|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Benforbindelser på relæ'er Fra : Erik M. Nielsen
 | 
 Dato :  14-10-03 18:16
 | 
 |  | Hej.
 Hvor finder jeg oplysninger om hvad numrene på relæ-benene dækker over. 87a
 osv?
 Erik
 
 
 
 
 |  |  | 
  Kim Voss Schrader (14-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Voss Schrader
 | 
 Dato :  14-10-03 18:20
 | 
 |  | Hej!
 
 "Erik M. Nielsen" wrote:
 >
 > Hvor finder jeg oplysninger om hvad numrene på relæ-benene dækker over. 87a
 
 Er der ikke en lille tegning på relæet?
 
 --
 Mvh, Kim Voss Schrader (aktiv skribent i dk.fritid.kaffeklub.bil)
 
 "Sir, we are in the vicinity of an area adjacent to a location!"
 
 
 |  |  | 
  Morten Fruergaard (14-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  14-10-03 18:27
 | 
 |  | 
 
            "Erik M. Nielsen" <genealogiSPAMFILTER@antispam.dk> skrev i en meddelelse
 > Hvor finder jeg oplysninger om hvad numrene på relæ-benene dækker over. 87a
 > osv?
 30 og 85 er til styring af relæer.
 Relæet skifter i mellem forbindelse mellem 86 & 87 og 86 & 87a.
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk  deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
            
             |  |  | 
  Ulrich (14-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ulrich
 | 
 Dato :  14-10-03 18:43
 | 
 |  | 
 
 
 
 "Morten Fruergaard" <mit fornavn@mit efternavn.com> skrev i en meddelelse
 news:bmhbku$g$1@sunsite.dk...
 > "Erik M. Nielsen" <genealogiSPAMFILTER@antispam.dk> skrev i en meddelelse
 > > Hvor finder jeg oplysninger om hvad numrene på relæ-benene dækker over.
 87a
 > > osv?
 >
 > 30 og 85 er til styring af relæer.
 > Relæet skifter i mellem forbindelse mellem 86 & 87 og 86 & 87a.
 
 No way. 85 og 86 er styring af relæ.
 30 er "ind" på relæ, altså som ofte plus.
 Om et 87a er en omskifter eller parallel med 87,
 det husker jeg ik lige.
 
 
 --
 Hygge Ulrich
 
 
 
 
 |  |  | 
   Morten Fruergaard (14-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  14-10-03 19:11
 | 
 |  | 
 
            "Ulrich" <uz_FILTER_@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
 > > 30 og 85 er til styring af relæer.
 > > Relæet skifter i mellem forbindelse mellem 86 & 87 og 86 & 87a.
 >
 > No way. 85 og 86 er styring af relæ.
 Korrekt. Det gik lidt for stærkt...
 > 30 er "ind" på relæ, altså som ofte plus.
 Korrekt.
 > Om et 87a er en omskifter eller parallel med 87,
 > det husker jeg ik lige.
 Det er i hvert fald en omskifter, men hvad den hedder ved en parallel, kan jeg
 ikke lige huske..
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk  deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
            
             |  |  | 
    Fam. Olsen (14-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fam. Olsen
 | 
 Dato :  14-10-03 20:10
 | 
 |  | 
 "Morten Fruergaard" <mit fornavn@mit efternavn.com> skrev i en meddelelse
 news:bmhe8l$gmm$1@sunsite.dk...
 > > Om et 87a er en omskifter eller parallel med 87,
 > > det husker jeg ik lige.
 >
 > Det er i hvert fald en omskifter, men hvad den hedder ved en parallel, kan
 jeg
 > ikke lige huske..
 Så vidt jeg husker hedder den 87a i begge tilfælde.
 Ja, der er lidt noget roderi.    MVH Niels
            
             |  |  | 
     Morten Fruergaard (14-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  14-10-03 23:19
 | 
 |  | 
 
            "Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev i en meddelelse
 > Så vidt jeg husker hedder den 87a i begge tilfælde.
 Ja, det mener jeg nemlig også...
 Jeg har ikke lige nogen liggende her, så jeg kan ikke se efter...
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk  deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
            
             |  |  | 
     jan@stevns.net (14-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan@stevns.net
 | 
 Dato :  14-10-03 23:33
 | 
 |  | 
 
