:04
 | 
 |  | 
 
            <jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
 > Aner det ikke - jeg hæftede mig bare ved fejltagelsen
 > v6 ~ vr6   - der har vist aldrig været nogle v6 maskiner i passat'en
 Ja, det troede jeg heller ikke..
 Men i følge www.biltorvet.dk  har den 2,8 6 cyl. i Passaten samme slagvolumen,
 hk og moment, som den 2,8 6 cyl. i Audi...
 Og jeg har aldrig hørt om en VR6 i en Audi. Desuden har 2,8 VR6 en anden
 slagvolumen, hk og moment end 2,8 V6...
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk  deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
            
             |  |  | 
     Verner Johnsen (16-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Verner Johnsen
 | 
 Dato :  16-10-03 20:08
 | 
 |  | 
 
            On Thu, 16 Oct 2003 17:54:12 +0200, jan@stevns.net wrote:
 >
 >>Hva' ba' ? betyder det så, at denne er en Audi maskine?
 >
 >Aner det ikke - jeg hæftede mig bare ved fejltagelsen 
 >v6 ~ vr6   - der har vist aldrig været nogle v6 maskiner i passat'en 
 Jo  jo    Som Claus også har nævnt, så er der (Audi) V6 i nogle af de senere
 Passater.
 Fra '97 fik Passat fælles platform med Audi, og dermed langsliggende
 motor, og de 6 cylindrede fik også motor fra Ingolstadt.
 -- 
 Venlig hilsen Verner
 1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)
 1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V
 Men kørende i en 1985 VW Golf 1,3
            
             |  |  | 
 |  |