            "Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev :
 >Så vidt jeg husker hedder den 87a i begge tilfælde.
 >
 >Ja, der er lidt noget roderi.    Hvis det er et skifterelæ - er der forbindelse fra 30 til 87a, når
 relæet *ikke* er trukket.
 -- 
 jan@stevns.net - www.stevns.net "There is no replacement for displacement......!  "
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk |  |  | 
   Per Beer Hansen (14-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  14-10-03 19:45
 | 
 |  | 
 
            Ulrich wrote:
 >
 > No way. 85 og 86 er styring af relæ.
 > 30 er "ind" på relæ, altså som ofte plus.
 > Om et 87a er en omskifter eller parallel med 87,
 > det husker jeg ik lige.
 Nu er det godt nok nogle år siden jeg sidst har monteret sådan et relæ, men
 frit efter huskeren:
 Hvis relæet skal styre plus siden.
 30 = plus direkte på batt. (husk sikring)
 85 = stel
 86 = "styrestrøm" fra kontakt eller lignende
 87 = til strømbruger (lygter, horn eller andet)
 -- 
 Mvh
       Per --Ford Sierra 1,6 (S) 1987--
www.perbeer.ninja.dk  - Formel 1 - mere end 2,5 GB video online
 Nu med highlights fra 2002 og 2003 + meget mere
            
             |  |  | 
    Kell Petersen (15-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kell Petersen
 | 
 Dato :  15-10-03 00:47
 | 
 |  | 
 snip
 > > No way. 85 og 86 er styring af relæ.
 > > 30 er "ind" på relæ, altså som ofte plus.
 > > Om et 87a er en omskifter eller parallel med 87,
 > > det husker jeg ik lige.
 >
 > Nu er det godt nok nogle år siden jeg sidst har monteret sådan et relæ,
 men
 > frit efter huskeren:
 >
 > Hvis relæet skal styre plus siden.
 > 30 = plus direkte på batt. (husk sikring)
 > 85 = stel
 > 86 = "styrestrøm" fra kontakt eller lignende
 > 87 = til strømbruger (lygter, horn eller andet)
 >
 > -- snip
 
 
 Bruger man f.eks ikke 87 eller 87.a til f.eks kørelysfunktionen.
 Så når man tænder lyset , så skifter den automatisk over på 87 igen.
 og uden lyskontakt aktiveret , så kører den på 87a ???
 
 Mener at jeg selv fuskede noget lignende, men om jeg brugte 2 relæer , kan
 jeg da lige lure i motor-rummet i morgen
 
 
 
 
 
 |  |  | 
     Fam. Olsen (16-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fam. Olsen
 | 
 Dato :  16-10-03 21:16
 | 
 |  | 
 "Kell Petersen" <shiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
 news:3f8c909a$0$27388$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 
 > Bruger man f.eks ikke 87 eller 87.a til f.eks kørelysfunktionen.
 > Så når man tænder lyset , så skifter den automatisk over på 87 igen.
 > og uden lyskontakt aktiveret , så kører den på 87a ???
 >
 > Mener at jeg selv fuskede noget lignende, men om jeg brugte 2 relæer , kan
 > jeg da lige lure i motor-rummet i morgen
 
 Det kan sagtens være lavet sådan.
 
 
 MVH Niels
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Leif Sorensen (15-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Leif Sorensen
 | 
 Dato :  15-10-03 16:06
 | 
 |  | 
 
            On Tue, 14 Oct 2003 19:15:38 +0200, "Erik M. Nielsen"
 <genealogiSPAMFILTER@antispam.dk> wrote:
 >Hej.
 >Hvor finder jeg oplysninger om hvad numrene på relæ-benene dækker over. 87a
 >osv?
 >Erik
 >
 Her er en link. Håber du kan bruge den, selv om det er på tysk
http://www.senatorman.de/klemmenbezeichnungen.htm Med venlig hilsen
 Leif Sørensen
 les@_fjern_lite.dk
            
             |  |  | 
  Erik M. Nielsen (15-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Erik M. Nielsen
 | 
 Dato :  15-10-03 17:10
 | 
 |  | 
 "Erik M. Nielsen" <genealogiSPAMFILTER@antispam.dk> wrote in message
 news:XaWib.3994$Pv5.3398@news.get2net.dk...
 > Hej.
 > Hvor finder jeg oplysninger om hvad numrene på relæ-benene dækker over.
 87a
 > osv?
 > Erik
 
 Mange tak for hjælpen til alle!
 Erik
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |